۱۳۷۶۳۲۳
۲۵۳۴
۲۵۳۴
پ

قطار راه حل ساده سفر از غرب به شرق ایران

امروزه روش‌های حمل و نقل بیشتر از قبل شده و شما با صرف زمان کوتاهی می‌توانید از شرق ایران به غرب سفر کنید، بدون این‌که حتی خسته شوید‌. هر کدام این روش‌ها مزایا و معایب خود را داشته و شما متناسب با خواست خود می‌توانید از این روش‌ها برای سفر خود استفاده کنید. یکی از روش‌های مسافرت، سفر با قطار است که امروزه افراد زیادی خواهان مسافرت با آن هستند.

 

چون علاوه بر این‌که می‌توانند از زیبایی‌های طول مسیر لذت ببرند، امکان استراحت روی تخت‌های راحت برای آن‌ها فراهم شده و با این وجود در میان راه چندان خسته نخواهند شد. پس شما با خیال راحت می‌توانید بلیط قطار کرمانشاه مشهد خود را رزرو کرده و به مشهد سفر کنید. بدون شک سفر لذت بخشی را تجربه خواهید کرد.

قطار راه حل ساده سفر از غرب به شرق ایران

مزایای سفر با قطار چیست؟

بدون شک برای سفر از غرب به شرق ایران، قطار بهترین وسیله حمل و نقل خواهد بود. به خصوص برای کسانی که از سفرهای هوایی می‌ترسند و می‌خواهند لذت طول مسیر سفر را نیز تجربه کنند. سفر با قطار مزایای زیادی دارد که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

تجهیزات رایگان

اغلب امکاناتی که در قطار وجود دارد، به‌ صورت کاملا رایگان به مهمانان ارائه می‌شود. برای مثال لازم نیست برای کودکان زیر دو سال بلیط خریداری کنید. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که بلیط قطار برای افرادی ۲ تا ۱۵ سال به‌ صورت نیم‌ بها حساب می‌شود.

روش‌های آسان برای تهیه بلیط

از مزیت دیگر سفر با قطار می‌توانیم به امکان تهیه بلیط آسان آن اشاره کنیم. در حقیقت شما برای تهیه بلیط هم می‌توانید به راه‌ آهن مراجعه کنید و هم به صورت اینترنتی از طریق سایت فلای تودی این کار را انجام دهید.

مقرون به صرفه

در میان انواع وسایل حمل‌ و نقلی که امروزه وجود دارد، قطار یکی از کم‌ هزینه‌ترین‌ وسایل محسوب می‌شود. پس برای خرید بلیط قطار به پرداخت هزینه زیاد نیازی نخواهید داشت. بنابراین می‌توانیم بگوییم که با انتخاب قطار، سفری مقرون‌ به‌ صرفه را تجربه خواهید کرد.

مسیری بدون ترافیک

همیشه گیر افتادن در ترافیک‌های بزرگ برای افراد عذاب آور است. اما با توجه به این‌که ریل قطار‌ در خارج از شهر قرار دارد، دچار ترافیک جاده‌ها، بزرگراه‌ها و همچنین عوارضی‌ها نخواهید شد و همه چیز با نظم خاصی درون ریل‌های راه‌ آهن اتفاق می‌افتد.

تهیه بلیط آسان

امروزه خطوط راه‌ آهن در سراسر کشور ایجاد شده و در هر مسیر تعداد زیادی قطار وجود دارد که در طول شبانه‌ روز در حال رفت‌ و آمد و جابجایی مسافران هستند. پس تهیه بلیط قطار نسبت به سایر وسایل حمل‌ و نقل آسان‌تر خواهد بود.

قابلیت حمل میزان بار دلخواه

معمولا در سفر با هواپیما برای حمل بار موانعی وجود دارد؛ اما هنگام سفر با قطار شما می‌توانید میزان دلخواهی از بار را با خود حمل کنید. همچنین برای بار اضافه هم به پرداخت هزینه نیازی نیست.

ایمنی بالا

یکی از مزیت‌های آشکار قطار، ایمنی زیاد آن است که صحت این مطلب تقریبا برای همه ثابت شده است؛ پس دیگر لازم نیست نگران تصادفات بین جاده‌ای در هنگام سفر با قطار باشید و سفری ایمن را تجربه خواهید کر‌د

آرامش در طول سفر با قطار

اگر قطار‌ مسافربری شما از مدل‌های جدیدتر باشد، بدون شک سکوت و آرامش عجیبی را در هنگام سفر تجربه خواهید کرد. پس به راحتی می‌توانید در هنگام سفر به کار‌هایی مانند مطالعه، کار و استراحت خود بپردازید.

سفر با قطار چه معایبی دارد؟

مانند هر وسیله حمل و نقلی، سفر با قطار هم معایبی دارد که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

یکنواختی مسیر

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید در قسمت‌های مختلف مسیر توقف کنید و به گشت و گذار بپردازید، سفر با قطار را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. چون هنگام سفر با قطار، فقط در چند ایستگاه توقف می‌کنید.

داشتن همسفر غریبه

در صورتی که بلیط قطار کرمانشاه مشهد شما ازنوع قطار سالنی باشد یا قطاری با کوپه مشترک را رزرو کنید، با افراد غریبه همسفر خواهید شد. اما در اگر با خانواده خود یک کوپه دربست را رزرو کنید، در رابطه با این موضوع آسوده خاطر خواهید شد.

طولانی شدن مسیر

یکی از مهم‌ترین معایبی که مسافرت با قطار را برای مسافران خسته کننده می‌کند، سرعت پایین قطار است. گاهی افراد با رزرو قطارهای لوکس تصور می‌کنند، سریع‌تر به مقصد می‌رسند. در حالی که این‌طور نیست! چون در میان قطارهای ایران تنها بعضی از آن‌ها سریع السیر هستند و سرعت بیشتری دارند. پس اگر برای رسیدن به مقصد عجله دارید، سفر با هواپیما انتخاب بهتری خواهد بود.

عدم رعایت نکات بهداشتی

از دیگر معایب سفر با قطار، رعایت نکردن نکات بهداشتی است. برای مثال سرویس‌های بهداشتی که در ابتدا و انتهای واگن وجود دارد، تعدادشان کم بوده و جوابگوی همه مسافران نیست. همین موضوع به کثیفی سرویس بهداشتی منجر خواهد شد.

ترمز خطر

اغلب ترمز خطر را در ارتفاع پایینی قرار می‌دهند و همین موضوع توجه کودکان را به آن جلب و احتمال زدن ترمز را بالا می‌برد. البته اگر کودک به همراه خود در سفر با قطار دارید، خوب است که آموزش های لازم را به آنها داده و از بروز اتفاقات اینچنینی جلوگیری کنید.

قطار راه حل ساده سفر از غرب به شرق ایران

خرید بلیط قطار کرمانشاه مشهد از فلای تودی

اگر قصد دارید از کرمانشاه به مشهد بروید، برای خرید بلیط قطار بهتر است از سایت فلای تودی اقدام کنید. این سایت بهترین بلیط‌ها را با قیمت مناسب در اختیار شما قرار می‌دهد و تیم پشتیبانی آن به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به شما است. حتی اگر از زمان برگشت خود نیز مطمئن هستید، می‌توانید بلیط برگشت را هم رزرو کنید تا بدون هیچ نگرانی از پر شدن ظرفیت قطارها، از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج