۲۳۹۷۰
۹ نظر
۵۰۳۸
۹ نظر
۵۰۳۸
پ

جوان ترین میلیاردرهای جهان

مهم نیست کارلوس اسلیم مکزیکی، بیل گیتس آمریکایی یا وارن بافت چقدر ثروتمند هستند، یک چیز هست که این میلیاردرها هرچقدر هم حاضر باشند هزینه کنند نمی توانند بخرندش: جوانی.

جوان ترین میلیاردرهای جهان

کسب و کار: مهم نیست کارلوس اسلیم مکزیکی، بیل گیتس آمریکایی یا وارن بافت چقدر ثروتمند هستند، یک چیز هست که این میلیاردرها هرچقدر هم حاضر باشند هزینه کنند نمی توانند بخرندش: جوانی. اما کسانی هم در فهرست متمولین جهان هستند که پول و جوانی را با هم دارند.

جوان های بیست و چند و سی و چند ساله ای که تا همین جای زندگی شان آن قدر دارایی جمع کرده اند که تصور خرج کردن تمامش تا پایان عمرشان هم دور از ذهن است.

ازجمله ثروتمندترین های این نسل، داستین موسکوویتز 27 ساله است؛ سومین نفری که فیس بوک استخدام کرده. موسکوویتز در دوران تحصیل هم اتاقی مارک زاکربرگ بود؛ بنیانگذار فیس بوک که تنها 8 روز از موسکوویتز بزرگ تر است.

این زوج موفق عطای هاروارد را به لقایش بخشیدند و راهی سیلیکون ولی (دره سیلیکون، مرکز صنعت الکترونیک و اینترنت جهان) شدند تا فیس بوک، این شبکه عظیم اجتماعی را راه بیندازند و حالا شبکه آنها که به پدیده ای جهانگیر تبدیل شده، سهامش را برای فروش فرضه کرده است.

سهامی به ارزش 100 میلیارد دلار که می تواند ثروت باورنکردنی این دو جوان را حتی از این هم بیشتر کند. اما نه موسکوویتز و نه زاکربرگ هیچ کدام نگذاشته اند ثروت افسانه ای شان تغییر چندانی در شیوه زندگی شان ایجاد کند.

موسکوویتز در سال 2008 از فیس بوک جدا شد تا آسانا را به راه اندازد، یک شرکت نرم افزاری پیام کوتاه. در سال 2010 هم به گیوینگ پلج، بنیادی که ثروتمندان آمریکایی را برای کمک به کارهای بشردوستانه دور هم جمع می کند، پیوست و در حال حاضر دارد بنیادی مشابه را با شریک زندگی اش کاری تونا، که سابقا خبرنگار بوده است، راه اندازی می کند به نام «گود ونچورز» (سوداگری خیر).

موسکوویتز که معمولا با دوچرخه سر کارش می رود و از بلیت های ارزان قیمت در پروازهای هوایی استفاده می کند، می گوید ثروتش بر شیوه زندگی اش تاثیر چندانی نگذاشته است. او می گوید: «قدیم ها خیلی شوق و حرص پول داشتم. از پدر و مادرم این اخلاق را به ارث برده ام. هنوز هم هستم، اما به دلایلی کاملا متفاوت با گذشته.»

زاکربرگ که هنوز رییس فیس بوک است، همواره با عادت ها و کارهای عجیب و غریبش خود را شهره عام و خاص کرده است. 100 میلیون دلار به مدارس نیوآرک در ایالت نیوجرسی کمک کرده و در سال 2011 اعلام کرد فقط به گوشتی لب می زند که خودش حیوانش را کشته باشد اما او هم به رغم رقم افسانه ای فروش سهام شرکتش، در خانه ای در پالو آلتو، به همراه پریسیلا چان، همسرش زندگی می کند که تنها 7 میلیون دلار قیمت دارد.

1$

ماکسیم نوگوتکو
سن: ۳۵

سویازنوی Svyaznoy

جوان ترین میلیاردرهای جهان

این میلیاردر نوظهور روسی از دوران تحصیل در مدرسه، کار فروش کامپیوتر و بعدها گوشی های همراه را آغاز کرد و اکنون شرکت سویازنوی او دومین عمده فروش بزرگ کشور روسیه است. نوگوتکو نمونه کامل میلیاردی است که ازهیچ و تنها به واسطه روحیه و استعداد کسب و کارش توانسته است به جایگاه کنونی برسد.


3/4$

یوشیکازو تاناکا
سن: ۳۵

گری Gree

جوان ترین میلیاردرهای جهان

تاناکا موسس و مدیرعامل شرکت گری است، شرکتی که در ژاپن خدمات بازی آنلاین ارایه می دهد و بزرگترین شبکه اجتماعی کشور محسوب می شود. گری در حال حاضر چشم به اهداف خارج از ژاپن دوخته است، برای مثال سال گذشته شرکت بازی آنلاین اوپن فینت را در آمریکا خرید و با بزرگترین شبکه چین، تنسنت، همکاری مشترک و نزدیکی دارد.


1/1$

یوساکو مانزاوا
سن: ۳۶

زوزوتاون Zozotown

جوان ترین میلیاردرهای جهان

یوساکو بنیانگذار زوزوتاون، مرکز خرید آنلاین پوشاک است که به سرعت در میان ژاپنی ها محبوبیت پیدا کرده، بیش از ۱۶۰۰ برند مختلف در آن عرضه می شود که بیشترشان برندهای ژاپنی هستند و ۴ میلیون کاربر فعال دارد. وب سایت زوزوتاون کاملا شبیه به یک مرکز خرید حقیقی طراحی شده است که مغازه های مختلف در آن قرار گرفته اند. با ویترین های دلخواه و منحصر به فردشان.


7/4$

یانگ هوئیان
سن: ۳۰

کانتری گاردن هلدینگ

جوان ترین میلیاردرهای جهان

پدر ثروتمند یانگ، ایونگ کووک کیونگ، در سال ۲۰۰۷ و پیش از عرضه عمومی سهام شرکت بزرگ املاک و مستغلاتش، این هلدینگ بزرگ را به دخترش منتقل کرد. یانگ که در سال ۲۰۰۷ ثروتمندترین در چین بود (با ۲/۱۶ میلیارد دلار دارایی) از آن سال تاکنون با کاهش شدید در ثروتش مواجه شده، اگرچه نسبت به سال گذشته پولدارتر شده است.


3/1$

ایمن حریری
سن: ۳۳

Saudi Oger

جوان ترین میلیاردرهای جهان

برادر بزرگتر فهد حریری از ثروتی که پدرشان برای پنج فرزندش به ارث گذاشت بهره برد تا در شرکت سعودی اوگر سرمایه گذاری کند. او به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره این شرکت پروژه های بزرگی چون دانشگاه شاهزاده نورابن عبدالرحمن ویژه بانوان و منطقه تجاری شاه عبدالله، هر دو در عربستان سعودی، را مدیریت کرده است.


1/2$

شان پارکر
سن: ۳۲

نپستر، فیس بوک، اسپاتیفای

جوان ترین میلیاردرهای جهان

نخستین رییس شرکت فیس بوک آماده است بار دیگر فضای وب را غافلگیر کند، با شبکه جدید اجتماعی ویدئو که با همکاری شریکش در نپستر، سایت موفق اما جنجال برانگیز پخش موسیقی آنلاین، تا پایان سال ۲۰۱۲ به راه خواهد انداخت. او همچنین با سرمایه گذاری در وب سایت موسیقی اسپاتیفای، سعی دارد صنعت موسیقی را که زمانی خود با نپستر سقوطش را رقم زده بود احیا کند.


2$

ایوون باور
سن: ۳۴

گروه رسانه ای باور

جوان ترین میلیاردرهای جهان

در دسامبر سال ۲۰۱۰ هاینز باور در سن ۷۲ سالگی ۸۵ درصد از کسب و کار خانوادگی شان را به دخترش واگذار کرد. ایوون که آن زمان مدیرعامل شرکت رسانه ای پدرش بود، چنجمین نسل از خانواده باور است که هدایت گروه اقتصادی باور را که در سال ۱۸۷۵ تاسیس شده است، برعهده می گیرد.


5/1$

البرت فون تورن اوندتاکسیس
سن: ۲۸

مایملک خاندان اشرافی تورن و تاکسیس

جوان ترین میلیاردرهای جهان

شاهزاده آلبرت فون تورن اوند تاکسیس نخستین بار در سن ۸ سالگی وارد فهرست میلیاردرهای فوربز شد، اما در سال ۲۰۰۱ در سن ۱۸ سالگی رسما توانست ثروت پدرش را به ارث ببرد. او که هنوز مجرد است همچنان در قصر خانوادگی به همراه خانواده شان زندگی می کند و در لیگ اتومبیل سواری آلمان مسابقه می دهد.


5/17$

مارک زاکربرگ
سن: ۲۷

فیس بوک Facebook

جوان ترین میلیاردرهای جهان

گول لباس های معمولی او را نخورید. بنیان گذار فیس بوک هنوز ۹/۵۶ درصد از قدرت تصمیم گیری این شرکت را تا پیش از عرضه عمومی سهامش در دست دارد و عرضه عمومی سهام فیس بوک هم ثروت او را بسیار بالاتر خواهد برد. زاکربرگ تنها ۸ روز از موسکوویتز بزرگتر است.


5/3$

داستین موسکوویتز
سن: ۲۷

فیس بوک Facebook

جوان ترین میلیاردرهای جهان

داستین موسکوویتز هم اتاقی مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیس بوک، در دانشگاه هاروارد بود و سومین نفری که در فیس بوک استخدام شد. او به رغم ثروتش هنوز با دوچرخه به سر کار می رود و در پروازها از بلیت های ارزان قیمت استفاده می کند.


5/9$

الخاندرو سانتو دومینگو داویلا
سن: ۳۵

گروه اقتصادی سانتو دومینگو

جوان ترین میلیاردرهای جهان

پس از مرگ خولیو ماریو سانتو دومینگو پومارخو در اکتبر سال ۲۰۱۱ امپراتوری اقتصادی او به پسرش آلخاندرو رسید. آلخاندرو که فارغ التحصیل هاروارد است در حال حاضر ریاست گروه سانتو دومینگو را که در زمینه های مختلف اقتصادی فعالیت و سرمایه گذاری دارد. برعهده گرفته است. خانواده سانتو دومینگو جزیره ای خصوصی به نام بارو در نزدیکی ساحل کلمبیا در دریای کارائیب دارند.


3/1$

فهد حریری
سن: ۳۱

متنوع

جوان ترین میلیاردرهای جهان

فهد حریری جوان ترین پسر رفیق حریری، نخست وزیر سابق لبنان است. او از زمان اخذ مدرک معماری اش در دانشگاهی در پاریس، آنجا زندگی می کند. از همان زمان دانشجویی فهد یک استودیو طراح داخلی به راه انداخته و به بازارهای عربستان سعودی مبلمان می فروشد.


2$

ادواردو ساورین
سن: ۳۰

فیس بوک Facebook

جوان ترین میلیاردرهای جهان

ادواردو ساورین به همراه زاکربرگ و موسکوویتز بنیانگذاران فیس بوک هستند. او در ابتدا ۳۰ درصد از سهام فیس بوک را در اختیار داشت، اما وقتی رابطه او با زاکربرگ تیره شد و این دو دوست قدیمی همدیگر را به دادگاه کشاندند، در نهایت ۵ درصد از سهام فیس بوک و زندگینامه کوتاهی از او در بخش بنیانگذاران این سایت نصیب ساورین شد.

طبق گزارش فوربز او تاکنون ۳ درصد از سهم خود را فروخته و ۸ میلیون دلار روی کوییکی، شرکت تازه کاری در دره سیلیکون سرمایه گذاری کرده است.


1/1$

چیس کولمن
سن: ۳۶

Tiger Global

جوان ترین میلیاردرهای جهان

کولمن که از حمایت و هدایت پیتر استویوسان آخرین فرماندار هلندی نیویورک برخوردار بوده است و در دانشگاه دیرفیلد و ویلیامز و مدرسه مشهور «تایگر کلاب» تحت آموزش جولین رابرتسون، سرمایه گذاری مشهور بوده است در سال گذشته توانست تقریبا تمام شرکت های سرمایه گذاری پوششی (Hedge Fund) جهان را پشت سر گذاشته و با ۴۵ درصد رشد سال را به پایان رساند.


5/1$

رابرت پرا
سن: ۳۴

شبکه اوبیکویتی

جوان ترین میلیاردرهای جهان

مهندس سخت افزار شرکت اپل در سال ۲۰۰۵ این شرکت را ترک کرد، تا رویایش را که رساندن اینترنت ارزان به بازارهای نوظهور جهان و کشورهای در حال توسعه تحقق بخشد. شش سال بعد از آنکه سهام شبکه اوبیکویتی او، در اکتبر ۲۰۱۱ عرضه عمومی شد، به جمع میلیاردرها پیوست.


1/4$

اسکات دانکن
سن: ۲۹

Enterprise Products

جوان ترین میلیاردرهای جهان

اسکات دانکن یکی از چهار فرزند دن دانکن است، پیمانکار خط لوله انتقال سوخت و انرژی و سابقا ثروتمندترین مرد هوستون که در سال ۲۰۱۰ در سن ۷۷ سالگی درگذشت. او با دو کامیون در سال ۱۹۶۸ کار خود را آغاز کرد؛ شرکتی که در حال حاضر بیش از ۴۹ هزار مایل خط لوله دارد. اسکات در سال گذشته که سهام شرکتش ۲۵ درصد رشد داشت یک میلیارد دلار دیگر به ثروتش افزود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • AnTy BoY

      چرا فقط دوتاشون دخترن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • BEHZAD

        نه پس.....

      • بدون نام

        همون دو تا هم ارث بهشون رسیده بود

    • رها

      حال کردید ثروتمندترینشون دختر بود

      پاسخ ها

      • alireza

        عزیزم یه نگاهی به مارک زاکربرگ کنی دیگه این حرف رو نمیزنی

    • مهرداد

      لطفا یه فکری برای اعداد اعشاری بکنید!

    • hiva

      حيف كه اقا بابك اينجا نيست وگرنه حتما قصد ازدواجشون گل ميكرد
      خوشششششششششششششششبحالشون

    • عزرائیل

      اینها خمس و ذکات مالشون رو پرداخت میکنن
      اگه این کارو بکنن دیگه فقر ازبین میره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینهارفتن کار کردن پولدار شدن ، فقیر ها هم برن کار کنند پولدار شوند ، صندوق صدقه راه حل نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج