۱۷۷۷۷
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

براي اين‌كه زيباترين حمام دنيا را داشته‌ باشيد، اين مطلب را بخوانيد

زيبايـي در خدمت آرامش

شايد با خودتان فكر كنيد «حمام و دستشويي را كه كسي نمي‌بيند، پس چرا براي دكوركردن آن وقت بگذارم.»

زيبايـي در خدمت آرامش

زيبايـي در خدمت آرامش

برترین ها: شايد با خودتان فكر كنيد «حمام و دستشويي را كه كسي نمي‌بيند، پس چرا براي دكوركردن آن وقت بگذارم.» اما واقعا اينطور نيست. سرويس بهداشتي جاي راهبردي در خانه است. شما روزتان را با سرزدن به سرويس بهداشتي شروع مي‌كنيد و با رفتن به آن تمام مي‌كنيد. هركدام از اعضاي خانواده روزي چندبار به آن سر مي‌زنند. از سرزدن مهمان‌ها به چنين جايي هم نمي‌توانيد جلوگيري كنيد. خيلي زشت است كه يك خانه زيبا دستشويي زشت و كثيفي داشته باشد. مطمئن باشيد مهمان شما با ديدن كثيفي و زشتي سرويس‌بهداشتي، تمام زيبايي منزل شما را از ياد خواهد برد. پس بهتر است تنبلي را كنار بگذاريد، دست به كار شويد و حمام و دستشويي خانه‌تان را با سليقه دكور كنيد. مطمئن باشيد كه به زحمتش مي‌ارزد. زيبايي حمام علاوه بر اين‌كه در زيبايي همه خانه موثر است، سليقه شما را بيشتر از هر جاي ديگري در خانه نشان مي‌دهد. علاوه بر اين حمام جاي كوچكي است. دكوراسيون آن وقت كمتري مي‌گيرد. هزينه زيادي هم لازم ندارد. شما مي‌توانيد پشنهادهاي ما را به عنوان يك الگو در نظر داشته باشيد. سليقه خودتان را با آن ادغام كنيد تا به نتايج جالب‌توجهي برسيد.


شلوغش نكنيد

حمام دركل فضاي كوچكي است، به همين دليل شلوغ‌كردن آن اصلا مناسب به نظر نمي‌رسد. به دليل جلوگيري از شلوغ‌شدن و به هم ريختگي فضا، قبل از شروع كار طراحي يك نگاه كلي به فضا بيندازيد و نظراتي كه داريد را در ذهن‌تان تجسم كنيد.

در واقع بايد از ابتدا تصميم‌تان را بگيريد و تكليف خودتان را با رنگ و تركيبي كه مي‌خواهيد در طراحي سرويس بهداشتي به كار ببريد، معلوم كنيد. رنگ ست حوله، پرده حمام، فرش كوچكي كه پهن مي‌كنيد و لوازمي مثل جاصابوني و ست آينه بايد با هم هماهنگي داشته باشند با استفاده از رنگ‌هاي متنوع، وسايل زياد و انتخاب چند طرح با چند رنگ متفاوت، آرامش لازم را از سرويس بهداشتي مي‌گيرد. بهتر است تم رنگي كه براي حمام انتخاب مي‌كنيد با تم كلي خانه هم تناسب داشته باشد. مثلا اگر خانه‌تان را با چوب تزئين كرده‌ايد، مي‌توانيد براي قاب و دستگيره حوله از چوب استفاده كنيد يا اگر در تزئين هال و پذيرايي از شمع استفاده كرده‌ايد، گذاشتن يك يا چند شمع در حمام انتخاب جالبي خواهد بود.


نظافت، شرط اول است

حتي اگر به چيدمان شلوغ علاقه بيشتري داريد، بهتر است رنگ كف و ديوارهاي حمام‌تان را ساده و روشن نگهداريد. اين كار چند فايده دارد؛ اول اين‌كه سرويس بهداشتي همانطور كه از اسمش پيداست، بايد هميشه تميز باشد.

آلودگي روي سطح ساده و بدون طرح خودش را بهتر نشان مي‌دهد و خيال‌تان را از تميز بودن هميشگي حمام راحت مي‌كند. به محض آلودگي مي‌توانيد آن را ببينيد و تميزش كنيد. فايده ديگرش هم اين است كه شما به محض اين‌كه از چيدمان فعلي خسته شديد، به راحتي مي‌توانيد دكوراسيون حمام را عوض كنيد. البته اگر سراميك ساده حوصله‌تان را سر مي‌برد، به‌جاي اين‌كه از سراميك طرحدار استفاده كنيد مي‌توانيد از تركيب ۲ رنگ متضاد سراميك استفاده كرده و با سليقه خودتان يك حاشيه به حمام‌تان بدهيد. اين‌طوري حمام نشاط‌آوري خواهيد داشت. وسايل تزئين حمام در حالت كلي لوازم گراني نيستند. اگر دكور حمام براي‌تان تكراري شد راحت‌تر از هر جاي ديگري در خانه مي‌توانيد آن را عوض كنيد. اگر كف حمام شما ساده باشد با كمي هزينه مي‌توانيد وسايل داخلي را به كل عوض كنيد و حمام را به يك شكل كاملا متفاوت و با رنگ كاملا جديد در بياوريد اما عوض كردن كل كف‌پوش و ديوارها به‌راحتي امكان‌پذير نيست و اگر براي مثال كاشي‌هاي حمام شما صورتي باشد، حق انتخاب‌هاي بعدي را از خودتان خواهيد گرفت.


فرشي براي حمام

بهترين كف‌پوش براي حمام سراميك است چون هم راحت‌تر تميز مي‌شود و هم تنوع آن زياد است و به راحتي با هر تركيبي هماهنگ مي‌شود. علاوه بر اين در مقايسه با كف‌پوش‌هاي ديگر مثل چوب، مقاوم‌تر است و در برابر رطوبت ديرتر خراب مي‌شود.

اگر حمام شما بزرگ است، مي‌توانيد از رنگ‌هاي تيره براي كف‌پوش استفاده كنيد اما استفاده از رنگ روشن مثل گلبهي، صورتي، كرم يا سفيد، مزاياي بيشتري دارد حتي شما مي‌توانيد كف را با سراميك روشن بپوشانيد و روي آن يك فرش پهن كنيد. البته اگر حمام شما با توالت مشترك است و از توالت ايراني استفاده مي‌كنيد، نمي‌توانيد در سرويس بهداشتي فرش پهن كنيد چون رطوبت و آلودگي به آن راه پيدا مي‌كند. اگر حمام‌تان هم وان ندارد، فرش‌تان خيس مي‌شود و نمي‌توانيد از آن استفاده كنيد اما اگر توالت‌فرنگي داريد يا حمام شما وان دارد، مي‌توانيد كنار وان يا توالت از فرشي كه ليز نمي‌خورد هم استفاده كنيد. اگر حمام شما شيب‌دار يا نامتقارن است بهتر است از سراميك‌هاي كوچك‌تر استفاده كنيد تا سراميك‌هاي شكسته و تكه‌تكه‌اي كه براي پركردن فضاي كف استفاده مي‌كنيد، توي ذوق نزند. بهتر است در حمام از سراميك‌هاي شياردار استفاده كنيد كه خيلي صيقلي نباشد. اين‌طوري احتمال ليز خوردن در حمام پايين مي‌آيد.


زيبايـي در خدمت آرامش

براي داشتن حمامي مدرن بايد...

اگر فضاي كلي خانه شما مدرن است نمي‌توانيد يك حمام سنتي در خانه داشته باشيد. بهتر است حمام را طوري بچينيد كه با فضاي خانه متناسب باشد. براي مدرن‌كردن حمام بايد در چيدمان از رنگ‌هاي تند و متضاد استفاده كنيد.

مثلا تركيب سراميك قرمز و سفيد يا زرد و گلبهي حمام شما را شلوغ‌تر و شادتر نشان مي‌دهد. اگر مي‌خواهيد مدرن باشيد، بايد براي پوشاندن ديوارها از اين تيپ رنگ‌ها استفاده كنيد. استفاده از چند تابلو با رنگ مدرن به اين كار كمك خواهد كرد. مثلا اگر ديوار شما سفيد است، مي‌توانيد از تابلوي قرمز رنگ استفاده كنيد. مهمترين فاكتور حمام‌هاي مدرن استفاده از شيرآلات مدرن است. در بازار از اين محصولات زياد پيدا مي‌شود البته قيمت‌ آن‌ها كمي زياد است. شيرهايي كه چشم الكترونيك دارند و در مصرف آب صرفه‌جويي مي‌كنند، سردوشي‌هايي كه از چند جهت آب مي‌ريزند، آينه‌هاي با قاب‌هاي باريك فلزي، همه از وسايلي هستند كه به مدرن كردن حمام كمك مي‌كنند.


زيبايـي در خدمت آرامش

حمامي براي آرامش

اگر دوست داريد سرويس بهداشتي فضاي آرام‌بخشي باشد، با رعايت چند نكته مي‌توانيد اين كار را انجام دهيد. استفاده از رنگ‌هاي روشن و تزئينات طبيعي به اين كار كمك مي‌كنند. استفاده از خوشبوكننده هم به آرام‌كردن فضاي حمام كمك مي‌كند.

اين خوشبوكننده‌ها مي‌توانند به شكل اسپري، عود يا انواع شمع و گل خشك باشند. البته در صورتي از خوشبوكننده استفاده كنيد كه مطمئن باشيد هيچ‌كدام از اعضاي خانواده به بوي آن‌ها حساسيت ندارند. تزئينات طبيعي مثل گل خشك، تابلويي از طبيعت، صدف و شمع هم مي‌توانند مفيد باشند. استفاده از يك گلدان هم حتما به شما كمك خواهد كرد. اگر در حمام از گل استفاده مي‌كنيد سعي كنيد طرح ست حوله‌ها و پرده حمام هم تركيب مشابهي با دكوراسيون داشته باشد. مثلا اگر آينه شما شكل دايره دارد، مي‌توانيد از پرده‌اي براي حمام استفاده كنيد كه روي آن طرح‌هاي به شكل دايره وجود دارد.


زيبايي در ارزاني است

واقعا لازم نيست براي تزئينات داخل حمام پول زيادي خرج كنيد. مي‌توانيد يك دسته گل را خشك كنيد و يك تاقچه 2لايه شيشه‌اي زير آينه درست كنيد و گل‌ها را روي آن بچينيد. از ميوه كاج هم مي‌توانيد براي اين كار استفاده كنيد.

مي‌توانيد يك‌بار كه كنار دريا مي‌رويد صدف جمع كنيد و آن‌ها را كنار وان بچينيد. حتي مي‌توانيد از يك صدف بزرگ به جاي جا صابوني استفاده كنيد. هر حمامي به يك كابينت يا قفسه نياز دارد. استفاده از شيشه‌هاي خالي عطر يا محصولات بهداشتي آراسته به همراه چند شمع، قفسه شما را زيباتر مي‌كند. آينه حمام مهمترين پوشش ديواري آن است. به همين دليل تزئين قاب آينه مي‌تواند كمك زيادي به زيبايي سرويس بهداشتي حمام كند. هرچه آينه بزرگ‌تر باشد حمام شما را بزرگ‌تر نشان خواهد داد. علاوه بر اين سعي كنيد، هميشه آينه را تميز نگه‌داريد چون حتي وجود يك لكه روي آن خيلي به چشم خواهد آمد. اگر حمام و توالت در يك‌جا قرار گرفته، بايد براي دور دوش به فكر يك پرده خوش‌نقش هم باشيد. اكنون در بازار ست جاصابوني و جاي مسواك زياد پيدا مي‌شود، فقط بايد در انتخاب آن‌ها كمي سليقه به خرج دهيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج