۱۷۲۳۲۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

اشتباهاتي که امنيت شخصي و شغلي شما را بر هم می زند

دلت را به «لايک» آدم‌ها خوش نکن

امروزه ۸۸ درصد از فعاليت‌هاي تجاري و کاري افراد روي رسانه‌هاي اجتماعي متمرکز شده است اما متاسفانه با وجود گسترش استفاده از رسانه‌هاي اجتماعي هنوز آن‌طور که بايد از اين ابزار به‌درستي استفاده نمي‌شود.

سلامت ایران - فاطمه شاهاني: امروزه ۸۸ درصد از فعاليت‌هاي تجاري و کاري افراد روي رسانه‌هاي اجتماعي متمرکز شده است اما متاسفانه با وجود گسترش استفاده از رسانه‌هاي اجتماعي هنوز آن‌طور که بايد از اين ابزار به‌درستي استفاده نمي‌شود.

بسياري از افراد يا سازمان‌ها ساعت‌ها در شبکه‌هاي اجتماعي حضور دارند و استفاده تاثيرگذاري از اين رسانه‌ها نمي‌کنند اما تاثيرگذاري در اين رسانه‌ها و موفقيت در حوزه کاري و شخصي مستلزم دوري از چند اشتباه است. اين اشتباهات را از زبان «مارک کوبان» کارآفرين آمريکايي بخوانيد.

کاش دکمه بازگشتي بود

مارک کوبان، کارآفرين ثروتمند و مشهور آمريکايي در يک مصاحبه به يکي از بزرگ‌ترين اشتباهات کارآفرينان و مديران کسب و کار اشاره کرده و از آنها مي‌خواهد اين موضوع را مورد‌ توجه قرار دهند و جدي بگيرند. او مي‌گويد: «تا به حال شده در يکي از رسانه‌هاي اجتماعي پستي گذاشته باشيد که چند ثانيه بعد آرزو کنيد کاش دکمه بازگشتي وجود داشت؟

دلت را به «لايک» آدم‌ها خوش نکن

يا خبر يا اطلاعيه‌اي را در مورد خود يا کسب و کارتان در ارتباطات سايبري‌تان به اشتراک گذاشته باشيد و چندي بعد متوجه شويد که آن اطلاعات ناقص و اشتباه بوده؟ اما متاسفانه حتي اگر پستتان را پاک کنيد اطلاعات شما به‌راحتي قابل دسترس است و اين مساله امنيت، کسب و کار و زندگي شخصي‌تان را تحت پوشش قرار مي‌دهد.»

مارک کوبان در حال حاضر روي پروژه‌اي با نام «Cyber Dust» متمرکز شده که اين امکان را براي کاربران فراهم مي‌کند که هر زمان که خواستند پست‌ها و اطلاعات خود را از رسانه‌هاي اجتماعي مانند گوگل، فيس‌بوک، توئيتر و... پاک کنند طوري که ديگر کسي نتواند آن اطلاعات را دوباره بازيابي کند.

او در اين مورد به صاحبان کسب و کار و افرادي که خود را ملزم به مشارکت در رسانه‌هاي اجتماعي مي‌دانند، مي‌گويد: «يکي از بزرگ ترين اشتباهات افراد اين است که اطلاعات خود يا پست‌هاي خود را براي هميشه در فضاي مجازي نگهداري مي‌کنند در‌حالي که بايد راهي براي پاک کردن آنها به صورت هميشگي پيدا کرد زيرا رسانه‌هاي اجتماعي مانند گوشي همراه شما نيستند که به محض اشتباه بتوانيد اطلاعات را پاک کنيد و کسي هم از اين موضوع مطلع نشود. در فضاي مجازي اطلاعاتي که وارد مي‌کنيد در دسترس همگان قرار خواهد گرفت و اين موضوع امنيت شخصي شما را بر هم خواهد زد و به‌همين دليل بايد فکري براي پاک کردن آن کنيد.»

رسانه اجتماعي ارتباط دوسويه است نه يک‌طرفه

امروزه با گسترش وسايل ارتباط جمعي و رشد شبکه‌هاي اجتماعي اکثر شرکت‌هاي بزرگ در قالب اين شبکه‌ها با مشتريان خود ارتباط برقرار مي‌کنند، اما يکي از بزرگ‌ترين اشتباهات اين شرکت‌ها اين است که در اين رسانه‌ها تنها به معرفي خود و ويژگي‌هاي محصول و خدمات خود بسنده مي‌کنند و راه را براي يک گفت‌و‌گوي دو‌سويه و تعاملي مي‌بندند در حالي که رمز موفقيت و درخشيدن در اين شبکه‌ها درگير کردن مخاطب با خودتان است به نحوي که او امکان فعاليت کردن و انتقاد داشته باشد و در عين حال به تمامي سوالات و درخواست‌هايش به‌خوبي پاسخ داده شود.

هر اطلاعاتي را وارد نکنيد

شما تنها کسي نيستيد که تصميم به فراهم کردن کالا و خدمات مشتريانتان گرفته‌ايد و ميليون‌ها رقيب در فضاي سايبري دوشادوش شما در حال جذب مشتري هستند. فراموش نکنيد اگر اطلاعات و اخباري را بر‌خلاف عرف يا غلط به مخاطبان خود عرضه کنيد باعث دوري آنها از خودتان شده‌ايد. قبل از به اشتراک گذاشتن اطلاعات خوب آن را بررسي و ويرايش کنيد.

دلت را به «لايک» آدم‌ها خوش نکن

برخي از افراد عادت دارند هر آنچه به ذهنشان مي‌رسد را در رسانه‌هاي اجتماعي منتقل کنند. کمي صبر کنيد و ابتدا در مورد جمله‌اي که مي‌خواهيد به اشتراک بگذاريد فکر کنيد چون با سرسري گرفتن اين موضوع دچار يکي از اشتباهات بزرگ ديگر در رسانه‌هاي اجتماعي خواهيد شد.

اهل عمل باشيد

يکي از اشتباهات بزرگ شرکت‌ها و افراد اين است که به جاي اينکه شواهد مستندي را دال برنحوه فعاليت خود در اختيار مشتري‌ها قرار دهند تنها با توصيف فعاليت خود و تعريف و تمجيدهاي فراوان اقدام به جذب مخاطبان خود مي‌کنند. يادتان باشد ممکن است در نگاه اول جملات قصار و تعاريف اغوا‌کننده شما براي بازديد‌کنندگان جالب به نظر برسد اما در دراز‌مدت اين کيفيت خدمات و کالاي شماست که مي‌تواند تاثيرگذار باشد. سعي کنيد نمونه‌هاي مستند از فعاليتتان را که در قالب ويدئو است در اختيار مخاطب خود قرار دهيد تا اين نمونه‌هاي عيني کيفيت کار شما را به‌خوبي تاييد کند.

کسل‌کننده نباشيد

متاسفانه اغلب سايت‌هايي که به تبليغ فعاليت شرکت‌ها و کارآفرينان مي‌پردازند چندان جذاب نيست و بايد گفت کسل‌کننده نيز هست. براي اينکه صفحه شخصي‌تان را در يک رسانه اجتماعي جذاب و تاثيرگذار کنيد قانون سفت و سختي وجود ندارد، اما مهم‌ترين موضوع اين است که بايد کاري کنيد بازديدکنندگان بتوانند با شما و خدماتتان ارتباط برقرار کنند. به همين منظور مي‌توانيد از تصاوير زيبا و ويدئوهاي جذاب يا مقاله‌هايي مفيد استفاده کنيد و با اين ابزارها ذهنيت مخاطبتان را نسبت به کيفيت فعاليتتان مثبت کنيد. ممکن است نوع فعاليت شما جذاب و تاثيرگذار باشد اما با يک اشتباه بزرگ آينده‌اي که خدمات شما مي‌تواند در فضاي سايبري داشته باشد را از بين ببريد. به ظاهر صفحه شخصي و وب‌سايتتان توجه کافي داشته باشيد و از هر ابزاري براي جلب نظر کاربران خود استفاده کنيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج