۲۳۲۳۶۱
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

طراحی مینیمالیستی در حمام و دستشویی

شايد كمي غيرمتعارف به نظر برسد اما در حمام و دستشويي‌هاي مينيماليستي حتما بايد سراغي از يك گياه تزييني گرفت؛ حتي اگر اين گياه به اندازه يكي، دو ساقه باشد و در گلداني بسيار كوچك.

طراحی مینیمالیستی در حمام و دستشویی
مجله منزل: شايد اگر كمي با دقت به تصاوير سرويس‌هاي بهداشتي خانه‌هاي مينيمال دقت كنيد به نكته مهمي برسيد؛ اينكه همه آنها آينه‌هاي خاصي ندارند و همه‌شان هم سينك عجيب و غريبي نصب نكرده‌اند اما همه آنها از يك سيستم نورپردازي خوب بهره گرفته‌اند؛ نورهايي كه به صورت غير مستقيم و ملايم تابيده مي‌شود وآرامش خاصي به فضا مي‌بخشد. ضمن اينكه در بيشتر حمام و دستشويي‌هاي مينيمال عنصر پنجره‌ فراموش نمي‌شود برخلاف معماري‌هاي خاص ما ايراني‌ها كه كلا بي‌خيال پنجره‌ها در دستشويي و حمام هستيم!

شايد كمي غيرمتعارف به نظر برسد اما در حمام و دستشويي‌هاي مينيماليستي حتما بايد سراغي از يك گياه تزييني گرفت؛ حتي اگر اين گياه به اندازه يكي، دو ساقه باشد و در گلداني بسيار كوچك. طراحان داخلي معتقدند اضافه كردن گياهان به فضاي حمام و دستشويي فضاي خشك و سردي كه به خاطر طراحي مينيمالي به وجود آمده را مي‌شكند. اضافه كردن گياهان به فضاي دستشويي‌ها زماني از عجيب‌ترين كارهايي بود كه يك طراح مي‌توانست انجام دهد كه البته اين روزها بيشتر رواج يافته و حتي گاهي در خانه‌هايي با طراحي معمولي هم ديده مي‌شود؛ گياهاني كه براي ماندگاري نياز به نور زيادي ندارند و با رطوبت سازگارند.

طراحی مینیمالیستی در حمام و دستشویی

از رنگ‌ها ترسي نداشته باشيد. حتي مدرن‌ترين خانه‌هاي مينيمالي هم مي‌توانند با رنگ‌ها كنار بيايند. درست است كه در خانه‌هاي ساده‌گرا بايد رنگ‌ها خنثي انتخاب شوند اما گاهي با انتخاب يك رنگ مناسب مي‌شود سادگي را بيشتر به رخ كشيد. مهم انتخاب درست است. بد نيست يك جهش رنگي در حمام داشته باشيد؛ رنگي متفاوت و مكمل. با توجه به اين نكته كه رنگ‌ها بايد ساده و در عين حال نافذ باشند و استرس بصري به چشم‌ها وارد نكنند، استفاده از رنگ‌هاي طبيعي مانند قهوه‌اي، برنز و سبز مناسب است. يك ديوار كاشيكاري رنگي اين روزها از مشخصه‌هاي يك دستشويي مينيمال است.

داشتن يك سرويس بهداشتي مينيمالي به معني استفاده از لوازم عجيب و غريب در آن نيست. برخلاف آنچه امروزه خيلي‌ها درباره سبك مينيماليسم در حمام و دستشويي فكر مي‌كنند، اصلا لازم نيست كه در اين محيط‌ها از سرويس‌ شيرآلات خاصی استفاده شود. ساده‌گرايي را مي‌توان در عين استفاده از وسايل هميشگي به فضاي حمام و دستشويي آورد. فقط بايد راهش را پيدا كرد؛ مثلا به جاي استفاده از بطري‌هاي پلاستيكي مايع دستشويي با نام برندها، مي‌شود از سرويس‌هاي چيني خاص آن استفاده كرد. اين اولين قدم براي داشتن يك سرويس مينيمال است؛ فضايي بدون هر اسم و رسم!

پرده حمام زماني از نمادهاي يك سرويس بهداشتي مدرن بود. هنوز هم پرده‌هاي ضدآب در رنگ‌ها و طرح‌هاي مختلف با اسم و رسم برندهاي معروف در بازار براي خاص كردن حمام و دستشويي وجود دارند اما مساله اين است كه در طراحي مينيماليستی ديگر پرده‌ها را بايد از ياد برد. به جاي استفاده از پرده‌هاي حمام مي‌توان از درهاي شيشه‌اي براي مجزا كردن قسمت‌ها از هم استفاده كرد. اگر هم ديگر چاره‌اي نبود پرده‌اي ساده بدون طرح و بافت بايد انتخاب شود.

طراحی مینیمالیستی در حمام و دستشویی

هيچ وسيله‌اي نبايد جلوي چشم باشد مگر اينكه براي تزيين از آن استفاده شود. در حمام و دستشويي‌هاي مينيمال حتي مسواك و خميردندان‌ها را هم روي كانتر نمي‌گذارند. شايد تنها وسيله‌اي كه براي پنهان كردن آن راهي نيست صابون دستشويي باشد وگرنه باقي ملزومات همه در كمدها قرار مي‌گيرند. براي همين قبل از اينكه دست به طراحي فضاي يك سرويس بهداشتي ساده بزنيد بايد براي خريد چند كمد كوچك جادار در دستشويي اقدام كنيد. يادتان باشد حتي شامپوها را هم بعد از هربار استفاده بايد جمع كرد!

طراحی مینیمالیستی در حمام و دستشویی

استفاده از چوب در حمام و دستشويي تا امروز يك خطاي بزرگ به شمار مي‌رفت اما حالا چند وقتي است كه طراحان داخلي سر نترسي پيدا كرده‌اند و براي طراحي‌هاي خاص سرويس‌هاي بهداشتي سراغ چوب‌هاي خاص مي‌روند. با اين اوصاف چوب به عنوان يكي از المان‌هاي شناخته شده طراحي مينيماليستي وارد كار شده است. پاي دوش حمام يا كف محيط را مي‌توان از چوب‌هاي بامبو پوشاند. چوب در طراحي مينيمالي يكي از مهم‌ترين نمادهاي ساده‌زيستي است حتي اگر در حمام و دستشويي به كار برده شود.

طراحی مینیمالیستی در حمام و دستشویی

آينه‌ها در حمام و دستشويي‌هاي مينيمالي ركن مهمي هستند. معمولا در اين فضاها آينه‌هاي بزرگ مستطيلي‌شكل، بدون هيچ قابي نصب مي‌شوند. درواقع آينه‌ها خودشان در زيباتر كردن فضا نقشي ندارند بلكه با كاركردشان مانند بزرگ‌نمايي محيط كار اصلي را انجام مي‌دهند؛ البته داشتن آينه‌هايي با شكل‌هاي هندسي ديگر هم باب هست اما بدون قاب يا در نهايت با يك قاب چوبي ظريف.

طراحی مینیمالیستی در حمام و دستشویی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج