adexo3
۱۴۲۱۷۹۶
۴۰ نظر
۵۸۶۳
۴۰ نظر
۵۸۶۳
پ

خانم دکتر عزیز! این نسخه‌ مال خودتان، ممنون

دانشمندان برای تهیه این نقشه بسیار جزئی به چالش‌هایی از جمله یافتن یک بافت مغز زنده و کنترل صحت تک‌تک اتصالات شناسایی‌شده غلبه کرده‌اند.

برترین‌ها: به تازگی ویدئویی در شبکه‌های‌اجتماعی از یک زوج جوان وایرال شده. در این ویدئو، زوج جوان که دو بچه دارند، توضیح می‌دهند که چگونه با انتخاب یک زندگی ساده و به دور از تجملات، به خوشبختی واقعی دست یافته‌اند. آن‌ها معتقدند که برای خوشبخت‌بودن نیازی به ثروت هنگفت و دارایی‌های مادی فراوان نیست، بلکه می‌توان با قدردانی از داشته‌ها و لذت بردن از لحظات ساده زندگی، به آرامش و رضایت خاطر رسید.

خانم دکتر عزیز! این نسخه‌ مال خودتان، ممنون

در همین رابطه روزنامه خراسان در مطلبی با عنوان «برای خوشبختی هندا ۱۲۵ کافی است!» به قلم دکتر نجمه عابدی، روان‌شناس بالینی از ما خواسته تا در مورد تعریف خود از خوشبختی تجدیدنظر کنیم. ما نیز از این که خانم دکتر، لایه‌های پنهانی خوشبختی در روزگار سخت امروز را برای ما آشکار می‌کند، خرسندیم اما چند سوال نیز از ایشان و تحریریه روزنامه خراسان داریم که در خلال پند و اندرزهای مذکور بیان خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

دکتر عابدی می‌نویسد: حرف‌های این زوج جوان در دنیای امروز که بسیاری از مردم درگیر رقابت‌های نفس‌گیر برای کسب ثروت و موقعیت اجتماعی هستند، می‌تواند تلنگری به ما باشد تا در مورد تعریف خود از خوشبختی تجدیدنظر کنیم. هر چند ای کاش این زوج عزیز از کلاه ایمنی هم استفاده می کردند تا خطری آن ها را تهدید نمی‌کرد اما شاید وقت آن رسیده که از تعقیب مداوم چیزهای مادی دست برداریم و به دنبال خوشبختی در مسیرهای ساده‌تر و معنادارتر باشیم.

 نکاتی که می‌توان از این ویدئو آموخت

1. بر روی داشته‌ها به‌جای نداشته‌ها تمرکز کنید

خوشبختی را در چیزهای ساده جست‌وجو کنید. برای شاد بودن نیازی به ثروت هنگفت و دارایی‌های مادی فراوان نیست. به جای تمرکز بر روی چیزهایی که ندارید، بر روی داشته‌های خود تمرکز کنید و از لحظات ساده زندگی لذت ببرید.

خانم دکتر عزیز! این نسخه‌ مال خودتان، ممنون

پاسخ ما: خانم دکتر! برای تهیه یک موتور هندا ۱۲۵ و طی کردن قله خوشبختی چیزی حدود ۱۰۰میلیون تومان احتیاج داریم. برای شاد بودن پیشنهاد دیگری ندارید؟

2. به جای مد، دنبال چیزهای مهم باشید

از تجملات و چشم و هم‌چشمی دوری کنید. مقایسه خود با دیگران و تلاش برای داشتن هر آنچه آن‌ها دارند، فقط منجر به حسادت و نارضایتی می‌شود. به جای دنباله‌روی از مد و چشم و هم‌چشمی، به دنبال چیزهایی باشید که برای شما واقعاً مهم هستند.

پاسخ ما: بحث امروز ما ماقبل رسیدن به تجمل‌گرایی‌ست. امروزه خیلی از ما مردم در تهیه بدیهی‌ترین نیازهای زندگی عاجزیم. این که مردم ایران در یک شرایط نرمال زندگی کنند، کمترین حق طبیعی‌ آن‌هاست.

3. قدردانی باعث شادی می‌شود

قدردان داشته‌های خود باشید. به‌جای تمرکز بر روی چیزهایی که ندارید، به داشته‌های خود در زندگی توجه کنید و بابت آن‌ها قدردان باشید. شکرگزاری برای نعماتی که دارید، به شما کمک می‌کند تا شادتر و راضی‌تر باشید. دقیقا مثل همین زن و شوهر که می‌بینید شاید خودروی آن چنانی ندارند اما از زندگی‌شان راضی هستند و شاد به نظر می‌آیند.

پاسخ ما: طبیعتا شکرگزاری، جز لاینفک زندگی همه ماست اما به نظر شما در سرزمینی با این حجم از منابع طبیعی،  زندگی را نباید در شرایطی ایده‌آل‌تر سپری کنیم؟ خانم دکتر، خواهشا مردم را به سمت قناعتِ افراطی سوق ندهید!

4. وقت خود را با عزیزان خود بگذرانید

هیچ چیز باارزش‌تر از گذراندن وقت با افرادی که دوستشان دارید، نیست. روابط قوی با خانواده و دوستان، یکی از مهم‌ترین عوامل خوشبختی است. این هم دقیقا همان چیزی است که در این ویدئوی پربازدید، توجه‌تان را باید به خودش جلب کند.

پاسخ ما: خیلی از عزیزان ما تقریبا این کشور را ترک کرده‌اند و آن عده‌ای هم که ماندند به قدری درگیر مشکلات اقتصادی‌شان هستند که فرصت زندگی و کنار هم بودن برایشان تبدیل به یک رویا شده. نسخه‌تان کمی اغراق‌آمیز نیست؟

5. بهانه‌های کوچک برای شادی پیدا کنید

نکته اصلی در ازدواج سالم و پایدار، حفظ آرامش و خوشبختی در روابط آن است. مهم نیست چه چالش‌هایی در زندگی‌مان وجود دارد، باید سعی کنیم برای حفظ زندگی و سلامت روان‌مان شعله شادی و خنده را در زندگی خود متعادل نگه داریم.‌ برخی افراد معیارهای خاصی برای شاد بودن دارند و باید بگوییم شادی برای هر شخص به صورت خاصی معنا می‌شود. عده‌ای شادی را در پول و ثروت می‌دانند و عده ای در رسیدن به آرزوها، اما شادی در زندگی‌مشترک با چیزهای کوچک هم قابل دستیابی است. فراموش نکنیم شادی زن یا شوهر مساوی با شادی همه اهل خانه است؛ بنابراین یاد بگیریم شادی را از هم دریغ نکنیم، حتی اگر بهانه کوچکی وجود داشته باشد.

خانم دکتر عزیز! این نسخه‌ مال خودتان، ممنونخانم دکتر عزیز! این نسخه‌ مال خودتان، ممنون

پاسخ ما: اجازه بدهید یک مثال ساده برای بهانه کوچکی که شما می‌فرمایید بزنیم. در حال حاضر رفتن به رستوران با کیفیت معمولی برای یک خانواده ۴نفره حداقل یک میلیون تومان آب می‌خورد. بهانه کوچک‌تری سراغ دارید؟

6. قدرت تخریب افکار منفی را دست کم نگیرید

این را بدانیم که بی‌تردید افکار شاد ما را شاد و افکار منفی حال‌مان را خراب می‌کند؛ بنابراین قدرت تخریب افکار منفی را دست کم نگیرید. یک زن یا شوهر باید بداند به خاطر خوشبختی خودش هم که شده باید همسر شاد و خوشبختی داشته باشد. این معادله ساده‌ای است. برای رسیدن به این هدف یک لبخند کفایت می‌کند.

پاسخ ما: لبخند اتفاقا خیلی هم تاثیرگذار است به شرطی که حقیقی باشد. هر زن یا مردی به راحتی می‌فهمد که لبخند همسرش از ته دل است یا صرفا یک اکت تصنعی بوده. این را خودتان بهتر می‌دانید خانم دکتر مگر نه؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      از زمانیکه به لنگ بستن و نان خشک سق زدن ما را ترغیب کردند ، اینگونه توصیه های ابدوغ خیاری سهمیه ای ها دور از انتظار نیست.

    • ناشناس

      یک زوج موتور سوار دیگه هم بود که از این حرفا میزد الان تشریف بردند کشور عمان برای زندگی .

    • مهربانی

      با همون موتور هندا و با 2تا بچه خدایی نکرده تو همون اتوبان بخوری زمین بهت میگم خوشبختی یا نه اونموقع میگی کاش یه پراید داشتم جای این موتور

      پاسخ ها

      • ناشناس

        ماهم زندگیمون سادس مستاجریم با موتور میریم بیرون خونمون خیلی سادس

    • ناشناس

      پاسخ هاتون مزخرف بود و به درد خودتون میخوره. من که دوست دارم احساس خوشبختی و دید مثبت داشته باشم تا اینکه مثل شما اینقدر منفی باف دروغین باشم. الان نویسنده این پاسخ ها داره کیف و حال خودش رو میکنه و به ریش ما میخنده

      پاسخ ها

      • ایران

        من الان 40 سالمه
        خونه ندارم
        یه ماشین پراید دارم
        یه جایی کار میکنم ماهی 25 میلیون حقوق میگیرم (شش ماهه حقوق عقب افتاده )
        آینده رو بسیار تار میبینم
        هر چی درمیاریم پای اجاره و قسط و بدهی میره
        از 28 اسفند دریافتی نداشتم ، الان 8 میلیون هم از دوستام غرض کردم
        الان اگه یه ماه حقوق بدن دوباره تا آخر خرداد نمیدن
        دوباره لنگم
        به نظرتون من کی میتونم پرایدم رو کوییک کنم ؟ یا خونه ای که 60 متر اجاره کردم رو 70 متر کنم
        که امسال مطمئنا صاحبخونه میگه 200 تومن بزارید رو اجاره
        درضمن تو کیانشهر زندگی میکنم که پایین شهره
        چه امیدی آخه
        هر روز زنم غر میزنه این تنش به محل کارمم کشیده
        همین روزا خودکشی نکنم خوبه

    • ناشناس

      بنده هم باداشتن یک خودروی معمولی ومنزل نقلی ودوفرزندسالم ازداشته هایم بسیارراضی وخوشبختم

    • ناشناس

      درود بر شما

    • ناشناس

      شادی و خوشبختی باید دلی باشه وگرنه تا اخر عمرت مثبت فکر کن ببین اب از اب تکون میخوره!؟؟؟

    • ناشناس

      دیوانه هم تو این کشور احساس نار احتی می کنه چه برسه به آدمای سالم از این همه نابسامانی

    • ناشناس

      خدا رو شکر با شوهرم و دخترم یه زندگی ساده داریم هر جای دنیا هم بدم همین جور ه .من که راضیم خدا رو شکر البته از زندگی با عشقم راضیم گرونی و مشکلات ساعتی هست ما با برنامه ریزی زندگی میکنیم 👨‍👩‍👧🌻🌸🌹

    • ناشناس

      بستگی داره به زندگی از چه دریچه ای نگاه کنی.هرچه آرزو بیشتر.اندوه بی شمارتر

    • ناشناس

      وقتی بارون میاد برف میاد توفان میشه
      تگرگ میاد خیس میشی رو هندا 125 آنوقت
      چی ؟ این ایموجی مثل خودت داره میخنده😊

    • ناشناس

      فکر کنم اگه همین الان بهشون اقامت عمان یا کانادا رو بدن با همه خوشبختی که با موتور دارن تجربه می‌کنند ،بازم قبول می‌کنند که برن😁😁 از این موارد زیاده،هم تو فیلم ها و هم تو فیلم گرفتن از خودشون،وگرنه کسی که خوشبخته احتیاج به داد زدن و فیلم گرفتن از زندگیش نداره که

    • ناشناس

      خوشبختي به مال نيست
      درسته مال خوبه اما مردم ايران ميخوان همه چي به نام خودشون داشته باشن تا بگن خوشبختيم

    • م ا

      به نظر انتقادی خیلی خوبی رو عنوان کردید.

    • ناشناس

      خارجی ها رو بیخیال

      همین مردمان کشورهای همسایه هم دیگه قشنگ میگن ایرانی ها مردمانی گرسنه و فقیر اتد .

      البته شکم پرستی هنر نیست .
      اما گرسنگی کم کم کم هوش و کلاس و فرهنگ و سلامتی رو هم می بره با خودش

    • ناشناس

      شوهر منم ۲۵ می گیره اما هرررگز غر نزدم البته بیمه ایم پول دارو دکتر زیاد نمیدیم
      همون اول ازدواج خونه خریدیم پرت و دور افتاده کم کم بهترش کردیم اجاره نمیدیم

      در ضمن یه شهر بزرگی غیر از تهرانیم

      مدل ماشین اصلا مهم نیست برام . الان خیلی خیلی برام مهمه شوهرم زیاد عمر کنه و سلامت باشه. بالا سر بچه ها .
      مرد که فقط پول نیست حضورش مهمتره
      اشتباه می کردم گاهی بخاطر پول و چشم و هم چشمی غر می زدم

      ۴۵ سالمه
      ایشالا خدا بقیه رو هم بی نیاز کنه 🤲

    • ناشناس

      پاسخ ما : سال دیگه همین موقعها حال همین زوج رو دوباره بپرسید و یک گزارش واقعی و بدون پنهان کاری از آن تهیه فرمایید...!!!

    • ناشناس

      با این زندگی باید مانوس بشی تا بتونی درک کنی. امثال تویی که غرق مادیاتی نمی تونی درک کنی

    • ناشناس

      شکر خدا من در اوج سادگی از زندگی خودم بسیار راضی ام

    • mehri

      خانم دکتر نجمه عابدی، روان‌شناس بالینی یه سوال داشتم ازتون خوده شما ویزیتاتون برای یه ساعت مشاوره اینقدر زیاده که آدم ترجیح میده نیاد پیشتون خداوکیلی شما که تعریفتون از خوشبختی اینقدر با ما متفاوته پس مجانی مشاوره بدید تا ملتم احساس خوشبختی بکنند......

    • ناشناس

      زنده بهد

    • ناشناس

      باشه ، نسخه خانم دکتر مال خودش و کسانی که دنبال آرامش و خوشحالی هستند .
      شماها هم در نق زدن و منفی بافی خودتون اینقدر غرق بشید که هرگز لذت زندگی سالم را نچشید. امثال شما هرجا که باشن حالشون خوب نیست . نه تنها حال خودشون خوب نیست که به شدت با امثال این متن تلاش می کنن بقیه هم حالشون خوب نباشه

    • ناشناس

      چرا توصیه هاتون برای فقرا و قشر متوسط البته متوسطی وجود ندارد بهتره بگیم ضعیف فقط است،در مورد پولداران چه توصیه ایی دارین؟ و اینکه چرا داشتن ساده ترین حق شهروندی مثل داشتن مسکن خودرو و درآمد مکفی در کشور ثروتمندی مثل ایران زیاده خواهی و توقع بی جا محسوب می شود!!

    • ناشناس

      احساس خوشبختی برات نون آب و نمی شه

    • ناشناس

      شما با این داشته ها از طبقات بالای جامعه ای

    • مینا

      ای جاعنم! خووشش باش تو سلول انفرادیت!!!

    • مبینا

      فداتشم چه زیبا گفتی....25میلیون افغانی به اضافه 85میلیون ایرانی منتظر!؟دیگه نمیگم منتظر چی!؟

      پاسخ ها

      • ناشناس

        دمت گرم بعضی جاها ادم میره احساس میکنه رفته افغانستان چقدرم بچه میزان

    • ناشناس

      الان چشم ميخورن و نابود ميشن
      حالا ببين

    • ناشناس

      چهار نفر بدون ایمنی و بدون کلاه کاسکت بدون توجه به مقرارت راهنمایی سوار بر موتور را سادگی نمی توان نامید
      خوشبختی، که هر لحظه خطری بخصوص برای دو کودک دارد
      می تونند براحتی از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند برای امنیت خودشان و احساس خوشبختی کنند

    • ناشناس

      این جمله ای که برای داشته هاتون قانع باشید رو اصلأ قبول ندارم ، وقتی با بی کفایتی و اشتباهات مسئولان وضعیت مردم اینقدر بد هست، چرا بجای اینکه مسئولان را مجبور کنیم اون بخش از زندگیمون که دست اونهاست که اتفاقاً قسمت بزرگی هم هست درست کنند تا مردم بتوانند بهتر و راحتتر زندگی کنند باید قانع باشیم؟!!!

    • ناشناس

      هی میخوان ناامیدی رو تو پاچه مردم کنن
      تف

    • ناشناس

      سلام- ماهم بابرنامه ریزی زندگی می کنیم ولی شخصی بنام. زیررفاه که البته رفاه فقط برای خودش حقوق مرا۲۲درصدتعیین میکندوهمکارانش درسایرقسمتهابرای داروودرمان وپزشکان وکسبه ۳۵ درصدحالااین ۱۳درصداختلاف راچگونه برنامه ریزی کنم که هم به اعصابم وهم به زندگی وبرنامه هایم وبقول شماشادیهایم اثرمنعی نداشته باشد.پس لطفا دست ازسرمابردارید وبگذاریددوباره مثل سابق زندگی کنیم چه فرقی برای مامیکندیکی میرودودیگری می آیدوهردوزندگی ماهارابه چالش میکشدتاخودزندگی کند.من نه مخالم ونه غرض دارم فقط حقیقت است اماتلخ.

    • ناشناس

      دوست عزیزشماهم اشتباه می کنی نه اختیارانتخاب دریچه دردستان شماست ونه اختیارانتخاب نوع نگاه، متاسفانه هردورابرایمان تحمیل می کنند. یک نمونه اش کنکور.آرزویت رادیگری تعیین می کند پس ادامه ندهم. فی امان الله

    • ناشناس

      برایشان بجای اسپند، کمی خاکشیر دودکن.

    • ناشناس

      لطفاً به ماهم مشاوره بدید

    • ناشناس

      سلام من اهل یکی از روستاهای استان بوشهرم حدود 24سال پیش ماشین تو روستای ما خیلی کم بود امکاناتی نبود اما همه شاد بودن الان همه امکانات هست زمین تا آسمون فرق کرده اما همه نق میزنن جالبه اونا که بیشتر دارن بدترند طرف خونه تو روستا تو بوشهر تو شیراز هم داره

    • ناشناس

      اتفاقا همه ما از ته دلی اون گوشه‌ها ی یه جایی میدونیم ثروت ۷۰درصد عامل خوشبختیه ولی چون اونو نداریم مجبوریم قانع باشیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج