۱۴۱۴۶۵۸
۱۰ نظر
۱۴۶۴۵
۱۰ نظر
۱۴۶۴۵
پ

این رشته تحصیلی احتمالا آینده شما را در ایران تضمین می‌کند

این روزها تب کنکور سراسری برای داوطلبان ورود به دانشگاه بیش از پیش داغ است.

برترین‌ها: این روزها تب کنکور سراسری برای داوطلبان ورود به دانشگاه بیش از پیش داغ است. نوبت نخست آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای ابتدایی اردیبهشت و نوبت دوم این آزمون نیز در تیر ماه برگزار خواهد شد. اما مساله‌ای مهمی که داوطلبان هرساله با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، انتخابِ رشته‌ای‌ست که بتوانند پس از فارغ‌التحصیلی از طریق آن به امرار معاش بپردازند. کما اینکه برخی معتقدند در کشور ما دیگر تحصیلات آکادمیک ملاک موفقیت نیست و بازار آزاد راه بهتری برای کسب درآمد و ذخیره سرمایه برای آینده است.

این رشته تحصیلی احتمالا آینده شما را در ایران تضمین می‌کند

در همین ارتباط کاربری به نام «مهلا» در توئیتر پرسشی اساسی را مطرح کرده. او می‌پرسد که آینده‌دارترین رشته در ایران کدام است؟ و کاربران نیز پاسخ‌های جالبی را به این پرسش داده‌اند البته که عمده کاربران روی یک رشته توافق دارند. در ادامه برخی از پاسخ‌هایی که قابلیت بررسی دارند را با هم مرور می‌کنیم.

نوه تسلا: چیزی که من معتقدم این هست شما اگر توی رشته خودت زرنگ باشی می‌تونی ازش پول در بیاری. من دوتا آشنا دارم هر دو کامپیوتر خوندن ( با یک سطح مالی) یکیشون بیکاره الان یکیشون توی یک شرکت خوب برنامه نویسه. دوتا دیگه هردو شیمی خوندن (سطح مالی یکسان) یکی معلم شده یکی شرکت کود زده.

شبکه چهار: اینکه هنوزم مردم فکر می‌کنند آینده‌دار ترین رشته تجربیه و از اون سمت هم یک عده فکر می‌کنند سخت‌ترین رشته تجربیه واقعا به حیرتم می‌دارد.

دخت غم‌زده: رشته‌های بیمارستانی، پرستاری، اتاق عمل، هوشبری، علوم آزمایشگاهی و مامایی. هر کی هم می‌گه برای اینا کار نیست اشتباه می‌کنه. شاید پولشون به نسبت کارشون کم باشه ولی مسئله اینه که کار هست براشون. استخدامی هم نباشه قراردادی و شرکتی می‌تونی کار کنی.

این رشته تحصیلی احتمالا آینده شما را در ایران تضمین می‌کند

صدا: رشته‌هایی مثل برنامه‌نویسی و طراحی گرافیک یا هرچیزی که بشه باهاش از دور سفارش گرفت و درآمد دلاری داشت. تچی این وضعیت اگه درآمد به ریال باشه تا آخر عمرت باید بدویی گه فقط اندازه نون شبت دربیاری و نیاز‌های اولیه رو رفع کنی.

کاسپر: ببین خودت باید زرنگ باشی یکی پزشکه چیزی نداره، یکی پزشکه همه چی داره، یکی مهندسه هیچی نداره یکی مهندسه همه چی داره. به نظر من آینده در اختیار اینترنت و هوش مصنوعی هست، شغل‌هایی که مربوط به این دو تا باشه بنظرم خوبه، مثل برنامه‌نویسی.

فروزان: چون در آینده‌ی نزدیک هوش مصنوعی خیلی از شغل‌ها رو نابود می‌کنه و ربات جاشونو می‌گیره مشاغل مرتبط با خود هوش مصنوعی مثل برنامه‌نویسی.

فرحان: خیلی نمی‌تونم با قطعیت در مورد ایران نظر بدم اما در مورد دنیا میتونم بگم در رشته های مربوط به علوم پزشکی: ژنتیک، بیوتکنولوژی و هندسی بافت. در رشته های فنی و ریاضی هم: هوافضا، هوش مصنوعی و کامپیوتر.

این رشته تحصیلی احتمالا آینده شما را در ایران تضمین می‌کنداین رشته تحصیلی احتمالا آینده شما را در ایران تضمین می‌کند

نفس: رشته مهم نیست. باید هدف داشته باشید. در ضمن دنبال مهارتی برید که بتونید پروژه‌ای کار انجام بدین و نیاز به استخدام نداشته باشید.

الهام: به نظرم رشته‌هایی که تو دنیا رو بورسه ولی هنوز تو ایران اونقدری که باید روی بورس نیست انتخاب خوبیه چون بعدا بازار کارش میاد و تحصیل کرده هاش کمن.

ماری: اگه شهرتون مثل شهر ما صنعتی برو رشته فنی و مهندسی من چون علاقه نداشتم به کار تو معدن و این‌ها رفتم تجربی و الان واقعا اشتباه کردم چون جدا از علاقه باید آینده هم داشته باشه که تجربی نداره.

مهدی: لیسانس زبان انگلیسی بسیار ارزشمند هست. نه تنها با خود مدرک می‌توان در حوزه تدریس، ترجمه، راهنمای تور و … کار کرد؛ بلکه دانش زبانی که به دست میارید برای ادامه تحصیل در هر رشته دیگری برگ برنده خواهد بود.

آقوی همساده: یه چیزی بخواه که شدنی باشه. آینده‌نگری تو ایران؟ زمانی که من ارشد برق قدرت گرفتم پیش خودم فکر می‌کردم بعداز ده سال(هنرستان و دانشگاه) واسم فرش قرمز پهن می‌کنند و چون یکی از سخت‌ترین و تخصصی‌ترین رشته‌ها رو هم گذروندم حتما یه شغل خوب گیرم میاد، تهش با بدبختی شدم کارمند دولت!

ساعی: رشته‌اش خیلی مهم نیست، سواد و مهارت توی همه رشته‌ها، امروز پاشنه آشیل مملکته، در هر رشته‌ای تخصص مهمه، تحصیلات تکمیلی به صورت کیفی و واقعی مهمه، در حال حاضر ایران از این حیث بسیار فقیره...

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • م الف

      هر رشته ای رو واقعا خوب بخونی و دل بدی کار خوب هم پیدا میکنی، همه ما دانشگاه رفته ها میدونیم اکثر دانشجوها دنبال مدرک هستن نه اینکه واقعا تخصص یا مهارتی رو یاد بگیرن

    • ناشناس

      اشتباه تون اینکه اصلا به کنکور و انتخاب رشته فکر می کنید شما برای موفق شدن تو ایران باید از کلاس ششم تغییر جهت بدین نیازی هم ندارید درس بخونید آخرش هم دکتر می‌شید و موفق

    • ناشناس

      فقط چند رشته کاربردی در ایران کارکرد و پول سازه! بقیه نه پول زیادی میده حتما هم پارتی می خواد!!! پزشکی و پیرا پزشکی، مکانیکی، وکالت، فروشگاه و سوپرمارکت،

    • ناشناس

      خلاصه حرفاشون این بود که رشته خیلی مهم نیست برای موفقیت خودت باید زرنگ باشی

    • پوریا پوریا

      جراحی زیبایی 😁

      پاسخ ها

      • ناشناس

        متخصص پوست و متخصص گوش و حلق و بینی که ثروتشون نجومیه تازه تو شهر ما یه دکتر پوست هست که شوهرش هم جراح بینیه یعنی مولتی میلیاردرن بعد خانومه پست گذاشته بود مردم میان مطبم چند تا سوال میپرسن کاغذ دستشونه جواب دادن به این سوالات با این قیمت ویزیت خنده داره خواستم بگم شما که مطب از خودتونه چند تا خونه و ...دارید پولتون که از پارو بالا میره حالا بیمار بدبخت میاد پیشتون‌ چند تا سوال میپرسه جواب بدید زن و شوهر دکترید اونم پولسازترین رشته های پزشکی نه دکتر کلیه و داخلی دکتر پوست و بینی هستید یه دونه بچه هم که بیشتر نداریذ خب حالا برای رضای خدا یه چند تا سوال مردم و جواب بدید شوهرش هر عملی قبل از عید ۶۵ میلیون میگرفت الان نمیدونم

      • ناشناس

        پزشكي در شهرهاي بزرگ مثل تقريبا تمام تجارتهاي ديگه اعم از ملك و مسكن و ماشين و بنكداري و فرش و آهن و... مافيايي شده بنابراين اگر در شهر بزرگ هستيد و در مافياي پزشكي آدم نداريد (مثلا دايي عمو خاله يا فاميلي كه پزشك با سابقه باشه و البته حاضره به شما ميدون بده) دنبال پزشكي نريد چون هيچ آينده اي نخواهيد داشت مگه اينكه به شهرهاي كوچيك و بي امكانات بريد كه واقعا پول پارو كنيد اما ديگه در شهري كه توش بزرگ شديد نخواهيد بود لااقل براي ده پانزده سال از زندگي.
        اگه براتون سخت نيست كه نصف عمر كاريتون در يك شهر كوچيك و دورافتاده بگذره برين دنبال پزشكي اگر نه بهترين كار همونه كه يكي از كاربران گفت: از كلاس ششم تغيير مسير بديد و بريد تو بازار چون قطعا موفق تر خواهيد بود.

    • ناشناس

      من که پارتی ندارم پس هر رشته ای هر مدرکی باشه فرق نمیکنه

    • ناشناس

      توهر رشته ای که درس می خونی , باید سواد و مهارث کافی و وافی داشته باشی تا بتونی حقوق و مزایایِ خوبی به دست بیاری. بخصوص دانشگاههای تاپ و دولتیِ تهران, مثلِ شریف, امیرکبیر, خواجه نصیر, بهشتی ,تهران وعلم وصنعت.

    • ناشناس

      من ک فوق لیسانس رشته مهندسی پزشکی خوندم فکر میکردم بر گردم مستقیم میرم سرکار در ب.در میگردم ولی خيلی ها ازمن می پرسن مهندسی پزشکی یعنی چی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج