adexo3
۱۴۴۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

"یاهو" زیر بار رکود نمی رود!

مطابق با پیش بینی های بورس سهام نیویورک ( وال استریت )، یاهو درآمد خود را در اولین سه ماهه سال ۲۰۱۱ یک میلیارد دلار اعلام کرد، اگرچه سود خالص آن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد کاهش یافت.

مطابق با پیش بینی های بورس سهام نیویورک ( وال استریت )، یاهو درآمد خود را در اولین سه ماهه سال ۲۰۱۱ یک میلیارد دلار اعلام کرد، اگرچه سود خالص آن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد کاهش یافت.
به گزارش ام بی ای نیوز و به نقل از سایت www.money.cnn.com، درآمد حاصل از تبلیغات نمایشی یک نقطه روشن درگزارش درآمدهای ماهانه یاهو به شمار می رود، اما تعداد جستجوها نیز در یاهو به طور قابل توجهی به روند نزولی خود ادامه می دهد. با این حال و در شرایطی که کارشناسان مرکز تحقیقاتی Thomson Reuters، براساس یک نظر سنجی سود خالص این برند به ازای هر سهم را 16 سنت پیش بینی می کردند، این رقم در نهایت به 17 سنت رسید. همچنین دقیقا مطابق با پیش بینی ها، درآمد یاهو در سه ماهه اول سال 2011 یک میلیارد دلار اعلام شد اما سود خالص این شرکت در این مدت 6 درصد کمتر از مقدار آن در سه ماهه اول سال 2010 بودیاهو تا حدی این کاهش را به مقدار قابل توجهی ناشی ازبرنامه های خود برای تسلیم مایکروسافت دانست. سهام یاهو نیز روز های گذشته سه درصد افزایش یافت. با این حال یاهو درآمد خود در سه ماهه دوم سال 2011 را بین یک میلیارد تا یک میلیارد و صد میلیون دلار برآورد می کند.

"یاهو" زیر بار رکود نمی رود!

تبلیغات و جستجو:
کارشناسان پیش بینی می کنند که یاهو در حالی که به رقابت با گوگل و فیس بوک می پردازد ، سهم خود را در حوزه تبلیغات نمایشی در بازار از دست می دهد.
اما گزارش روز سه شنبه هفته گذشته حاکی از آن بود که تجارت تبلیغات نمایشی یاهو در سال گذشته با ۱۰ رصد رشد به ۴۷۰ میلیون دلار رسید. در کنفرانسی که درباره آمار سه ماهه گذشته با حضور تحلیلگران برگزار شد، مدیر عامل یاهو " کارول بارتز " به مردم گفت: " خبرهایی درباره شیفتگی مردم به فیس بوک به گوش ما می رسد که علت آن درک ناقص آن ها از این پدیده است، اما ما بر روی درآمد تبلیغات نمایشی تمرکز می کنیم. "
به هر حال، درآمد حاصل از جستجوی اینترنتی یاهودر سه ماهه اول سال جاری، با 19 درصد افت سالیانه به 360 میلیون دلار رسیده اما در سخنرانی کنفرانس روز سه شنبه هفته گذشته، خانم بارتز این افت را انکار کرده و به علت امضای قرارداد همکاری در حوزه جستجوی اینترنتی با مایکروسافت آن را یک مقایسه نادرست نامیده است.
اما نگرانی درباره آمار ضعیف جستجو در یاهو بر روی سهام این شرکت تاثیر نامطلوبی گذاشته است به طوری که ارزش سهام بیش از ۱۲ درصد در یک سال گذشته کاهش یافته است.
ماه گذشته، در پی مذاکرات اخیر مدیران این شرکت برای انتقال 35 درصد از سهام یاهو در ژاپن به Softbank Corp شایعه افزایش سهام یاهو قوت گرفت.
خانم بارتز برای کاهش مداوم هزینه و راه اندازی معامله Bing Search مورد تحسین قرار گرفت، اما بازگشت کلی شرکت به شرایط موفق گذشته روند کندی را طی می کند. چند مدیر ارشد در سال گذشته از یاهو بیرون رفته اند.
خانم بارتز مدیریت را از یکی از موسسان یاهو " جری یانگ " که مدیر عامل شرکت تا سال 2008 به شمار می رفت تحویل گرفته است. یانگ در میان خشم سهام داران پس از امتناع یاهو از امضای قرارداد 47 میلیارد دلاری خرید سهام از مایکروسافت از این شرکت بیرون آمد.
در ادامه به نمودار زیر توجه کنید:

"یاهو" زیر بار رکود نمی رود!
منبع : MBAnews.ir
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج