۲۳۴۲۵
۵۰۲۵
۵۰۲۵
پ

گلدان ایده‌آل برای اتاق‌های كم نور

اگر اتاق‌تان نورگیر نیست ولی دوست دارید برای جلوه دادن به آن، گلدان زیبایی روی میز بگذارید بدون شك گیاه قاشقی همان گلدانی است كه به دنبالش هستید

گلدان ایده‌آل برای اتاق‌های كم نور

گلدان ایده‌آل برای اتاق‌های كم نور

برترین ها: پیرومیا یا قاشقی، گیاهی علفی و همیشه سبز با رشد كند است، یعنی در طول سال چندان بزرگ نمی‌شود. گیاه قاشقی برگ‌های قلبی شكل، گوشتی و اغلب رنگ‌های سفید كرمی و سبز دارد و چون محل زندگی و زادگاهش در جنگل‌های نسبتا تاریك است، می‌تواند شرایط آپارتمان را به‌خوبی تحمل ‌كند؛البته در كاشت گروهی هم به‌عنوان یك گیاه مجزا كاربرد دارد و مقایسه جالبی در شكل و رنگ برگ‌ها به‌وجود می‌آورد. توجه داشته باشید كه زمان خرید و انتقال آن به منزل یا محل كار خود ممكن است بخشی از برگ‌های گیاه دچار ریزش شود اما اگر در محل مناسب قرار گیرد و رطوبت لازم را برایش مهیا كنید دوباره برگ‌های جدیدی در آن ظاهر می‌شود. در ایران واریته‌های زیادی از این گیاه پرورش یافته است.


نور مستقیم نمی‌خواهد

مقدار نور مورد نیاز پیرومیا از 3 تا 4 هزار فوت كندل است، درصورتی كه كنار پنجره اتاق قرار داشته باشد و نور مستقیم آفتاب باعث خرابی گیاه می‌شود.


گلدان كوچك كافی است

ریشه این گیاه سطحی و ریز است و در گلدان كوچك احساس راحتی می‌كند و درصورت لزوم ۲ سال یك‌بار گلدان آن را با یك اندازه بزرگ‌تر عوض كنید.


آب زیاد نمی‌خواهد

پیرومیا اصولا گیاه كم‌آبی است. پرآبی و همچنین قرار گرفتن آن در هوای سرد، باعث پوسیدگی و حمله قارچ «بوتری‌تیس» به این گیاه می‌شود. در فصل تابستان حداكثر یك‌بار و در زمستان 2 هفته یك‌بار آبیاری با آب ولرم و بدون املاح كافی است.


خاك مخصوص می‌خواهد

برای آن‌كه این گیاه رشد خوبی داشته باشد، از خاك لیمونی استفاده كنید.


آفت‌ها را فراموش نكنید

قارچ بوتری‌تیس، كنه ریز قرمز و شپشك آرد آلود، گیاه را دچار مشكل می‌كند.


راحت تكثیر می‌شود

گیاه پیرومیا به آسانی تكثیر می‌شود. از اواسط فصل بهار تا اوایل پاییز می‌توان آن را از طریق قلمه‌های ساقه‌‌ای، در انتهای ساقه یا برگ تكثیر كرد. قلمه‌های انتهایی ساقه را به طول ۸ سانتی‌متر با استفاده از جسمی تیز جدا كنید. ابتدا در پودر هورمون ریشه‌زایی فرو ببرید سپس به‌طور مستقیم در گلدانی با قطر دهانه ۹ سانتی‌متر كه حاوی خاك مناسبی باشد، بكارید.


هر ۲ هفته كود می‌خواهد

یادتان باشد هر 2 هفته یك‌بار با كود مناسب مخصوص گیاهان آپارتمانی و با دوز معین، گیاه را تغذیه كنید.


دمای اتاق ایده‌آل است

از ۱۸ تا ۲۴ درجه سانتی‌گراد بهترین دما برای این گیاه زیباست اما دمای ۱۴ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد را هم به‌خوبی تحمل می‌كند.


مواظب برگ‌ها باشید

مانند گیاهان دیگر پیرومیا هم نیاز به نظافت دارد اما حواس‌تان باشد برگ‌های ترد و شكننده‌ای دارد، بنابراین هنگام تمیز كردن برگ‌های آن دقت كنید تا گیاه آسیب نبیند.


هفته‌ای یك‌بار مه‌پاشی شود

این گیاه حدود ۳۰ درصد به رطوبت نیاز دارد، بنابراین بهتر است در هوای گرم و دمای بالا، روزانه و در هوای كمی سرد، هفته‌ای یك‌بار مه‌پاشی شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج