۱۸۵۶۷
۵ نظر
۵۰۱۶
۵ نظر
۵۰۱۶
پ

در اين نوع جراحي چه روش‌هايي توصيه نمي‌شود

چگونه‌گونه‌دار شويد يا درگونه‌تان چال بگذاريد

بهترين عمل جراحي براي گذاشتن گونه كدام است؟ اين عمل عوارض دارد؟

چگونه‌گونه‌دار شويد يا درگونه‌تان چال بگذاريد

چگونه‌گونه‌دار شويد يا درگونه‌تان چال بگذاريد

برترین ها: جراحي‌هاي زيبايي درتمام موارد بي‌فايده تلقي نمي‌شوند، گاه لازم است با ايجاد كمي تغيير در يكي از اجزاي صورت كه نافرم بودن آن اعتماد‌به نفس‌مان را گرفته مجدد حس اعتمادبه‌نفس را به وجود خود بازگردانيم. زيرا اعتمادبه‌نفس نداشتن عوارض نامطلوبي برسلامت روان و روابط اجتماعي فرد به جاي مي‌گذارد كه اين عوارض از عوارض انجام جراحي‌هاي زيبايي بيشتر ايجاد خطر مي‌كنند. جراحي‌هاي زيبايي تنها زماني بي‌فايده تلقي مي‌شوند كه فرد بدون هيچ مشكلي و با وجود برخورداري از صورتي مناسب و ايده‌آل تنها به سبب وسواس فكري متقاضي آن‌هاست. برجسته‌سازي گونه يكي از انواع اعمال جراحي زيبايي است كه طرفداران زيادي دارد. زيرا گاه تنها با اين عمل مي‌توان چهره فرد را زيباتر ساخت؛ براي قرن‌ها استخوان برجسته‌ گونه جزئي اساسي از زيبايي كلاسيك بوده است و صورت‌هاي مثلثي شكل هميشه به صورت‌هاي گرد برتري داشته‌اند. علاوه براين، اغلب افرادي‌كه در سنين جواني گونه‌هايي برجسته دارند در سنين ميانسالي با افت عضلات گونه مواجه مي‌شوند، بنابراين تصميم‌ به جراحي مي‌گيرند ولي اين عمل تا چه حد به آن‌ها كمك مي‌كند و چه عوارضي به دنبال دارد؟


صورت ايده‌آل

اصولا صورت ايده‌آل بايد چند ويژگي داشته باشد، يعني زماني كه صورت را به 3 قسمت تقسيم مي‌كنيم اين 3 قسمت از رستنگاه مو تا محل ابرو، دوم از محل رويش ابروها تا ريشه بيني و سوم از ريشه بيني تا محل چانه به يك اندازه باشد. مضاف براين‌كه صورت ايده‌آل بايد حالت محدب داشته باشد تا اين‌كه حالت آن مقعر باشد، يعني گونه‌ها كمي برجسته باشد و از نيم‌رخ وقتي به صورت نگاه مي‌كنيم يك حالت محدب داشته باشد نه مقعر و فرورفته. دركل اگر يك صورت اين ويژگي‌ها را داشته باشد صورتي مناسب است.


پروتز روي گونه شما

براي برجسته كردن گونه‌ها مي‌توان از روش‌هاي متفاوتي مثل تزريق چربي، تزريق ژل يا استفاده از پروتز گونه كمك گرفت كه مناسب‌ترين روش استفاده از پروتز است. پروتزها اغلب از ماده‌اي به نام «سيليكون» ساخته مي‌شوند و براساس تحقيقات انجام شده سيليكون‌ها ضرر عمده‌اي براي بدن ندارند و سال‌ها بدون عارضه در محل باقي مي‌مانند و در حجم‌هاي گوناگوني ساخته مي‌شوند. برخي از كارخانه‌هاي سازنده فضاي داخل پروتزها را از موم پر مي‌كردند ولي درحال حاضر نوع سيليكوني مطلوب‌ترين و كم‌عارضه‌ترين نمونه‌هاي به دست آمده است.
پروتز گونه را به 2 طريق مي‌توان روي استخوان گونه قرار داد.
۱- از طريق داخل دهان
2- از طريق پلك تحتاني
اين عمل با هر ۲ روش به صورت نيمه‌بي‌هوشي و بي‌هوشي كامل قابل انجام و مدت زمان آن حدود ۴۵ دقيقه تا يك ساعت است.


روش راحت‌تر

معمولا روش جراحي گونه از داخل دهان انجام شده و اين روش توصيه مي‌شود و تكنيك عمل به اين صورت است كه از طريق داخل دهان برش كوچكي بين لثه فوقاني و نسج نرم گونه مي‌دهيم. نسج نرم را از گونه بلند كرده و در نتيجه حفره‌اي ايجاد مي‌كنيم كه پروتز را درون اين حفره و درست روي استخوان گونه قرار مي‌دهيم و آن را ثابت مي‌كنيم. شكل‌هاي پروتز بسيار متنوع است؛ مي‌تواند روي استخوان گونه يا زير استخوان گونه قرار بگيرد. اين پروتزها به گونه‌اي طراحي شد‌ه‌اند كه به‌راحتي روي استخوان مي‌نشينند، سپس محل برش را با نخ قابل جذب مي‌دوزيم.


روش سخت‌تر

قبل از شروع عمل محلي كه بايد پروتز روي گونه قرار گيرد را از روي پوست مشخص كرده و با ماركر مخصوص استريل علامت‌گذاري مي‌كنيم. اين كار باعث مي‌شود، محل گذاشتن پروتز كاملا قرنيه باشد، سپس برشي زيرمژه‌هاي پلك تحتاني و درست به موازات پلك مي‌دهيم. اين برش دقيقا همان برشي است كه از آن براي برداشتن پف پلك تحتاني استفاده مي‌كنيم. از محل اين برش پوست روي گونه را در قسمت دلخواه از روي استخوان بلند كرده و پروتز را در محل خود قرار داده و ثابت مي‌كنيم و سپس محل برش را مي‌دوزيم. ولي اين روش به ندرت انجام مي‌شود و روش توصيه‌ شده‌اي نيست.


صورت‌هايي كه گونه مي‌خواهند

جراحي زيبايي گونه به 2 جهت انجام مي‌شود يكي براي زيبايي و علت ديگر اعمال ترميمي كه در نوع دوم وقتي انجام مي‌شود كه فرد دچار تصادف شده و استخوان گونه يك سمت به داخل فرورفته و به دليل جبران اين نقص در اين قسمت، پروتز گونه گذاشته مي‌شود. دربخش‌هاي زيبايي بهترين كانديدها كساني هستند كه اصلا گونه ندارند و دچار فرورفتگي در ناحيه گونه يا زيرگونه هستند. در مواقعي ديگر به دليل عقب بودن اسكلت گونه يا قسمت‌هاي مياني استخوان صورت است. گاهي نيز به دليل تصادف ممكن است يك گونه يا هر 2 گونه عقب‌نشيني كند يا بر اثر ضربه شديد به چند قطعه شكسته و مقداري از استخوان آن جذب شود. گونه‌گذاري در مواردي كه در استخوان مياني صورت اشكال وجود دارد و فك بالا هم عقب است بهترين راه جلو آوردن قسمت مياني صورت است. ولي در مواقعي كه مشكل در گونه و زيرچشم باشد تقويت استخوان گونه هم موثر است. عمل گونه‌گذاري براي افرادي كه صورت‌هاي كشيده دارند توصيه مي‌شود و از اين طريق مي‌توانند مقداري از عرض گونه‌هاي خود را بيشتر كنند و صورت خود را از كشيده‌تر نمايان شدن تغيير داده و گردتر كنند. اين جراحي از 20 سالگي تا حدود 50 سالگي توصيه مي‌شود.


2طرف صورت مشابه هستند

عوارض اين عمل ناچيز است و مانند همه عمل‌ها مي‌تواند ريسك عفونت داشته باشد و به‌ندرت هم ممكن است عوارضي همچون خونريزي در محل عمل، خون‌مردگي، جابه‌جايي پروتز و عفونت ايجاد شود. به‌غير از عفونت تمامي عوارض قابل كنترل است و درصورت عفونت پروتز بايد خارج شود و اگر از عوارض ديگر عمل بخواهيم نام ببريم مي‌توانيم به تقارن‌نداشتن در ۲نيمه صورت اشاره كنيم كه علت آن اين است كه در واقع هيچ صورتي وجود ندارد كه به طور كامل در هر ۲ طرف تقارن داشته باشد و پس از گذاشتن پروتز اين تقارن‌نداشتن به علت تورمي كه ايجاد مي‌شود مقداري بيشتر خود را نشان مي‌دهد كه ممكن است سبب نارضايتي فرد شود. اين عوارض در صورتي‌كه اصول استاندارد رعايت شود و توسط متخصص انجام پروتز صورت بگيرد كمتر رخ مي‌دهد.


چالي وسط گونه‌تان

چال گونه يكي از اعمال جراحي زيبايي است كه توسط برخي از افراد تقاضا مي‌شود و اين عمل به 2 روش صورت مي‌گيرد؛ بهترين روش اين است كه از طريق داخل دهان برشي كوچك ايجاد مي‌كنيم. در اين ناحيه يك نوع چربي به نام «بوچارت» وجود دارد كه اين قسمت را با ساكشن خالي كرده؛ درنتيجه حفره‌اي زيرگونه‌ها و در ناحيه خنده افراد به وجود مي‌آيد و مقداري فرورفتگي در اين محل ايجاد مي‌شود. روش ديگر به اين صورت است كه از داخل دهان، قسمتي كه قرار است روي صورت چال بيفتد را با بخيه جمع مي‌كنيم و به اين ترتيب چال گونه را براي فرد به وجود مي‌آوريم. البته اين را بگويم كه نتايج اين عمل كاملا غيرقابل پيش‌بيني است.


توصيه‌هاي پس از عمل

۱- مقداري درد، تورم و كبودي پس از عمل طبيعي است ولي در صورت درد يا تورم شديد يا خونريزي بايد جراح را در جريان گذاشت.

۲- معمولا پس از عمل استفاده از آنتي‌بيوتيك‌ها توصيه مي‌شود.

۳- فرد بايد پس از هربار مصرف موادغذايي با دهانشويه دهان خود را شست‌و‌شو دهد تا محل برش‌ها كه داخل دهان است دچار عفونت نشود.

۴- استفاده از كيسه يخ روي گونه براي ۲۴ ساعت اول براي كاهش تورم‌ها توصيه مي‌شود.

۵- بايد از فعاليت‌هاي سنگين همچون ورزش تا ۸ هفته بعد از عمل خودداري شود ولي فعاليت‌هاي سبك پس از ۳ روز امكان‌پذير است.

۶- هنگام خواب استفاده از ۲ عدد بالش در پشت سر براي كاهش تورم‌ها توصيه مي‌شود.

۷- بيمار بايد از وارد شدن هرگونه ضربه به ناحيه گونه براي چند هفته اجتناب كند.

۸- از مصرف غذاهاي سفت و جويدني در ۴-۳ روز اول پس از عمل خودداري كند تا احتمال جابه‌جايي پروتزها كمتر شود.

۹- از صحبت‌كردن زياد خودداري كنند تا عضلات صورت كمتر تحرك داشته باشد و پروتز بتواند به استخوان گونه بچسبد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سارا

      چه مسخره انگار بدون گونه نمیشه خوشگل بود......

    • peyman

      ghabele tavajohe khanoomha bedavid nazar bedahid khejalat nakeshid kojaeed ha

    • سمن

      هیچ وقت حاضر نیستم صورتمو بسپرم به تیغ جراحا که مثلا زیباتر بشم حتی اگه بهترین جراح روی زمین باشه

    • هستی

      من گذاشتم,ولی تغییر انچنانی نکردم,تازه بعضی وقتا هم توی سرما گونه هام تیر میکشه.کلن با ارایش قشنگه

    • فاطمه

      من میگم اونی که واقعا صورتش تو جامعه براش مشکل ایجاد میکنه عمل کنه اشکال نداره ولی اکثر خانمهایی که عمل می کنن چهره های معمولی و حتی خوبی دارن که بهش قانع نیستن...بنابراین امروز دماغ عمل میکنن،فردا گونه میذارن و...وهیچوقت هم سیر نمیشن.اونی که خدا داده از همه قشنگتره و اگه کسی قراره تورو با گونه دوست داشته باشه اون دوست داشتن واقعی نیست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج