۲۸۲۲۷۳
۲ نظر
۵۰۵۳
۲ نظر
۵۰۵۳
پ

سبک مینیمالیسم؛ پیش به سوی سادگی

ساده‌گرايي، موجزگرايي يا همان مينيماليسم، مكتبي است كه بعد از انقلاب روسيه در دهه ۵۰ ميلادي به وجود آمد؛ مكتبی هنري كه اساس و بنيان خود را بر پايه سادگي و روش‌هايي بدون هيچ نوع پيچيدگي‌هاي معمول فلسفي گذاشته است.

مجله منزل - مينا نويدي: ساده‌گرايي، موجزگرايي يا همان مينيماليسم، مكتبي است كه بعد از انقلاب روسيه در دهه ۵۰ ميلادي به وجود آمد؛ مكتبی هنري كه اساس و بنيان خود را بر پايه سادگي و روش‌هايي بدون هيچ نوع پيچيدگي‌هاي معمول فلسفي گذاشته است. سبك زندگي مينيمال، مختص همه نيست و خيلي‌ها چندان دل خوشي از اين نوع چيدمان ندارند.

اما در اين آشفتگي‌ زندگي روزمره كه همه ما دنبال آرامش هستيم، شايد اين سبك به‌ ما كمك كند تا از عمرمان بيشتر لذت ببريم، كمتر خرج كنيم و در نتيجه كمتر كار كنيم. چيزي كه مسلم است اينكه نمي‌توانيد همين لحظه تصميم بگيريد تا خانه‌تان را براي هميشه تغيير دهيد چون بايد قدم به قدم به اين نوع چيدمان نزديك شويد.

مزاياي چيدمان خانه به سبك مينيمال چيست؟

۱. شلوغي باعث به هم خوردن تمركز بصري و در نتيجه‌ استرس مي‌شود. در يك چيدمان با وسايل كمتر كه در نتيجه باعث بالا رفتن تمركز مي‌شود، احساس آرامش بيشتري خواهيد داشت.

سبک مینیمالیسم؛ پیش به سوی سادگی

۲. يك خانه در هم ريخته و يك خانه ساده را در ذهن‌تان تصور كنيد. در يك خانه شلوغ ممكن است شما چندين تابلو، ساعت و. . . روي ديوار ببينيد و چشم‌تان روي همه اين تصاوير بچرخد اما در خانه‌اي كه به سبك ساده‌گرايي چيده شده، شما روي يك ديوار سفيد و خالي تنها يك اثر هنري خيره‌كننده مي‌بينيد. يادتان باشد وسايل كم و زيبا جذابيت بيشتري به خانه‌تان مي‌دهند.

سبک مینیمالیسم؛ پیش به سوی سادگی

۳. يك بوفه پر از اسباب و اثاثيه را تصور كنيد كه هر چند وقت يك‌بار بايد تك‌تك وسايل را گردگيري كنيد.‌ هرقدر وسايل بيشتر داشته باشيد بايد وقت بيشتري را صرف تميز كردن خانه كنيد. حالا خانه سفيدي را تصور كنيد با مبلمان كم؛ مسلما تميز كردن اين خانه راحت‌تر است و تميزي خانه جلوه بيشتري دارد.

سبک مینیمالیسم؛ پیش به سوی سادگی


يك چيدمان مينيماليسم چگونه است؟

سبک مینیمالیسم؛ پیش به سوی سادگی

۱. يك خانه ساده‌گرا تنها شامل چند وسيله اساسي است؛ مثلا يك نيمكت، يك مبل راحتي، يك آباژور و ميز تلويزيون و در اتاق خواب هم تنها يك ميز و تختخواب وجود دارد. در چيدمان اين سبك هيچ وسيله اضافه‌اي روي ميز يا روي طبقه‌هاي بوفه قرار نمي‌گيرد. درواقع همه سطوح به‌شدت خلوت هستند. هر چيز اضافي را از روي ميز‌ باید برداشت حتي لازم نيست كه روي ميز پارچه‌اي بيندازيد. اگر فكر مي‌كنيد ميزتان به يك وسيله تزیيني نياز دارد، آن را با يك گلدان ساده تزيين كنيد.


از كجا بايد شروع كنيم؟

1. ساده كردن تمام خانه كار ساده‌اي نيست. بهتر است از يك اتاق شروع كنيد. اولين قدم دور ريختن تمام چيزهايي است كه احتياج نداريد اما سالم هستند و مي‌توانيد آنها را بفروشيد يا به خيريه ببخشيد. اتاق را از نو بچينيد. به خاطر داشته باشيد اتاق‌خواب «كانون آرامش خانه» است.

سبک مینیمالیسم؛ پیش به سوی سادگی

۲. براي كم كردن وسايل خانه بايد از مبلمان شروع كنيد. اگر وسيله‌اي واقعا براي راحتي‌تان نيست، بدون لحظه‌اي درنگ آن را كنار بگذاريد و آن را با وسيله‌اي سبك، راحت و كوچك‌تر جايگزين كنيد. همه چيزهايي كه به ديوار خانه چسبانده‌ايد و قاب‌هاي روي ديوار را‌ برداريد و يك يا دو نقاشي زيبا جایگزين‌شان كنيد.

سبک مینیمالیسم؛ پیش به سوی سادگی

۳. اگر مي‌خواهيد گليم يا فرشي كف خانه بيندازيد، بهتر است طرحی ساده‌ با رنگ‌هاي گرم داشته باشد چون نقش‌هاي گلدار و راه‌راه تمركز بصري شما را به هم مي‌زند.

سبک مینیمالیسم؛ پیش به سوی سادگی

۴. نور نقش مهمي در طراحي ساده‌گرايي دارد. پس از پرده‌هاي توري استفاده كنيد تا خانه‌تان نور كافي داشته باشد. مي‌توانيد از پرده بدون طرح يا يك كركره چوبي ساده هم استفاده كنيد. اگر در خانه‌اي زندگي مي‌كنيد كه دورتادورش محفوظ است، حتي مي‌توانيد به پنجره‌هاي بدون پرده هم فكر كنيد.

سبک مینیمالیسم؛ پیش به سوی سادگی

۵. حالا وقت كمد لباس‌هاي‌تان است. شايد لازم باشد كمدتان را طبقه‌بندي و مرتب كنيد و مقداري از لباس‌هاي‌تان را ببخشيد و تنها تعدادي از آنها را که واقعا استفاده مي‌كنيد، نگه داريد. يادتان باشد از حالا به بعد هيچ وسيله اضافه‌اي نخريد. تنها وقتي چيزي تهيه كنيد كه واقعا به آن نياز دارید.

سبک مینیمالیسم؛ پیش به سوی سادگی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فاطمـه

      سبک مورد علاقـه من.
      البتـه ایـرانی ها زیاد طرفدار سـاده زیستی نیستند. چشم و هم چشمی هـا زندگـی ها رو داره از بین میبـره.

    • bahare

      این سبک پست مدرن هستش ، در سبک مینی مال هیچ وسیله تزئینی وجود ندارد تنها وسیله ای که هست وسایل کاربردی هستن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج