adexo3
۲۰۴۹۸
۳ نظر
۵۲۲۱
۳ نظر
۵۲۲۱
پ

وقتي اسكناس به سياره شما پا مي‌گذارد

زنان و مردان نسبت به پول واکنش می دهند

زنان بيشتر پس‌انداز كرده و مردان بيشتر سرمايه‌گذاري مي‌كنند اما زن و مرد هر ۲ به يك ميزان خريد مي‌كنند

زنان و مردان نسبت به پول واکنش می دهند

زنان و مردان نسبت به پول واکنش می دهند

برترین ها: همه ما مي‌دانيم كه زنان و مردان با هم تفاوت‌هاي شخصيتي زيادي دارند اما آن چيزي كه شايد به آن توجه نكرده باشيم اين است كه احساس زن و مرد نسبت به پول با هم فرق مي‌كند. درست است كه هر ۲جنس دوست دارند پولدار باشند اما جالب است بدانيد اگر به زن و مردي مقدار ثابتي پول بدهيد تا ۲ سال آينده تفاوت‌ زيادي در اين ميزان پول ايجاد مي‌شود. ممكن است خرج شود، پس‌انداز شود يا اين‌كه سرمايه چند برابر شود و... بهتر است مهم‌ترين تفاوت‌هاي زنان و مردان را نسبت به پول بدانيم شايد پس از خواندن اين گزارش تصميم گرفتيد مانند جنس مخالف خود به پول واكنش نشان بدهيد.


ميزان حقوق زن و مرد در رابطه‌ آن‌ها تاثير مي‌گذارد

از آنجایی كه مردان و زنان تجربیات متفاوتی در مورد كسب پول دارند بنابراين معمولا احساسات متفاوتی هم نسبت به آن بروز می‌دهند. به‌طور كلی در بسیاری از كارها مردان درآمد بیشتری نسبت به زنان دارند كه باعث می‌شود زنان احساس كنند كارشان كم ارزش‌تر است؛ از این رو به‌دنبال حفظ درآمد خود و موفقیت در خرج كردن آن هستند. حتی در خانواده‌هایی كه زن و مرد هر 2 شاغل هستند، زنان ممكن است تا حدی احساس وابستگی به همسران‌شان كه پول بیشتري نسبت به آن‌ها در می‌آورند، داشته باشند. در اين خانواده‌ها فشار و استرس بيشتري روي مردان است و زنان احساس استقلال كمتري دارند و كمتر به فكر كسب درآمد بيشتر هستند البته برعكس اين قضيه هم صادق بوده و ممكن است بعضی از زنان با ایستادگی بیش از حد روی استقلال مالی خود، در مقابل این وابستگی مقاومت كنند؛ در چنین خانواده‌هایی مردان معمولا احساس ‌امنیت نداشتن و اطمینان نداشتن به‌خود را تجربه می‌ كنند، این وضعیت در اقتصادهایی كه در آن احتمال از دست دادن كار برای مردان بیشتر از زنان است، تشدید می‌شود. به دلیل این اختلاف، ممكن است درگیری‌های مكرر و بحث‌های قدرت در خانواده به‌وجود آید. بيشتر اين مجادله‌ها حول پول بوده در حالی‌ كه بعضی دیگر در مورد كارهای روزمره و عادی زندگی است. فهم دلایل و احساسات نهفته كه منجر به احساس ‌تعادل نداشتن یكی از طرفین می‌شود، منجر به توازن بیشتر در خانواده خواهد شد.


زنان كمتر سرمايه‌گذاري مي‌كنند

زنان براي سرمايه‌گذاري نسبت به مردان كمتر حاضرند ريسك كنند. امروزه زنان در مورد توانایی خود در فهم كامل مسائل مالی احساس مثبتی ندارند، در نتیجه تمایل كمتری برای سرمایه‌گذاری نسبت به مردان نشان می‌دهند. زنانی هم كه اقدام به سرمایه‌گذاری می‌ كنند در مقایسه با مردان، بسیار محافظه‌كارانه این كار را انجام می‌دهند كه البته این موضوع تا حدی به‌خصوصیت ریسك‌پذیری بیشتر مردان نیز ارتباط دارد. با توجه به این‌‌كه هر ۲ دیدگاه زن و مرد مزایایی دارند، بنابراين تیم مرد-زن می‌تواند عمل كرد بسیار مناسبی را در زمینه سرمایه‌گذاری نشان دهد.


امان از اين زنان ولخرج

اين ديگر گفتن ندارد كه زنان به همان ميزاني كه علاقه‌مند به پس‌انداز كردن هستند به همان ميزان نيز علاقه به خرج كردن پول دارند به‌خصوص اگر پولي باشد كه خودشان برايش زحمتي نكشيده باشند اما ما بايد به شما بگوييم مردان هم به همان اندازه زنان پول خرج مي‌كنند اما تفاوت‌ در آن چيزي است كه انتخاب مي‌كنند. یك مطالعه در ايالات متحده در سال 2005 نشان از برتری زنان در خریدهایی كه به آن‌ها نیاز ندارند (36درصد در مقابل 18درصد)، خرید چیزی به دلیل حراج شدن ( 24درصد در مقابل 5درصد)، خرید بدون مقدمه (36درصد در مقابل 18درصد) و خرید به‌منظور جشن گرفتن (31درصد در مقابل 19درصد) مي‌داد. در كل می‌توان گفت زنان تمایل به خرج كردن پول در مواردی دارند كه كمك می‌كند نزد سایر زنان مقبول واقع شوند، این امر می‌تواند شامل چیزهای عادی مثل كفش یا آخرین مد پیراهن یا تعطیلاتی باشد كه سایر دوستان‌شان به آنجا می‌روند. به‌نظر می‌رسد تمایل به خرج كردن در مردان و زنان برابر است با این تفاوت كه خانم‌ها علاقه به خرید‌های كوچك اما پرشمار داشته، در حالی كه آقایان تمايل به خریدن كالاهای گران‌قیمت و در دفعات كمتر دارند. به‌طور مثال علاقه مردان به خرید ماشین‌های لوكس یا آخرین مدل گوشی تلفن همراه بیشتر از زنان است. این علاقه از میل به نشان دادن قدرت و عرض‌اندام در میان دیگر مردان یا از تمایل ذاتی آن‌ها برای موفقیت نشات می‌گیرد.


زنان هميشه پولي در چنته دارند

با وجود این‌كه همه می‌دانند زنان علاقه چندانی به سرمایه‌گذاری نسبت به مردان ندارند اما جالب است بدانید آن‌ها تمایل بیشتری برای برنامه‌ریزی مالی بلندمدت و ذخیره‌سازی پول دارند. زنان هميشه يك حساب پس‌انداز دارند كه هيچ كس جز خودشان از آن باخبر نيست. آن‌ها همچنین بیشتر از مردان علاقه‌مند به زندگی صرفه‌جویانه هستند. این امر به تعدادی تفاوت كلیدی در نحوه زندگی زنان و مردان بر می‌گردد:

  • زنان معمولا به‌دلیل حفاظت از كودكان تمایل بیشتری به مسئولیت در زمینه مدیریت امور خانواده دارند.

  • زنان معمولا بیشتر از مردان عمر می‌كنند. آن‌ها احتمال می‌دهند سال‌های زیادی را در سنین پیری تنهاباشند و بنابراین می‌خواهند آب باریكه‌ای برای روز مبادا داشته باشند.

  • زنان در ورود و خروج از شغل‌ها، سرعت بیشتری نسبت به مردان نشان می‌دهند (به‌طور مثال‌ترك كار به دلیل زایمان) و از این رو نیاز بیشتری به ثبات مالی و حساب پس‌انداز حس می‌‌كنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ...tanha

      .....to in rozegar, kiye ke dar moghabele pol vakonesh nade... pol shode hame chiz...a'lbate yaghinan baraye a'frade kami in mozo sadegh nist......hese pasa'ndaz to khone mardhast va kharje pol dar khone khanomha..........!!!!!!!!!!! albate omidvaram khanomha az gofteye bande narahat nashan chon in gofteye bande baraya jamiyate kami az khanomha, sedgh nemikone

    • queen

      من بالاخره نفهمیدم زن ها ولخرج ترند یا مردا یه طرف میگین خانم ها ولخرجن یه طرف میگین خانم همیشه یه حساب پس انداز دارند پس اینطور که مشخص شد زن ها ولخرج نیستند چون دارند خرج می کنند. مثل خودم هر وقت می خوام چیزی بخرم که شما اسمشو ولخرجی می زارید از خودم مایه میزارم. در ضمن خانم هایی ولخرجی می کنند شاید ریشه در چیزی داشته باشه بی دلیل نباشه مثلا مرد هم خرید های بی خود انجام بده و زن هم ببینه مرد دلش برای پول خودش نمی سوزه خب دل زن برای چی بسوزه . گاهی خانم می بینه شوهر سیگار می کشه زن هم این پول را یه طور دیگه می سوزونه. یا شاید شوهرش اونقدر داره که براش مهم نیست این پولها . دیگه اسمش ولخرجی نیست.

    • ...

      عالی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج