۲۴۴۲۲۸
۶۵۵ نظر
۵۶۹۴۱
۶۵۵ نظر
۵۶۹۴۱
پ

اگر در فکر خودکشی هستید بدانید که...

شنیدن خبر خودکشی دردآور است و به جز درد برای اطرافیان، حس عذاب وجدان را هم همراه می‌آورد که چرا نتوانستند جلوی چنین عملی را بگیرند؟ چرا متوجه نشدند کسی که خودکشی کرده، در ذهنش چنین فکر داشته؟

هفته نامه سلامت - سیما روشن: شنیدن خبر خودکشی دردآور است و به جز درد برای اطرافیان، حس عذاب وجدان را هم همراه می‌آورد که چرا نتوانستند جلوی چنین عملی را بگیرند. چرا متوجه نشدند کسی که خودکشی کرده، در ذهنش چنین فکر داشته؟ چه درد یا مشکلی داشته و آن‌ها می‌توانستند در حل آن سهمی داشته باشند و این سهم را ادا نکرده اند؟ هرچند همه بار این ناراحتی نمی‌تواند حقیقت داشته باشد، اما مختصصان این حوزه می‌گویند از بیش از ۹۰ درصد خودکشی‌ها می‌توان جلوگیری کرد به شرطی که همه ما در هر جایگاهی که هستیم با اولین علائم آن آشنا باشیم تا زنگ خطری مثل بیان اینکه خودکشی می‌کنم را جدی بگیریم.

در این مطلب نگاهی انداخته ایم به کلیدی‌ترین اطلاعاتی که باید درباره آن داشته باشیم تا شاید قدمی در راه نجات جان یک انسان و جلوگیری از کابوس ده‌ها انسان دیگر برداریم. در ارائه این مطالب از صبحت‌های دکتر مهدی حسن زاده، متخصص روان پزشکی و فلوشیپ پیشگیری از خودکشی، استفاده کرده ایم.

اگر در فکر خودکشی هستید بدانید که...

ریشه‌های خودکشی چیست؟

دلایل خودکشی در مشرق زمین با مغرب زمین به کلی متفاوت است. به طور مثال، در مشرق زمین و در ایران اولین اختلالی ک هباعث خودکشی می‌شود، اختلال سازشی است. یعنی اتفاقی در زندگی فرد می‌افتد و او چند ماهی استرس دارد و به دلیل فشار این استرس اقدام به خودکشی می‌کند. در صورتی که در مغرب زمین علت اصلی خودکشی افسردگی است که به نوعی بیماری جدی تری است.

آمار خودکشی در زنان متاهل بیشتر از زنان مجرد است

زنان متاهل بیشتر از زنان مجرد خودکشی می‌کنند و بیشتر آن‌ها به دلیل مشکلاتی که در زندگی خانوادگی شان و نارضایتی‌ای که از زندگی مشترک دارند و سختی روند طلاق به دلایل مادی، فرهنگی و اجتماعی بیشتر از زنان مجرد دست به خودکشی می‌زنند.

آمار خودکشی در مردان مجرد بیشتر از مردان متاهل است

خودکشی در مردان مجرد که کار ندارند بیشتر دیده می‌شود، اما فراموش نکنیم خودکشی تنها به یک دلیل انجام نمی‌شود و همیشه چندعاملی است و دلایل زیادی فرد را به سمت اقدام به این کار می‌برد، اما اتفاقی مثل شکست مالی، عاطفی، تحصیلی، فقدان و... در نهایت باعث می‌شود فرد این کار را انجام بدهد و اشتباه است که ما فقط اتفاق آخر را ببینیم.

از افسردگی تا خودکشی

نتایج تحقیقات متعدد ثابت کرده که افسردگی ژن دارد و ژن آن مستقل از افسردگی است. ارنست همینگوی مثل پدرش خودکشی کرد یا بچه‌های شاه که ۲ نفرشان خودکشی کردند. این قضیه مثل این می‌ماند که شما ژن دیابت را دارید و کم تحرک و چاق هم هستید شما در خطر ۲ برابری نسبت به دیگران در این مورد قرار دارید، اما درصد دقیقی در این باره نیست که ژن مهم‌تر است یا الگوبرداری!

خبر خودکشی را انتشار ندهید

فراموش نکنیم که خودکشی مسری است. به همین دلیل مهم است که چطور خبر خودکشی را منتشر کنیم تا دیگران تحریک به انجام آن نشوند و آن را به عنوان راه حلی برای بیرون رفتن از مشکلات نبینند.

تهدید به خودکشی را جدی بگیریم

وقتی شنیدیم کسی از خودکشی حرف می‌زند، نباید با این لحن که «برو بابا، شوخی نکن، تو عرضه این کار را نداری» و الفاظ مشابه، با او حرف بزنیم! وقتی کسی این حرف را می‌زند حتما به فکر فرو برویم و نزد مشاور برویم و موضوع را با او درمیان بگذاریم که فرزند من یا خانم من یا همسر من تهدید به خودکشی کرده و من چه باید بکنم؟! او در مراحل بعدی خود فرد را هم باید نزد مشاور برد.

اگر در فکر خودکشی هستید بدانید که...

خودکشی یک راه حل نیست و برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد و این یک شعار نیست، اما متاسفانه، چون فردی که در فکر خودکشی است دچار دید تونلی می‌شود و نمی‌تواند این راه‌ها را ببیند، اما دید تونلی چیست؟ وقتی که بچه بودیم از توی یک لوله بیرون را نگاه می‌کردیم. دایره دیدمان خیلی کم و اطرافش تاریک بود. این دید را تونلی می‌گویند. اگر من این لوله را کنار بگذارم می‌بینم چقدر این دید وسیع است. افسردگی دید را تنگ و تاریک و فرد را نزدیک بین روانی می‌کند. به همین دلیل به افرادی که دچار این حالت می‌شوند می‌گویند به روان پزشک مراجعه کنند نه برای نصیحت شدن که برای کنار زدن این لوله!

اگر در فکر خودکشی هستید بدانید که...

دکتر سیدحسن علم الهدایی: خودکشی، نوعی اختلال و آسیب چندبعدی رفتاری است که عوامل متعددی از جمله عوامل روانی- عاطفی مانند افسردگی، ناامیدی، بیکاری، اعتیاد، فقر، مشکل‌های اقتصادی، احساس گناه و حتی در برخی از جوامع مانند جوامع غربی، مشکل‌های سیاسی هم در بروز آن دخیل هستند. درواقع، رسیدن به بن بست فکری، روانی و انگیزشی انسان باعث ایجاد فکر خودکشی در او می‌شود و این مساله به قطع امید وی از آینده بر می‌گردد.

روان شناسان معتقدند خودکشی با ضعف اعتماد به نفس و احساس پوچی در انسان مرتبط است. در این میان، امیان و اعقتاد به پروردگار می‌تواند در پیشگیری از خودکشی بسیار موثر باشد. این ایمان و اعتقاد، روح کمال و موثر بودن را در انسان می‌دمد و باعث می‌شود به این نتیجه برسد که برترین مخلوق آفرینش است که می‌تواند به بالاترین مقام‌ها برسد؛ تا جایی که در مقام جانشینی خدا در زمین باشد. در این صورت، فکر از بین بردن نفس هم کمتر به ذهن چنین انسانی خطور می‌کند.

توکل به خداوند یعنی اعتماد و تکیه کردن به قادر مطلقی که همه اختیارات و امکانات در ید قدرت اوست و مهربان‌ترین مهربان‌ها نسبت به انسان هاست. به تعبیر قرآن کریم، هر کجا که باشیم، او با ماست و هرگاه که اراده کنیم، می‌توانیم او را بخوانیم و بدون هیچ تشریفات و تکلفی با خدای خود رابطه برقرار کنیم.

باز هم به تعبیر قرآن، با یاد خدا دل‌ها آرام می‌گیرد. ناامیدی، یاس و احساس پوچی در آموزه‌های دینی ما به شدت مورد نکوهش قرار گرفته اند و امیدواری به رحمت خداوندی، در حالی بزرگ‌ترین عبادت است که ناامیدی از رحمت الهی در شمار شرک و کفر محسوب می‌شود.

به اعتقاد یک مومن راستین، زندگی و خلقت دارای معنا و مفهوم است. خوبی و بدی، زشتی و زیبایی، شکست و موفقیت در زندگی از نظر انسان باایمان دارای معنا و مفهوم است که ما انسان‌ها باید این معانی را بفهمیم و بتوانیم آن‌ها را تحلیل کنیم.

واقعیت این است که انسان، بیهوده آفریده نشده است. انسان، دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالای علمی، فکری، تلاش و صبر است که با ارتقای این ظرفیت‌ها می‌تواند به بالاترین قله‌های کمال و خوش بینی برسد. با این حساب، با نگاه به رویکرد خداشناسانه، رسیدن به بن بست برای انسان باایمان بی معناست و خودکشی هم به عنوان شوم‌ترین اقدام‌ها جایی در زندگی چنین انسانی ندارد.

اگر در فکر خودکشی هستید بدانید که...

در اسلام و سایر ادیان توحیدی، دعاکردن با هر زبان و حالی به عنوان یک اکسیر مشکل گشا، توصیه شده است. بسیاری از جامعه شناسان و روان شناسان اجتماعی هم بر وجود احساس خوش بینی و معنی داری در زندگی برای پیشگیری از رسیدن به بن ست، تاکید زیادی دارند.

برخی از روانکاوان با تاکید بر معنادرمانی و معنا داشتن تمام پدیده‌ها و حوادث تلخ و شیرین زندگی، این مطلب را دنبال می‌کنند. امیدواری هم مانند خوش بینی، نقش شگفت انگیز و تعیین ننده‌ای در زندگی ایفا می‌کند. اگر انسان به قول رایک فروم در کتاب انقلاب امید، امید خود را در زندگی از دست بدهد، به دروازه‌های جهنم قدم گذاشته است.

در ادبیات خودمان هم مولانا می‌گوید: «کوی نومیدی مرو، امیدهاست/ سوی تاریکی مرو خورشیدهاست». به عبارت ساده تر، انگیزش، نگاه و تفکر مثبت در زندگی داشتن، می‌تواند انسان را به نتایج مثبتی برساند و او را از ناامیدی و عواقب ناشی از آن مانند خودکشی، دور کند. یک ضرب المثل انگلیسی هم در این زمینه می‌گوید کسی که فکر مثبتی دارد، به نتایج مثبتی هم می‌رسد.

شرکت در فعالیت‌های اجتماعی و خیرخواهانه، فرایض دینی دسته جمعی، مسئولیت پذیری و احترام به دیگران و... باعث پیشگیری از ابتلا به افسردگی، انزوا و عواملی این چنین موثر برخودکشی می‌شود. در این میان، تقویت هوش عاطفی افراد هم برای شناخت جنبه‌های عاطفی و روانی توصیه شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      و همچنین به یاد داشته باشید که این یه حرکت دشمن شاد کن می باشه. مقاوم بمونید و پیشرفتتون رو بکنید تو چشم دشمنانتون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام امیدتان بخداباشد

      • معین

        من دیگه به آخرم رسیده نمی فهم باید چکار کنم

      • عباس

        فرار مغزا به چه علته سالی۱۵۰هزار نفر که هر کدوم میلیونها دلار فرار سرمایه محسوب میشه بخاطری اون شخص عقل سالمی داره متوجه میشه اینجا جایه زندگی نیست.علت خودکشی همین جامعه که فرهنگش نابودشس.

    • بدون نام

      من به شدت افسرده هستم ولی خانواده ام جدی نمی گیرند یک بار سعی کردم خودکشی کنم ولی بعدش پشیمون شدم چون می ترسیدم مادرم هم بعد من خودش رو بکشه و اینکه برای خانواده ام بعد این اتفاق بی آبرویی می مونه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه احساس میکنی که خانوادت دوستت ندارن این فکرو از ذهنت کلا بیرون کن. با خودت خوش باش. یه مدت نسبت به خانوادت ۵۰ _ ۵۰ باش. یعنی نه بگو ازشون متنفری نه خیلی دوستشون داری. تا معلوم شه دوستت دارن یا نه. دنبال دنیای خودت باش . فیلم و سریال ببین و تو دنیاش غرق شو. بعد میبینی آدم تنهایی هم میتونه حال کنه. بعد یه مدت با افراد دور وبرت هم ناخواسته ارتباط برقرار میکنه...! اونوقوت به خودت میای و میبینی شاد ترین فرد روی زمینی

      • بدون نام

        عزیزم بدون نام 21:46
        چقدر شما مهربونی

      • بدون نام

        کاری که دوست داری را انجام بده. از بیکاری دور باش. با هنر، ورزش، کار دلخواه وقتت را پر کن.

      • بدون نام

        قوی باش خودکشی مال انسان های ضعیفه

      • میثم

        هفت بار به بدترین شکل خودکشی کردم راهی سراغ داری بگومن یه پدر جونم

      • محمدم

        واقعا خیلی سخته کلمات از بیان حال وروزم قاصرن خیلی بده ک حتی نتونی دردت رو تایپ کنی میدونم امید خوبه صبرلا
        زمه وخیلی چیزای دیگه ولی بخدا وقتی به معنای واقعی کلمه آب از سرآدم میگذره ونفس کشیدن واسه ادم مثه خودکشی باتیغ کند میشه...دیگه نمیتونم ادامه بدم ببخشید...

    • بدون نام

      ببین کار ما به کجا رسیده که باید نصیحتمون کنن خودکشی نکنیم

      پاسخ ها

      • محمد صدیقی

        سلام من چند باری میخواستم خود کشی کنم ولی عذاب وجدان داشتم که جزء بزرگ ترین گناهاس دیگه نکردم به نظرتوم اگه تموم بدنمو احدا عضو کنم بازم گناهه؟

      • بدبخت

        وقتی یکی مثل من تو بچگی داداشش بهش تجاوز کرده تا الان نتونستم ب کسی چیزی بگه وقتی ی بیماری حاد اگزما دارم ک حتی نمی تونم کارای عادی توی خونه رو انجام بدم بدنم ت عذابه وقتی خانوادم حق گوشی گرفتند بیرون رفتند ازم میگیرن حتی نمی تونم با همسایه حرف بزنم حتی ت خونه اجازه تنها فیلم دیدنم ندارم ن می تونم بر رقصم چون ب چشم آدم خراب دیده میشم حتی ی خواستگار ندارم به خاطر بیماریم دیگه چه انگیزه زندگی دارم

    • علی

      مادرم من افسردگی داشت خودکشی کرد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم بهش فک میکنم :(

      • ساراازاصفهان

        خدا رحمتش کنه و به شما عمر با عزت بده

      • بدون نام

        خدا رحمتش کنه. عمرش به دنیا نبوده. فکر کن بیمار شده از دنیا رفته یا تصادف کرده. بهش فکر نکن و زندگی خودت را بکن

      • بی نام

        مادر منم دوبار دست به این کار زد ولی خدارو شکر زنده موند کاملا درکت میکنم امیدوارم بتونی با این غم کنار بیای و لبخند واقعی روی لبات باشه

      • بدون نام

        اخ خدا بیامرزتش

    • بدون نام

      چه با مردم کردند که برای خودکشی راه حل میدن خیلی بی معرفت هستید

    • بدون نام

      چقد بازدید کننده داشته این مطلب

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله متاسفانه

      • محدثه

        ای بابا منم نوزده سالمه انقد ترس از آینده و ترس از بیکاری دارم واحساس پوچی که قصدم خودکشیه چون خانواده خیلی به دردنخور و بیخیالی دارم

      • بی نام

        محدثه جان اگه میبینی خانوادت بیخیال هستن اینو بدون این اونا نیستن که آینده ی تورو میسازند بلکه خودت هستی تا جوونی زندگیتو بکن حتی شده تنهایی

    • بدون نام

      منم تو فکر خودکشی هستم ولی فکر پسر کوچیکم و مادرم نمیذاره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو یک پسر کوچیک و مادر داری و باز هم به خودکشی فکر می کنی؟ ببین خیلیها آرزوی داشتن این دو تا را دارند.

      • بدون نام

        شما روح بزرگی داری که بخاطر افراد عزیزت خودکشی نمیکنی.امیدوارم خدا بخاطر روح بزرگت بهت دلگرمی بده

      • پ.م

        منم مثل خودت

      • بدون نام

        عزیزم ماوسیماوسیله ام اونم بزرگ بشه مثل همه میشه

    • بدون نام

      برادر من خودکشی کرده بدترین عذاب دنیا اینه که برات عذاب وجدان میمونه ای کاش جدی می گرفتیم و کمکش میکردیم درد بزرگیه خدا برای کسی نیاره.آه و افسوس

      پاسخ ها

      • ناشناس

        داداش منم همیشه میگه خیلی دلم میخاد خودمو بکشم

      • بدون نام

        اون راه خودش را رفته. شما هیچ مسوولیتی نداری بخصوص الان که دیگه نمیشه کاری کرد. براش خیرات بدید و زندگی خودتون را بسازید. غصه خوردن چه فایده؟

      • ناشناس

        خوش بحالش رفت :)

      • ناشناس

        کاش منم شهامت اونو داشتم

    • بدون نام

      برادر من خودکشی کرده و این بدترین درد دنیاست که براش کاری نکردیم و حرفاش و جدی نگرفتیم حالا باید یه عمر درد از دست دادنش تحمل کنیم از خدا میخوام روحشو قرین آرامش کنه آه و افسوس.

    • بدون نام

      وای خدا من میخواستم خودکشی کنم اصلا این مقاله منو دگرگون و منصرف کرد!!!!
      جمش کنین با این مقاله های آبکیتون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم خيلي نياز به کمک دارم

      • بی نام

        بدون نامی که میگی نیاز به کمک داری امیدوارم این پیام رو ببینی
        کاش میگفتی مشکلت چیه تا شاید اگر راهی نداریم براش همدردی کنیم امیدوارم تونسته باشی با مشکلت کنار بیای

    • بدون نام

      من اگه خود کشی هم کنم شانس ندارم نمیمیرم قطع نخا میشم فقط چشام کار میکنه و مثانم والو بخودا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی باحالی :)

    • بدون نام

      برترینها ، اردوهای آخر هفته بزار برامون !

    • بی نام

      منم دوس دارم خودکشی کنم اما جرعتشو ندارم قرص سیانور گیر نمیاد فقط میمونه زدن شاهرگ گردن که اونم میترسم زنده بمونم اونوقت منو میبرن بیمارستان اعصاب روان بستری میکنن دلم میخواد از دست خانوادم که خوشبختیمو گرفتن خودکشی کنم دلم میخواد از دست خدا که حاجتمو نداد و زندگیمو بدتر کرد و سرنوشت منو بد نوشت خودکشی کنم .........خوشبحال اونا که جرعتشو داشتن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همین که اینجایی یعنی سواد داری، نت داری، چشمات می بینه و انگشتات و مغزت کار می کنه. چرا نعمتهایی را که داری نمی بینی؟ از گذشته بیا بیرون

      • ح

        قرص اعصاب بگیر یا قرص فشار.حداقل 30 یا 40 تا بخور کارت تمومه.کی گفته باید حتما سیانور باشه؟

      • بدون نام

        حتما لازم نیست سیانور باشه.حدود 300 تا هسته سیب جمع کن بعد همه رو له کن و در آب کامل حل کن عصاره رو بعد بخور.ماده داخلش که اسمش بی 17 هست داخل بدنت تبدیل به سیانور میشه و سریع میمیری

      • هامی

        من چند بار انجام دادم .آخرین بار 6 ماه پیش بود که دو تا قرص برنج خوردم.ولی نکردم که هیچ دوازده میلیون هم پول بیمارستانم شد که بقول خودشون نجاتم دادن.من تمام کسی نجاتم نده کی رو باید ببینم .بس کنید دو رو خدا .کاری کنید که آدما به این مرحله نرسد.وقتی رسیدن دیگه دلسوزی الکی شما فایده نداره

      • ناشناس

        اگر افکار خودکشی دارید هر شب قرص دیازپام 5 یا آلپرازولام 0.5 بگیرید و بخورید بعد از یک مدت از سرتان خودکشی و تاثیرات روانی که باعث این فکر می شود از سرتان می پرد و هر موقع به این فکر افتادید یک قرص بخورید فورا" از سرتان می پرد ولی زیاده روی نکنید که اعتیاد آور است و هر موقع از سرتان پرید خوردن قرص را قطع کنید (کلا" قرصهای خانواده بنزودیازپین ها) که در اینترنت سرچ کنید انواع آن می آید

    • بدون نام

      این مقاله بیشتر به درد کسایی میخوره که اطرافیانشون میخوان خودکشی کنن نه خودشون!

    • ناشناس

      من تا حالا تو ذهنم هزار بار خودمو کشتم، اما تو واقعیت بخاطر مامانم دلم نمیاد

      پاسخ ها

      • بی نام

        خوشحالم که کسی رو تو زندگیت داری که به خاطرش به زندگیت ادامه بدی امیدوارم همیشه بخندی و شاد باشی حتی تو بدترین شرایط

    • بدون نام

      تو مردان مجرد بیشتر نیست تو متاهل بیشتره بخاطر مشکلات اقتصادی

    • بدون نام

      باید به خانوما بگم زنده بودن و سلامت جسمی و روحی در ازدواج نکردن است باور نمیکنید ازدواج کنید

      پاسخ ها

      • مهسا

        هیچ ربطی به ازدواج نداره من که ازدواج کردم گفتم شاید اوضاع بهتر شه نشد که هیچ الان سیاه بختم شده

      • بی نام

        خب این به طرف مقابل بستگی داره که چطور باشه و بیشترین درصدش به شناخت خودت از طرف مقابلت داره وگرنه هم پسر بد داریم هم دختر بد

      • ناشناس

        واقعا سخته خود کشی ..اونم فقط برا خانواده ادم...منم الان تو شرایطی هستم که واقعا احساس میکنم دیگه بدرد نمیخورم زندگی تو ایران واقعا همینه هزار تا بدبختی سر ادم میارن هزار تا حرف میشنوی عاخه خدا جون چرا ما انقد باید ذجر بکشیم مارو بدنیااوردی که فقط بدبختی ببینیم ..دوستان ارزوی سلامتی برا همتون..حلال کنید

    • بدون نام

      اگه کسی قبلا بهش فکر کرده باشه و تا مرزشم رفته باشه بعد یهویی از این فکر برگرده دیگع نیازی نی به روانشناس ‌مراجعه کنه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به نظرم روانشناس و روانپزشک فقط وقتتو تلف میکنن تا پول بگیرن تنها کسی که میتونه بهت کمک کنه خودتی سعی کن به گذشته فکر نکنی و تو لحظه زندگی کنی و خودتو بیشتر دوست داشته باشی و وقتتو با کار های مفید پر کنی

      • Zizi

        سلام.منم ی دختر جوون تو خالی ام و تو همین فکرام. ولی از شما میخوام بری پیش روانشناس

      • بی نام

        اگه بری پیش یه روانشناس که خیلی بهتره همین که باهاش حرف هم بزنی حالت یه کم بهتر میشه

    • بدون نام

      نکنید
      اگه میتونستم عشقمو برمیگردوندم
      اونم با قرص برنج خودکشی کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب کاری کرد تو را راحت کرد و گرنه چطور می خواستی با همچین آدم ضعیفی هر روز بسازی؟ دیوانه ات می کرد

      • هانی

        منم دو تا قرص برنج خوردم که بمیرم راحت بشمولی دوازده میلیون پول بیمارستانم شد و سه ماه هم کلا صدام قطع بود .کسی که خودکشی میکنه ضعیف نیست .بنظر من قوی و شجاعه.همه از مرگ میترستن ولی ما برامون شده آرزو

      • بدون نام

        ارزوی من یه مرگ اروم و بی دردسره که اب ازاب تکون نخوره.شنیدم محلور اب وگچ ساختمانی هم کارسازه و همه جا گیر میاد.محلول در بافت بدن نشست میکنه و باعث انسداد رگها میشه

      • بی نام

        واقعا متاسفم میفهمم که چه دردی داره از دست دادن عشقت ولی یادت نره که این نباید جلوی آیندت رو بگیره این واست شد یه خاطره ی و تجربه ی تلخ زندگیت ولی سعیتو کن دوباره پاشی مطمئنم اینجوری عشقتم خوشحال تره

    • بدون نام

      به نظر من بیکار نشستن و فکر کردن یکی از عوامل بزرگ افسرده شدنه. بعضی غذاها و میوه ها شادی آورند. خود کار کردن، دوش گرفتن، خانه و دم در خانه را تمیز و آب و جارو کردن، از بین بردن تار عنکبوت و گرد و خاک خانه، بیرون رفتن و قدم زدن در سبزه و جای زیبا، مسافرت و... همه باعث شادی میشه. و بالاتر از همه امید امید امید به خدایی که ما را می بینه و حکیم و بخشنده است.

    • جعفری

      بهانه! نشستی منتظری پول از آسمون بیاد! دولت پول مفت بده! اکثر ما جون کار کردن نداریم! من با ماهی 200 هزار شروع کردم، الان رسوندم به 2.5 میلیون، راضی ام! بخدا روزی ای که مال شماست کسی نمی تونه بخوره! خدا رو حساب روزی میده! بجای گله و مقصر پیدا کردن ظرفیت و جنبه ت رو بالا ببر، در ضمن تبعیض هم عامل بزرگی برای انجام خودکشی هست که ذکر نشده.

      پاسخ ها

      • مریم

        همه تو نیستن عزیزم ..ثانیا مزخرف نگو حرفات خیلی رو مخن .. بعدشم تو ک انقد خوبی اینجا چ غلطی میکنی و در آخر فکر نکنم کسی از من حالش بدتر باشه ولی هیچوقت خودمو نمیکشم به خودت ظلم نکن

    • آزیتا

      بدبخت ترین و احمق ترین انسانهای روی زمین کسانی هستند که خودکشی می کنند.یک انسان شجاع و قوی با توکل به خدا به زندگی خودش ادامه می دهد ,تا زمان مرگ طبیعی..

      پاسخ ها

      • نازنین

        ببین تو اگه بجا ما بوذی صد بار خودکشی میکردی من ادمی هستم که از 8 سالگی زندگیم نابود شد بازم حالا حرف زیادی میزنی جمع کن بابا این مسخره بازیو کسی مجبورت نکرد بیای اینو مطلبو سرچ کنی راستی اگه خودت مثل ما نیستی پس برای چی خوندی؟

      • بدون نام

        بابا شجاع بابا قهرمان ..آخه الاغ اگه امثال احمق ها و رو مخ هایی مثل تو نبودن ماها به فکر خودکشی نبودیم دلم میخواد اونایی که به کسایی که خودکشی میکنن میگن ضعیف خفه کنم.

      • بی نام

        خانم نازنین مطمئنم که این دردی که خدا بهت داده صبرشم در کنارش داده امیدوارم طعم خوشبختی رو بچشی
        و بدون نام عزیز میفهمم چی میگی واقعا آدمایی که خودکشی میخوان بکنن ضعیف نیستن فقط مدت زیادی قوی بودن و تو این زمان واقعا نباید اینجوری باهاشون برخورد کرد ما همه انسانیم به همه احترام بذارید

      • بدون نام

        اتفاقا آدمهای باغروروقوی خودکشی می کنند تاحالاشنید به دختری تجاوز
        شده بعدخودکشی کرده حالابنظرت این ادم باتوکل بخدابین خانواده می تونه هم زنده بمونه هم سرشوجلودوست ودشمن بالا بگیره جواب داری

      • بی نام

        وقتی نظرتو خوندم برات دعا کردم که هیچ وقت مشکلی برات پیش نیاد که حتی نتونی بخوابی

    • بدون نام

      خودکشی و افسردگی اتفاقا بیشتر مال جوامع پیشرفته است ،افسردگی بیماری دنیای مدرن است .

      اگر مثل قدیم انسانها در کنار هم زندگی می کردند ،در مشکلات به داد هم می رسیدند ،با هم مهربانتر بودند ،به خدا امید داشتند ، کارشون به جایی نمی رسید که خودشون رو بکشند ،چون مطمئن بودن یکی هست کمکشون کنه .

      البته غیر از کسانی که مشکلات مغز و اعصاب دارند و باید دارو بخورند ،یا با طب سنتی درمان کنند .

      عسل ،گلاب ،زعفران ،بهار نارنج ، دارچین ،به شدت ضد افسردگی اند ،همچنین اسپند ،

      این خشکسالی ها و زلزله و ....هم در بد کردن حال مردم بی تاثیر نبوده ،طبیعت ،آب ،سبزه ، روح انسان رو آرام می کنه .

    • شهاب

      اگه مردن مساوی با نیستی باشه که خودکشی جرات خاصی نمیخواد. چون زندگی جز تکرار و پوچی و تباهی نیست.
      اما اگه مرگ پایان نباشه و این"من" دوباره با همین هویت ادامه داشته باشه باید برای اون روز برنامه داشت. اینکه من در زندگی قبلی ام اولین شرط برخوداری از لذت ها رو که همون بودن و زندگی کردنه رو از خودم گرفتم. اگه هیچ عذاب الیمی هم نباشه همین عذاب کافیه برای یک عمر ابدی ...

    • مهلا

      شما فقط باید محکم باشید و به خودتان بگید من ضعیف نیستم چون این مغزتان است که با ترشح هورمون هایی باعث این چنین مشکلات میشه شما یه روح والا دارید که نباید بزارید تسلیم این بدن مادی بشه شما باید مغز و بدنتان رو کنترل کنید نه اینکه برعکس باشه پس بلند شین برید تا جایی که میتونید از مغزتان کار بکشید و زندگیتون رو بسازید شما پیروزید اگه بخواهید

      پاسخ ها

      • امین

        حالم از این شعار های پوشالی بهم میخوره

      • ی دختر

        منم میخوام خودکشی کنم ولی همش از اون دنیا میترسم من مامان دارم بابا دارم ولی ازشون متنفرم چن بارم ب چن نفر گفتم بیاین منو بکشید یا بهم گفتن دیوونم یا پیشنهاد دادن از قرص اینجور چیزا استفاده کنم ولی میترسم از اون بالا سری

    • سولماز

      زندگی خیلی سخته خیلی ،شوهرم درکش پایینه بچمم بیش فعال یه سره عصبیم میکنن ای کاش هیچ وقت به دنیا نمیومدم

      پاسخ ها

      • فروهر

        هرکسی مشکلات خودش را داره واز درون رنج میبره ولی ساعتهای خوشی هم در تلخترین زندکیها هست منم خیلی رنج ومصیبت دیدم ولی سعی کردم به هر وسیله ی درستی که دم دستم هست اون درد را یادرمان ویا تحمل کنم اما یاد خدا متوسل شدن بهش همیشه زندگی را برام تحمل پذیر کرده وادامه دادم دوست عزی زی که ارزوی نیامدن به دنیا می کنی حتما دلیلی برای آمدنت هست این شوهر بد اخلاق وفرزند پیش فعال تو شاید آرزوی خیلی ها باشه صبور باش دخترم ناامید نشو شاید روزهای خوشی داشته باشی تو تحت حمایت خدابی مطمئن باش

    • بدون نام

      سولماز جان کسی دیگه نیست کمک ات کنه بجز شوهرت ؟

      آخه بچه منم مشکل مغز و اعصاب داره ،تا شش ماه اول که دارو می خورد ،به شدت پرخاشگر و افسرده شده بود تا کم کم داروها اثر کرد و باهاش سازگار شد ،اگر کسی پیش ات نباشه که کمک ات کنه خودتم افسرده میشی ،خواهری ،مادری ،مادر شوهری ،دوست خوبی ؟

    • مریم

      کاش حداقل میتونستم درددل کنم ....ولی من خودکشی نمیکنم با اینکه یک عمر تو فکرشم. شماهم بد نیس از ترس آتیش اونجا دست بردارید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه خودکشی نمیکنی پس چرا اومدی اینجا

    • تلخچن

      میخوام خودکشی کنم یاعلی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واااااا حالا چرا یا علی میگی !!!

      • مجید

        ببین اگه خود کشی کنی میری جهنم ولی اگه بری سمت کار های خلاف گناهش کمتر از خود کشیه و در ضمن لاقر تو دنیا ثروتمند میشی

      • بی نام

        امیدوارم هنوز زنده باشی و بدونی با خودکشی چیزی درست حل نمیشه سرپا باش و با مشکلاتت بجنگ

    • بدون نام

      من هم همیشه به خودکشی فکر میکنم . ولی فقط به یک دلیل این کار را نمیکنم .
      اول اینکه مادرشوهرم برای هر پسرش دو سه تا زن گرفته . و اگر من بمیرم سر ماه برای شوهرم زن میگیرد.

    • بدون نام

      من هم همیشه به خودکشی فکر میکنم . ولی فقط به یک دلیل این کار را نمیکنم .
      اول اینکه مادرشوهرم برای هر پسرش دو سه تا زن گرفته . و اگر من بمیرم سر ماه برای شوهرم زن میگیرد.

    • بدون نام

      من هم همیشه به خودکشی فکر میکنم . ولی فقط به یک دلیل این کار را نمیکنم .
      اول اینکه مادرشوهرم برای هر پسرش دو سه تا زن گرفته . و اگر من بمیرم سر ماه برای شوهرم زن میگیرد.

    • بدون نام

      پارسال خیلی افسرده شدم و به فکر خود کشی بودم...مامان و بابام هر شب دعوا و کتک کاری میکردن...دیگه خیلی سخت بود که شب ها با آرامش بخوابم نمره های مدرسه ام بد و بدتر میشد و تو مدرسه دوستام ازم فاصله میگرفتن بخاطر نمره ها...هر روز صفر،صفر،صفر! همش یه صفر گنده روی یه کاغذ خالی...یه روز مامانم،من و خواهرام واسه ۱هفته رفتیم خانه مادر بزرگم.با دایی ام درد و دل کردم و به او گفتم به فکر خود کشی ام او به ما کمک کرد و حالا دیگه بابام و مامانم دعوا نمیکنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم تو هنوز مدرسه میری طاقت بیار راه زیادی داری میتونی زندگیتو قشنگ بسازی یه روزی میکنی از همه اطرافیانت و زندگی خوبتو خودت میسازی

    • دیانا

      تو رو خدا بگید چطور خودمو بکشم ک بچه هام فکر نکنم دیه ب اخر زندگی رسیدم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        .من خیلی بیکس شدم

      • مهرداد

        بیا بهت بگم

      • بی نام

        عزیزم به آیندت پشت نکن به خدا توکل کن
        ما میتونیم با کنار هم بودن مشکلاتمون رو شکست بدیم
        امیدوار باش به آیندت
        بدون نام عزیز شاید عزیز مهمی رو از دست داده باشی اما یدون خدارو داری پس هنوز بیکس نشدی عزیزم
        ما کنارتیم
        امیدوارم لباتون خندون و دلتون شاد بشه

    • رضا

      خسته شدم ۱۴میلیون بدهی دارم هیچ امیدی ندارم ابروم داره میره چند وقته بیکارم برا بچه ام یا لباس نمیتونم بگیرم واسه چی باید زنده باشم واسه چی باید این همه خجالت بکشم

      پاسخ ها

      • مجید

        تو میتونی باید زورتو بزنی خدا با ماست اگر هم فکر میکنی خداوند زیادی داره بهت سخت میگیره حتما حق الناس داری اونم زیاد

      • بی نام

        درسته که شرایطط سخته ولی این چیزی نیست که انقدر خجالتش رو بکشی واسه هرکسی امکان داره اتفاق بیوفته اگه تو با این مشکلت درستمقابله نکنی و ایمانتو از دست بدی اون موقع خجالت بکش

      • Osi

        به بچت فکر نکردی وقتی خودکشی کردی کی خرجیشو میده کی بزرگش میکنه کی بهش محبت میده کی از اشتباهش منصرفش میکنه فک کردی اگه بزرگ شد ازغم وبدبختی معتاد میشه ودزدی میکنه من خودم دیدم بچه کوچک دارم وگرنه خودکشی میکردم

    • یاسمن

      وقتی یه عمر عاشق و دیوونه یک نفری...وقتی اون به بدترین شکل ترکت میکنع...وقتی خانوادت ازت نفرت دارن و پشتت نیستن...وقتی طرفت ک اون همه نامردی کرده الان بهترین زندگیو داره و خوشبخته ولی تو روز بروز بیشتر زجر میکشی...وقتی هیچکس رو نداری...وقتی همه بهت تهمت بزنن و عزیزات بهت خنجر بزنن و هیچ امیدی نداری
      وقتی هرشب خونتون دعواست و ازت متنفرن میتونی ادامع بدی؟!! جون من میتونی؟!!! نه نمیتونی وقتی روی کره زمین تک و تنهایی وقتی خود خدا هم تورو پس زد...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من بدتراز خودتم

      • Prmis

        بنظرم همزادمو پیدا کردم منم همینم :))))))

      • بی نام

        میفهمم چی میگی منم تو خونمون همش دعواست شاید یک ماه هست که دعواها کمتر شده
        منم عاشق یکی بودم که بهم خیانت کرد و رفت الانم نمیدونم در چه حاله ولی بهت میگم بدونی خدا جای حق نشسته اگه این دنیا آرومه بدون اون دنیا جلوت زانو زده
        با دوستم بهم خیانت کرده بود اتفاقی دوباره با دوستم میونمون خوب شد با چشمای خودم دیدم که ۲بار خیانت دید و زجر کشید
        ظاهر زندگی کسی رو نبین
        اگه همه ازت متنفرن بیخیال همه واسه خودت باش
        باور کن این که دورت خلوت تر باشه بهتر از شلوغیای الکی
        من تو جمع تنها شدم
        تو جمع اشک ریختم
        اما هیچکس ندید
        این که کسی از تو متنفره ول کن هر کسی اختیار داره که حس درونش چی باشه
        حالا یکی میخواد روحشو تنفر بگیره تو اهمیت نده
        خدا تو رو پس نزده
        خدا تو تمام مراحل پیش ما هست
        منم از خدا گله میکردم خیلی کفر میگفتم اما الان یک ماهه که واقفا آروم شدم چون با وجود دردام با وجود اشکام بازم شکر میکنم
        چون ما بجز اون کسی رو نداریم
        به هیچکس بجز خدا نمیتونم اعتماد درستی بکنم
        ما تنها نیستیم
        خوده خدا ارزشش به صدتا این دوستا و آدمای الکیه
        لبت خندون و دلت شاد

    • بدون نام

      الان که داشتم این مطالبو میخوندم یکم قبلش میخواستم قرص بخورم خودمو نجات بدم راستش من از جانب خودم هیچ مشکلی ندارم ادم موفقی هستم تازگیا باآدم خیلی خوبی نامزد کردم اما برادرم روزو شب برامون نزاشته معتاده و از کاراش داریم زجر میکشیم خانوادگی منم ی جورایی از توانم دیگه خارجه با این همه ناسازگاریش مقابله کنم همه کاریم براش کردیم اما انگار دوست داره وضعیتشو .... دوست ندارم بگن اره داداشت اینطوره و....

      پاسخ ها

      • مجید

        هر کاری کنی اون داداشته ، اگه کسی بهت گفت بخاطر داداشت اینجوریه ناراحت شو ولی خجالت نکش

    • Tina

      منم خیلی به خودکشی فکر میکنم

      پاسخ ها

      • مجید

        ببینم خود ارضایی میکنی؟ اگه این کار رو میکنی انگیزه زندگی کردنو ازت میگیره

    • الهه

      خوشبحال همه اونایی که اینکاروکردن رفتنو راحت شدن

      پاسخ ها

      • مجید

        اونا تازه دارن تو جهنم پاسور بازی میکنن

      • بی نام

        از کجا میدونی راحت شدن یه درصد احتمال بده که دلشون میخواد برگردن و از این امتحانشونم سر بلند بیرون بیان

    • بدون نام

      اقا من چند بار خودم گشتم ولی نمیدونم چرا زنده موندم

      پاسخ ها

      • فردوس

        چطور !؟؟؟ بگو

    • بدون نام

      خیلی خسته شدم بدونه اون نمیتونم میخوام خودم خودکشی کنم

      پاسخ ها

      • مجید

        اگه زندگیت خوبه فقط اونو نداری پس با همین افسردگی به زندگیت ادامه بده این دلیل خوبی برای خود کشیت نیست

    • مهدی

      منم اخر خطم فقط به روشی فکر میکنم که بقیه کمتر اسیب ببینن

      پاسخ ها

      • بی نام

        کمتر آسیب ببینن!!! هر چقدرم تلاش کنی این دردی که میخوای به اطرافیانت بدی خیلی سخته چون تجربشو داشتم میگم من تو اون لحظه فقط از خدا خواستم جون منو بگیره بده به مادرم این کارو نکن دردش فراموش نشدنی به زندگیت لبخند بزن

    • بدون نام

      خیلی دلم یه مرگ سریع میخواد

    • بدون نام

      اگه مردی بمون و زندگی کن.

      پاسخ ها

      • مجید

        اونایی که به خود کشی فکر میکنن ضعیفن (مثل من )و

    • محمد

      به خودکشی فکر میکنم ولی به خاطر آبروی خانوادم و حرف حدیث مردم جرات انجامشو ندارم ولی دوست دارم یه اتفاقی بیفته ضربه مغزی بشم اعضای بدنمو اهدا کنم

      پاسخ ها

      • سارا

        خوکشی چه ربطی به ابرویِ خانوادت داره؟؟

      • بی نام

        خانواده داری و به خودکشی فکر میکنی؟
        خوشحالم حداقل از آبرو میترسی و فرصت زندگی رو از خودت نمیگیری

      • بدون نام

        توهم شرایطه منو داری فقط از ابرویه پدرو نادرم میترسم همین من ۲۶ سالمه احساسی هم تصمیم نمیگیرم چرا نیگن خود کشب گناه اون کسایی مقصرن که برایه طرفه مقابل راهی جز خودکشی نزاشتن مگر نه هیج کس از خوشی فرار نمیکنه

      • بی نام

        بدون نام عزیز درسته کسی که باعث خودکشی بشه هم گناهکاره اما ما نباید به خاطر کسی که گناهکاره باعث نابودی جسم و روح خودمون بشیم
        زندگی پشت و رو داره امیدوار باش خدا تنهامون نمیذاره مطمئنم
        به زندگیت پشت نکن هیچوقت
        امیدوارم دلت شاد و لبت خندون بشه

    • یکی که سرچ کرده

      فهمیده نشدن

    • بدون نام

      به زودی خودکشی خواهم کرد

      پاسخ ها

      • بی نام

        صبر کن به این فکر کن که شاید حتی شده یکی درصد همه چیز اوکی بشه واسه اون یک درصد زندگی کن لطفا

    • Alireza

      هیچکسو ندارم هیچکس درسته 18 سالمه ولی دیگه کارم از نصیحت و این چیزا گذشته مطمعنم اگه بمیرم هیچکس حتی یه نفرم خم به ابروش نمیاره تازه خوشحالم میشن فکر این بیشتر باعث میشه که بخوام خودکشی کنم این کارم میکنم مطمعنم

      پاسخ ها

      • مجید

        اگه وضع کار ازت بر میاد بگو به درک که کسی منو دوس نداره

      • ٩٩

        اشكال نداره اگه دردت كنكوره بيخيالش اگه هم نه با خودت بيشتر حال كن فقط خودتو دوس داشته باش خودت عشق خودت باش

      • بی نام

        اگه میخوای خودتو بکشی اینو بدون من هر شب غصه میخورم که شاید در گوشه ای از این جهان کسی خودشو کشته پس مطمئنا واسه تو هم ناراحت میشم فرصت بده به خودت تا خدا ببینه که میتونی با مشکلاتت غلبه کنی و به روت لبخند بزنه
        در ضمن تو هم اسم کسی هستی که من عاشقشم پس هیچوقت دلم نمیخواد شبی ناراحتی مرگ تورو داشته باشم
        به زندگی لبخند بزن هرچند با غم

    • من دیگ خسته شدعم هیشکیو ندارم ک عارومم کنه دیگ هیچی برا از دست دادن ندارم

      پاسخ ها

      • مجید

        متاسفم خیلی کارت سخت شده

      • بی نام

        یه کم بیشتر به خدا اعتماد کن هنوز اونو از دست ندادی

    • مریم

      من فقط سیزده سالمه و دیگه امیدی ندارم
      همیشه تنهام
      کسی طرز فکرش مثل من نیست مادرم یه روانیه پدرم اصلا نیست و به ما اهمیت نمیده یه فیلم پورن معتاد شدم و خود ارضایی میکنم تومدرسه بهم میگن دیوونه به کلی بیماری روانی گرفتار شدم ولی دارم با دوتا بیدرک زندگی میکنم برای همین منو دکتر نمیبرن زشتم و از خودم متنفرم اعتماد بنفسم کمه و اجتماع هراسم مادرم هم هر روز تا حد مرگ منو میزنه فامیلامونم که یه مشت جاهل خرافاتین در نتیجه نمیدونم چطو ر تا الان زندم

      پاسخ ها

      • مجید

        پس باید با پدر و مادرت بجنگی تو که نمیخای اونا بدون اینکه سزای عملشونو ببینم بمیری ؟ تاسر حد مرگ جلوشون وایسا . اخرش یا بیرونت میکنن و میری تو خیابونا یا اونا کوتا میان

      • یکی

        تو هنوز وقت داری و اول زندگیته فرصت از دست نده الان قدرتی نداری ولی وقتی ۲۰ سالبه بالا بشی یعنی کلا ۱۸ سالگیو رد کنی قدرت داری و میتونی جلوی هر ظلمی بایستی
        ما هم این شرایطو داشتیم
        بدون اگه خودت بخای میتونی وضعتو بهتر کنی فقط باید یکم سختی بکشی

      • بدون نام

        باز خوبه ک میتونی مدرسه بری و ی خونه و ی مادر داری .هعییی

    • بدون نام

      ل

    • لیندا

      فقط 13 سالمه مادرم دیوونس پدرم روانی تو مدرسه اذیتم میکنن خودمم دیونه شدم و مارزوخیسم گرفتم در 8 سالگی فیلم پورن تو گوشی بابام دیدم و خودارضایی میکنم و الان هم فیلم پورن میبینم همه هم بخواطر بعضی جیز ها مسخرم میکنن افسرده هستم شدید تنهای تنهام و هیچکسو ندارم و تک فرزندم فامیلامون هم یک موشت خرافاتین پدرم هم چون پسر میخواست هر روز بهم فوش میده بخودم ازار میرسونم بعلاوه که تو سن حساسی هستم و یک مشت بیدرک دورمن حالا میشه بم بگید چطور تا الان زندم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باز خوبه مدرسه میری و ی خونه و ی مادر داری .هعییی

      • بدون نام

        همونطوری ک منم عین تو ام و زندم.با این تفاوت ک من بیشتر از تو از خودممتنفرم.منم مازوخیسم دارم و همه ازم بدشون میاد ولی بدرک

    • فردین

      من از همه اتفاق های زندگی نا موفق بودم به هرجا رفتم شد بمب بست برام یه دخترو دوس دارم به خدا بیشتر از کل وجودم ولی نمیشه کار خوب ندارم نمیدونم حتما خواست خداست خودمو میخوام بکشم ولی به خاطر مامانم نمیتونم فردا یا پس فردا میرم خواستگاری نشد میندازم خودمو جلوی تریلی همین

      پاسخ ها

      • مجید

        باید یه کسب و کار راه بندازی با وام (البته اگه بتون وام 12 درصد بدی )تو این مملکت با شاگردی بجایی نمیرسی

      • بی نام

        کاش بتونی مقاومت کنی مادرت گناه داره و حتی آینده ی خودت اینو بدون همیشه اونجوری نمیشه که ما فکرشو میکنیم شاید تو بدترین شرایط واست یه اتفاقی پیش بیاد که همه چیز حتی بهتر از اونی بشه که تصورشو میکنی

    • zzzz

      اینا که میگین دردنیست

    • بدون نام

      من بچگی مریض بودم و هستم ولی تلاش کردم هرجور شده این مشگلم با یه ویژگی مثبتم پوشش بدم اما بدتر شد همه کوبیدنم ولی باز تلاش کردم و واسه کنکور خوندم خیر سرم تو داروسازی قبول شدم ولی حقم خوردن و گفتن مریض ها حق ندارن دکتر شن و رفتم شکایت فقط مونده بود خودم گناهکارشم و ایندم گرفتن ولی برای اخرین بار تلاش کردم و رفتم تو یک رشته دیگه درس خوندم و الان که دنبال کارم همه بهم میگن معلول فقط بگم مرگم بهترین راه چون هرکاری کنم من ادم به چشم نمیام

      پاسخ ها

      • سحر

        همین موفقیت هایی که کسب کردی پشتکار و اراده قوی ت رو نشون میده پس همچنان ادامه بده. تو میتونی. تا الان تونستی ازین به بعد هم میتونی . ایراد از جامعه ست نه از تو.

      • مجید

        باز ادامه بده ، اگه پول داری برو یه شهر دیگه ، دوست من نمیتونس درست حرف بزنه همکلاسیمون بود بخاطر گرفتن زبونش تو ذهنمون این ظاهر شکل گرفته بود که اون سادس ، و اون به دلیل اعتماد به نفس پایین واقعا یه کودن ساده شده

    • ناشناس

      من وسواس گرفتم بدجور رو مخمه همش فکر میکنم دستشویی میکنم دکترم رفتم فایده ای نداشت. چند دفعه میخواستم خود کشی کنم جرئتشو نداشتم. اصلا انگار توهم میزنم . خداراشکر کل فامیلم دشمن منن . اطرافیانمم دارن عذاب میکشن .
      نمیدونم شاید اگه بمیرم همه از دستم راحت میشن ولی جالبه از مرگ هم میترسم

      پاسخ ها

      • ناشناس

        در گوشی موبایلت یک فایل درست که و صدات را ضبط کن کن من اینکار را نمی کنم و این فایل را به مدت حداقل نیم ساعت تکرار کن و بعد تا رفع مشکلت با گوشی هدفون هر روز این فایل را گوش کن (با دقت زیاد و تمرکز زیاد روی جملات خودت و همچنین با عمق وجود ) و این کار را تا رفع مشکلت ادامه بده (هر چقدر طول کشید اینکار را بکن) و اصلا" دلسرد نشو چون حتما" برات چاره ساز است (فقط باید با تمرکز شدید روی جملاتت باشد ) در ضمن اینکار را در خلوت انجام بده و با آن با کسی صحبت نکن چون دلسردت می کنند و مسخره می کنند (ذات ایرانیها اینطور است) اگر این کار را بکنی و مدت طولانی حتما" نتیجه می گیری (در مورد افکار خودکشی هم همینطور)

    • Lili

      منم خیلی بهش فکر میکنم و به زودی انجامش میدم وقتی که ۲۴ سالته و ی بار زندگیت بهم خورده جدا شدی مادرت چن بار طلاق گرفته همه ازت متنفرن وقتی که کسی که عاشقشی و جونتم میدی براش اما نمیخوادت ولت میکنه و میره هیچ امیدی نداری واسه فردات چجوری بمونم اخعه مگه میشه خستم خیلی خستم دیگه نمیتونم ر

      پاسخ ها

      • مجید

        پس چیزی برای از دس دادن نداری ، چشماتوببند و دلتو بزن به دریا ، یه هدف جدید برای خودت بزار مثلا تو لید شرکت پارچه یا بازی سازی این بهت کمک میکنه (الته میدونم که من بدرد راهنمایی کردن تو نمیخورم ) به هر حال سعیتو بکن

    • ناشناس

      همه این افکار با مصرف قرص های بنزودیازپین ها (شبها قبل از خواب و بصورت کنترل شده تا معتاد این قرصها نشوند ) از مغز آدم می پرد (هر موقع این فکر به سرتان زد یک دونه آلپرازولام بنداز بالا) فقط بعد از آن از کارهای با دقت بالا پرهیز کنید (در ضمن خواب آلوده می کند) و کنترل شده این کار را بکنید که معتاد آن نشوید ولی از خودکشی که بهتر است (یا یک قرص زولپیدم با قدرت ضعیف) (فقط باید کنترل شده این کار را بکنید )

    • زینب

      منم همش توفکرشم ولی انجامش نمیدم بخاطراینک ب عذاب اللهی معتقدم دل جرات میخاداونم زیادخودکشی فقد کسای ک برامون مهمن میتونن برامون ایجادکنن پس حالم ازهمشون بهم میخوره

    • پسرجنوبی

      منم امروز رفتم بیرون حتی متنی هم در یادداشت موبایلم نوشتم و از همه معذرت خواستم. از همسرم و ۳تا بچه کوچیکم حلالیت طلبیدم .حقیقتش هر جا رفتم بهم کار نمیدن .زنم هم بجای درک وضعیتم مدام نق میزنه الان یکساله بیکارم و چون کار قبلی حقوقم زیاد بود عادت کرده به خرج زیادی .الان هم ساعت ۱۰ ونیم شب شد و هنوز نتونستم به خودم شلیک کنم. همش بفکر دختر یک سالم هستم خیلی بهم وابسته شده. خدایا خودت کاری کن صبح بیدار نشم. چون از بیکاری ابرویی برام نمونده.

      پاسخ ها

      • مریم

        چرا خودکشی کنی...زنت طلاق بده

      • بدون نام

        بخاطر کسی ک پولتو میخواد خودتو نکش .بخاطر بچه ای ک عاشقته زندگی کن

      • بی نام

        بشین با زنت روراست صحبت کن بگو این شرایط الان ماست ولی بهت قول میدم اینجوری نمونه حالا انتخاب با توست که میتونی کنارم باشی تا از این مرحله. زندگی هم عبور کنیم یا نه درضمن سایتو از سر بچه هات کم نکن امیدوارم هر جا هستین در کنار هم شاد و خوشحال باشین

    • نازنین

      من امشب تولد ۱۸سالگیمه...و میخوام بعد دوسال ترس خودمو بکشم...دعا کنین بمیرمو راحت شم :)

      پاسخ ها

      • Mad

        اگه هنوز رنده ای :|بیا باهم خودمشی کنیم ترسش کمتره

    • Mad

      راهی هست خودکشی کرد اما مرگ طبیعی به نظر بیاد

    • پویا

      به جایی رسیدم تو زندگیم که اگه تمام مشکلاتمم درست شه دیگه نه راضی میشم نه حالمو بهترمیکنه چون دیگه سیرشدم اززندگی یه آدمی که سیره اگه غذاازبهشتم بیاری براش نمیتونه بخوره اگرم بخوره اصلا بهش مزه نمیده الان منم سیرم از زندگی دیگه ۱۰ میلیاردم بدن بهم و مشکلاتمم حل شه دیگه بهم حال نمیده چون انقدر بدبختی کشیدم تو زندگیم دیگه اززندگی سیرم.یه بارخودکشی کردم نشددوباره میخوام با یه روش بی دردونسبتا تضمینی خودکشی کنم اگه شد خداروشکر اگه نه با سیانور فعلا.

    • امیر

      امروز پنج شنبه هجدهم مهر ماه سال 98
      بعد از کلی بالا و پایین کردن و روزها فکر به خودکشی و بعدش پشیمون شدن، امروز یه جر و بحث ساده منو مصمم به خودکشی کرد. الان توی اتاق در بسته وصیتمم نوشتم و فقط دلم به حال مادرم میسوزه و بس. من 21 سالمه آرزو های زیادی داشتم ولی دنیا به کام ما نبود. سخته ولی راه پایان همینه مجبورم. شاید درس عبرت بشه برای قدر بقیه رو دونستن. خداحافظ دنیا

      پاسخ ها

      • سارا

        شما زنده این؟؟؟

      • بدون نام

        هستی هنوز هموطن؟من نمیشناسمت ولی دلم گرفت خییلی .امیدوارم باشی همیشه .اگر هم نیستی یک صلوات برای روحت فرستادم.هعییی

      • بی نام

        هنوز هستی دوست عزیز؟
        امیدوارم واسه جروبحث خودتو به این روز ننداخته باشی وآیندتو از خودت بگیری اگر هم رفتی که خیلی نارلحت شدم امیدوارم مادرت بتونه کنار بیاد با این درد

    • ....

      منم دلم میخواد خودمو بکشم همین الان چند ورق قرص گذاشتم کنارم کاش بتونم برم واقعا دیگه بریدم...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرک کارراحتی یعنی خودگشی من تنها آروزم اینه بمیرم

    • بدون نام

      من قسد خودشی دارم دونبال خودکشی بدون درد میگردم

    • محمد

      امروز میخام خودمو دار بزنم ۴ بسته ترامادول خوردم حالا وقط دار زدنمه چن عشقم تو تصادف مرد و من میخام برم پیشش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نمیگم خودکشی بخاظر عشق حماقته چون ما از مشکلات و درد و رنج دیگران خبر نداریم ولی باااور کن اگه عاااشق ترینم باشی بعد یه مدت میتونی فراموش کنی اگه به سمت چیزایی که تورو یادش میندازه نری حتی اگه با گذشت زمان با آدمای جدیدی ارتباط برقرار کنی شاید بتونی دوباره عاشق شی از کجا معلوم

      • بی نام

        میدونم سخته خیلی هم سخته اما تو مگه لبخند عشقتو دوست نداشتی؟! اگه این کارو بکنی لبخندو از لباش برمیداری بذار اون بالا تو آرامش باشه محکم باش و منتظر آینده ی نزدیکت بمون

    • بدون نام

      به نظرم خودکشی واسه 1دلیل یکم غیر عادیه ولی من خیلی دلیل تو زندگی دارم مثلا وقتی به خانوادم گفتم میخام خودمو بکشم و حتی جلوشون تیغ رو کشیدم دستم هیچ عکس العملی نشون ندادن حتی پدرم گفت عمیق تر بزن اینجوری نمیمیری یبارم قرص خوردم حتی به ککشونم نگزید من فقط 18 سالمه چرا نباید واسشون مهم باشم همیشه به زبون میگن مهمم.حتی کسی ک دوسش داشتم رف با ی نفر ذیگ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم دقیقا همسن تو بودم همین کارا رو کردم خانوادم همین حرفا رو زدن

    • بدون نام

      یکی منو بکشه بهش پول میدم

    • فاطمه

      خسته شدم ۱۷ سالمه ۵ سالم بود پدرو مادرم جدا شدن توی ۱۳ سالگی پدرم مجبورم کرد نامزد کنم ۴ ماه بعد نامزدیمو بهم زدم ۴ ماه پیش عاشق یه پسر شدم اسمش محمد بود ولی ولم کرد اونقدر دوسش داشتم که حاظر بودم جونمو براش بدم چند دفعه با تیغ رگ دستمو زدم ولی نمیدونم چرا نمیمیرم فکر کنم خدا هم منو نمیخواد ترو قران واسم دعا کنید دیگه بریدم

      پاسخ ها

      • بی نام

        عزیزم این که نمیمیری به خاطر اینه که خدا دوست داره تو زندگی کنی تو که نمیدونی شاید سورپرایزای قشنگی تو آینده برات داره عزیزم

    • نیلو

      18 سالمه وبرادرم ام اس داره وماروخیلی عذاب میده و امسال که کنکور داشتم به خاطر جو نامساعد خونوادم نتونستم پزشکی قبول بشم وخیلی داغونم دعا کنین بمیرم دیگه هیچ امیدی واسه زندگی ندارم

      پاسخ ها

      • کلام آخر

        بابا تو دیگه کی هستی

    • بي جرات

      اگر خودمو بكشمم مطمئنم اطرافيانم يا نميفهمن يا بفهمنم حتي يك آه كوچيك حتي نميكشن و با دوستا و شاديهاي خودشون خوش ميمونن
      من زيبام پزشكم وضع ماليمونم بد نيست ولي هيچوقت كسي داخل آدم حساب نكرده مهم نبوده ناراحت شم هميشه ازم خواستن واسطه شم برايي كه با يكي دوستشون كنم يا خاستگاري كنن
      من آرزوم اينه جرات پيدا كنم تا بتونم خودمو راحت كنم جراتشم البته دارم ولي دلم براي مادر پدرم ميسوزه اميدوارم زودتر بتونم

      پاسخ ها

      • امین

        زیبا هستی پزشک هستی پول هم که داری ..ولی زندگی کردن رو بلد نیستی ...حتی حرف زدن هم بلد نیستی و
        خودتم هنوز خودت رو نشناختی چون توی کامنتت نوشتی جرات خودکشی دارم ولی بالا قسمت نام : نوشتی بی جرات از یطرف میگی آرزو دارم جراتشو پیدا کنم از یطرف میگی جراتشو دارم ..تو هنوز شناخت و درک درستی از خودت نداری خانم دکتر

    • نسی

      خیلی به خودکشی فکر میکنم،خیلی ناامید و افسرده ام،خدایا کمکم کن

    • ندا

      من ۱۳سالمه ولی واقعا فکر خودکشیم خیلی افسردم
      همیشه گریه میکنم
      به خاطر همه چی
      خیلی احساسیم
      ۸ساله دوستی ندارم تو مدرسا همبشه به خاطر همین گریه میکنم
      توی خونمون انگار نه انگار من ادمم فقط یه بهم فحش میدن یا بهم کار میدن
      توی فامیلامونم
      اصلا بامن حرف نمیزنن بهشون سلام میکنم نگامم نمیکنن
      واقعا این روزا شاید خود کشی کردم
      شوخی نگیرید واقعت جدی میگم دیگه خسته شدم
      الانم بغضم گرفته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم چرا برات آدما انقد مهمن که باهات دوست شن یا به قول خودت وقتی سلام میکنی نگات نمیکنن اصلا اهمیت نده وسعی کن چنان شخصیت مصمم و جذابی برای خودت بسازی که بقیه خودشون بیان سمتت و به آینده ای که میخوای بسازی فکر کن.اینو بدون اکه واسه کسی هم خیلی عزیز باشی وقتی بمیری بازم فراموشت میکنه و به زندگی عادی خودش برمیگرده و این وسط فقط تویی که ضرر کردی و فرصت زندگی کردن وتجربه چیزای خوب و قشنگ رو از خودت گرفتی فقط تلاش کن واسه ساختن یه زندگیقشنگ واسه خودت ر

      • بدون نام

        عزیزم تو به بقیه چیکار داری؟ اصن بهشون توجه نکن تو فامیلم دیگه حتی نگاشونم نکن چه برسه بخوای سلام کنی
        تو مدرسه هم دوست نداشته باشی بهتره عزیزم من تو همین سن تو کلی دوست داشتم ولی بیشتریاشون بهم خیانت کردن
        کلا سعی کن مغرور باشی و جذاب اون وقت میفهمی بقیه چجوری جذبت میشن

      • بدون نام

        هميشه مغرور باش خيلي كمكت ميكنه هركيم دلش به حالت سوخت ترحم نشون داد بگو من از تنهاييم لذت ميبرم و نيازي به ترحم تو ندارم ؛ با خودت حال كن جشن تولدتو بگير حتي شده تنها فقط خودتو دوس داشته باش خودت عشق خودت باش

      • کلام آخر

        تو هوز روی زمین زندگی نمیکنی سن تو یعنی همه چیز در حالت یک خواب میمونه بذار از خواب بیدار شی بعد که واقعیت رو دیدی میفهمی که این دنیا براساس یک سری قوانین تنظیم شده اون قوانین رو که یاد گرفتی به دنیای واقعی سلام کن

      • محمد

        درست مثل من

    • بدون نام

      ما هرچی سرچ میکنیم باید یه تعبیر از قرآن ببینیم نه؟

    • ای خدا

      من تمام عمرم خدا رو صدا کردم کاش یبار میشنید تا باور کنم هست الان حتما همه میگن طرز فکر خود ادمه که ادمو ب اینجا میکشونه ولی به اینم فکر کنید که شرایط اجتماعی باعث شده طرز فکر ادم اینجوری بشه همچی برام بی معنی از خونواده نه از عشق نه از کار هییچی ندیدم ادمام ک به ادم جز نیرنگ دورغ سواستفاده چیز دیگه ای نبودن به ادم محبت هدیه نمیدن ک

    • خسته

      از زندگی شرایط خسته شدم خدا خودش میدونه دیگ بریدم زندگی هرکسی شد برام حسرت کاش جرعت خودکشی داشتم همه چیز تموم میکردم کاش با این همه بدبختی جرعتم بهم. میداد خدا موندم دقیقا به چیش دل خوش کنم

    • لیندا

      من 16 سالمه از در و دیوار برام همیشه مصیبت میاد هر چی تلاش کردم همش کشک بوده دیگه میخوام بمیرم یه راهکار خوب برام بگید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        صبر كن تا مرگ طبيعيت بياد اما اگه تو اين زمانا وقتت هدر بره ديگه هيچ وقت نميتوني زمانو عقب برگردوني

    • نگین

      من میخوام خودکشی کنم اصنم پشیمون نمیشم دیگه ادامه نمیدم

    • نگین

      من میخوام خودکشی کنم اصنم پشیمون نمیشم دیگه ادامه نمیدم

    • مهدی

      لطفا راههای خودکشی بی دردسر رو بگین..متاهلم

      پاسخ ها

      • مریم

        لعنت به ازدواج که همه رو نابود کرده

      • بدون نام

        سالها است به خودکشی فکر میکنم یا مردن.من یک زنم.من یک مادرم.ولی همسر بداخلاق دارم.همیشه همه وقت داد میزنه من سکوت میکنم.اگه به حرفش گوش ندم تهدید میشم دوستش دارم مهربون هم هست ولی وقتی داد میزنه و عصبانی میشه ازش متنفر میشم چند روزی نمیتونم نگاهش کنم.دخترم سه سالشه از وقتی راه رفته از باباش کتک و داد شنیده.وقتی میزنه نه یک بار بلکه چند بار تو سر دخترم میزنه.اعتقاد زیاد داره بچه باید کتک بخوره.منو تا حالا نزده ولی حرفهای سنگین میزنه تا عمق وجودتو میسوزونه.خانواده ندارم.اولین بار وقتی بم گفت تو مادر نیستی تصمیم به خودکشی گرفتم ولی ترس از تنها گذاشتن دخترم باش و کتک هایی که قراره در اینده بخوره من نباشم ازش حمایت کنم یا دلداریش بدم منصرفم کرد.الانم مصمم ولی باز نمیتونم دخترم رو تنها بزارم.اشتباه بود از اول من خیلی اروم بودم نباید با خانواده ی عصبی وصلت میکردم.خانوادم دو سه بار داد و بیدادهاش دیدن.دیگه نمیان خونم .به پوششم ایراد میگیره از محجبه چادری بگیر تا مانتویی شدم از دست گیر دادنش.بیزار از ارایش و به خود رسیدن.من دختر شاد و بچه اخری تو ناز و نعمت پر از انرژی به این روز بیوفتم.

      • بی نام

        بدون نام عزیز حتما با یک مشاور مشورت کنید و همسرتون هم حتما ببرید احتمالا حالت عصبیشون با روانشناس برطرف بشه
        بچتون هم این وسط عذاب میکشه که تو این شرایط بزرگ بشه
        اگه همسرتون راضی نشد بیاد خودتون حتما برید و از مشاور بخواید که راهنماییتون کنه که چطور همسرتون رو راضی کنید
        دختر توی زندگیش به مادرش خیلی نیاز داره اینو هیچوقت فراموش نکنید و به خاطر اون هم شده به فکر خودکشی نباشید
        امیدوارم هرچه سریع تر مشکلتون برطرف بشه
        به امید روزی که دلتون شاد و لبتون خندون بشه

      • امین

        کاربر 1:48 دلم خون شد با حرفات خدا بهت صبر بده امیدوارم شوهرت خودشو تغییر بده البته با مشاوره و روانشناس خوب و قدرتو بدونه وقتی حرافای شما و خیلی ها رو اینجا دیدم فهمیدم که آدم از من ناراحت تر هم هست پس من اگه جای اونا بودم چکار میکردم .اگه من یه همچین زنی داشتم نوکریشو میکردم دستشو بوس میکردم بعنوان یه مادر مهربون برای بچمون بعنوان یه همسر آروم و مهربون.. مسافرت میبردمش هرجا که دوست داشت و هر کاری که دوست داشت و هرچی که دوست داشت براش میخریدم چون خودم هم لذت میبرم.همون کاری که با زن خودم کردم هر جا دوست داشت میبردمش بهش ازادی زیادی دادم ولی بازم قدر ندونست و خیلی اذیتم کردو بهم خیانت کرد خیلی دلم گرفته خدا کمکمون کن هم به من هم تمام افرادی که دلشون خونه مثل من

    • Killer

      سلام من میخوام خودکشی کنم و یه راهی رو انتخاب کردم که خودکشی بنظر نیاد و فک کنن دزدی کسی اینکارو کرده با کلی نقشه حساب شده حالا دنبال یه همراهم کسی که باهم خودکشی کنیم ایا کسی هست؟؟؟؟ یا کسی هست که منو بکشه؟؟ فقط من چن روز دیگ میخام عملیش کنم پس اگه حاضرین سریع اعلام کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هستم

    • amir

      به نظر بنده غم انگیز ترین اتفاق دنیا ایرانی بودنه.همه ما ایرانی و افسرده ولی....منم به فکر خودکشی بودم تا نظرات رو دیدم.دیدم اگه بخوام درست نصیحتتون کنم باید حرف هایی که دوست ندارید رو بزنم.بله!خودکشی بده اینو همه میدونن شاید بگید دیگه بریدم.شاید بگید پدرو مادر من خیلی نامردن منو به دنیا آوردن.ولی همونا اگه بمیرید زندگیشون نابود میشه.پدری که کم نزاشت ولی دنیا کارشو ساخت.مادری که با گریه واستون شال گردن بافت.لطفا با منطق بیشتری تصمیم گیری کنیدو...

      پاسخ ها

      • بی نام

        اصن تو ایران به دنیا اومدن یعنی مرگ تدریجی

      • M

        من یه دلیل محکم که براخودکشی دارم اینه که می خوام پدرومادرم زجر بکشن اون همونا هستن که منوبه این روز انداختن میخوام داغون شن لعنتیا

      • بی نام

        Mعزیز
        برای چی انقدر از پدر و مادرت بدت میاد؟
        و این که اگه داری ازشون زجر میکشی مستقیم برو بهشون بگو
        این کاری که تو میخوای بکنی جز عذاب وجدان برای اون طرفت نداره
        به آیندت فکر کن و توکل کن به خدا رو پای خودت وایسا و سختی هات رو تحمل کن صبوری کن مطمئن باش خدا دردی رو به کسی نمیده که نمیتونه تحمل کنه صبرم کنارش میده فقط کافیه دنبالش درونت بگردی
        گذشتت رد هم رها کن هر کاری که بقیه باهات کردن رو سعی کن از ذهنت بیرون کنی هر اتفاق تلخی که برات افتاده رو بنویس چند بار هم بنویس و پاک کن و یا پاره کن باور کن آروم تر میشی امتحان کردم جواب داده بعدم زمان میتونه دردارو کمرنگ کنه
        همچی رو بسپر دست خدا هیچوقت روحت رو به خاطره کسایی که عذابشون رو میخوای نابود نکن
        لبت خندون و دلت شاد

    • مریم

      من مجبورم به خودکشی..از دست خاستگاری که میخواد آبروی من ببره.انقد بهم فحش داده.تحقیر و تهدیدم کرده که دیگه بریدم.یه بار هم قرص خوردم ولی نجاتم دادن.اونقد پست بود که حتی رو تخت بیمارستان هم تهدیدم میکرد.ولی دیگه خسته شدم.خطم خاموش کردم.به مادرم گفتم زجرم میده.اگه هم آبروم برد دیگه چاره ای جز مرگ ندارم.نمیدونم چطور خانواده ها یه انسان روانی و عقده ای تربیت میکنن که هیچی هم نداره بعد هم میندازنش به جون دختر مردم.

    • بدون نام

      منم یه جوون ۱۸ ساله هستم.هیچکس فکر نمیکنه یه جوونم ممکنه تو این سن کلی مشکل داشته باشه.خیلی دوست داشتم اصلا به دنیا نمیومدم.فکر خودکشی هر روز تو سرم بیشتر از دیروز میاد.واقعا دیگخ از این زندگی خسته شدم.کاش حداقل یه دوست یا یه نفر پیدا میشد که درکم میکرد.چقدر بده تنها باشی با این همه مشکلات.

      پاسخ ها

      • Sara

        مرگ خیلی زیباتره ازاین زندگی کاش هیچوفت به دنیانمیومدیم

      • بی نام

        منم ۱۸ سالمه با کلی درد و بدبختی
        کاش میفهمیدم واسه چی به دنیا اومدیم

      • سارا

        منم ۱۸ سالمه هیج وقت فکر نمیکردم ک تو بهترین سنم دنبال راهی باشم ک خودمو خلاص کنم از خداخواستم ک ی روز از خونه بیام بیرونو دیگه برنگردم چ میدونم تصادف کنم بیوفتم بمیرم فکر نکنم خواسته زیادی باشه

      • بدون نام

        منم ۱۸
        دقیقا مثه تو

      • بی نام

        همه آروم باشین
        دنیا ارزش این غصه هارو نداره
        اگه از دنیا بدتون میاد
        با لبخندتون توی بدترین شرایط بزنید نابودش کنید
        من تو بدترین شرایط تا حالا حتی قهقه هم زدم
        دیوونه نیستم ولی زندگی دیوونه های عاقل رو بیشتر ترجیح میدم
        امیدوارم لبتون خندون و دلتون بی غم باشه

    • ناشناس

      خدایا به بزرگیت قسم خسته شدم چرا باید به فکر خودکشی باشم تو جونمو بگیر راحتشم

    • مجید

      من اگه از جهنم نمیترسیدم تا حالا صد بار خودمو کشته بودم . من فکر میکنم که تو این دنیا به هیچ دردی نمیخورم ، یه بار رفتم سر کار بستنی فروشی روز بعدش اومدم بیرون از اعصاب خوردی اینکه من با 16 سال سن هنوز نمیتونم هویج قاچ کنم ،هیج کاری ازم بر نمیاد و داداشم مدام بهم سرکوفت میزنه (که البته اون اصلا برام مهم نیست ) میدونم که اینده ای ندارم . البته بازی سازی رو یکم بلدم اما...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم عاشق بازیسازی ام.ولی بلد نیستم

    • .....

      منم یه مشکل روحی روانی دارم به روانپزشک هم مراجعه کردم ولی مشکلم اینه ک هیچکی نمیفهمه دردم چیه بارها از خدا خواستم نجاتم بده برام معجزه کنه چون حس میکنم فقط یه معجزه میتونه منو از این وضعیت نجات بده ولی وقتی خدا سکوت میکنه ناامیدی ام بیشتر میشه میخوام برم حرم حضرت معصومه اگه اونم خوبم نکرد خودکشی میکنم چون دیگ طاقتم تموم شده یعنی این امید آخرمه،،هرکی این پیامو میخونه برام دعا کنه خدا برام معجزه کنه خواهش میکنم

      پاسخ ها

      • بی نام

        مشکلت چیه دوست من؟
        معلومه هنوزم خدارو دوست داری و اونو از خیلیای دیگه بالاتر میدونی پس طاقت بیار حتی شده سال های بیشتر میدونم به حرف آسونه ولی پای عملش سخته اما تو میتونی بذار خدا ببینه که تو محکم میمونی تا خودش جوابت رو بده
        من واست دعا میکنم تا خدا خودش دستت رو محکم تر بگیر
        امیدوارم دلت شاد و لبت خندون بش

    • Sara

      مشکلت چیه عزیزم؟

    • علی

      خدایا تحمل آنچه نداریم بر دوشمان نگذار
      خدایاجون مارابیشتر از ظرفیتمان امتحان نکن
      الهی سختی های زندگی بر ما آسان تربگیر
      خدایا اگر لحظه ای به خودکشی فکر کردم معذرت میخام عزیزدلم
      لطفا کمک کن به همه هم نوعانم تا مشکلاتشان حل شود
      خدایا همه مارا ببخش و بیامرز
      خدای عزیزم اگرچه شکرگذاری برای تو آنطور که شایسته توست در حدتوان ناچیز من نیست
      اما درهمین حد شکر که اجازه نفس کشیدن دادی به من
      درد و رنج دنیایت به مغز استخوانم رسیده لطفا نجاتم بده فقط20سالمه اخه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی برات ناراحت شدم امیدوارم هرمشکلی داری زودحل شه

    • مجتبی

      کاش حداقل خدا با این همه مشکل که رو سرمون اوار کرد ی جرعت خودکشیم میداد همیشه بهش فک میکنم ولی مرد میخواد که ما نیستیم

    • raha

      کاش این دنیا نبود،کاش میشد بخوابی بعد پاشی ببینی مردی...الان که تو این سایت اومدم میبینم که خیلیا مثل من دارن به خودکشی فکر میکنن و من تنها نیستم...توروخدا اگه روشی میدونید که بدون درد باشه بگید،من مصمم هستم واسه این کار...

      پاسخ ها

      • بی نام

        صبر کن این کارو نکن خودت داری میگی خیلیامون مثل خودت هستیم بیایم همه با هم محکم رو به روی مشکلاتمون وایسیم
        امیدوارم دلت شاد و لبت خندون بشه بدون با مرگ تو بدبختیا تموم نمیشه پس ازشون فرار نکن باهاشون بجنگ سخت هست اما شدنیه
        ما کنار تو هستیم

    • بدون نام

      خیلی دوست دارم خود کشی کنم دیگه از ایندم ناامید شدم

      پاسخ ها

      • بی نام

        ناماید نشو هر روز روز جدیدی خواهد بود
        مگه رفتی تو آینده و اومدی که انقدر مطمئنی ؟
        مشکلت چیه عزیزم؟

    • یاسمن

      من روانشناسی خوندم و اینا رو حفظم ولی دوستایی ک میگین این کاره ادمای ضعیفه شما حالت خوبه .مشکلی نداری.روانت سالمه .این که اگه حالش خوب بود میفهمید اینارو .وقتی تونستی خودتو در جایگاهه اون بزاریو باز این حرفا بزنی درسته ...

    • فاطمه

      منم یه وقت هایی بهش فکر می کنم خیلی تنهام هیچکس دوستم نداره مادرم بهم میگه کاش به دنیا نمی اومدی همش سرکوفت می زنه به من

      پاسخ ها

      • نوید

        فکر نکن عمل کن منم میخوام خودکشی کنم از دست این زندگی

      • بینام

        برای بدنیا اومدنت مطمعنا دلیی وجود داشته.مادرت خیلی حرف اشتباهی میزنه که ای کتش بدنیا نمیومدی.باید مبارزه کنی مردن همیشه هست اما زندگی یک فرصته که تموم میشه

    • نوید

      راهی سراغ دارید که بدون درد بمیرم بخدا خسته شدم

    • مصی

      من همین الان دارم قرص میخورم بمیرم بای بای دنیا
      ۲۳سالمه

      پاسخ ها

      • ا

        دوست عزیز می دونم خیلی مشکل داری منم همین طورم ولی به این فکر کن که بعد خوکشی چه اتفاقی برات می افته کاری که باعث می شه جات تو اون دنیا حتی بدتر از الان باشه

    • فاطمه

      بچها توروخدا کمک کنید
      من مشکل مالی دارم خانوادم ب درجه رسیدن که میگن برو فراری شو، برو خودکشی کن، برو بمیر
      من تا حالانه دوست پسر داشتم نه درسم بد بوده همیشه دختر خوبی بودم ن تالا معتاد بودم ن از خونه جز مدرسه میزنم بیرون... اما اونا همش منو دعوا میکنن همش...
      میگن کاش بمیرین بقرانننننن من بچه خوبیم خواسته خاصی هم ازشون ندارم
      بچها دوس دارم بمیرم تو رو خدا ی راهکار بهم بگید من ی کاری کنم بمیرم ت رو خدااااا
      گناهش با خودمم
      من دیگع نمیتونم ادامه بدم

      پاسخ ها

      • بی نام

        مشکل مالی چیزی که خیلی خانواده ها باهاش روبه رو هستند
        واسه شرایطی که داری خیلی ناراحت شدم اما به هیچ وجه راهی نمیگم که خودت رو خلاص کنی تو نسبت به خیلی دخترای دیگه بی عیب هستی میدونم سخته اما تحمل کن
        خیلی خیلی تحمل کن اگر تونستی با یه روانشناس مشورت کن حتما
        امیدوارم زنده بمونی و خدا اون روی خوبه زندگیت رو بهت نشون بده

      • بدون نام

        چند سالته؟
        چه مشکل مالی ای داری؟

    • للللل

      منم میخوام بمیرم

      پاسخ ها

      • بینام

        ببین اگه بمیری فقط به خودت ظلم کردی.مطمعن باش خونوادتم خیلی سریع فراموشت میکنن پس بجنگ برای زندگی..شرایط خیلی از جوانا مثل خودته.و در این مبارزه کسی بقا پیدا میکنه که بتونه خوب بجنگه

    • poya

      من وقتی 7 سالم بود مادرم از دست دادم وقتی 10 سالم شد پدرم دوباره ازدواج کرد و من بعد دوسال به مشکل خوردیم ازشون جدا شدم من پیش مادربزرگم زندگی میکردم که دو سال پیش فوت شد و الان 19 سالمه و تنها زندگی میکنم واقعا شرایط زندگیم سخت شده با فامیلام زیاد رفت امد نمیکنم هیچ دوستی ندارم شاید فکر کنین ادم ضعیفیم که الان دارم به خودکشی فکر میکنم تا اینجا خیلی مبارزه کردم ولی احساس میکنم دیگه به ته خط رسیدم اگه من خودکشی کنم همه خوش حال میشن

      پاسخ ها

      • ب نام

        نه اصلا اینجور فکر نکن
        به الانت نگا نکن
        مطمعن باش ۱۰ سال دیگه این موقع زندگی تشکیل دادی و خونواده خودتو داری پس ایندتو ببین.میتونی زندگیتو بسازی .

      • بی نام

        میدونم مثل خودم از بچگی سختی کشیدی اما مطمئن باش یه روزی تموم میشه
        من اصلا فکر نمیکنم کسی که به خودکشی میرسه ضعیفه به نظرم ماهایی که به این حد میرسیم به خاطره اینه که واسه یه مدت طولانی قوی بودیم من درکت میکنم اما ازت میخوام زندگیتو خوب بسازی تنهایی محکم تر میتونی باشی
        من از نبودن هر کدوم از شماها ناراحت میشم پس منو از اون لیستت که از نبودت خوشحالن حذف کن
        مطمئن باش وجودت نیاز بوده برای دنیا که به دنیا اومدی

    • ناشناس

      ما ابنجاییم چون سهم خودمون رو تو مرگ دیدییم ماابنجاییم چون کسی دست محبت روسرمان نکشید اگه خدایا وجودداشتی تمام دنیا روپی تو میدویدم .امان از دنیای بی رحم

      پاسخ ها

      • بی نام

        داری میگی ما
        پس تنها نیستیم
        اگه کسی رو نداریم اگه کسی دست محبت رو سرمون نمیکشه چرا خودمون این کارو نکنیم ؟
        قبول دارم دنیا بی رحمه پس چطوره دست به دست هم بدیم که حداقل روبه روی این بی رحم محکم باشیم با کشتنه خودمون بی رحمی دنیا از بین نمیره نمیتونیم دنیا رو از بین ببریم ولی میتونیم هممون با لبخند زدن و عبور کردن از مشکلاته زندگی مون اونو بشکونیمش
        زنده بمونیم و بجنگبم برای خوب شدنه زندگی و حالمون تا دنیا جلومون کم بیاره

    • بدون نام

      سلام ......واسه یه مرد متاهل هیچ چیز سختر از شرمندگی جلو زن وبچه اش نیست ..بدشانسی پشت بدشانسی و رو زدن به آدمهایی که ارزش رو زدن ندارن و خرد شدن غرور و شخصیت یه نفر بخاطر پیدا کردن کار ولی با خودکشی چیزی درست نمیشه چون هم خودت از بین میری هم زن وبچه ات رو به بدبختی نزدیکتر میکنی

    • Nila

      منم میخام خودمو بکشم چون واقعا از این دنیای لعنتی خسته شدم هیچکسو ندارم هیچکیو
      برا خانوادمم ذره ای مهم نیستم برا شوهرم هم ک ۱۰ برابر بچه ای هم ندارم

      پاسخ ها

      • بی نام

        اگه میتونی برو و زندگیتو از اول بساز
        رو پای خودتت وایسا و به کسی هم کار نداشته باش
        حتما نباید بقیه دوستت داشته باشن اول خودتت خودتو دوست داشته باش

    • بی نام

      مادر من یه بار خودکشی کرده ولی خدارو شکر زنده موند الانم به خاطر شرایط بد مالی و حرصایی که پدرم بهش میده میگه میخوام خودکشی کنم من واقعا حالم بد نمیدونم چیکار کنم از سن ۱۲ سالگی با این مشکلات بزرگ شدم و الانم که به ۱۸ رسیدم فکر میکنم ۵۰ سالمه تورو خدا بگین با مادرم چیکار کنم که حالش بهتر بشه اینم بگم که تازه پدر مادرم فوت کرده
      فقط میدونم اگه مادرم بره منم پشت بندش خودمو خلاص میکنم
      اگه کسی میتونه راهنماییم کنه لطفا بگه

    • ناشناس

      واقعا نمیدونستم این همه آدم به خودکشی فکر میکنن
      کاش خدا واسه یه بارم شده به دلامون نگاه میکرد
      من متاسفم واسه خودم که این همه آدم حالشون بده و من هنوز زندم
      که البته خودمم جزوی از شماهام ولی تورو خدا خودکشی نکنین من مادرم حرفشو میزنه قبلا هم اقدام کرده به خدا روزی هزار بار میمیرم و زنده میشم

    • X

      میگن آدمایه ضعیف خودکشی میکنن ولی من سامورایی رو دیدم ک خود را میکشت!

    • سارا

      اگه کسی هست که بتونه با هم درباره خودکشی حرف بزنیم بیاد پی وی....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چجوری بیایم پی وی؟

    • سارا

      منم ۱۸ سالمه امروز صب ک متوجه شدم خانوادم چقدر ازم متنفرن و آرزوی مرگمو دارن ی حس جنون تومن ایجاد شدد داشتم خودمو خفه میکردم لبم گزگز میکردم جای دستم رو گردنم مونده ولی چون بیحال شدم دستم شل شد وافتاد تمام بدنم یخ کرده بود نمیدونم چیکار کنم میترسم ی بلایی سرخودم بیارم و نمیرم

      پاسخ ها

      • بی نام

        به خاطر دیگران زندگی نکن
        حتی اگه همه بهت پشت کردند تو به خودت پشت نکن

      • بینام

        متاسفانه خونواده های خیلی از ماها همین طورن .بخصوص نسل ما که کلا با ما متفاوتن.خودتو ناراحت نکن بخاطر حرفاشون چون از این حرفا زیاد خواهی شنید.کسی میتونه موفق بشه که با وجود این سختیا بتونه راهشو پیدا کنه
        دو حالت وجود داره یا خودتو بکشی که فقط مدت کوتاهی خونوا ت برات ناراحت میشن و بعد فراموشت میکنن یا زنده بمونی و بجنگی با سختیا و ایندتو بسازی و در اینده تشکیل خانواده بدی و بتونی بچهای خوبی تربیت کنی که اونا هیچ وقت به خودکشی فکر نکن

      • بدون نام

        منم احساس خودکشی دارم

      • Wwww 770440330

        چه جوری باهم حرف بزنیم

    • بدون نام

      هرچه زودتر خودکشی بکنیم بهتر چون از همه چی راحت میشیم همین الان منم تو فکر خودکشیم پس کار درست فقط فقط خودکشی بکنی بهتره

    • بدون نام

      هر روز دوست دارم خودمو بکشم از این دنیا راحت بشم اما می ترسم که نمیرم ... منظورم جرأت این کار رو ندارم.
      از خودم بیزارم ... از رفتار بابا مامانم بدم میادم دوست دارم هر دو تاشون خفه کنم اما قدرت و جرأت این کار رو ندارم...
      نمی دونم چرا من به وجود آمدم ...
      کسی نیست به من کمک کنه خسته شدم...
      هر روز به خودم درغگو میگم که فردا درست میشه اما هیچوقت نشده ...
      خودمو سرگرم می کنم اما هیچوقت جوابگو مشکلاتم نیست...
      به آرزوی مردن زندگی می کنم.

      پاسخ ها

      • بی نام

        خیلیامون الان اینجوری هستیم
        من که اصلا امروز دلم میخواست اصن به وجود نیومده بودم
        همه ازم بی نهایت توقع دارن ولی من حق توقع داشتن ندارم
        تو این دنیا هیچکس هیچکس رو درک نمیکنه
        سعی کن واسه خودت زندگی کنی

    • Parnian

      لطفا یکی کمکم کنه دوستدارم خودکشی کنم اما میترسم مامان و بابام داغون شن از یه طرف روزی صد مرتبه با مامانم دعوا میکنم امروز هم بهش گفتم الهی بمیری مامانم هم ناراحت شد رفت گریه کرد به منم گفتاصلا کاش هیچوقت تو رو نمیاواردیم ازت متنفرم و..
      اخه چرا هیچکس درک نمیکنه اخه حق کدوم دختر 13 ساله ی که نتون باهیچکس درد دل کنه و وقتی ناراحته بالشتشو بقل کنه و بااون اروم شه مدرسه ام خیلی خوبه دوستام خوب اند ول وقتی مادر ادم بهش بگه بروبمیرچرا باید زنده باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هميشه اگه يكي باهات بدرفتاري ميكنه چشاتو ببند بگو من الان هيچي نميشنوم با خودت حال كن لذتي كه در دنياي درون تو وجود داره تو هيچ بيروني نيست ؛ نگرد

    • بی نام

      کاش میشد بدون اینکه مادر بفهمد، خود را کشت...

      پاسخ ها

      • roozhan

        کــآش مـــیشـد :)

      • بدون نام

        من جرات خودکشی دارم .فقط بخاطر مادرم تا حالا خودمو نکشتم ..چون تنها میشه یک عمر بایه پدر معتاد عصبی که همیشه منو مادرمو و خواهر برادرامو میزد فحش میداد لوازمارو میشکوند زندگی کردیم و منو عصبی بار اوردن و الان ناراحت نیستم که مرده چون ازش متنفر بودم و اوردوز کرد خدا رحمتش کنه ولی خیلی عذابمون داد مخصوصا مادرمو خیلی اذیت کرد. برادره بزرگم و پدرم منو عصبی کردن دیوونه ام کردن از بس تو کوچیکی بی جهت بهم فحش دادن منو زدن تحقیرم کردن کوچیکم کردن .تو کوچیکی بهم تجاوز شد اونم کی پسرخاله عوضی ام من یه پسره بدبختم که دلم میخواد بمیره و تو این دنیا نباشه من از زندگی ام سیرم دلم میخواد بمیرم

    • ا

      اونایی که میگن یه راه برا خودکشی بگین یدونه طناب بردار ببند به یه درختی یا میله ای بهد به چارپایه بزار برو روش طنابو بنداز دور گردنت بعد با پات چارپایه رو بزن بنداز همچین میمیری که انگار صد سال مردی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میشه دیگه نظر ندین بجای این که ارومشون کنین بهشون راهکار یاد میدین واقعا که متاسفم

    • جانان

      من۱۸ سالمه .چند باره که میخوام خود کشی کنم ولی پشیمون میشم.آخه جواب خدا اون دنیارو چی بدم؟

    • جانان

      من۱۸ سالمه .چند باره که میخوام خود کشی کنم ولی پشیمون میشم.آخه جواب خدا اون دنیارو چی بدم؟

    • جانان

      من۱۸ سالمه .چند باره که میخوام خود کشی کنم ولی پشیمون میشم.آخه جواب خدا اون دنیارو چی بدم؟

    • جانان

      من۱۸ سالمه .چند باره که میخوام خود کشی کنم ولی پشیمون میشم.آخه جواب خدا اون دنیارو چی بدم؟

    • جانان

      من۱۸ سالمه .چند باره که میخوام خود کشی کنم ولی پشیمون میشم.آخه جواب خدا اون دنیارو چی بدم؟

    • جانان

      من۱۸ سالمه .چند باره که میخوام خود کشی کنم ولی پشیمون میشم.آخه جواب خدا اون دنیارو چی بدم؟

    • جانان

      من۱۸ سالمه .چند باره که میخوام خود کشی کنم ولی پشیمون میشم.آخه جواب خدا اون دنیارو چی بدم؟

    • جانان

      من۱۸ سالمه .چند باره که میخوام خود کشی کنم ولی پشیمون میشم.آخه جواب خدا اون دنیارو چی بدم؟

    • جانان

      من۱۸ سالمه .چند باره که میخوام خود کشی کنم ولی پشیمون میشم.آخه جواب خدا اون دنیارو چی بدم؟

    • لینا

      منم دلم میخواد از این دنیای فانی و بی مرام راحت شم . مذهبی نیستم اما از اون دنیا میترسم . یکی از گناهان کبیره ست . دلم میخواست کرونا بگیرم و بمیرم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم دقيقا مثل شما فكر ميكنم ، خودكشي رو به خاطر آبروي خانوادم نميكنم ولي خيلي دوست دارم حداقل تو اين دوران كرونا بگيرم بميرم

      • بی نام

        لینا و بدون نام عزیز چرا انقدر نا امید شدین ؟
        به اینم فکر کنید که بعضی افراد کرونا میگیرن و زنده میمونن ولی با ریه ای ناسالم
        اگه آبروی خانواده هاتون براتون مهمه پس حتما خودشون هم براتون مهم هستن
        با این کار حتی شاید نفهمید ولی بالاخره یک نفر قلبش به درد میاد
        لطفا صبور باشید تا خدا روی خوب زندگی رو هم نشون بده

    • رعنا

      به زور نمی شود باور معنوی را در انسانها ایجاد کرد. روش درمانی یا علاج بخش روشی است که وابسته به باورهای خاص نباشد و برای همه ی مردم و اقلیت ها کارآمد باشد. افرادی نیز از بیماری های لاعلاج جسمی-روانی در رنجند و روشهای موجود تنها کنترلی محدود است و امکان اُتانازی(مرک بدون دردِ پزشکی) در بعضی کشورها موجود نیست. نمی توان آنها را برای رهایی از شکنجه ی عمرانه محکوم کرد، یا انتظار داشت تا پیری با رنج و محرومیت از انگیزه ها و نیازهای اساسی زندگی کنند.

    • کلام آخر

      مقصد ما رفتن است هر که به ماندن خوش است مانده بن بست هاست

    • مدیسا

      وقتی ببینی دور و برت پر از آدم هایی هستش که اصن بت توجه نمیکنن و براشون بی اهمیتی تنها راه خودکشی هستش

      پاسخ ها

      • بی نام

        تو برای اونا زندگی میکنی؟
        یعنی روح تو درون اونها جا داره؟
        واسه خودت زندگی کن کی میگه باید حتما یکی بهت توجه کنه اهمیت نمیدن خب ندن هرکسی اختیار رفتار خودش رو داره هرکسی اونجوری برخورد میکنه که دوست داره بقیه باهاش برخورد کنن تو تنها نیستی من دارم میگم بهت که مهمی اگه نبودی اصلا به وجود نمیومدی
        روپای خودت باش بذار یه روزی همه اینایی که بی اهمیت از کنارت گذشتن تو اون روز بی اهمیت ازشون بگذری
        لبخند بزن حتی تو سخت ترین شرایط

    • بی نام

      به نظرتون خودکشی گناهش بیشتره یا کشتنه کسی که باعث بدبختی خودتو افراد مهمه زندگیته؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هردوتاشون گناهش یکی

      • بی نام

        دیگه نمیخوام اون آدمو بکشم فقط میدونم که اونقدر ارزش نداره روحمو نابود کنم
        هر کسی بابای خوب داره قدرشو بدونه ما که تو حسرتش موندیم

    • محمد

      قرص معرفی کنید
      قرصی که ۱۰۰٪ تموم کنه کارو... تعداد بگید اگه واقعا میدونیدو مطمئنید... یه راه بی برگشت... دیگه وقت موندن ندارم... باید هرچه زودتر تمومش کنم برای بار سوم

      پاسخ ها

      • بی نام

        دوست من میتونم بپرسم مشکلت چی هست که میخوای فرصت زندگی رو از خودت بگیری؟
        بدون همیشه اونی نمیشه که ما انتظارش رو داریم پس به امید روز خوبت که بیاد زندگی کن هرچند با غم اما تحمل کن
        ما همه با هم همدردیم مطمئن باش اگه بری خیلیامون ناراحت میشیم لبخند بزن حتی توبدترین شرایط

      • بدون نام

        نه نمی دونیم اگه می دونستم
        خودم زودتراقدام می کردم

      • بدون نام

        برادر من این چه کاری با خودت میکنی بابا قسمت نیست بمیری این بلاها چیه سرخودت میاری ناقص میشیا

    • ..

      ۲۱ سالمه دانشجوم فرزند طلاق مادرم فاحشه شد بعد جدایی الانم ک من بزرگ شدم ب کارش ادامه میده پدرم پارسال فوت شد با اینکه میلیونها تومن ثروت داشت همه رو ب نام عموم زد یه قرون ب ما نرسید عاشق یه پسری ک خانواده دارو آبرومنده اونم عاشقمه نمیتونه تحمل کنه ک من از اینطور خانواده ای باشم مادرم اعتیاد داره فوحش های رو میشنوم هر روز منو داره میکشه ناراحتی قلبی گرفتم تو این سن واقعا جز خودکشی هیچ راه بهتری نیس ضمنا اونایی ک میگن آدمای ضعیف اینکارو میکن

      پاسخ ها

      • بی نام

        درسته که شرایطت خیلی سخته ولی به نظر من اگه تواناییشو داری کلا از مادرت جداشو مستقل زندگی کن یا بمون و به ترک اعتیاد بگو بیان ببرنش ترکش بدن من تقریبا همسن تو هستم بایک سال تفاوت سنی تا حالا سه بار خواستم که خودمو بکشم ولی پشیمون شدم ما هنوز جوونیم جوونیتو بکن حتی شده تنهایی حتی شده تو غم

    • بدون اسم

      ممکنه با خوردن ۴۰ تا قرص بازم زنده بمونم؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا چه قرصی هست ؟

      • بی نام

        زنده موندن دست خداست عزیزم
        مشکلت رو بگو تا شاید بتونیم همدردی بکنیم
        من مادرم چند بار قرص خورده ولی زنده موند خداروشکر اون زمان واقعا حالش بد بود اما الان خداروشکر خوب شده
        اینو گفتم که بدونی حال زندگیت همیشه یکسان نمیمونه عزیزم
        بدون نام عزیزم شما هم مشکلت رو بگو تا همدردی کنیم
        محکم وایسین جلوی مشکلاتتون مثل قبل این که به خودکشی فکر کنید
        ما آدمایی که به خودکشی فکر میکنیم ضعیف نیستیم فقط زمان زیادی قوی بودیم پس میتونیم بازم قوی بشین
        ما کنارتون هستیم
        لبتون خندون و دلتون شاد

    • جانان

      آخه واقعا تو این دنیای خراب شده چی داره که خدا ما رو آفریده؟این دنیا همش عذابه، اون دنیا هم بدتره.پس ما کی نفس بکشیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییم.

    • بدون نام

      من ۱۸ سالمه یه بار اومدم رگمو بزنم خیلی درد داشت فقط تونستم خراش بندازم
      یه بارم ۲۵ تا قرص خوردم ولی هیچیم نشد
      کلا حتی عرضه ی خودکشی هم ندارم

      پاسخ ها

      • بی نام

        این که زنده ای ربطی به بی عرضه بودنت نداره این شاید یه لطفی از طرف خدا به تو بوده که بتونی زندگی کنی
        بدون تو تنها مشکل دار نیستی میدونم سختت بوده که مدت طولانی قوی بودی ازت میخوام که سعی کنی آیندتو بسازی بذار با لبخندت باعث خورد شدن بدبختیات بشی
        سعیتو بکن تو میتونی

    • بدون نام

      چیزی که خیلی دردآوره اینه که درست تو سنی که باید تو اوج باشی اون اون تهِ تهی و همه دارن زیر پاشون لهت میکنن و انگار نه انگار که تو آدمی.
      من ۱۸ سالمه همش دلم میخواد پودر شم اصلا نباشم. همش به خودکشی فکر میکنم. ۲ بار اقدام کردم ولی ناموفق بود.
      این دفعه میخوام خودمو از یه جایی بندازم پایین ولی تنهایی میترسم. اگه کسی میخواد خودشو بندازه پایین بگه منم بیام لطفا
      یا حداقل یه راه آسون بهم بگین

      پاسخ ها

      • بی نام

        با فکر پرت کردنه خودتت صد درصد نمیمیری امکانش هست خدا برای این که به خودت بیاره فلج بشی و بیفتی رو تخت سعیتو بکن با غمی که تو دلت داری زندگیتو بسازی فکر نکن من دلم خوشه که اینارو میگم همین دوروز پیش مامانم داشت جلو چشم خودکشی میکرد تورو خدا با خودتون این کارو نکنین تو این شرایط بد ما همگی کنار همیم همه درد داریم ظاهر زندگی کسی رو با باطن زندگیت مقایسه نکن

      • بدون نام

        :به بی نام عزیزی که پاسخ داده
        ❤خیلی خیلی ممنونم که داری نصیحتم میکنی
        من از هرکی کمک خواستم بهم محل سگ نذاشت
        چقدر غیر قابل تصوره که تو خوندی و یه واکنشی نسبت بهم نشون دادی بعد از مدت ها احساس میکنم وجود دارم
        خوش به حال مامانت که یه بچه مثه تو داره که نگرانشه و
        اومده این سایتو به خاطرش خونده
        امیدوارم حال مادرتون بهتر شه

      • بی نام

        ممنون من واقعا چون خودم یه همچین حس هایی داشتم هیچوقت دوست ندارم دیگران مثل خودم بشن امیدوارم هیچوقت به نابود کردنه خودتت فکر نکنی همیشه بخند حتی تو سخت ترین شرایط

    • مارال

      میدونی خیلی سخته از عشقت دورت کننن اونم زوری

      پاسخ ها

      • بی نام

        تو مسیر عشق که قدم میذاری باید به فکر همه چیزش باشی و اینم در نظر بگیری همه ی عشقا شیرین نیستند من خودم عاشقم و درکت میکنم من چند سالی حتی نتونستم عشقمو ببینم و درست تو اوج غم دوباره دیدمش و فهمیدم همیشه اونجوری نمیشه که ما تصورش رو میکنیم لبخند بزن حتی تو سخت ترین شرایط

    • محدثه

      همش بخاطرنفرینای مادرم می خوام خودکشی کنم می گفت ایشالله بمیری اتیش توقبرت بیرون بیاددیگه هیچ امیدی به زندگی ندارم می خوام ارزوی مادرموبراورده کنم مامانم دیگه ازدستم راحت میشه با۱۹سال سن جوون مرگ میشم داداش یکی یه دونم خیلی دوست دارم دیگه اجی نداری خداحافظ محدثه تون رفت

      پاسخ ها

      • بی نام

        محدثه جان امیدوارم این پیام رو ببینی
        میفهمم چی میگی ولی به نظرم برو با مادرت رو درو صحبت کن بهش بگو به خاطره این برخورد تو من یه همچین کاری میخوام بکنم بعدم تو برادر داری تو نمیدونی یه برادر کوچیک تر چقدر به خواهر بزرگش نیاز داره
        خودم یه دوست داشتم مادرش همین برخوردارو داشت پس بدون تو تنها اینجوری نیستی همدردایی هم تو این دنیا داری
        امیدوارم هر جا هستی دلت خندون باشه

    • حامد

      اگه تاالان زنده ای بیا باهم چت کنیم کارت دارم

    • بدون نام

      سلام حامد خوبی منم ۲۶ سالمه میخوام خود کشی کنم

      پاسخ ها

      • بی نام

        چرا میخوای خودکشی کنی؟

    • بدون نام

      لطفانگیداین دنیا جهنمه اون دنیا هم همین اون دنیا پدرصاحاب کسی که خودکشی کرده رودرمیارن فکرنکن راحت میشی اون دنیا پوست طرف رومیکنن بریددرموردشب اول قبرکسی که خودکشی کرده تحقیق کنیدبعدمیفهمیدجهنم یعنی چی طرف به غلط کردن میوفته ومیگه ای کاشک خو دمونمیکشتم وازاین عذاب راحت می شدم خودکشی پایان رنج نیست اتفاقا اغازرنج روایت هرکسی خودشوباهرچیزی کشت اون دنیا باهمون زجرش میدن بعدازهرسختی راحتیه پس بخاطرخداتحمل کنیدمطمئن باشیدخدا جواب صبرتون رومیده

      پاسخ ها

      • بی نام

        این رنج و سختی که ایشون میگن اصلا آتش جهنم و اینجور چیزا نیست خدا انقدر بندشو دوست داره که تحمل همچین کاری رو نداره ولی درد بدتری داره که از همه اینا سخت تره درد عذاب وجدانه که اون دنیا میتونه ازپا درمون بیاره من خودم تا حالا چند بار خواستم خودکشی کنم ولی الان میبینم بیشتر از این که دلم مرگ بخواد دلم میخواد با شماهایی که حال و هوای خودمو دارین حرف بزنم و در حد توانم حالتون رو کمی عوض کنم امیدوارم هیچوقت کسی دردای منو نکشه و همیشه لبخند بزنید

      • بدون نام

        منم باهات موافقم بی نام
        اینجا خیلی خوبه من یه بار دیگه خیلی حالم بد بود و کسیو نداشتم که باهاش حرف بزنم خودمو کشتم که البته نمردم
        بعدش که از بیمارستان مرخص شدم تو نت دنبال یه خودکشی بی درد میگشتم اینجا رو پیدا کردم
        حالا هروقت حالم بد میشه میام اینجا میگم
        چقد خوبه که بچه ها جواب میدن

      • بی نام

        بدون نام خوشحالم که تونستی زنده بمونی درسته این خوبه که ما همه کنار هم باشیم من خودم چندبار خواستم خودکشی کنم اما پشیمون شدم مشکلاتم خیلی زیادن ولی دارم میسازم و دوست دارم که همه ی شماهارو خندون تصور کنم
        بیشتر جواب های بی نامی که تو این برنامه هست از طرف من هستش اما هیچوقت نمیگم که پسرم یا دختر چون اینطوری با هر جنسیتی بهتر میتونم صحبت کنم و شاید حرفام رو بهتر درک کنین
        من بی درد نیستم مثل همه ی شما ها دوست دارم خوشحال باشین نه مثل من مصنوعی میخوام روحتون شاد باشه

    • N

      من سرم خیلی درد میکنه. حالم بده. نمیتونم خودمو کنترل کنم. دلم میخواد بمیرم. یکی بهم کمک کنه

      پاسخ ها

      • بی نام

        چرا نمیتونی خودتو کنترل کنی ؟ مشکلت چیه؟ بگو شاید ما تونستیم حلش کنیم اگر هم که نتونستیم حداقل میتونیم همدردی کنیم
        فرصت زندگی کردنو از خودت نگیر هر چند سخت هرچند با غم ولی بجنگ بذار زندگی اونقدر تو بدترین شرایط لبخندت رو ببینه که خودش جلوت زانو بزنه

      • N

        من تا میام خودمو جمع و جور کنم تا یکم حالم خوب میشه مامان بابام آنچنان میکوبوننم که تمام پشت سرم یه درد عجیبی میپیچه
        نمیتونم تحملش کنم به خاطر همین هر روز وقتی اینجوری میشم یه نوافن میخورم که دردم بره بعدشم شروع میکنم به دور خودم چرخیدم
        شاید مسخره باشه ولی اصلا نمیتونم مقابله کنم که دور خودم نچرخم
        وقتی حالم بد میشه نیم ساعت حتی بعضی وقتا یک ساعت با سرعت دور خودم میچرخم بعدشم گیج میشم میفتم میخوابم
        عین یه اعتیاد شده برام تا حالا هی با خودم گفتم که دیگه هیچ وقت این کارو نمیکنم ولی وقتی ناراحت میشم نمیتونم مقابله کنم
        تو خونمون کسی از من خوشش نمیاد مامانم همیشه میگه الههی تیکه پاره شی به حق فاطمه ی زهرا
        یه بار خودکشی کردم ولی خب متاسفانه نمردم

      • بی نام

        شرایطت سخته اما بهترین کاری که میتونی بکنی اینه که یه گوشت رو در کنی یکیشم دروازه بلید تلاشت رو بکنی که اهمیتی به حرف بقیه ندی حتی اگه خانوادت باشن سخت هست این کار اما شدنیه بیا و برای خودت و آرامش روح خودت زندگی کن درمورد این اعتیادی هم که میگی یه دفعه ای نمیتونی از خودت دورش کنی باید آروم آروم کم بشه یعنی مثلا یه بار که خواستی دور خودت بچرخی با خودت بگو این بار تایم کمتری این کارو میکنم حتی شده چند دقیقه کمتر پله پله باید بری
        امیدوارم بتونی مقایله کنی با مشکلاتت و یه روزی بیای و بگی که حالت خوب شده که تونستی مقاومت کنی من میدونم که تو میتونی
        اگه با یه روانشناس خوب هم درمیون بذاری خوبه چون قرص میخوری که آروم بشی بهتره با یه روانشناس مشورت کنی
        تو میتونی واسه آیندت تلاش کنی اگه دیروز و امروزت نابود شد واسه فردات بجنگ

      • بی نام

        بهتر نشدی ؟

      • N

        اول از همه ممنون به خاطر اینکه براتون مهمه
        دیگه قرص نمیخورم
        فعلا دلمم نمیخواد بمیرم
        ولی همچنان دور خودم میچرخم

      • بی نام

        چقدر خوب که قرص نمیخوری
        و از ته دل خوشحال شدم که دیگه طرف خودکشی نرفتی واقعا لبخند اومد رو لبم
        به امید خدا چرخیدنتم به مرور رفع بشه هیچوقت دست از تلاش برندار
        سعی کن که کمترش کنی تا از سرت بره بیرون من امید دارم که یه روز میای میگی که دیگه مشکلی تو زندگیت نداری برای اون روز با تمام انرژیت جلو برو ما کنارت هستیم دوست من
        لبت خندون و دلت شاد

      • بی نام

        چرخیدنت بهتر شد؟

    • بدون نام

      به سلامتی روزی که سرقبرم بشه پاتوق مادرم

      پاسخ ها

      • بی نام

        به سلامتی روزی که لبت خندون و دلت بیخیال از ناراحتی و سختی های زندگیت باشه

    • بدون نام

      دیگه بریدم دیگه به ته خط رسیدم دیگه خسته شدم ازاین شبای کارم شده بودگریه کردن خدایا من مگه تواین زندگی لعنتی ازت چیززیادی خواستم که تابامن اینجورمیکنی هیچکس نزاشت من توزندگیم خوشبخت شم هیچ وقت طعم خوشبختی رونچشیدم خدایا میخوام یه داغی رودل همه بزارم بخصوص خانوادم واون بابام یه معتادروانی فقط دنبال یه بهونست که دعوا وکتک کاری راه بنداره داغم رودلشون می زارم که تاعمردارن ازعذاب وجدان نتونن زندگی کنن کسای گه اینومی خونن بگن خسته بود خدا اون ببخش

      پاسخ ها

      • بی نام

        میدونم خسته ای میدونم دل مرده ای پدرت معتاده و خیلی روت فشاره منم پدرم معتاده خیلی سخته اما ما مجبور تحمل کردنیم ازت میخوام که تحمل کنی ببین تو تنها اینطور نیستی همه مشکل دارن تو زندگیشون مطمئن باش اگه خدا این دردارو بهت داده یا درمونش رو هم بهت میده یا صبرش رو میده یه کم تحمل کن من این متنت رو خوندم و از خدا میخوام که زنده بمونی و زندگی کنی
        محکم تر باش سعی کن چیزی بشی که گذشته و حال تو جلوی آیندت زانو بزنه
        امیدوارم دلت خندون بشه

    • تنها

      خسته شدم دیگ هیچی نمیخوام هیچی حتی اگر کل دنیا رم بهم بدن نمیخوام فقط یه راه خودکشی بدون درد و سریع بهم بگید توروخدا التماس میکنم بعدش نتونن برم گردونن دارن دیوونم میکنن نمیخوام این زندگیو نمیخوام حداقل بمیرم خوشحالشون میکنم زندم که سودی نداشت شاید بمیرم خوشحال شن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من راه های تضمینی خوب بلدم اما بهت نمیگم می خوای عذاب وجدان بگیرم

      • بی نام

        زنده موندنت بعد خودکشی با خداست
        خسته شدی و دلت گرفته از این همه تحمل کردنت اما بدون خدا  اگه دردی رو بهت بده صبرشم در کنارش بهت داده بعدشم تو از کجا میدونی در آینده هم سودی نداری هرچند من میگم هیچ کسی بیهوده آفریده نشده
        از مرگ کسی حتی بعضی دشمن ها هم غمگین میشن دیگه ماها که دوست تو هستیم مطمئن باش ناراحت خواهیم شد
        خودت رو از زندگی کردن محروم نکن تو میتونی شاد بشی فقط صبر کن تا خوده خدا درهای بهتری رو به روت باز کنه
        لبخند بزن حتی تو سخت ترین شرایط

    • فرزانه

      من برا هیچکس مهم نیستم
      قدر یه آشغال تو خونمون ارزش ندارم
      هیچکس به من فکر نمیکنه؛ انگار که من آدم نیستم
      یه جوری که اصن انگار منو نمیبینن، انگار من نیستم، وجود ندارم.
      بمیرمم کسی براش مهم نیست

      پاسخ ها

      • بی نام

        فرزانه جلن چرا انقدر به اطرافیانت بها میدی که اینطوری با روحت بازی کنندتو ارزش خودت رو بالاتر از این بدون که محتاج توجه اطرافیانت باشی
        سعیت رو بکن به جایی برسی که همه ی این افرادی که بی توجه از کنارت عبور کردند یه روزی تو بی اهمیت از کنارشون عبور کنی
        درضمن از مرگ تو شاید به قول خودت اونا خوشحال هم بشن اما من واقعا ناراحت میشم
        امیدوارم لبت خندون باشه
        سعیتو بکن من میدونم که تو میتونی با این موضوع کنار بیای امیدوارم خدا کسی رو سر راهت قرار بده که تو از توجه های بسیارش خسته بشی
        به امسد اون روز قوی بمون

      • بدون نام

        هیچ وقت برا دیگران زندگی نکن ما چی خیری ازاینا دیدیم که
        حالاببنیم بگو به درک که من براشون مهم نیستم خودت زندگیخودتوبساز اگه هی بگیم این منو دوست دارهاون
        منودوست نداره معلومه نمی تونیم زندگی کنیم بیشتر افسرده میشیم اصلا بهش فکرنکن فقط بگو من خدارو دارم برام کافیه

      • ابی

        ازبچه شیرخوارتاپیرمرد لب گورنیازبه محبت وتوجه داره توحق داری ولی اگه مشکلات اینه تاابدکه این جوری نمونه اگه مجردی شوهر می کنی اگه الان شوهر داری بچه دارمی شی

    • بدون نام

      یه تشکرازایشونی که مشکلات خودشون رونادیده گرفتن وبا ما همدردی میکنن اسمتونم نمی دونم به قول خودتون نمی خوایدکسی بدونه واقعا شما مثل یه فرشته ایدازخدا می خوام مثل بارون براتون شادی بیادشماهم هرمشکلی داریدزود برطرف شه واقعا من باحرفای شما خیلی آروم میشم ازخدامی خوام جواب خوبی هاتون روبده یه دنیا ازتون ممنونم ازته دل میگم

      پاسخ ها

      • بی نام

        ممنونم من واقعا فرشته نیستم فقط دوست دارم کسی مثل خودم نباشه به نظره من همه ی آدم هایی که اینجا هستن میتونن بهترین باشن فقط باید یادشون بیاریم که چقدر قبل خسته شدنشون قوی بودن
        خوشحالم که حرفام آرومتون کرده منم یکی هستم مثل شماها
        امیدوارم روزی برسه که همه توی این سایت فقط لبخند به لب داشته باشن❤

    • بدون نام

      چندراه تضمینی بلدم ولی بهت نمی گم می خوای عذاب وجدان بگیرم

      پاسخ ها

      • بی نام

        خوشحالم که عذاب وجدانت بیداره بعضی ها بدون در نظر گرفتنه این که فرد مقابلشون انسانه باعث مرگشون میشن خدارو شکر که خیلیا هستن وجدانشون بیداره

    • بدون نام

      امشب شب اخر.که سالها بهش فکرمی کردم اما دل وجرعتشونداشتم امروزیه اتفاقی افتادکه دلم شکست بدجورا باورم نمیشه که می خوام امشب بمیرم وقتی امروزتوحیاط نشسته بودم فقط گریه میکردم به غروب نگاه کردم چه حس عجیبی بودکه منوبااون دنیا نزدک کردچه حس آرامش بخشی داشت هنوزاشکام دارن می ریزن خدایاامشب چقدبهت نزدیکم واقعاحست می کنم فقط منتظرم همه بخوابن که خودموداربزنم وتمام وقتی که صبح خانوادم منوببینن نمی دونم چه حالی میشن منوببخشید

      پاسخ ها

      • بی نام

        شکستن دل سخته و شاید ترمیمی نداشته باشه اما یه کم به خودت نگاه کن ببین تو حتی چشم داری که ببینی آسمون چه شکلی داره تو حتی خونواده ای داری که از نبودت حالشون بد بشه داشته هاتو به خاطر چیزی که از دست دادی تباه نکن
        با مرگت به آرامش نمیرسی چون تازه اون دنیا میبینی که در آینده خوشحال و سرزنده ای دلت واسه خودت میسوزه که چرا فرصت زندگی رو از خودت گرفتی
        دردی که میخوای به خانوادت بدی خیلی سخته و هیچوقت ترمیمی نداره چون تجربشو داشتم میگم ولی خب من دیگه به مرگ ختم نشد اما خاطرش هیچوقت از مغزم بیرون نمیره
        اگه میخوای خدارو حس کنی محکم جلوی مشکلاتت وایسا و خوشبختی رو واسه خودت بیار اگه تو لبخند بزنی و از مشکلاتت بگذری خدا بهت نگاه میکنه اون موقع خدارو حس میکنی
        تحمل کن میدونم که میتونی
        لبخند بزن حتی تو سخت ترین شرایط
        آرزو میکنم دلت شاد و لبت خندون باشه

      • بی نام

        امیدوارم زنده باشی هنوزبهت فکر میکنم

    • بی نام

      سال جدید مانند یک دفتر خالیست
      و قلم در دست توست
      زیباترین سرنوشت رو برای خودت رقم بزن

    • بی نام

      آرزویم این است
      آسمان بی غبار، سهم چشمانت بهار
      قلبت از هر غصه دور، بزم عشقت پر سرور
      بخت و تقدیرت قشنگ، عمر شیرینت بلند
      سال نو مبارک

    • زهرا

      دلم میخواد بمیرم
      کنکوری هستم و تا الان خوب درسنخوندم و همه از من انتظاز دارن قبول بشم تو پزشکی بعضی وقت ها احساس میکنم ادم به درد نخوری هستم وتنها کاری که بلدم درس خوندنه که اونم خوب نمیتونم انجام بدم

      پاسخ ها

      • یسنا

        قشنگ عین منی
        دوازدهمی یا پشت کنکوری؟
        عب نداره اگه تا الان درست نخوندی کرونا اومده کنکور میفته عقب

      • بی نام

        زیاد ناراحته حرف بقیه نباش منم وقتی کنکور داشتم همه میگفتن صد درصد این دکتر میشه یعنی یارو رو من تو فامیل نمیشناختم بعد کنکورم میخواستن ببینم چیکار کردم اما خب درسم خوب بود اما تو تست من اصلا خوب نبودم اینه که قبول نشدم هرچند بعدش خیلی چیزا شنیدم اما اهمیت ندادم آخه ما که نمیخوایم برا کسی زندگی کنیم بعدشم اگه از اللن هم شروع کنی به خودندن دیر نیست هیچوقت واسه شروع دیر نیست تا خدا رو داری غم نداشته باش
        بخند حتی تو سخت ترین شرایط

    • بی نام

      هیچ آدمی تو هیچ نقطه از جهان, بیشتر از اونی که تو آیینه میبینیش به فکر حالِ تو نیست پس خودت حال خودت رو خوب کن ؛ همه چی به تو بستگی داره, همه چی!

    • بدون نام

      دیگه نمی خوام زندگی کنم این دنیا فقط ادمابلدن دل ماهاروبشکنن ۴سال عاشق همدیگه بودیم اینقدعاشقش بودم رفتم اسمشوباتیغ رودستم نوشتم می دونست چقددوسش دارم که براش جونمومی دادم نمی دونم چی شدکه دیگه بهم محل ندادانگاردیگه وجودنداشتم هیچ وقت ازنگاه کردن من سیرنمی شدنمی دونم چرا یه نگاهم بهم نمی کنه اون دل منوشکست منم دل اونومیشکنم فقط می خوام جلوی چشمش خودموبکشم که تاعمرداره فقط زجربکشه

      پاسخ ها

      • بی نام

        منم چند سال پیش یه نفرو دوست داشتم با دوستم ریخت رو هم خیانت کردن بهم
        حالم خیلی بد بود حتی تیکه عصبی پیدا کرده بودم و میتواستم خودکشی کنم اما الان خوشحالم که این کارو نکردم الان عاشق یکی دیگم این حسم اصن کاملا متفاوت با اونه هرچند بازم معلوم نیست به اینم برسم یا نه
        تو آدم خوبی هستی ۴ سال پای یه نفر موندی منم ۲ سال موندم
        این اتفاقات زیاد میوفته تو محکم وایسا باید مقابله کنی
        زمان همه چیزو حل میکنه چون تجربشو داشتم میگم سخت هست اما شدنیه
        اگرم فکر میکنی با مرگت عذاب میکشه باید بگم که نه اصلا کسی که راحت ازت رد میشه بود و نبودت براش فرقی نداره
        اما میتونی پاهاتو رو پله های ترقیت بذاری انقدر بری بالا که وقتی برگردی عقب اصن دلت نخواد دست اون آدمو بگیری
        اون موقع با غرور وایسا رو به رو آینه بگو دیدی من ازت سر تر بودم؟
        مطمئن باش خدا یه بهترشو واست میفرسته
        همچی رو بسپر به زمان
        امیدوار دفعه بعد بهم بگی که نمیخوای خودتو نابود کنی و تونستی مقابله کنی
        لبخند بزن حتی تو بدترین شرایط

      • بدون نام

        ممنونم که ارومم می کنید. من بدون اون نمی تونم زندگی کنم اون می تونه ازمن دل بکنه ولی من نمی تونم بدون اون زندگی کنم فقط کارم شده گریه کردن بهش گفتم می خوام خودمو
        بکشم مسخرم کرد گفت توکه دل وجرعتشو نداری منم میخوامدلوجرعتموبهش نشون بدم شاید اون موقع به غلط کردن افتاد

      • بی نام

        میدونم چی میگی منم همون موقع فکر میکردم بدونه اون نمیتونم اما تونستم و الان اون مشکل در برابر مشکلات الانم اصلا به چشم نمیاد الان اگه حتی ببینمش فقط ازش تشکر میکنم که پخته ترم کرد و گذاشت بفهمم همه ی آدما خوب نیستن اون آدمی که با حرف خودکشی طرف رو مسخره میکنه مطمئن باش اگه خدایی نکرده تو دست به همچین کاری هم بزنی بازم میگه به من چه که مرد اصن خوب شد که مرد
        میدونم سختته به همچین موضوعی فکر کنی که حتی بعد مرگتم پشیمون نشه اما واقعیت اینه
        به نظر من بهش بگو من فکر کردم دیدم تو اونقدر ارزش نداری که آینده و جونمو فدا کنم
        کم محلی کردن وجوابایی که باعث حرص خوردنش بشه بهتره
        شاید جلوی تو بروز نده یا بازم مسخرت کنه ولی صد درصد از درون میسوزه
        امتحانش ضرر نداره
        مطمینم تو میتونی با این مشکل کنار بیای
        اونقدر غرور به خرج بده که اصلا سرتو بگیری بالا بگی این بشر الا کی هست که من حتی بخوام بهش فکر کنم
        آدمای اینجوری ارزش فکر کردنم ندارن
        مطمئن باش خدا یجوری حقتو ازش میگیره حتی اگه نفرینم نکنی
        من بعد ۵ سال فهمیدم همون دوستم که بهم خیانت کرد ۲بار بهش خیانت هرچند دیگه اون موقع انقدر واسم بی اهمیت شده بودن که حتی خوشحالی هم نکردم حتی یه جاهایی دلداریش میدادم
        تو محکم بمون خدا و زمان خودش همه چیز رو درست میکنه
        صبور باش
        به امید آروم شدن دلت و خندون شدن لبت

      • بی نام

        چیکار کردی؟
        یه وقت بی عقلی نکرده باشی برای یکی که تو رو پس زده جون وروحتو بگیری عزیزم؟

      • بدون نام

        نه هنوز نمردم
        واقعا ارزششو نداره بخوام بخاطر این عوضی خودمووبکشم
        اون که میره زندگیشومیکنه میگه این نشد یکی دیگه بدرک ک مرد
        من باید اون دنیا بسوزم هیچوقت خودمو نابود نمیکنم این واسه من شد یه تجربه که به هرکسی اعتمادنکنم
        خدایا......بابت آن روز که سرت دادکشیدم معذرت میخوام
        من عصبانی بودم برای اون آدمی که تومیگفتی ارزشش راندارد
        ولی من پافشاری میکردم

      • بی نام

        نمیدونی چقدر خوشحالم که این کارو نکردی میخوام اشک شوق بریزم چون خودمم شرایط تورو داشتم و خیلی واسم سخت بود بهترین انتخابه زندگیت رو کردی و این درسته واقعا دیگه نمیتونی به کسی اعتماد کنی منم الان همینطورم بعد از چندین سال بازم نمیتونم حتی به بهترین دوستم اعتماد کنم خدا جای حق نشسته حتی اگه نفرینم نکنیم حقمونو میگیره دنیا کوچیک تر از این حرفاست آخرش به ما برخورد میکنن
        واسه اون روز خودت رو آماده کن تا انقدر بالا رفته باشی که کم بیاره جلوت و کاملا پشیمون باشه
        دوست خوبم امیدوارم خدا تو تمام مراحل زندگیت کنارت باشه
        همیشه در برابر همه ی مشکلاتت به همین خوبی راهت رو انتخاب کن
        دلت شاد و لبت خندون

    • بدون نام

      دیگه نمی خوام زندگی کنم این دنیا فقط ادمابلدن دل ماهاروبشکنن ۴سال عاشق همدیگه بودیم اینقدعاشقش بودم رفتم اسمشوباتیغ رودستم نوشتم می دونست چقددوسش دارم که براش جونمومی دادم نمی دونم چی شدکه دیگه بهم محل ندادانگاردیگه وجودنداشتم هیچ وقت ازنگاه کردن من سیرنمی شدنمی دونم چرا یه نگاهم بهم نمی کنه اون دل منوشکست منم دل اونومیشکنم فقط می خوام جلوی چشمش خودموبکشم که تاعمرداره فقط زجربکشه

    • بدون نام

      حتما بایدبلاملای سرخودمون بیاریم تاقدرمون روبدونن والابخدا

      پاسخ ها

      • بی نام

        ارزش خودتو به اندازه بقیه ندون عزیزم
        هر کس اختیار خودشو داره حتی اگه همه ی آدما هم مارو دوست نداشته باشن خدا دوستمون داره
        قدر تورو خودت بدون و بس
        دلت شاد و لبت خندون باشه

    • حمید

      من الان 34 سالمه از روزی ک دست چپ راستمو یاد گرفتم دلم میخواست خودمو بکشم ولی تا الان نتونستم تو رو خدا بگید چطوری خودمو بکشم ک پدر مادرم ک ارزشون اینه بهش برسن

      پاسخ ها

      • بی نام

        تو چیکار به آرزوی پدر و مادرت داری بگرد دنباله آرزوهای خوب واسه خودت زندگیتو صرف حرف بقیه نکن
        مشکلت چیه که میخوای خودکشی کنی؟
        ما ها باید زنده بمونیم که بگیم آدمه عاقلم هست تو این دنیا
        امیدوارم خدا یه امیدواری بهت بده تو از کجا میدونی چند سال دیگه هم رو همین پله هستی ؟
        شاید انقدر پیشرفت کنی که اصلا به فکر امروزت بخندی
        شاید خدا یه سورپرایز بزرگی برات در نظر گرفته باشه
        امیدوارم لبت خندون و دلت شاد بشه

      • بدون نام

        اقا حمیدواقعا درکتون می کنم منم مثل شما روزی نیست که به فکرخودکشی نباشم جرعتشودارم ولی ازاون دنیام می ترسرم که عذابش زیاده وقتی پدرومادرخودت آرزوی مرگ کنن برات آدم داغون میشه چون همچین بلای سرمنم میارن واسه همین الان حستو می فهمم ولی مجبوریم تحمل کنیم توالان می تونی واسه خودت یه زندگی جدید بسازی به زندگی امیدوارباش چون یکی
        اون بالاست که همیشه هواتو داره

      • بی نام

        آره خدارو تو هیچ کدوم از صحنه های زندگیتون فراموش نکنین تو سخت ترین شرایط به خدا پناه ببرین و طلب آرامش روحتون رو از خدا بخواین
        امتحانش ضرری نداره انجام دادم خوب بوده واقعا آروم شدم
        خدا با ماست دوستای من

    • بدون نام

      من واقعان از زندگی خسته شدم

      پاسخ ها

      • بی نام

        از چی خسته شدی؟
        خستگی تو همه ی زندگی ها هست تو جلوش کم نیار
        ما آدمایی که اینجا هستیم قوی ترین آدما هستیم پس محکم بمون مثل قبل
        لبت خندون

    • بدون نام

      خدااااااااااااااااا یا منوبکش یاخانوادموبکش چرا هیچشون نمی شه الهی عزای همشونوخودم بگیرم خدالعنتت کنه بابازخدامی خوام هم تواین دنیا زجربکشی هم تواون دنیا
      آتیش بزنن به قبرت الهی
      چرامن یتیم نمی شم چرا من بی بابا نمی شم که ازدستش راحت شم روزی هزاربارنفرینت می کنم چراهیچیت نمی شه که من زجرکشیدنتوببینیم
      خدا چرامن بخاطراین آشغال بایدخودموبکشم اون بایدبمیرنه من

      پاسخ ها

      • بی نام

        عزیزم مشکلت رو بگو
        میفهمم که چقدر حس تنفرت زیاده به پدرت حتی شاید دلتم نخواد اسمشو بذاری پدر چون خودمم همینطورم اینو میگم اما تو روح خودت رو برای کسی که برات ارزشی نداره خراب نکن خدا جای حق نشسته همه تاوان کارایی که انجام دادن رو میدن چه این دنیا چه اون دنیا
        ارزش جسم و وجوده خودت رو بیشتر از این بدون که برای آدمی که انقدر ازش تنفر داری از دستشون بدی
        اگه خودت رو نابود کنی شاید ارزش تو از پدرت هم کمتر پیش خدا بشه
        بگرد دنبال آرامش درونت خدارو شکر کن حتی تو سخت ترین
        شرایط
        درکت میکنم و بدون که تنها نیستی ما کنارت هستیم
        به امید اینکه دلت شاد و لبت خندون بشه

      • بدون نام

        این حرفات درد منو دوا نمی کنههههههههههههههههههههههههههههه یه راهی واسه خودکشی بگو
        التماست می کنم توروخدا بگو

      • بی نام

        انقدر ظالم نشدم که بخوام جون کسی رو بگیرم ببین شرایط سختی داری درست اما جا نزن باهاش بجنگ بذار چند سال دیگه که از سنت گذشت ببین بازم همین فکر الانت رو میکنی؟
        فرصت زندگی رو از خودت نگیر
        پدر خوب نداری به جاش خدارو داری
        هر کسی برای هدفی آفریده شده برای رسیدن به اون هدفت زنده بمون
        بهت پیشنهاد میکنم حتما از یه مشاور کمک بگیری
        منتظر روزی میمونم که دلت شاد بشه وبگی که حالت بهتره

      • بدون نام

        ب خدا من از تو بیشتر از بابام بدم میاد .حاظرم قسم بخورم ک عین این سگ تو دنیا وجود نداره من۱۷سالمه ولی اندازه ی آدم ۱۱۷ ساله از دستش عذاب کشیدم. خیلی دلم میخا بمیرم ولی واقعا جرات خودکشی و ندارم

      • بی نام

        خودت داری میگی سگ چرا به خاطر آدمی که دوستش نداری خودتو میکشی؟
        اگه دنبال معجزه ی تغییر رفتارش بعد مرگتی باید بگم که همچین چیزی نیست
        الکی روحتو به خاطرش عذاب نده
        حتما هم با یه مشاور خوب مشورت کن
        اگه حرف بزنی خالی تر میشی
        من بیشتر مشکلاتی که بچه های اینجا دارن با هم دارم پس خوب درکتون میکنم مخصوصا تو رو در برابر آدمایی که عذابت میدن محکم باش هیچ چیز بیشتر از موفقیتت نابودشون نمیکنه

      • بدون نام

        ایول بچه ها دمتون گرم که هوای همیدیگه رودارین

      • بدون نام

        خوش بحال اونایی که پدرخوب دارن نه مثل ما که آرزوی مرگشون روداریم
        بچه ها امیدوارم درآینده ،خودمون برای فرزندامون پدرومادرای خوبی باشیم که حتی یه لحظه هم به این روزخودمون نیافتن

      • بی نام

        آره واقعا امیدوارم ما پدر مادرای خوبی بشیم

    • بدون نام

      منتظراون روزنمونید
      دیروزدیگه خانوادم منوبیشتراذیت کردن بیشتردلموشکوندن دیگه صبرم لبریزشده
      همین باعث شدمن به
      خودکشی مصصم شم الان دیگه لحظه خودکشیمه بابت حرفاتونم ممنونم اگه باهتون بدحرف زدم ببخشیددیگه دنیابه کام مانبودامیدوارم درس عبرت بشه براشون ولی حلاشون نمی کنم

    • جسم ۱۷ساله روح ۱۱۷ ساله

      من دیگه امشب واقعا میخام خودمو راحتتتتتت کنم...........خداحافظ همتون

      پاسخ ها

      • بی نام

        بازم دارم بهت میگم برا خودت زندگی کن گذشتت بد بود خاکستر شد حالت تباه شد اوکی مشکلی نیست از زمین پاشو حداقل آینده ی خوبی بساز واسه خودت
        محبت پدری نداری؟
        اشکال نداره عوضش رو پای خودت بزرگ میشی
        روزی چند بار بشین بنویس که چه به روزت اومده و بعد همشو حذف کن
        درست همین کارو تو مغزت انجام بده
        ببین من وقتی به دنیا اومدم یعنی پدرمو از همه بیشتر دوست داشتم حالا ببین چه به روزم اومد که از ۱۱ سالگی دیگه حتی نمیخواستم بابا صداش کنم
        الانم دیگه حتی بهش نگاه نمیکنم
        تا بوده همین بوده قط باید جا نزنیم

      • بدون نام

        خداحافظ سلام ماروبه اون دنیا برسون بگوخیلی نامردی

      • بی نام

        عزیزم امیدوارم زنده باشی و جوابم رو بدی
        باور کن ما میتونیم با وجود پدر بد زندگی کنیم
        عوضش رو پای خودمونیم
        بده اگه قوی بار بیایم؟
        به جاش وقتی به مرحله های بالاتر زندگیمون رفتیم میبینیم این زخما شدن تجربه ای برای بزرگ شدنمون
        کاش نمرده باشی

    • بی نام

      توی این دنیا کسانی که لبخند میزنند، قوی ترین هستند
      پس لبخند بزنید حتی تو سخت ترین شرایط

    • Big L

      من نمیتونم بمیرم چون تو این کشور از همون اولم مرده به دنیا اومدم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بچه ها فکرکنم ایشون اسکلت باشن

      • بی نام

        درسته ولی دست خودمون نبوده که کجا به دنیا بیایم
        اما اگه حالا نامردی شد در حقمون بیاین انقدر قوی باشیم و با صدای بلند بخندیم که خوده مشکلاتمون کم بیارن جلومون
        لبت خندون و دلت شاد

    • آرش

      باید به اعتقادات همه احترام گذاشت، من خیلی از سایتهارو با موضوع خودکشی دنبال کردم، دوسه خط مقدمه میگن وبعد به قرآن وخدا مراجعه میکنن، خواستم همینو بگم که کسی که از فشارهای زندگی میخاد خودشو راحت کنه به جایی رسیده که تمرکز برروی قرآن وخدا رو نداره ، وبی ایمان شده، پس راهکاری برای افراد بی ایمان پیدا کنید چون تواین شرایط بیشتر تحریکش میکنید

      پاسخ ها

      • بی نام

        درسته اعتقاداته هر کسی برای خودشه و باید حتما احترام گذاشته بشه
        من تنها میتونم بگم که با خودتون این کارو نکنین و محکم مثل قبل ادامه بدین همه ی ما کنار هم میتونیم بدی های دنیا رو شکست نه ولی کمرنگ کنیم دنیا ارزش نداره که مابخوایم به خاطرش خودمونو خلاص کنیم روحمون رو دوست داشته باشیم و با این کار آزردش نکنیم
        لبت خندون و دلت شاد

    • ali

      خودکشی خیلی پاکه.من اصلا به هیچی اعتقاد ندارم.فقط بگم که پدری که پول نداره بچه دار شدنش حاصل زناس.فقط ی دلیل بیارین که زندگی کنم.ته زندگی چیه ی عمر جون میکنی بعد میمیری لذت زندگی میمونه واسه نسل بعد(برعکس تو که از بچگی زندگیتو بایدخودت میساختی)وتو ی عمر مثل سگ جونکندی.پدر و مادرم هم اصلا واسم اهمیتی نداره ی لطف زورکی میکنن زنده نگهت میدارن ک خونت رو گردنشون نباشه(شیر دادن مادر و...)صد سالم منتشو میزارن ولی هرلطفی تو بکنی انگارهیچی نکردی
      کوعدالت؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باهات موافقم

      • بی نام

        دوست من آروم باش میفهمم چقدر دلت پر از وضعی که اصلا توش عدالت نیست ولی چیزیه که تو باید ازش سربلند بیرون بیای با مجکم ایستادنت و ادامه دادنت ثابت کن که میتونی بهتر از خیلیا باشی
        بایه مشاور حتما صحبت کن تا خالی بشی
        باید ذهن و قلبت رو از سختی هات خالی کنی تا با یه به درک گفتن ادامه بدی و هر روز بهتر از قبلت بشی حتی شده یه پله ی کوچیک
        خدا بزرگه امیدت رو از دست نده
        آدمایی مثل ما ها که سختی کشیدیم تجربه دار هستیم و به شدت عاقل
        تو آدم خوبی هستی چرا این دنیا که انقدر بی عدالت هست رو میخوای از خودت پاک کنی؟ یه آدم خوب هم باشه امید بیشتری هست
        اگه لطف تورو نمیبینن اصن واست مهم نباشه تو واسه دل خودت و واسه خدا لطف و مهربونی انجام بده نه واسه این که بقیه بخوان تشکر کنن ما کنارت هستیم دوست من
        به امید این که دلت شاد بشه و لبت خندون

    • بدون نام

      خدایا واقعا ازت ممنونم که این دردوبه من دادی وباعث خوشحال شدن مادرم میشه

      پاسخ ها

      • بی نام

        عزیزم دردت چیه که میگی؟
        بگو شاید یه کم آروم تر بشی

      • بدون نام

        دیگه ازاین صورت پرازجوشم خسته شدم همه حالشون ازمن بهم میخوره آرزوبه دلم موندبرم جای واین دردوبه روم نیارن توفامیلم بهم میگن وقتی داریم غذا می خوریم جلوچشممون نباش
        مامانم همیشه بهم سرکوفت میزنه نفرینم میکنه
        من براش دختر خوبی نیستم ونمی خوام هم دخترخوبی باشم
        یه بارازته دل نفرینم کرد روزبعدش نفرینش گرفت الان که من این دردودارم خیلی خوشحال همش آرزومیکنه من بدبخت شم فقط دلش میخواد من زجر بکشم روزی نیست که دعوانکنیم وقتی خوابم بامشت می زنه توکمرم تایک ساعت کمرم دردمیگیره کثافت
        حتی براغذا خوردنمم مشکل داره میگه توحق نداری غذای که من میپزم توبخوری اگه خوردی بشه سرطان
        اون ازبابام که حتی حاظرنیستم اسمشوبیارم بخاطراین رفتارای بدش وکتاکای که میزنه من چندماه باهاش قهربودم حتی نگاشم نمیکردم حتی لیاقت باباگفتنم هم نداره همون اسمشوبزارم حیوون زیادیشه
        الان من افسردگی شدیدگرفتم دیگه این زندگیونمیخوام
        به چیه این زندگی دل خوش کنم برم اودنیا بسوزم بهتره که تاتواین زندگی زجربکشم که حتی این زندگی یه چیزامیدوارکننده هم نداره که دلمو باهاش خوش کنم
        خودکشی کارسختیه من مدت هاست بهش فکرمیکینم تاتصمیمم جدی شد این دفعه قسم خوردم که خودمومیکشم شایدامشب یافردا

      • بی نام

        عزیزم دردی که میگی چیه؟
        واسه چی مادرت خوشحال میشه؟
        بشین اتفاقات تلخ زندگیتو بنویس تا آروم تر بشی بعدم همشونو پاک کن
        دنیا و آدماش ارزش اینو ندارن خودتو و فکرتو درگیرشون کنی
        واسه خودت باش
        لبت خندون و دلت شاد

      • بی نام

        میفهمم که به خاطر قیافت اعصابت خورد شده اما بدون همه که خوشگل نیستن بعدم اونایی که از تو بدشون میاد بذار بدشون بیاد اونا که درونه تورو نمیبینن که بابا بیخیال مردم بیخیال مادر و پدرای بد
        اگه تو خودکشی کنی میگن دیدی درونشم مشکل داشته ولی اگه سعی کنی با وجود این شرایط خودت رو بالا بکشی اونوقته که میزنی دهنشون خدا بزرگ تر از این حرفاست تا وقتی خدا رو داری غم نداشته باش خدارو شکر کن تا بهت توجه کنه
        خیلیا حتی نصف سرشون رو از دست میدن ولی بازم زندگی میکنن صورتت اگه جوش داره باید بری دکتر حتما یه جوری حل میشه از خدا بخواه خودش کمکت میکنه

      • بدون نام

        خدا خدا اسمشو شنیدم ولی زیادنمی شناسمش بعضیامیگن اگه باهاش حرف بزنی اگه ازش کمک بخوای اگه درددلتو بهش بگی صداتومیشنوه وجواب دعاهاتومیده من ازش خواستم ولی جوابمونداد فک کنم صدامونشنیدیاشایدم شنیده نخواسته کمکم کنه

      • بی نام

        میفهمم که سخته اگه به خدا خواهش کنی و جوابت رو نده یه کم واسه آدم سخته اما باید اینو بهت بگم منم مثل تو بودم همش التماس میکردم اما بعد شاید بگم ده سال التماس تازه یه کم تونستم خودمو جمع و جور کنم تو بخواه اون صبوره انتظار داره تو هم صبور باشی من مطمئنم تو در کنار مشکلاتی که داری میتونی موفق بشی و پیشرفت کنی
        دلتو بزن به دریا بگو بیخیال همه من میخوام ادامه عمرمو به خاطر خودم زندگی کنم
        اگه کسی منو نمیخواد خب نخواد خودم خودمو بخوام
        آرامش رو درونت جست و جو کن
        ما کنارتیم عزیزم

      • بدون نام

        میخوام حرف آخرم وبزنم وبعدبرم کارخودمو تموم کنم
        امروز روز مردن من روز راحت شدمن تواین دنیاوشروع دوباره زجرکشیدن من تواون دنیا لیاقتم بیشترازاین نیست چون خدا اینجوری خیلی خوشحاتر
        خیلی آرزوداشتم نه خدا گذاشت من خوشبخت شم ونه
        اطرافیانم
        هیچ وقت یادم نمیاد که من یه روزخوش داشته باشم توزندگیم
        من ۱۹سالمه ولی انگاراندازه آدم صدساله زجرکشیدم
        مامانم همیشه بهم میگفت الهی جوون مرگ شی بیادخترت داره
        داره جوون مرگ میشه بخدا راست میگم خیلی ازمن بدش میومد
        من عاشق یه نفربودم اگه تاالان زنده بودم فقط بخاطراون بود ولی میدونستم اونم یه روز دلمومیشکنه
        این روش خودکشی که میخوام انجام بدم صددرصد می میرم
        دیگه وقتی اینوبخونیدخیلی دیره خیلی ونمی تونم جواب شماروبدم
        الان ساعت ۱:۱۴
        ومن تاچنددقیقه دیگه میخوام خودموخلاص کنم

      • بی نام

        خیلی ناراحت شدم این کارو کردی چقدر بگم اول خودتون بعد به کسای دیگه بها بدین تو این دنیا تا خودت به فکر خودت نباشی هیچکس به فکر تو نیست
        اگه کسی که دوستش داری دوستت نداره اوی ناراحتی و عصبی ولی دوباره زندگیتو بساز این دفعه بدون وجود اون تو فکر و ذهنت نمیگم فراموشش کن چون منم نتونستم ولی میتونی بفرستیش تو یه قسمتی از مغزت که مدام به فکرش نباشی
        یه سال دوسال و شاید بیشتر طول بکشه واسه این کار اما شدنی
        کاش زنده بودی

      • بدون نام

        بااین پیشرفت علم جوشم شد غم مردم لک ورمی دارن جوش علت داره
        علتش وپیداکن درمان میشه

    • Sadaf

      حالم بده هيچكس و ندارم همه ي زندگيم و باختم همش حسرت گذشته رو مي خورم جلو خانوادم خودم و مي زنم عين خيالشون نيست صبح تا شب دارم گريه مي كنم حالم بده حالم بده حالم بده نمي دونم چرا خودكشي نمي تونم بكنم

      پاسخ ها

      • بی نام

        این که حسرت گذشته رو میخوری خیلی بده همه اتفاقاتی داریم که تو گذشتمون افتاده اما تو از همشون رد بشو بگو اینا همش یه تجربه بوده من خودم سختی زیاد کشیدم اما همشونو جزو تجربم گذاشتم بشین اتفاقاته گذشتت رو بنویس انقدر بنویس و پاک کن که مغزت خالی بشه از همه ی اینا خانوادت که بهت توجه نمیکنن بگو به درک تا خدا رو داری توجه بقیه رو میخوای چیکار واسه خودت زندگی کن
        به امید این که دلت شاد و لبت خندون بشه

    • پسر ساده ولی بدشانس

      هیچ وقت فک نمیکردم وقتی بزرگ شم انقد آرزوی مرگ کنم من بیست سالمه شغل هم دارم (کارمند)خونوادم هم خیلی خوبن عاشق صدای مادر و خواهرمم (خداروشکر)ولی مشکلی دارم اصلا نمیتونم باهاش کنار بیام اونم قدم هس.قدم ۱۶۸.اصلا فکر نمیکردم بزرگ شم ی چیزی برام مشکل ایجاد میکنه ک توش تاثیری نداشتم کارم شده بغض و گریه هر روزه از بچگی هر روز عادت داشتم با گریه خدارو دعا کنم و مشکلاتمو بهش بگم جواب هم میگرفتم یه جاهایی بدادم میرسید ک اصلا ب خیالم نمیرسید

      پاسخ ها

      • بی نام

        خیلی خوشحالم خانواده ی خوبی داری قدت هم باید بگم اونجوریا مهم نیست که بخوای خودت رو انقدر اذیت کنی من خودم عاشق کسی هستم که قدش یه کمی حتی از خودم کوتاه تره این موضوع اصلا اهمیت نداره ظاهر که همیشه مهم نیست مهم باطنت هست در ضمن خانواده ی خوبی هم داری پس خدارو شکر کن دوست داشتی قد بلند بودی ولی بی خانواده بودی؟
        خدا رو شکر کن و امیدوار باش من مطمئنم تو از خیلی اون قد بلندا خوشبخت تر میشی
        لبت خندون ودلت شاد

      • بدون نام

        اگه مشکل منو داشتی میخواستی چیکارکنی
        بخدا من بیشترازتو ازخودم بدم میاد حتی مشکل تودربرابرمشکل من خیلی کوچیکه الان چند سال خودموحبس کردم آرزودارم یه روز بادلخوش برم بیرون ولی نمی تونم
        حتی توخانواده ی خوبی داری که هم برات عزیزن وهم دوسشون داری بخدا من همینشم ندارم چراقد لحظات خوبتونمی دونی
        به نظرمن قدتم خیلی هم خوبه چراالکی فکرتودرگیرمیکنی
        بهش فکر نکن خودتوبیخیال بگیر
        ببین خداچقددوست داره اینقددلت صاف که خدا جواب دعاهاتو میده نه مث من
        آره مردم گریه میکنه آدم هروقت دلش پر بایدگریه کنه تادلش خالی شه چه مرد چه زن
        هیچ وقت به نابوکردن خودت فکر نکن قوی باش
        اونقدری خوب باش اونقدری موفق شوکه همه حسرتتوبخورن

      • زهرا

        کاشکی قدت کمِ کم ۱۵۰ بود اونوقت به حالت دل میسوزوندم میگفتم آخی این بیچاره چه کوتاهه. از اونجایی که یه داداش ۲۱ ساله با قد ۱۶۷ دارم میتونم یه درک خوبی از قدت داشته باشم. داداش من که تا حالا شکایتی درباره ی این موضوع نکرده. هرچند که همه ی پسرخاله هام ۱۸۵ به بالان
        تا حالا بچه های بدون پارو دیدی؟ ما ندارن که حتی براشون قد تعریف شه

      • زهرا

        بابا لطفا به من بگو مگه قد ۱۶۸ چشه که تو نمیتونی باهاش بری بیرون؟ داداش من که همه جا میره، یه عالمه هم دوست داره، رانندگی هم میکنه
        قهرش میاد خدا یعنی این چیزی که خلق کرده اینقد داغونه که حتی روش نمیشه بره بیرون؟
        ما یه معلم ریاضی داشتیم پارسال قدش ۱۶۵ بیشتر نمیخورد، هم معلم ریاضی خوبی بود هم بچه ها دوسش داشتن، هم زن داشت، هم بچه داشت
        یه هوشی داری که تو این سن کم کار داری، یه قوت بدنی ای داری که میتونی کار کنی.
        آیه ۳۲ سوره ی نسا رو با معنیش بخون لطفا

      • زهرا

        اینقد این معلم ریاضی ما جذاب و خواستنی بود حتی از معلمای قدبلندمون. مرد هم بود ها. چی فکر میکنی با خودت که نمیتونی بری بیرون؟ من یه دخترم یه عالمه مرد قد بلند و قد کوتاهم دیدم ولی اگه ازم بپرسی به کدومشون حس بهتری داری میگم اونی که مرامش بیشتره. مرد بودن که به قد نیست. به مرامه به معرفته. به اینکه تو به خدای خودت مرام داشته باشی شاکرش باشی به خاطر همه ی چیزای دیگه ای که بهت داده که خودت بهتر میدونی. نه اینکه به خاطر یه قد همه ی نعمتای دیگشو هم پس بزنی و خودتو بکشی
        مرد بودن به مرامیه که نسبت به مادرت داشته باشی، به معرفتیه که به خواهرت داشته باش

      • زهرا

        اگه مثلا آرزو داشتی بری تو تیم ملی والیبال بعد به خاطر قدت نمیشد شاید یه ذره درکت میکردم
        نمیدونم شاید اصلا من نفهمم چی میگی، شاید اصلا درکت نکنم ولی خب عمیقا از خدا میخوام که حواسش خیلی بهت باشه که یه وقت یه کاری نکنی که بعدا جلوش شرمنده باشی
        امیدوارم بتونی با مشکلت کنار بیای و به نظرم بیا از الان هر روز یه کار خوب بکن و بگو ثوابش باشه برا امام زمان، حتی شده قبل خواب یه صلوات بفرست. یه مدت این کارو انجام بده پاسخشو دیدی ادامه میدی، نخواستیم که دیگه هیچ.
        مطمئن باش اون بالایی ها هواتو دارن

      • بی نام

        بدون نام عزیز چرا خودت رو حبس کردی؟
        مشکلت چیه؟
        این خیلی خوبه با وجود دردایی که داری به بقیه امید بدی من بهت افتخار میکنم با دل مهربونی که داری

      • احد

        من قدم ۱۸۴ هست چه گلی به سرم زدم؟ درسته مشکلاتتون رو درک میکنم ولی بنظرم در اون حدی نیست که بخواین خودکشی کنین..اگه جای من بودین چی میگفتین ..زنم بهم خیانت کرده بچم تصادف کرده انگشتاش قط شده بیکارم افسردم از قیافم راضی نیستم عصبی ام احساس میکنم هیچکس دوستم
        نداره..ولی فکره انگشتای دخترمو خیانت زنم باعث شده همه دردای دیگمو فراموش کنم .از بس این درد برام سنگینه و همش دلم میخواد بمیرم ولی تا حالا بخاطر دخترمو مادرم زنده ام ..جوش صورت و قد کوتاه غصه داره ولی نه در حدی که بخوای جونتو بگیری

      • بدون نام

        کاربر زهرا من خیلی با حرفات روحیه گرفتم دمت گرم ..البته من قدم بلنده و از جهات دیگه روحیه گرفتم
        .کاش تو این دنیا بعضی دخترا بعضی پسرا با خیانتاشون با نامردیاشون با اذیت کردن دوست پسرشون دوست دخترشون نامزدشون و یا همسرشون چه زن چه مرد باعث نمیشدن که نگاه ما دختر پسرا به بقیه ادما و ادمای خوب هم منفی بشه من به درجه ای رسیدم که فکر میکنم همه دخترا مثل همن همه دخترا بی رحمن سنگدلن با اینکه تهه دلم میگه اینجور نیست و ادم خوب هم پیدا میشه اما ذهنم دیگه باور نداره .ما ادما هر بلایی میاریم خودمون سره خودمون میاریم

    • پسر ساده ولی بدشانس

      کاش تو همون بچگیم میموندم و صب تا شب واسه خدام گریه میکردم درست جایی رهام کرد ک فکرشم نمیکردم اعتماد بنفس ندارم نمیتونم بیرون برم فقط خودمو با بقیه مقایسه میکنم و میگم چرا ی ذره بلند تر نشدم فقط بخاطر خونوادمه ک خودکشی نمیکنم چون برام خیلی زحمت کشیدن بدخواه زیاد داشتیم ولی اینجوریم کارم شده گریه هر روزه خجالت میکشم ب خودم بگم مرد مگه مردم گریه میکنه اخه

      پاسخ ها

      • بی نام

        اولا این که مردم گریه میکنه گریه برای خالی شدنه اما نه زیاد هم ظاهرت رو با کسی مقایسه نکن واقعا این اهمیت نداره که قدت کوتاه باشه عزیزم خدا هیچ کاری رو بی علت انجام نمیده
        از خونه هم کم کم برو بیرون
        من خودم به خاطر مشکل روحی که داشتم یک سال نتونستم برم بیرون درکت میکنم آروم آروم شروع کن و حتما با یه مشاور هم صحبت کن تا اعتماد به نفست رو بالا تر ببره
        مطمئنم تو خیلی خوبی های دیگه داری که قدت اصلا توش گمه

    • ا

      دلم می خوادبمیرم ولی راهی که کاروتموم کنه رونمی دونم؟
      اگه قرص بخورم درحدمسمومیت اگه خودموازارتفاع بندازم بدترمی ترسم فلج شم بیفتم روتخت
      اگه رگ دستموبزنم بازم اینم ریسکش زیاده چون یکی ازهمسایمون این کاروکردنمردکه هیچ تازه نزدیک بوددستشوقطع کنن
      پس من چه جوری خودموبکشم!!!؟
      لطفا هرکس راهی میدونه که کاروواقعا تموم می کنه بگه
      لطفا سریعا اعلام کنید

      پاسخ ها

      • بی نام

        ببین عزیزم زنده موندنت بعد خودکشی با خداست شاید بعد خودکشی صددرصدی بازم زنده بمونی واسه چی میخوای خودکشی کنی؟ نکن با خودت اینجوری شاید یک درصد احتمالش باشه که خوشبختی در انتظارت باشه واسه اون یک درصد زندگی کن
        دلت شاد و لبت خندون

    • بدون نام

      حالم از خودم به هم ميخوره ، كاش ميشد كرونا بگيرم بميرم ، كاش يه مريضي ميگرفتم كه ٢ روزه من رو بكشه يا يه ماشيني كوفتي ميزد بهم حداقل ديه ام به مادرم هم ميرسيد
      كاش اخرالزمان ميشد
      كاش زامبي ها حمله ميكردن

      پاسخ ها

      • بی نام

        چرا از خودت بدت میاد؟
        میدونی با مرگت چه غمی رو رو دل مادرت میذاری ؟
        نکن اینجوری این چیزایی که گفتی همش ناشکری منم همینطور بودم اما الان روشم رو عوض کردم حتی تو بدترین شرایط بازم به خدا میگم شکرت که بهم این دردو دادی که بزرگ ترم کنی
        امیدوارم دلت شاد بشه عزیزم

    • بدون نام

      خودکشی رو دوست دارم

      پاسخ ها

      • بی نام

        چرا دوست داری ؟
        چیزه جالبی نیست امتحان کردم البته نه تا آخرش بالاخره یه جایی پشیمون میشی حالا بعضیا این دنیا بعضیا پیش خدا
        واسه خودت زندگی کن این فکرا چیه دنیا با وجود تلخ بودنش هنوزم چیزای قشنگ داره عزیزم فقط سرتو بالا بگیر و خدا رو ببین اونوقت میفهمی من چی میگم

      • بدون نام

        لطفا این امانت رو حذف کنید

    • بدون نام

      اون بالا نشستی گوش کن ای خدا
      این چه عذابی یه که سرما آوردی نه نیاز داری به کسی نه پول نه ابرو نه سلامتی نه زن نه شادی نه دعا شایدم مرا درک نمی کنی من که ازت چیزی نخواستم یه زمانی خواستم ندادی منم قانع شدم حتما لیاقت ندارم عیبی نداره ولی الان یه دل شاد وب خیال بده که بتونم عمر بیهوده رو تمام کنم خوشا در گهواره مردن که بوی از غم دنیا نبردن اگه پرنده رو دوست داری چرادرقفس غم زندانی کردی من فکر کنم با یه مرگ این پرنده از خوشحال کنی

      پاسخ ها

      • بی نام

        صبور باش عزیزم خدا اون بالاست و همه ی حرفاتو میشنوه این خیلی خوبه که دل شاد میخوای سعی کن خودتو شاد کنی بیخیال دنیا و آدماش و سختیامون تو سخت ترین شرایط هم بخند مرگ نخواه بمون و حداقل کمک کن به آدمایی که حال خودت رو دارن حتی اگه نتونی برطرف کنی حداقل میتونی همدردی کنی اونوقت خودتم آروم تر میشی
        لبت خندون و دلت شاد

    • بدون نام

      بخداقسم دیگه نمی تونم دیگه می خوام همه چی روتموم کنم

      پاسخ ها

      • بی نام

        چرا عزیزم واسه چی میخوای فرصت زندگی کردن رو از خودت بگیری؟
        خدا بزرگه اونا هیچوقت فراموش نکن ما کنارت هستیم تا بتونی با دردت کنار بیای
        به امید این که دلت شاد و لبت خندون بشه

    • بدون نام

      توصیه های خدا پیامبر امام قران زمانی جواب می ده که اعصاب ارام باشه وقتی فشارزیادی به اعصاب وارد بشه دیگه ادم فقط می خواد راحت بشه مثل یه خواب ابدی یایه مرگ کاش خانواده نداشتم خودموراحت می کردم تحمل گریه مادرم رو ندارم راحل خودکشی راحت بلدم افسوس که می ترسم جسم رو راحت کنم با روح ام چه کنم می ترسم روحم تماشاگر گریه های مادرم باشه جسم روبکشیم روح که نمی تونیم بکشیم باروح چه کنیم روح دیگه ابدی هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ولی من دلم واسه خانوادم نمی سوزه من دوست دارم روحم پیش خانوادم باشه زجرکشیدن همشونوببینم بخصوص پدرمادرم
        ببینم چه جوری زجرمیکشن چقدبرام گریه می کنن چقدعذاب
        میکشن چقدمی سوزن صدای فریادشون روبشنوم
        ای حال میده بخداروحم آرامش می گیره

      • بی نام

        درسته آدم وقتی میخواد خودش رو خلاص کنه خدارو دیگه نمیبینه ولی ما باید بدونیم که با این کار روح خودمون هم کثیف میکنیم و خیلی غم انگیزه که وقتی پایان دادی پشیمونیت به حد انفجار برسه
        این خیلی خوبه که به فکر مادرت هستی
        مادر خوب بهترین چیزیه که اگه داریم باید قدرش رو بدونیم
        حتی شده خودمون رو فدا کنیم و فقط واسه اون به،زندگی ادامه بدیم
        من یه بار که لب پنجره ایستادم واقعا میخواستم خودمو خلاص کنم ولی تو یه لحظه چشمم به آسمون افتاد نمیدونم چی شد که اومدم پایین والان بعد چند سال خوشحالم که این کارو نکردم و مطمئنم خدا کنارم بوده
        پس آدمی که خورکشی میکنه هم امکان داره همون لحظه به یاد خدا بیفته در واقع ما آدمایی که اینجاییم بهتر از خدا کسی رو نداریم
        سعی کنیم جلوش سربلند باشیم
        لبت خندون و دلت شاد

    • بدون نام

      ای خدا
      مگر نگفتی مرگ حق هست ماهم حرفی نداریم دوست ندارم بده کارت باشم حق توبگیر الان من که نگفتم من رودنیابفرست اخه چرا باید امدن اجباری هم رفتن اجباری یکی شو می گزاشتی برا ما اونی که زندگی خوب داره می ره اونی که زندگیش جهنم شده می زاریش اونشب می تونستی کمکم کنی ولی نکردی گذاشتی کار بینجابکشه مقصر خودم ولی توهم کمکم نکردی

      پاسخ ها

      • بی نام

        عزیزم راجبه کدوم اتفاق میگی ؟
        بگو تا خالی بشی همه ی مشکلاتت رو بنویس و انقدر بنویس و پاک کن که یه چیزه عادی توی مغزت جلوه کنه نه این که انقدر خود خوری کنی و خودت رو مقصر بدونی
        از اون اتفاق باهام حرف بزن
        اگه موندی رو زمین به خاطر اینه که شاید حتی یک درصد در آینده بر عکس آدمی بشی که از خودت ساختی و ناراحتی ازش
        یک درصد احتمال بده همه چیز اوکی بشه واسه اون خودت رو بساز از نو
        به امید این که لبت خندون و دلت شاد بشه

    • بدون نام

      مشکل ادم های که خودکشی می کنند ضعیف بودن نیست علت غروربالا واحساسات هست

      پاسخ ها

      • بی نام

        کاملا درسته آدمایی که به این سمت میرن به خاطر این هست که یه مدت طولانی قوی بودن و فقط باید یاداوری کنیم بهشون که تو یه روزی انقدر قوی بودی الان هم همونجور باش من خودم نصف بیشتر مشکلم سر همین احساسات و غرور به شدت بالام هست
        اما لطفا همگی به هر فردی که میخواست خودکشی کنه یاداوری کنین که هنوزم مثل قبل قوی هست و باید محکم باشه این دقیقا چیزی بود که من خودم میخواستم ولی نداشتم من کلا همیشه از نظر روحی تنهام ولی کنار اومدم مثل همه ی دردام
        لبت خندون و دلت شاد

    • امیر

      منکه اخرش خودکشی میکنم و ازین دنیا راحت میشم
      اینجا تو جهنم هستم اون دنیا هم جهنم فرقی نداره..

      پاسخ ها

      • بی نام

        چرا عزیزم میخوای این کارو بکنی؟
        بهم بگو تا حداقل اگه نتونیم حل کنیم همدردی کنیم
        روح خودت رو واسه دنیا نابود نکن
        اگه از دنیا بدت میاد با محکم ایستادنت مثل الان و با لبخند رد شدنت از مشکلات زمینش بزن
        من میدونم که تو میتونی
        احتمال اینم بده که شاید یک کمی اوضاعت بهتر بشه اونوقت اون دنیا حسرت رو میخوری
        واسه اون درصد کم به زندگیت ادامه بده دوست من
        به امید این که لبت خندون و دلت شاد بشه

    • بدون نام

      از غم وغصه شبم خوابم نمی بره چه خاکی بریزم بر سرم اللهی ازرایل بفرستی سراغم

      پاسخ ها

      • بی نام

        عزیزم چرا غصه میخوری؟
        مشکلت رو بگو
        یه نفس عمیق بکش دنیا ارزش انقدر اذیت کردنه خودت رو نداره
        خوش باش حتی تو بدترین شرایط
        سخت هست اما شدنیه
        دلت شاد و لبت خندون

      • محمدم

        بقرآن دیگه بریدم خیلی درموندم چیکارکنم؟چنان دردی تو دلمه که هرروز بزرگ میشه وسرریزمیشه ونفسمو قطع میکنه میخوام روزا بگذرن میخوام این دردکم بشه ولی...هرروز که از خواب بیدار میشم بیشتر بیشتر میشه...

    • بدون نام

      کسی که زندگیش به لجن کشیده شده عمر نوح می دی به کسی که زندگی قشنگ داره عمر حباب رو اب رومی دی این همه آدم رو جلو چشام می بری پس مارو کی می بری یا این غم ازما بگیر یاجونم رو بگیر قدیمایادمه هزارتاارزو کردم یکی شم برآورده نکردی ولی خواهش می کنم اینو برآورده کن این سم روح و جسم رو داره می کشه یه مرگ بده کارتم هزاران مرگ داری ازم می گیری اخه چرا هرلحظه منو صدبارمی کشی وزنده می کنی چرا من حرف این غم نیستم یه کاری برام کن تو که توان همه کارو داری

      پاسخ ها

      • بی نام

        بگو چرا زندگیت به لجن کشیده شده؟
        اگه به قدرته خدا ایمان داری پس ازش بخواه زندگیتو خوب کنه سختی هاتو همش بنویس و بازگو کن تا عادی بشه و کم کم محو بشه
        بعدم همشونو بزن پاک کن تا آروم تر بشی
        امیدوارم بتونی در کنار مشکلاتت آرامش رو هم پیدا کنی
        لبخند بزن حتی تو بدترین شرایط

    • بدون نام

      خانم محترمی که داری مارونصیحت میکنی حرفاتونگه دارواسه خودت این حرفات بدردما نمی خوره تازه من باحرفات جرعتم به خودکشی بیشترم شداوکی فهمیدی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یکی بایدمنو نصیحت کنه منم تو فکر خودکشی ام شدید

      • بی نام

        ببین عزیزم من نصیحت نمیکنم من خودم سه بار خواستم خودکشی کنم
        مادر من جلو چشم تا حالا دوبار خودکشی کرده
        میفهمم که چقدر سخته
        پدرم اعتیاد داره
        یه همدرد ندارم
        درد خیانت کشیدم
        و صدتا درده دیگه
        من دارم همدردی میکنم
        واقعا علت کارم نصیحت نیست فقط نمیخوام کسی مثل شرایط من رو داشته باشه
        به هر حال اگه به شما توهینی شده من معذرت میخوام چون میدونم نصیحت کردن چقدر آدمو اذیت میکنه

      • بی نام

        بدون نامی که میگی به فکر خودکشی هستی اگه دوست داری بگو چرا این فکر تو سرت اومده

      • بدون نام

        بیابیکارنشین خدابرات فرستاد حالابشین نصیحتش کن

      • بی نام

        بدون نام نمیدونم واقعا چه مشکلی با من داری ولی از این به بعد من اصلا فعالیتی نمیکنم تو این سایت امیدوارم بعدا بتونی مسئولیت کسایی که شاید با یه کم حرف زدن حالشون بهتر بشه رو قبول کنی
        امیدوارم هرجا هستی حالت خوب باشه

      • یه پسره تنها

        کاربر 23:41 خیلی برام عزیزی ممنون که وقت گذاشتی برای خیلی ها و با تمام دردی که تو سینه داری با صبوری با دیگران صحبت میکنی ..شاید خودتم ندونی ولی ممکنه خیلی از افراد این سایت با همین صحبتهات دست از خودکشی کشیده باشن ..من خودم که خیلی اروم شدم با حرفات ..منم مثل تو پدرم معتاد بهم خیانت شد ویه درد کشیده ام پس درکت میکنم عزیزم..دردادو میفهمم ..تو خیلی مهربونی اگه یکی با درک و با فهم شعور تو .توی زندگیم بود شاید اینقد غمگین نبودم هر چند که بازم با چند تا کامنت نمیشه خوب و یا بد بودن ادما رو کامل فهمید ولی امیدوارم خودتم مثل کامنتات خوب باشی درونت... .از تهه دلم یه همدم میخواد که درکم کنه درکش کنم دوستش داشته باشم دوستم داشته باشه عاشقش بشم دستشو ببوسم ..برام دعا کنید یه خانم خوب که اونم منو دوست داشته باشه سره راهم قرار بگیره دعا کنید

    • بدون نام

      حالشو می بری بهت التماس می کنم ای خدانالیدن زجه زدن ما اینقدر برات جالب بود که به این روز افتادم خوش بحالت که هرکاری دلت بخواد می کنی به کمک هیچ کس نیاز نداری به توانایی هات شکی نیست قبول به نا لایقی بندای مثل ماهم شکی نیست برام جالب هست ازماخوشت می یاد بدمی یاد اگه خوشت می یاد یه زندگی راحت بده اگه بدت می یاد مرگو بده تو وضعیت مارو می بینی ولی بازم صبر می کنی بیشتر اذیت شم کاش به ده سال پیش برمی گرداندی تا از نو شروع می کردم افسوس که دیگه دیرشده

      پاسخ ها

      • بی نام

        قرار نیست همه زندگی راحت داشته باشیم همگی مشکل داریم فقط باید بتونیم خودمونو محکم نگه داریم مثل زمان قبل این که به خودکشی و اینا فکر کنیم
        هیچوقت دیر نیست واسه هیچ کاری افسوس رو بذار کنار آرامشت رو درونت جست و جو کن
        کسی بهتر از خودت نمیتونه کمکت کنه
        امیدوارم بتونی با مشکلاتت کنار بیای

    • بدون نام

      یه خبر خوش من خودم ۳۳ سالم هست مابا این وضعیت روحی فکر نمی کنم ار۶۵سال بیشتر عمرکنم یعنی ۳۲سال مونده که میشه یازده هزارو پانصد روزوشب روبگذرونم از عذاب این دنیا راحت می شم اگه فردا هم مردم که چه خوب

      پاسخ ها

      • بی نام

        شاید یه روز یهاتفاقی بیفته که بتونی بقیه عمرتو تو بهتریت شرایط بگذرونی
        واسه اون روز میتونی امیدوار باشی؟
        کاش بتونی طعم خوبه زندگی رو بچشی بر عکس من
        دلت شاد و لبت خندون

    • ابی

      وقتی غم به جون روحت لانه کرد نه شب گذاشت برات نه روز اون موقع هم اگه تونستی به دنیا لبخند بزنی افرین داری اینم بدن هرمون دوپامین در مغز تعطیل بشه تمام لذت های دنیا مال تو باشه معنا نداره غم برادر مردرو برادر مرده می داندبس ما که این رو تقدیم می کنم به شماها ما که رفتنی هستیم

    • ابی

      همیشه افسردگی دامن ادم های باهوش بااحساسات رونمی دونم چرامی گیره

      پاسخ ها

      • بی نام

        درسته چون آدمایی که افسرده میشن کسایی هستن که زیادی تو زندگیشون فهمیدن تو شرایط سخت حال دیوانه های بیخیال رو خریداریم
        هر چیزیم باشه هر مشکلی هم باشه مجبوریم بجنگیم
        باید حقمونو از زندگی بگیریم این همه بدبختی تا نصف عمرمون نکشیدیم که حالا بخوایم ازشون بگذریمو بمیریم
        تا حقمونو نگرفتیم نباید دل به رفتن بدیم
        امیدوارم بتونید با مشکلاتتون کنار بیاید

    • بی نام

      دوستای من اگه واقعا از این موضوع ناراحت میشید که من باهاتون صحبت کنم لطفا بهم بگید من دلم نمیخواد تازه بیشتر با حرفام اذیتتون کنم
      در هر حال خوشحال میشم که یه کم باهاتون همدردی کنم
      که ببینم برعکس خودم یکی هست که بتونید بهش حرفی بزنید
      من از درون شکستم
      دلم نمیخواد شماها هیچ کدوم مثل من بشید دوستام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه عزيز خيلي هم كار درستي ميكني ، شايد بعضي حرفات كليشه اي باشه ولي همين كه ميدونيم داري گوش ميدي اروم ميكنه ادم رو

    • بدون نام

      غم دارم و غمگسار می باید و نیست..

    • a

      نمی دونم چی بگم، یعنی هنگم اصلا باورم نمیشه،اگه چند روز پیش اون اتفاق نمیفتاد و حالم اینجوری نبود و نمی اومدم اینجا و نمیدیدم... اولش داشتم کامنتا رو میخوندم فکر کردم دارم اشتباه میکنم
      یعنی هنوزم امیدوارم اشتباه کرده باشم
      اما اگه راست باشه ...
      اما توروخدا این کارو نکنین...

    • بدون نام

      مگه چی دیدی!!!؟؟
      واسه چی اینقدهنگ کردی

      پاسخ ها

      • a

        از خیلی چیزا از دنیایی که هیچ وقت عادلانه نبود و نیست
        از خداااا از این موضوع که هنوزم بهش امید دارین

      • بی نام

        عدالت چیزیه که حتی مستونه آدمو به حده انفجار بکشونه اما امید اگه نباشه که نمیتونیم با سختی ها کنار بیایم باسد باشه تا یه کم حتی شده یه درصد پایین بتونیم مشکلات رو بپذیریم
        دنیا گرده شاید درست زمانی که فکر میکنی رسیدی به نقطه آخر درست نقطه شروع باشی
        امید دارم به این که به آرامش برسی

      • خسته

        من یکی که هنگم از دست بعضی ها که توهین به شعور بقیه براشون شده تفریح، آخ خدایا چرا اینقد احمق بودم، چرا اینقد ساده بودم و هستم...

    • ابی

      بالبخندمصنوعی چندروز ادم خودشو گول بزنه دل باید بخند ای خدامن یه سوال دارم مثال من یه گل به یه دختر یا پسر هدیه می کنم گل برا چند روز می مونه دستش بعد این گل بهم پس بدن به هر دلیلی گل پژمرده بشه یاازبوی گل خوش نیاد من باید ناراحت بشم ودنبال تلافی باشم هدیه ای که به من دادی نتونستم از ش خوب نگهداری کنم می خوام پس بدم

    • بدون نام

      خداامهاروبه سه دلیل ازار می ده یه سیلی زرد ی یه سیلی می خوری یاکه عذاب می ده که گناهت بریزه یااز صدات خوشش میاد هربار می گی خدایا کمکم کن خدالذت می بره از صدات حالا من کدوم این سه دسته بودم خداارامش بدازم گرفتی پس ندی هدیه تو پس می دم

    • بدون نام

      یادش بخیر پرنده شادی قدیما یه سربه دل مامی زد حالابجاش کلاغ سیاه لونه کرده می که دیگه میشه بیرونش کرد اگه باهمدری و نصیحت مشکل حل می شد کله خودم خیلی حرفای قشنگ قشنگ بلدم مشکل دست خودم ادم وخدای ادم هست که فعلا خداسرشلوغه وپروندمازیر زیرهست

    • بی نام

      دوستای من امیدوارم تونسته باشم کمی با شما همدردی کنم از امروز فعالیتم رو قطع میکنم
      هرجا هستین امیدوارم حالتون خوب بشه من از اول زندگیم کسی رو واسه همدردی نداشتم دوستای خوبی بودین تا الان برام هر جا هستم واستون آرامش رو طلب میکنم
      بابت هر چیزی هر حرفی که شاید مورد قبولتون نبوده معذرت میخوام
      شاید با این همه دلداری دادن بازم یه روزی خودم خودمو خلاص کنم
      به هرحال خدافظ همگی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کجااااااااااا!!!؟؟؟
        من باهات شوخی کردم بی جنبه چه زودم به خودش می گیره
        بخدا باهات شوخی کردم نمیخوام ازدستم ناراحت شی عزیزم
        اون روزحالم خیلی بدبود اعصابم خوردبودمن احمق اومدم روسرتوخالی کردم
        بخداقصدم ناراحت کردن تونبود معذرت میخوام معذرت میخوام
        تونباید به خاطریه حرف که ارزش نداره خودتو جابزنی مگه خوت نمی گفتی هراتفاقی بیوفته هرچیزی بشه ماباید قوی باشیم ولی خودت به این حرفت عمل نکردی
        تودل خیلی مهربونی داری دلت نمیاد مارو همین جوری ول کنی
        بااین که نمی شناسمت ولی پیداست که آدمی خوبی هستی
        تومث آبجی منی مگه آبجی ها باهم شوخی نمی کنن مگه دعوا نمی کنن؟
        بخدا اگه منونبخشی خودمومیکشم حالم بدبخداتودیگه اذیتم نکن
        دوست داری من بمیرم؟
        پس منوببخش خواهش می کنم میدونم اینومیخونی چون دلت نمیاد ماروول کنی پس جوابموبده
        بخدا قسم ببین دارم قسم میخورم اگه منونبخشی اگه جوابمو ندی خودمو میکشم بخدراست میگم
        ببخشید ابجی
        بهت نیازدارم باورکن

      • بدون نام

        شما هم ببخش تو این شرایط روحی آدم حساس تر میشه و زودترم عصبی تر تحملشم کمتر وقتی حالش بدتر بشه حتی حوصله خودشم نداره

      • بی نام

        درک کردم که حالت خوب نیست من اصلا در جایگاهی نیستم که بخوام کسی رو ببخشم یا نه تو نظرت رو داده بودی و واسه من محترم بود درسته من حتی اگه میخواستم برم هم بازم نمیتونستم سر نزنم به اینجا
        منم به همتون نیاز دارم
        در واقع ماها جز هم کسی رو نداریم شاید دردایی رو برای هم بازگو کنیم که کسی تا حالا ازمون نشنیده باشه
        آره اتفاقا من خواهر ندارم بدم نمیاد آبجی داشته باشم
        من همون اولشم ازت چیزی به دل نگرفتم چون همتون واسه ی من مهم بودین
        ببین جوابتم دادم دیگه نبینم منو اینجوری تهدید کنیا حتی اگه نمیگفتی هم من جوابت رو میدادم
        امیدوارم حالت زودتر خوبه خوب بشه آبجی

      • بدون نام

        آخیییییییش دلم آروم گرفت
        میدونی چقد غصه خوردم
        بقرآن اگه جوابمو نمی دادی می رفتم خودمو می کشتم جدی میگم
        چون دوست ندارم قبل ازاین که خودموبکشم یکی تواین دنیا بخاطرمن دلش شکسته بخاطرمن ناراحت شده میخوام راحت بمیرم
        میدونستی آبجی توالان به من بهترین هدیه دنیارودادی وتواولین نفری هستی که به من هدیه دادی
        توخودت این همه مشکل داری این هم دردتوزندگیت داری ولی من چیکار کردم حالتوبدترکردم اونقدرعصبانی بودم رفتم یه تیغ برداشتم دستموتاتونستم خراش انداختم واقعا عذاب وجدان داشتم که چرا من بی عقل این حرفاروبه توزدم
        دروغ چراراستش تواولین کسی بودی که جواب حرفامودادی وبه من اهمیت دادی تک تک حرفات واسم ارزش داره ومن
        قدرشومیدونم
        ممنونم آبجی که جوابمودادی خیلی خوشحالم کردی تاحالاهیچکس بااین خوبی باهام حرف نزده بودتاحالا هیچکش به من اهمیت نداده بودولی توبه من اهمیت دادی

      • ابی

        بمون ناراحت نشومشکل ما های که به خود کشی فکر می کنیم غرور
        بالاواحساست ضریف هست که زود ناراحت میشیم ماها دریک چیز خیلی کم استعدادیم بلد نیستیم به زندگی تربمالیم

      • بی نام

        نمیرم واقعا نمیتونم ترکتون کنم شماها از دوستای صمیمی من نزدیک تر بهم هستین چون چیزایی از زندگیمو بهتون گفتم که به کسی تا حالا نگفته بودم
        همتونم درک میکنم
        آدم باید یه جایی خالی بشه
        من ناراحت نمیشم ازتون

      • بدون نام

        ایول آبجی دمت گرم❤️

      • بی نام


        راستی آبجی نگفتی مشکل تو چیه چی انقدر عصبیت کرده بود

    • بدون نام

      یه عمر ناز خدابنده هاشوکشیدیم حالا ناز ازرایل باید بکشیم یاازمن می ترسی بیا باهم رودرروشیم ازرایل

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصلا عجله نکن، وقتی بیاداونوقت معلوم میشه توازش می ترسی یا اون ازتو

      • بدون نام

        آره عزرائیل بیاخودتونشون بده خیلی ها منتظرتوهستیم چیه
        ازما ترسیدی؟
        اگه دلت نمی خوادماروببری اشکال نداره خودم دست به کارمیشم

      • بی نام

        بابا با عزرائیل چیکار دارین ؟
        بچه ها شما میتونید بازم قوی باشین محکم ادامه بدین دنیا و سختیاش بالاخره یه روز تموم میشه

    • بدون نام

      لعنت به تو زندگی سیرم ازت مرگ هدیه کن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با مردن چی درست میشه؟؟!! مردن ماها هیچ فرقی به حال بقیه ای و دنیایی که ما رو به اینجا کشوندن نداره هیچ اهمیتی نداره فقط با اندوه و حسرت زندگی کردیم و با اندوه و حسرت مردیم حالا نحوه مرگمون چقدر زجر آور باشه، خوشی اون دنیا هم
        همینطوریه مال یسریای دیگه است حتما جواب خدا هم باید
        پس بدیم که چرا از رحمتش و لطفش و بزرگیش و اینجورچیزا نا امید بودیم حالا ما دلیل بیاریم شرایطمون چجوری بوده مگه کسی قبول میکنه البته اگه اجازه بدن دلیل بیاریم تازه شروع مجازاتمون بخاطر همین چند سال زندگیمونه

      • بی نام

        عزیزم بگو چرا سیر شدی ؟
        اگه نتونیم حل کنیم همدردی میتونیم بکنیم

      • بدون نام

        ماکه نه نماز بخوانیم نه روزه گیر نه تاحالاکمک به کسی کردم هرچی بیشتر بمونم گناهم بیشتر میشه که منو می گشت خیلی بهتر بود هیچ کس از خوشی بدش نمی یاد خیلی لذت هاوقشنگی تو این دنیا هست ولی من هرچی دستم رو دراز کردم به هیچ نرسیدم

      • بی نام

        مگه هرکی نماز روزه بخونه فقط خوبه؟ این حرفا چیه منم نه نماز میخونم نه روزه میگیرم این دلیل نمیشه بخوام به خودم بگم پس آدمه بدیم هر کسی اعتقاداته خودش رو داره اینم که به کسی کمک نکردی دیر نشده هر موقع بخوای میتونی حتی شده یه کار خیلی کوچیک امیدوارم بتونی آرامش پیدا کنی عزیزم

    • بردیا

      خودکشی آخرین سنگر برای دفاع
      من افسرده نیستم خسته ام
      دیوانه نیستم در فکر هستم
      کسی که بخواد خودشو بکشه با کسی در موردش حرفی نمیزنه
      من وقتی من بود خوب بود اما چندین سال آدما تغییرش دادند
      من دیگه من نیستم اجازه نمیگیرم تا صبح بیدارم
      اگر تونستید خدا رو بهم نشون بدید تا بپرسم ازش اونیکه اینهمه میگه من از رگ گردن به شما نزدیک تر هستم چرا نشسته و ستمکاری رو میبینه و کاری نمیکنه
      اگر خدا واژه پر نیرو و بر همه چیز حکم رانی میکنه چرا کاری نمیکنه؟!...

      پاسخ ها

      • ابی

        روحتم خدارونمی تونه ببینه اون دنیا هم خدارونمی تونیم ببینم

      • بی نام

        این من چه چیزیش عوض شده؟ آدما چیکار کردن که اینطور شدی؟
        ظلم زیاده ولی خدا ساکت نمیشینه بالاخره یه روز انتقامه مارو میگیره
        تو شرایط سخت خدارو شکر کن و طلب آرامش کن خییییلی سخته ولی امتحان کردم بهتر شدم خدارو بیشتر میتونی حس کنی
        به سختی های زندگیت اینجوری نگاه کن که همشون جزوی از
        تجربیاتت شدن واسه محکم تر شدنت و با افتخار بگو من تونستم کنار بیام با این مشکل و یا حلش کنم
        امیدوارم بتونی آرامش رو پیدا کنی

    • ابی

      مشکل مدونی کجاست مشکل صبر خداست منم از خودم واز این دنیا خسته ام بیشتر از همه از صبر خدا خسته ام بالاتراز ظلم کربلا نیست خداوند عاشق خاندان امام علی هست هزاروچهارصدسال صبر کرده و بازم صبر خواهد کرد عجب صبری خدادارد ولی من بریدم خدایش کاش یه تکه سنگ بودم خدا

      پاسخ ها

      • بی نام

        آره درسته خدا خیلی صبوره
        شرایط هممون بد وسخته ولی خب مجبوریم قوی بمونیم
        خودتو دسته کم نگیر
        اگه حالت افسردگی داری و فکر میکنی دیگه نمیخوای ادامه بدی اوکی چند روز به مغزت اجازه بده تو اینجور افکار بره ولی بعد اون چند روز هر چیزیم پیش اومد به خودت بگو این دفعه دیگه نمیشه
        بشین اتفاقات زندگیتو بنویس و انقدر بنویس و پاک کن تا آروم بشی
        تو هم میتونی یه کم از صبر خدارو داشته باشی عزیزم

    • مینو

      منم ۳تا بچه دارم دوتا پسر ی دختر متأسفانه پسر بزرگم تومار مغزی داره همش افکار خودکشی داره شب تا صبح حواسم بهش هست ۹سالشه میگه میخوام ی شب خوابی بلند شم خودکشی کنم خیلی نگرانم براش دعا کنید

      پاسخ ها

      • بی نام

        خیلی ناراحت شدم حتما واسش دعا میکنم
        بهتره پیش مشاور ببریدش این افکار تو بیماریشم تاثیر منفی میذاره افرادی که با بیماری دست و پنجه نرم میکنن شاید حالشون خوب بشه ولی شرایط روحیشون نمیذاره بهتره با افرادی که مثل خودش و تو سن خودش هستن هم آشناش کنید که فکر نکنه فقط خودش هست که اینطور شده
        هر شب قبل خواب کلی بهش امید بدین و نذارین یه لحظه هم تو فکر بره
        هر چیزه احتمالی هم که فکر میکنین میتونه ازش برای خودکشی استفاده کنه ازش دور کنین
        امیدوارم بتونید هر چه سریع تر مشکلتون رو حل کنید

    • بدون نام

      خدااگه خواستی دیگه مثل من بیافری دیگه نیافر هرچی از گرفتاری
      می گم توبیشترش می کنی تکلیف چیه هرچه هستم هرچه بودم افریده دستوم اگه خوبم اگه بدم اگه بخودکشی فکرمی کنم تومی دونستی کارم به ایجامی کشه پس چراجان دادی یه زمانی شوق پرواز داشتم دنیارومی گشتم بازم انرژی داشتم الان انگیزه ندارم ازجام بلندشم من چه گناهی کردم

      پاسخ ها

      • بی نام

        میشه عزیزم بگی چی شده که نمیتونی بلند بشی؟
        مشکلت رو بگو نریز تو خودت

    • بدون نام

      سلاممن میخوام خودکشی کنم با گچ محلول در آب فقط حتمیع

      پاسخ ها

      • بدون نام

        !!!!چییییییییییی
        مگه میشه اولین بارشنیدم
        اینکارونکنیا این چه راهی کی بهت گفته این کاروکنی

      • بی نام

        چرا میخوای این کارو بکنی؟

      • بدون نام

        عزیزم چرا میخوای خودکشی کنی؟
        بخدا این راهش نیست یعنی اگه خودتوبکشی همه چی درست میشه نه هیچی درست نمی شه بدترم میشه شایدجات تواون دنیا بدتر از الانت باشه حتی این راهیم که گفتی شایدزجرآورترین دردباشه شایداینقدذره ذره زجربکشی دردبکشی تاخلاصت کنه یاشایدخدابخوادتوروبه خودت بیاره زنده نگهت
        داره وبعدا برات مشکلی ایجادبشه
        یکی ازفامیل ما خودکشی کرده بود خیلی پشیمون بودفقط التماس میکردنزاریدبمیرم ولی دیگه کارازکارگذشته بودمتاسفانه فوت شد واسه خانوادش چی موندعذاب وجدان هرروزافسوس
        زندگی همه جورمشکلی داره ولی مابایدتحمل کنیم
        توبدترین شرایط خداروشکرکنیم
        بزاریدازاین امتحان الهی سربلندبیرون بیایم تاخدابهمون افتخارکنه

    • دخترجنوبی

      خانواده عزیزم لباس مشکی هاتون روآماده کنید
      مرگم نزدیک است..

      پاسخ ها

      • بی نام

        عزیزم بگو چرا به این کار فکر میکنی؟

    • بدون نام

      دلم مردخدارحمتش کند این زندگی رو بگیر نه کارنه پول نه شادی تویه چیز به من نشون بده که به امیدش زندگی کنم از خودم شرم دارم چی کار کنم تو بگو من همون کارو انجام بدم دیگه امیدی نیست باما لج بازی می کنی ولی حاجت هم دردم رو بده

      پاسخ ها

      • بی نام

        شرایط بد اقتصادی بیداد میکنه ولی خوبیش اینه هممون با هم همدردیم
        خیلی سخته این مشکل ولی خدا بزرگه یه روزی ما هم میتونیم با این مشکل کنار بیایم
        شرمت واسه چیه همه همینطوریم باید کنار بیایم
        سخت هست ولی شدنیه
        کم نیار عزیزم
        ما کنار هم میتونیم حس آرامش رو بدست بیاریم
        فقط باید بتونیم این مشکلات رو یه قسمتی از مغزمون بذاریم و قسمتی از مغزمون هم اختصاص بدیم به فکرای خوب هر چند یه رویا باشن ولی فکر کردن بهشون هم میتونه کمی امید بده
        دلت شاد

    • بدون نام

      میدونم به حرف من نیست و اصلا به حرف نیست ولی لطفا لطفا لطفا یه فرصت دیگه به خودتون بدین خواهش میکنم خودکشی و مرگ آخرین راه نیست
      خواهش میکنم با خودتون این کار رو نکنین، میفهمم خسته این، ناراحت، ناامید و بریدین و هزار جور حال دیگه که نمیشه تعریفی براش آورد

    • خدایا

      تو این دو سه سال اخیر خیلی بیشترنفسم بند اومدقلبم تیر کشید، چیزایی دیدم که از تحملم خارج بودهنوزم فکر کردن و نگاه کردن بهش عذابم میده شکنجم میکنه سخت ترین اعتراف عمرمه.فقط خدا میدونه وقتی فهمیدم تا صبح چی کشیدم قلبم وایستاده بود و سخت ترینش اینه صبح باید چهره خونسرد میگرفتم میخندیدم میرفتم بین بقیه شوخی میکردم ،اعتراف سخت دیگه اینه اگه این اتفاق بیفته بازم همونجوری میشم نه همونجوری شدیدتر طاقت ندارم شایدتنها راهم باشه دلت بسوزه واین اتفاق نیفته

      پاسخ ها

      • بی نام

        عزیزم چیزایی که دیدی چی بودن؟
        بگو که درونت نابود نشه
        آره خیلی سخته که جلو بقیه تظاهر به خوب بودن کنی من خودم تو جمع تنها شدم
        میفهمم این که خنده رو لبه بقیه بیاری ولی خودت نخندی چه حالی داره
        اما تو مثل من نشو بگو درونت چی میگذره تا خالی بشی
        به امید این که دلت شاد بشه

      • بدون نام

        این دنیا و آدماش باعث میشن قلبت بشکنه قلبت تیر بکشه تا سر حد بیهوشی گریه کنی ولی هیچ وقت نمیفهمن و براشونم مهم نیست با بقیه چیکار میکنن انگار جز خودشون هیچ کس تو این دنیا آدم نیست

      • بی نام

        این کار همیشه آدماست
        هرکسی یه ضربه میزنه و میره
        اما بستگی به تو داره که در مقابل این ضربه سنگ باشی یا شیشه
        ضربه سنگ به سنگ اثری نداره
        اگه ارزشی برات نداشته باشن این افراد اونوقت سنگی
        جواب دل شکستن رو شاید تو نبینی ولی تو یه مرحله ای از زندگیشون پس میدن و حتی نمیفهمن چرا
        تجربشو داشتم که میگم

    • ناشناس

      سه چهار سالی هست که از خودم میپرسم چرا به دنیا اومدم هدف خلقت خدا از من چـیه این همه درس بخونم کار کنم زندگی کنم که چی بشه از اخرش که چی از بچگی من تو خونه حبس بود تا الان با 21 سال سن بهم ازادی نمیدن تا یه کار بد ناخواسته انجام میدم به شدت سرزنش میشم انقدر که خودمم باورم شده نحسم میخوام زندگی کنم که چی بشه وقتی که هیشکی واقعا به فکرت نیست دنیا پر از نامردی شده من ضعیف نیستم من نحس نیستم من فقط واقعا خستم.. کاش از اون دنیا نمیترسیدم.. کاش..

      پاسخ ها

      • S

        چقد مثه منی

      • محمد

        سلام امیدوارم حالت خوب باشه و در بهترین شرایط باشی ببین خدا تو سرنوشت هیچ کس بدی ننوشته اینو مطمئن باش ولی توقع نداسته باش تو خوشی کامل باشی سختی باعث میشه هم تجربه به دست بیاری هم قدرچیزایی که داشتی رو بدونی هم حواست جمع شه که تو زندگی شکست نخوری پس برو خداروشکر کن آبرو داری سلامتی داری پدر مادری داری که مثل چشمشون ازن مراقبت میکنن و مواظبت میکنن ازت و هواتو دارن

      • بی نام

        انقدر به همه بها نده که بخوای اعصابت رو بخاطرشون به هم بریزی همیشه یکی هست که جلوی آدمو بگیره ولی تو کوتاه نیا
        خدا حواسش بهت هست یهو میبینی یکی زود میره دانشگاه ولی از اون طرف تا سی سالگی دنبال کاره ولی یکی دیگه دیر میره دانشگاه اما زود میره سر کار فرقشون چی بود؟
        هیچی پس خودتو برا اینا اذیت نکن که حالا سنت میره بالا و به چیزی نرسیدی
        هر چیزی حکمتی داره
        امیدوارم به شادی و آرامش برسی

      • بدون نام

        منم مث توآزادی ندارم پیرشدم ولی هنوزحبسم

      • بدون نام

        من خیلی خانواده سخت گیری دارم ازهمه لحاظ بهم گیرمیدن حالم ازهمشون بهم میخوره ای کاش همشون میمردن ای کاشحتی بهشون گفتم من بااین وضع کاراتون خودمو میشکم
        ولی مگه توکتشون میره اصلا مگه اینا عقل دارن
        حتی الان دارم کامنت میذارم باموبایل یکی دیگه هستش
        حتی اجازه نمیدن گوشی موبایل بگیرم دستم
        خیلی خانواده بیخودی دارم خیلی مزخرفن واقعاچندشن
        بچه های مردم تونازونعمت وقربون صدقه بزرگ میش
        ولی من بدبخت چی ازوقتی به دنیااومدم باتوسری خوردن وسرکوفت زدن بزرگ شدم
        من نمیدونم مگه ایناخرگیرآوردن که اینجوری دارن تربیتش میکنن خب این چه وضعش ای خدا من به اینا چی بگم که
        سرعقل بیان
        اصن میدونی تنها راهش چیه مردن تاایناسرعقل بیان
        همش خودزنی میکنم بخدامرض اعصاب گرفتم
        امروزباهمشون دعوام شدگفتم دیگه میخوام امروزخودموبکشم
        همچین محکم زدن توگوشم فکرکردم دیگه واسه همیشه شنوایموازدست دادم
        شایدباخودتون بگیدخانوادت صلاح تورومیخوان آره موافقم این حرف درست ولی نه دراین حد که باعث شن من خودموبکشم اززندگی سیرم کنن
        الان من جزخدا هیشکیوندارم دیگران که اصلا برام مهم نیستن اصلاایناکی باشن که مهم باشن
        بعضی وقتایه حرفای سنگینی بارم میکنن که انگاردارن منوزنده زنده آتیش میزنن
        من که یه روزخودمومیشکم ومطمئنم که این کارمومیکنم صددرصد

      • بی نام

        بدون نام عزیز امیدوارم بتونی اینو بخونی
        خانوادت خیلی بهت فشار اوردن و این اصلا درست و صلاح نیست اینم اشتباهه که فکر میکنی همه تو ناز و نعمت بزرگ میشن خیلیا هستن تو شرایط بدتر از تو دارن زندگی میکنن انقدر به حرفاشون اهمیت نده که اعصابت به هم بریزه
        وقتی باهات بد برخورد میکنن اصن واینسا گوش بدی دستتو بذار رو گوشت و بگذر از حرفاشون با اعصاب خودت بازی نکن
        بذار هر کی هر چی دلش میخواد بگه خدا که بهت اینارو نگفته که
        این حجم از فشار اوردن به فرزندان اصلا درست نیست کاش خانواده ها یه کم بهتر عواطف فرزنداشون رو درک میکردن
        ولی خدا بزرگه بالاخره همینا اون دنیا جوابگوی تو هستن ولی اگه خودتو بکشی خودت اون دنیا شرمنده ی خدا میشی اونوقت چطوری سرتو میخوای بگیری بالا و بگی اینا خطاکارن در صورتی که خودت خطا کردی
        اگه کسی دوستت نداره به جهنم خودت که خودتو دوست داشته باشی بسه
        آدما ارزش اذیت کردنه خودت رو ندارن
        این محدود کردنت هم تا همیشه که نیست احتمالا که یه روزی بالاخره فشارشونو برمیدارن
        اما رفتارشون اصلا درست نیست
        تو آرامشت رو حفظ کن و و امید داشته باش که یه روزی همچی تموم میشه
        برات دعا میکنم که بتونی به آرامش برسی

    • بدون نام

      خودکشی ابروریزیه بعدشم همه خانواده فراموش می کنند بجز مادر خودم عذاب بکشم بهتره تامادرم هرچقدر عذاب بکشم تحمل می کنم بعد رفتن مادرم یه فکری بحال خودمی کنم

      پاسخ ها

      • بی نام

        مادر ارزشش خیلی بالاست اگه خوبش رو دارین قدرش رو بدونید حتی اگه رفتن هم بازم با آرامش ایجاد کردن درون خودتون روحشون رو شاد کنین

    • بدون نام

      خدامن ازنالیدن خسته نشدم توازشنیدن دیگه توان ندارم فردا صبح دیگه بیدارم نکن بزاربراهمیشه بخوابم مشکلاتم خیلی زیاد شد فقط مرگ دیگه هیچ امیدی برام نمانده ما ضعیف ماضلیل ما کم آوردم هیچ اشتیاقی به دنیاتوندارم ناشکری نمی کنم هم روحی هم جسمی ضیف شدم من دیگه مردم دیگه جابرا من نیست من تو این دنیا به همه چیز رسیدم دیگه عمرم لب ریز شده بهت التماس می کنم ازت خواهش میکنم فردا نمی خوام طلوع خرشیدوببنم من ازاین جاخلاص کن ببرجهنم فقط خلاص کن

      پاسخ ها

      • ‌:(

        حرفات خیلی تلخه اونقدر که فقط میشه سکوت کرد... راستش کاش حالت خوب شه وقتی خوندم خیلی حالم بد شد
        از امشب هرشب برات دعا میکنم که حالت خوب شه

      • بی نام

        چرا عزیزم انقدر دل مرده شدی؟
        ما تنهات نمیذاریم باهامون حرف بزن و خودتو سبک تر کن

      • بدون نام

        یکی قراربود برام دعا کند خداوکیلی به قولش عمل کرد

      • :(

        خوشحالم

      • بدون نام

        براچی خوشحالی

      • بدون نام

        آره واست دعاکردم که توزندگیت خوشبخت ترین بشی که حتی یه لحظه هم به نابودکردن خودت فکرنکنی

      • :(

        گفتی حالت خوب شده

    • مینا

      خیلی خسته شدم

      پاسخ ها

      • بی نام

        خستگی از زندگی واسه اکثر افراد پیش میاد اما تو سعی کن آرامش درونت رو پیدا کنی وزودتر رو پا بشی مثل قبل از خستگیت ادامه بدی

    • بدون نام

      خدایا قبول دارم که مشکلات زندگی میگذره بایدصبروتحمل کنیم
      آره این مشکلات زندگی واسمون میشه تجربه باعث میشه ماسختی بکشیم وقوی باربیایم بهت حق میدم
      ولی اینودیگه نه من بااین نمی تونم زندگی کنم یه عمرخدا
      من با همه مشکلات دارم کنارمیام ولی بااین نه خدایاخودت میدونی اگه این نباشه دیگه هیچ
      چیززیادی ازت نخواسته بودم ولی تودوست داری منواذیت کنی خیلی دارم اذیت میشم خدا همه زندگیم به این ربط داره میخوام همه اون آرزوهاروبه گورببرم

      پاسخ ها

      • بی نام

        چثدر خوبه که صبور و قوی هستی
        این خواسته ای که میگی چیه ؟ اگه دوست داشتی بگو

    • مهدیس

      من یه بارخودکشی کردم با۶۰قرص ولی لعنتیانجاتم دادن ولی این دفعه نمی زارم اینجوبشه می رم یه جای خلوت خودموخلاص میکنم که هیچ کس نتونه نجاتم بده

      پاسخ ها

      • بی نام

        میشه بگی کی نجاتت داد؟
        من مادرم جلوم این کارو کرد نمیدونی چه حس بدی این که یه نفر جلو چشمات خودکشی کنه درست اون لحظه از خدا میخواستم من جای مادرم تموم کنم مطمئن بودم اگه مادرم تموم کنه منم پشت بندش خودمو میکشم اما خب خداروشکر تونستم حلش کنم
        خودشکی راه خوبی نیست شاید یک درصد دو روز دیگه شرایط تو فرق بکنه
        ارزش نداره واسه اون یه درصد بمونی و امید داشته باشی؟

      • مهدیس

        یک ساعت بعدارخوردن قرصامیفهمن من خودکشی کردم منومیبرن بیمارستان باشستشومعده حالم خوب میشه متاسفانه
        ولی مهدیس دیگه این بارنمیذاره کارش به بیمارستان بکشه یه راست می برنش سینه قبرستون میخوابوننش

      • :(

        بی نام تو خیلی خوبی ❤️

      • بی نام

        اگه نجاتت دادن یعنی براشون مهمی چرا کسایی که واسشون مهمی رو عذاب میدی؟
        به این فکر کردی که شاید این دفعه زنده بمونی ولی بیفتی رو تخت ؟
        بار اول زنده موندی چون خدا خواسته خودشو بهت نشون بده
        شاید در آینده قراره زندگی خوبی داشته باشی که خدد با این کار ازت خواسته صبور باشی

      • بی نام

    • بدون نام

      هرکسی دلش خوش کرده خداو اون دنیا نیست دراشتباه هست خیلی چیزهاست دیده نمی شه ولی وجود دارن مثل جن هوابرق عقل غم درد روح کی تاحالاایناروکی دیده به چشم اینجا دنیای امتحان تاحالاامتحان درسی دادین به سوال سخت گیرکنیدلحضه های سختم مثل همون درس من از امتحان صفر گرفتم می خوام برم هرچقدرموندم امتحان سخترشدموندم چه روشی خوبه تروتمیز هست

      پاسخ ها

      • بی نام

        چرا میگی صفر گرفتم؟

      • :(

        خدا هست اما کجاست حالا صبر کن امتحان بعدی شایدم پشت برگه سوال امتیازی بوده تو ندیدی شاید ننشستی رو سوال ها
        فکر کنی هیچ امتحانی کامل سخت نیست راهش زود دادن برگه نیست صبور باش میتونی موفق شی

    • بدون نام

      یعنی خدابچه بازی رو زنارو حرام خواری ادم کشتن می بخشه خودکشی روتاخر توجهنم نگر می داره

      پاسخ ها

      • :(

        نه دیگه بعضی از اینا که گفتی یه بخش حق الناسم داره ولی گاهی وقتا باید گفت خدا خیلیم خوب میکنه اینجوری هر کدوممون که کم آوردیم بدون اینکه مطمئن باشیم همه چیز برامون تاریکیه بدترین بلاها و سر خودمون میاریم میدونم حتما با خودت میگی روزگار با بعضی ها خوب تا کرده و با من سر
        ناخوشی و ناسازگاری داشته چرا من؟ خدایا گناه من چی بوده خوب این همیشه مشکل خودمم بوده برای همین نمیتونم بهت دلگرمی بدم ولی مطمئن باش یه روز خورشید تو این آسمون شب برات طلوع میکنه البته الان میگی پس خودت چرا اینجایی متاسفانه روزگار اینقدر تو گوشم زده که بهم بفهمونه خیر از این خبرا نیست که ما برات طناب بندازیم کل چاه رو اینجوری بیای بالا کلا باهات حال نمی‌کنیم

      • بی نام

        ببین عزیزم جهنم اونی نیست که میگن یعنی آتیش و اینجور چیزا نیست آتیشی که میگن عذاب وجدانیه که به شدت به آدم فشار میاره
        هر گناهی مجازاته خودش رو داره مگه این که فرد قبل مرگش توبه کنه
        ولی کلا خودکشی چیزه خوبی نیست به روح خودت احترام بذار

    • ایرج

      این همه دلایل فکر خودکشی داشتن و خودکشی نکردن افراد را خواندم مانند ..به خاطر مادرم...، ...به خاطر بچه ام و....
      اما هیچ کس نگفت چون خدا دوست نداره خودکشی نکردم.
      چقدر خدا غریبه تو آدما

      پاسخ ها

      • :(

        چون خدا خودش ماهارو حداقل منو به اینجا کشوند
        البته بذار برات بگم من خودکشی نکردم بخاطر خدا میدونی چرا
        چون میدونم اونجا برام جهنم تر از اینجا میکنه نشستم ببینم دیگه میخواد چیکارم کنه شاد شه

    • بدون نام

      من میخوام همه چزاموتقسیم کنم بین دوره بری یام دیگه هیچ برام معنا نداره نمی دونم اور پشیمون بشم یانه کسی اون دنیارو ندیده دیدیگه بدم آمده مایع هنگ خانوادام ازهیچ لذت نمی برم ازهم چیز رنج می برم تاکی مگه تاالان چی دیدم که بعدش ببینم

      پاسخ ها

      • بی نام

        چرا میگی مایه ننگ خانوادتی؟
        امیدت رو از دست نده شاید یه روزی شرای عوض بشه

      • خدا

        سلام ببین همهی ما حق زندگی مرفح و داریم خدا هم همینو تو سرنوشترهر بنده ای قرار داده که تو ارامش و رفاه زندگی کنه حالا یکی زود به سرنوشتش میرسه یکی دیر باید صبر کرد و تلاش پس ناامید نباشید لطفا

    • بدون نام

      من امشب خود كشي ميكنم خيلي به خانوادم فك كردم تا الانم به خاطر اونا ترديد داشتم تعلل ميكردم ولي نميتونم نسبت به خودم و عذابي كه ميكشم بي تفاوت باشم.

      پاسخ ها

      • بی نام

        چرا میخوای این کارو بکنی؟
        عذابت رو بگو تا خالی تر بشی

    • مریم

      حالم بده شوهرم اصلا منو درک نمیکنه و خانواده شوهرم خیلی بدجنسن دوتا بچه دارم خیلی رو مخن جدیدنا خیلی ب خودکشی فکر میکنم خودم میترسم از اینکه آخرش این کار رو بکنم

      پاسخ ها

      • بی نام

        میفهمم چقدر بده خانواده شوهر خوب نباشن و واقعا عذاب آوره
        با شوهرت بشین رو راست حرف بزن بهش بگو که چرا درکت نمیکنه بهش بگو من به همچین چیزی فکر میکنم
        به خطر بچه هات این کارو نکن بچه هر چقدرم که بد باشه به مادر نیاز داره
        عذاب آوره این که مادرت خودکشی کنه

    • بدون نام

      من خیلی داغونم بیمارم هستم عذاب می کشم کسای رم می شناسم ازمن بهتره اند ولی مثل مرد زندگی میکنند تصمیم دارم مثل اوناباشم رفتم تحقیق کردم حتی تو بدترین شرایط حق ندارید اسیب بزنید بخودتون

      پاسخ ها

      • بی نام

        آفرین خیلی کار خوبی میکنی که محکم میمونی
        تو میتونی الگوی خوبی باشی واسه ی افراد این سایت
        امیدوارم بتونی تو این راه موفق بشی

    • بدون نام

      این سایتاهم حالم بدتر کرد کلا روش یادمی دن بندید سایتارو

    • بدون نام

      یک سری از متن هارو حذف کن

    • بدبخت

      بچه ها این خیلی بده ک ادم از ترس اینکه کنکور ده و خراب کنه و بقیه مسخرش کنن خودکشی کنه؟

      پاسخ ها

      • بی نام

        ببین منم کنکور که داشتم همه انتظار بالا داشتن ولی من زیاد مطمئن نبودم بعدشم دیدم که خب نتونستم اونی رو بیارم که همه میگفتن کلی هم حرف شنیدم ولی سکوت کردم میدونی چرا
        چون این آدما ارزش اینو ندارن که تو زندگیتو براشون بسازی
        شاید اگه رشته ای که بقیه انتظار داشتن و یه نفر بره ولی موفق نشه به جاش یه رشته ای که کسی توش موفق نمیشه رو اون فرد توش رشد کنه
        در هر حال این بده بخوای به خاطر حرف بقیه این کارو بکنی

      • A

        آره بده
        رتبه تو به کسی نگو
        وضعیتت چطوریه تو درسا ؟ آزمون میدی؟ من میتونم اگه اشکال درسی داشتی بهت کمک کنم

    • پردیس

      من دلم میخاد خودمو بکشم چون خیلی وقته هیچ چیزی منو خوشحال نمیکنه و از زندگی که شب و روز دارم تلاش میکنم اما خبری از خوشبختی نیست خسته شدم. فوق لیسانس هستم سال ها درس خوندم و در همه چیز نمونه بودم اما نمیتونم تو رشته خودم کار ودرآمد خوب داشته باشم. کلی خواستگار خوب داشتم از هر کی یه ایرادی گرفتم و رد کردم حالا با یکی ازدواج کردم که خانوادش 5 سال اومدن و رفتن تا جواب مثبت دادم.

    • پردیس

      هزار تا وعده وعید دادن اما یک دونه رو هم اجرا نکردن و شدیدا به من ضربه زدن. خانواده شوهرم من و بی پول و تنها انداختن تو چاه بدبختی. پسرشون حتی شغل هم نداره پول نداره و نمیتونه زندگی رو بچرخونه منم خودم در تنگنا هستم. حتی برای من یک مراسم عقد ساده هم نگرفتن و میگن عروس پرو میشه اگر مراسم بگیریم و پشت ما سوار میشه. غرور من له شده.

    • پردیس

      جامعه روی سر من قسم میخوره و همه تو اجتماع منو قبول دارن اما این زن و مرد کثیف درباره من پیش فامیل هاشون این و میگن. خیلی عصبی شدم از اینکه در جایگاه و منزلت اجتماعی خودم قرار نگرفتم. پدر مادر پیر دارم. مادر شوهر من یک زن کثیف و روانیه. از این همه عالی بودنی که منو به صفر رسوند که حتی تو ازدواج هم مثل درس شکست خوردم خسته شدم. دلم میخاد بمیرم. این دنیا برام مثل یک کت تنگ میمونه که باید از تن دربیارم و پرواز کنم.

      پاسخ ها

      • بی نام

        میفهمم چقدر سختته بذار هرچی میخواد پشت سرت بگه همین که خودت میدونی چقدر خوب هستی برات کافی باشه
        به نظرم با همسرتم این موضوعات رو درمیون بذار البته اگه درک بالایی داشته باشه
        و حتما با یک مشاور خوب صحبت داشته باش تا بتونه کمکت کنه و درست راهنماییت کنه
        تو با این همه استعداد و توانایی یه کم حیفی واسه ی دیگران از زمین بری
        واست آرزوی آرامش دارم

    • حالاهرکی توبگی

      من فقط چندروزدیگه زندم ماهم دیگه رفتنی شدیم
      خدا اون دنیاهواموداشته باشیا این دنیاکه هوامونداشتی
      خدارحمتم کنه

      پاسخ ها

      • :(

        کاش بدونی داری تصمیم اشتباه میگیری

      • بی نام

        چرا انقدر نا امیدی ؟

      • بدون نام

        خیلی به این کارم فکرکردم حتی به عاقبتشم فکر کردم
        الان من بهترین تصمیم زندگیموگرفتم
        میخوام کاتش کنم بسه دیگه زیادی زندگی کردم
        میخوام پایان بدم میخوام ببینم اون دنیا خداچه جورمیخوادعذابم بده تودلم آتیش

      • :(

        چرا میخوای اون دنیا هم عذاب بکشی؟چرا میخوای این بلا رو سر خودت بیاری؟
        چون الان تحت فشار روحی قرار داری و توی دلت آتیشه اینطوری
        تصمیم گرفتی، عزیز آرامش خودتو حفظ کن و عجولانه تصمیم نگیر خدا خودش کمکت میکنه حالت بهتر شه فقط تصمیم اشتباه نگیر

      • بی نام

        چرا انقدر دیدت نسبت به خدا منفی ؟
        سختی و مشکل رو هممون داریم نگاه به خوشبختی ظاهری کسی نکن
        بذار چند سال که بگذره میفهمی این بدترین تصمیمی بوده که میخواستی بگیری
        بعدش در هر صورت پشیمون میشی
        یه کم بیشتر به خودت فرصت بده شاید دنیا یه جور دیگه بشه کسی چه میدونه شاید ماها هم لبخند به لب بیاریم

    • Nadia

      میخوام خودمو بکشم . خودکشی بهم آرامش میده . من کلا از زندگی نفرت دارم حتی اگه کل دنیا رو بهم بدن بازم خودمو میکشم .لعنت به روزی که به دنیا اومدم . نفرین به اون روز.مادرم منو به دنیا آورد تا شکنجه بشم . فقط پوچی فقط پوچ . آنقدر دوست دارم که خودمو نابود کنم .

      پاسخ ها

      • :(

        منم، کم آوردم دیگه، کاش بقیه میزاشتن نفس راحت بکشم حتی از یه عمر آرزوی مرگ و افکار اینجوریم خسته شدم
        ولی نه حوصله عذاب اون دنیا رو دارم نه ابرو ریزیو تمسخر بقیه نه یه عالمه لعن اطرافیانم که چرا اینکار رو کردم که آبروشونو بردم...
        من که از این صفحه میرم و آخرین نظرمه ولی برای همتون امیدوارم حالتون دگرگون شه

      • بی نام

        آره درسته این دنیا نفرت انگیزه
        اما تو دوست داری با مرگت همین دنیای نفرت انگیز رو خوشحال کنی؟
        بمون و بجنگ و لبخند بزن تا دنیا جلوت کم بیاره
        تو تنها نیستی ما خیلیامون حال تورو داریم اما بدون این راهش نیست
        به روحت احترام بذار
        برات آرزوی آرامش واقعی رو دارم

    • بدون نام

      یکی بهم گفته بودگورموگم کنم ازاین سایت لطفاهرکی بوده بیاداعتراف کنه میخوام جوابشوبدم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بعضی یا اعصابشان خورد قوی باش کم نیار بمون همدردی کن حال مون رو عوض کن

      • بدون نام

        ناراحت نشو اعصابم خورد بود من دیگه این سایت نیستم جوابم ندی ناراحت می شم
        من رفتم بای دوست خوب که نصیحتم کردی

      • بدون نام

        من فکرکردم دستم انداختی خداشاهده بریدم دیگه توان ندا رم هچی نگوشایدجوابت دوباره بهم بربخوره ناراحتم کنه هیچ کس از دل من خبر نیست خدایاخودت به دادم برس

      • بدون نام

        ناراحت نشدم عزیزم فقط میخواستم بگم خیلی باحالی

      • بی نام

        من که ندیدم ولی تو هم عصبی نشو منم برام پیش اومد
        همه ی افراد توی شرایطی انقدر به هم ریخته و عصبی میشن که دوست دارن همه ی عصبانیتشون رو با اینجور برخوردا کم کنن
        بالاخره ما باید صبور باشیم و همدیگر رو درک کنیم

      • بدون نام

        من که حرف بدی به شما نزدم ولی اگه حرف من باعث نارا حت شدن شماشد معذرت میخوام
        باشه من ازاین سایت میرم نه فقط ازاین سایت کلامیخوام ازاین
        دنیا برم خدافظ دوستان

      • بدون نام

        منم معزت می خوام ازشما

      • بدون نام

        شوخی کردم فقط خواستم بدونم تو که منو نصیحت می کنی امید خودت چقدر هست

      • بدون نام

        یه سوال دارم ازت

      • بدون نام

        بپرس عزیزم

      • بدون نام

        وقتی گفتی می خوام برم از وسایت خیلی ناراحت شدمَ شماالگوی ما
        هستین شمانباشین کی بامادرددل کنه منم شوخی کردم معذرت منوپذیرفتی

      • بدون نام

        وقتی گفتم بیامیخوام جوابتوبدم فکرکردن من میخوام چیزبدی بگم درواقع اینطورنیست میخواستم ازت معذرت خواهی کنم دوستم
        بالاخره ماهم مهمون هستیم امروزفرداست که بریم

      • بدون نام

        سلام خوبی عزیزم

      • بدون نام

        جواب ندادی

    • بدون نام

      توروخداالتماستون میکنم اینکارونکنید
      آره این دنیا واسمون شده جهنم پس لاقل اون دنیامونوجهنم نکنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از این جهنم تر؟

      • بدون نام

        آره ازاین جهنم تر
        این دنیااگه خسته شدیم میگیم خودمومیکشم ازاین وضع راحت میشم ولی اگه خودکشی کنیم ازعذاب اونجاکه دیگه نمی تونیم خودمونوراحت کنیم چون خودکشی یه گناه کبیره هستش
        مرگ حق بالاخره یه روزمی میریم این سختی هاروتحمل کنیم
        تامرگ طبیعی مون بیاد

    • پ.م

      کسی روحیه ام برای درد دل چون از دنیا سیرم خودکشی کردم اما نشد

      پاسخ ها

      • بی نام

        چرا عزیزم از دنیا سیری؟
        زنده موندی چون شاید خدا میخواسته به خودت بیاره و بگه که من هنوز هستم کنارت

    • علی

      میخوام درد دل کنم شده که هر چی بگی کسی باور نکنه هر چقدر معذرت بخوای ارزشی نداشته باشه کلا هیچ کدوم از حرفات... حتی بخوای بهشون کمک کنی اما واقعا کاری از دستت بر نیاد چیزی هم نمی دونی
      نمی دونی کی داری اشتباه میکنی کی نمی کنی نمیدونی کی باید چیکار کنی
      میون یه باتلاق تک و تنها توی یه جای بی نام و نشون

      پاسخ ها

      • بی نام

        میفهمم چقدر سخته این که بمونی بین دوراهی های زندگیت
        ولی سعی کن آرامش خودت رو بدست بیاری به خدا توکل کن و به یه سمتی برو تو تنها نیستی ما کنارت میمونیم
        انقدرم به بقیه بها نده که حرفاتو بپذیرن یا نه
        تو واسه اولین کسی که باید دل بسوزونی خودتیو بس دنیا ارزش اینارو نداره که بخوای خودتو اذیت کنی
        امیدوارم دلت شاد و لبت خندون بشه

      • علی

        ممنون از حرفات
        مهم اینه که خدا همه حقیقت رو میدونه و همه چیز رو دیده

      • بدون نام

        آدمایی که نخوان باور کنن نخوان قبول کنن واقعیت ها یجور دیگه است هر چقدرم که تو سعی کنی بازم اثری نداره حتی بخوای بهشون کمک کنی هم برداشت دیگه ای می کنن وقتی اعتماد و اطمینانی نسبت بهت نداشته باشن و از تو یه آدم دیگه ای توی ذهنشون ساخته باشن کارهای تو همه بیهوده است دنیا پر از کسایی که اشتباه میکنن و مقصرن و رنجت میدن ولی تظاهر میکنن تو این کارا رو کردی و طوری رفتار میکنن که تو رو محکوم همه چی کنن و خودشون رو تبرئه کامل همیشه تو باید سعی کنی همونطور که گفتی نه خودت نه حرفات براشون ارزشی نداره این افراد از هرکار و حرف تو برداشت و نتیجه یگیزی دیگه ای میکنن شاید یه زمانی بفهمن و پشیمون شن

      • بی نام

        علی عزیز آره همین درسته
        مهم خداست و بس بقیه ههر کدوم یه دید و طرز فکری دارن بذار هرکی هرجور میخواد برداشت کنه

      • علی

        کاش بعضی ها خودشون و جای ما میذاشتن و میفهمیدن

      • مینا

        ببین علی اینجورآدماروبهشون محل سگم نبایدبدی مثل خودشون
        بایدرفتارکنی

    • s

      خوبی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوبم

      • نرجس

        بروبابا چه خوبی

    • s

      خوبی

    • بدون نام

      موافقم

    • فاطیما

      من یه دختر23 ساله هستم وقتی مجرد بودم همیشه به خاطره تحقیرها پدرم و اینکه منو جلو بقیه کوچیک میکرد دلم میشکست وتنهایی یه گوشه مینشستم و بغض میکردم و شرو ع به گریه .8سال تموم گریه کردم دختر خیلی احساساتی هستم. بارها شد سعی به خودکشی کنم یه سری راه هارو رفتم اما جرعتش پیدا نکردم به خدا گفتم خدا جون نجاتم بده یکیو سرراهم قرار بده حداقل یه زندگی جدید شروع کنم

    • فاطیما

      بعد 8 سال دقیقا 7 ماه قبل به یکی از خاستگارام جواب بله دادم خوشحال بودم اما رفته رفته یه سری از رفتارهای نامزدم منو ناراحت میکرد و باز مثل دوران مجردیم تنهایی گریه میکنم .دربارهی رفتارهاش هباهاش صحبت میکنم میگم خودت اصلاح کن من ناراحت میشم خواهش میکنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میفهممت ،عین الان من که گریم گرفته از همین رفتار ها
        ناراحت نباش خدا جواب دونه به دونه اشک هایی که ریختی رو ازش میگیره خودش گفته

    • فاطیما

      ازش میپرسم چرا بهم دروغ میگی چرا ازم دفاع نمیکنی چرا پشت من نیستی چرا ترسو هستی چرا بهم ارزش نمیدی چرا وقتی باهات صحبت میکنم گوش نمیدی بهش میگم دقیقا چیزهایی که من دوست ندارم رو تو انجام میدی فکرمیکنم منو مثل یه وسیله میبینه که ازم استفاده کنه حس میکنم خدا داره مجازاتم میکن بعضی اوقات میگم حتما تاوان کاریو دارم پس میدم

      پاسخ ها

      • بی نام

        فاطیما عزیز به نظرم بشین درست به نامزدت بگو که من الان یه همچین حس دارم و انرژی منفی دارم ازت دریافت میکنم ، اگه نمیتونی خودت رو به خاطر آرامش من اصلاح کنی مجبوریم به رابطمون ادامه ندیم
        ببین اصلا هم به این موضوع فکر نکن که حالا اگه همسرت نباشه دوباره برمیگردی یه دورانی که با پدرت مشکل داشتی تو الان هم همون حس رو داری پس معلومه زیادمفرقی نداشته
        اینم که میگی حس میکنی تاوان گناه پس میدی درسته هممون تا به مشکلات بزرگ تری که تا حالا نداشتیم برمیخوریم همین حس رو داریم و مدام تو گذشتمون میریم که ببینیم کجا یه خطای بزرگ کردیم
        اما این تعبیر اشتباه چون اینا عمش امتحان که خب بعضیا دووم میارن بعضی ها هم نه
        در هر حال حتما همه ی احساست رو به نامزدت بگو چون افرادی که با هم ازدواج میکنن قرار نیست که بازم مثل قبل مشکلاتشون رو به صورت درونی و خودی حل کنن قراره که کنار هم آرامش رو تجربه کنین و درست کنار هم با مشکلاتتون روبه رو بشین حتی اگه مربوط به یک طرف باشه بازم باید با هم باشین پس حتما این صحبت رو داشته باش با نامزدت
        امیدوارم بتونی مشکلت رو حل کنی و آرامش درونیت رو بدست بیاری عزیزم

      • بدون نام

        فاطیما جان واقعا حق داری تحمل دروغ، تحمل بی احترامی وبی حرمتی و بی ادبی و پیش داوری و خودخواهی ها و غرور یسری ها سخته اگه اجازه بدی یبار این کارو باهات کنن و تو به روی خودت نیاری بازم این کارو میکنن

    • بدون نام

      آدما دل میشکونن بعدبایه معذرت خواهی حلش میکنن دلی که شکسته هیچوقت درست نمی شه مث شیشه ی که شکسته و
      درست نمیشه
      مگه این آدماکین خدایابندهاتوهنوزنشناختم
      مگه این بندهات کین که خودشونوازتوبالاترمیدونن خودت میدونی پس بزن همون بندهاتونابودکن بزرگیتوبهشون نشون بده تابهفمن که خدای هست
      اون دنیاتوقبول دارم ولی بعضی موقع ها فشارروم زیاده
      فقط منتظرم زجرکشیدنشوببینم میخوام ذره ذره زجرکشیدنشوببینم اونوقت میگم خدایاشکرت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی خوبه ببین

      • آدم های بی انصاف

        درسته بعضی ها خیلی بی انصافن خیلی فراموشکارن و خطاهای خودشونو فراموش میکنن جز خودشون هیج کس و نمیبینن همیشه حق به جانبن پناه بر خدا از دست ادما جای خدا میشن قاضی حکم میکنن برای کسی که متهم نیست حتی چشماشون و روی حقیقت میبندن میمونی چقدر از حق خودت گذشتی خودتو کوچیک کردی بخاطر این ادما اما اونا ابدا پشیمون نیستن و نمیشن مجبور میشی بری وقتی براشون اهمیتی نداری مجبور میشی وقتی هر روز کوچیکت میکنن تحقیرت میکنن دلتو میشکنن مجبور میشی وقتی همه چیز و انکار میکنن یچیز دیگه میگن طور دیگه ای رفتار میکنن و حرف میزنن وقتی چیزای دیگه میشنوی چیزهای بد میشنوی اینقدر تحقیر میشی میشکنی حتی سال ها بگذره بازم یادت نمیره از این ادما دور میشی .خوبه هنوزم هستن ادم هایی که معذرت خواهی کنن اما من ادمایی میشناسم پشیمون نمیشن هر بلایی سرت اوردنو حقت میدونن لذت میبرن حرفاشون یچیزه عملشون یچیز دیگه ولی بازم با خودت میگی نباید کاری کنم که الان درست نیست تواین زمان و شرایط باید کاری کنی از نظر خدا گناه نباشه اما اونا بازم متوجه نمیشن بازم به حرفات
        گوش نمیدن بازم میشی متهم در حالی که بی خبر بودی

      • آدم های بی انصاف

        بی خبر بودی متهم میشی ولی همیشه طور دیگه ای فکر میکردی و الانم باورش سخته چون جلوی خودت یجیزایی دیدی که داشتی اون لحظه زجر میکشیدی وقتی برات چیزای بدی تعریف کردن پشت سر اون ادما یه حرفایی میزدن که کارایی ناپسند میخواستن کنن پیشنهاد های بدی دادن به بقیه و موقعی که خود اون ادما توی لحظاتی که برات سخت بودن دیدی رفتاراشونو دیدی چجوری میتونی جور دیگه ای فکر کنی دور میشی
        تا زجر نکشی ولی متهمی که تو کار ناپسند کردی نه اونا بنظرم معذرت خواهی خوبه این که ادما پشیمون بشن خوبه

      • بی نام

        آخ که چقدر سخته ءدرت به آدمایی بیفته که فقط اسم انسان بودن رو یدک میکشن
        درسته آدم همیشه دوست داره کسی که ازش بدش میاد زجر بکشه ولی تو اینو نخواه بذار خدا دلت رو بشنوه نه زبونت که بگه من میخوام زجرشونو ببینم تو همین که درونت بگه خدایا این اقراد با من بد کردن خودش جوابت رو میده
        خدا جای حق نشسته بالاخره یه روز ضربش رومیخورن دیدم که میگم
        امیدوارم آرامش رو همیشه درونت داشته باشی

      • آدم های بی انصاف

        نبخششون خیلی ها نمی بخشن منم نمی بخشم میخواستم ببخشم اما پشیمون شدم

    • بدون نام

      ددددددو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چی میگی واسه خودت

    • بدون نام

      سلام دوستان امیدوارم حالتون خوب باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به نظرخودت ماتواین وضع حالمون خوبه؟

      • بدون نام

        اگه خوب بودبه فکر خودکشی نبودیم

      • بدون نام

        شمابخودتون نگیرید ومن منظورم اونای بود که با من همدردی کردن وبهم
        امیددادن یکش بااونم که همشه اخر کامنتش مگه لبخندان ودلت شاد

    • بدون نام

      مرگ مرگ

    • بدون نام

      خسته م خیلی

      پاسخ ها

      • بی نام

        ما همه کنار همیم چون دردامون یکیه شاید ظاهرشون یکی نباشه ولی باطنشون یکی هممون خسته ایم ولی مجبوریم که ادامه بدیم ماها تنها نیستیم
        این رو بدون شاید یه روزی یه موقعی از این حالت بیای بیرون
        واسه اون روز باید صبر کنیم
        سخته ولی باید بتونیم
        لبت خندون و دلت شاد

    • نرجس

      میگم شما چتون شده همش کامنت الکی میذارین
      حالادددددویعنی چی

    • بدون نام

      کاش یه روز بجای من زندگی می کردی ای خدا تامی فهمیدی چی می کشم بعد می رفتی رو عرشت مشستی فقط تمام بدبختی رومی کشم فقط به یه شرط فقط بگو بودن من چه سودی برات داشت بودن من که سودی برام نداشته بجز زجربامن می خوای چی کار کنی اعتقادم رواز دست ندادم فقط صبرم تمام شده اینای که به ماظلم کردن بقول خودت مشرفمخلوقات بودن توهم فقط تماشا کردی

    • فاطمه

      امروزدستموتاتونستم تیغ زدم خونم فوران شد
      خانوادم نمی دونستن ولی امروزآبجیم یهودست تیغ زدموگرفت منم دردم گرفت جیغ زدم اونم یهودستمودیدکه تیغ زدم رفت به مامانم گفت
      مامانمم نگفت اگه بمیری چه بلای سرمون میاد نگفت اگه بمیری منم می میرم داغون میشم
      میدونیدچی گفت اگه خودکشی کردی آبروم میره چه جوری سرموبگیرم بالاجلومردم میخوای انگشت نمای مردم بشیم
      توفامیل چه جوابی بهشون بدم
      مادر من اینقدمردم برات مهمن نمیگی این دخترت چه مرگش دردش چیه گوربابای مردم

    • بدون نام

      لعنت به اون کسایی که دل میشکونن خیلی نامردین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه که مثل هم نیستن منم دل شکستم دل یکی که خیلی برام عزیز بود از قصد نکردم عمدی نبود خودمم بخاطر این کارم حالم خوش نیست به خداوندی خدا قسم نمی دونستم

    • N

      بهترین روش خخودکشی گرسنگی هست من با این روش خودمو میکشم . نسبت به بقیه روش ها عذابش کمتره . بعدش مرگ طبیعی به نظر میاد هیچکس نمی دونه که خودکشی کردی چونکه مدرکی برای خودکشی پیدا نمیشه . هیچ ابزاری نمیخواد . فقط باید اراده داشته باشی و تمام . فقط یه خورده طول می شه تا آدم بکشه که اونم بستگی داره واسه همه یکسان نیست . که اینم دو جوره یا آب و غذا نمیخوری یا فقط اب میخوری که در هر دو صورت میمیری

    • یک بدبخت

      من مشکلم اینه که حس میکنم هم این دنیا رو بتختم هم اون دنیا

    • بانوی تنها

      سلام من سیزده سالمه شیش بار خودکشی کردم ولی زنده موندم سه بار خودمو حلق آویز کردم و سه بار هم رگم و زدم ولی هنوز نمردم .از وقتی هفت ساله بودن بخش فکر میکردم چون از اون موقع بود که به بار مادر و پدرم جلوم دعوت کردن و من عذاب داشتم و هنوز هم بهش فکر میکنم و مادرم هم با اینکه میدونه ولی جدیم نمیگیره آورد خدا کمک کنید

    • صابر

      فرداعیده ولی قرارباشه تاریخ روزمرگ من هعیییی

    • خسته

      سلام خونواده ی من اصلا بهم اهمیت نمی دن من خیلی خسته ام مامانم همش داره اذیتم میکنه دیگه خسته شدم می خوام خود کسی کنم اما می ترسم واقعا خیلی اذیتم میکنه اما امید دارم که مامانم هم مث من سختی ببینه و درک کن که دخترا هم جون دارن اما عشقم تورو خیلی دوست دارم متین جونم

    • .....

      احساس پیکنم تو گلوم یه چیزی میخواد خفم کنه احساس میکنم یکی دستشو گذاشته رو گلوم ولی اروم فشار میده که عذاب بده میخوام بمیرم نه قلبم کار میکنه نه مغزم بی حس بی تفاوتم میخوام بمیرم و راحت شم با هر کی احساس صمیمیت کردم پشیمون شدم تنهام به هیچکی اعتماد نمی کنم این زندگی بجز عذاب چیزی نداره

    • بی نام

      دوستان پاسخ های من ثبت نمیشه ببخشید که پاسخ داده نشده خیلی وقته اینطور شده

    • یه مرده

      کسی ک قصدش جدی باشه بروز نمیده
      همه کسایی ک اینجا نالیدن زنده ان

    • جواد

      سلام نظراتو میخوندم گفتم منم ی چی بگم من 21 سالمه مشکل مالی دارم ولی ن اونقدر ک از گشنگی بمریم خونوادمم واقعا اونقدر بد نیستن درسته ساپورتم نکردن ولی بدم نیستن میخوام برم خدمت 21 ما با 6 ما اضافه واقعا وقتی فک میکنم ب این دیوونه میشم چرا من باید 27 ماه از عمرمو برم خدم این باعث میشه ب خودکشی فک کنم واقعا ترسی ندارم از خودکشی ولی خو با خودم درگیرم شاید ی روز بکنم شایدم برم سربازیمو بکنم بعد سربازیم هیچ امیدی ندارم...

    • ناشناس

      برو بابا اینا همش چرته.... وقتی دیگه دلیلی برای زندگی و امیدی به اینده نباشه زندگی به چه دردی میخوره. هرروز میخوام بمیرم تا الان هزار بار بهش فکر کردم فقط از ترس غم خواهرام و ابرو شونه که خودمو نکشتم مگرنه هر روز ارزوی مرگ دارم کاش بیماری بگیرم و بمیرم کاش تصادف کنم و سریع و راحت خلاص شم تا لا اقل کمتر درد بکشن خواهرام... ولی حیف که تا اخرش باید این زندگی کوفتی رو بگذرونم :)

    • بی نام

      خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خسته ام نمی تونم خودکشی کنم ولی انگار دیگه روحی ندارم همه چی سیاهه

    • شیما

      منم میخوام بمیرم چطوری

      پاسخ ها

      • بی نام

        سلام عزیزم میشه بگی چرا به این فکر افتادی؟

    • Sina

      منم می خوام تموم کنم

    • tanha

      هیییی خدا واقعا سخته تحمل کردن این دنیای که نام قبرستوناش بهشته .منم به فکرم زده خودم بکشم ...

    • tanha

      هیییی خدا واقعا سخته تحمل کردن این دنیای که نام قبرستوناش بهشته .منم به فکرم زده خودم بکشم ...

    • بی نام

      این زندگی همه چیزش سخته ولی مجبوریم تحمل کنیم اگه توانش رو نداشتیم خدا این دردارو بهمون نمیداد پس حتما تواناییش درونمون هست فقط باید پیداش کنیم
      دوستان پیشنهاد میکنم برای کمرنگ شدن درداتون اونهارو بنویسید و انقدر بخونید تا کم کم از حالت وحشتناک بودن براتون دربیان
      کتاب راز رو هم اگه بتونید بخونید خوبه اینجوری شاید یه کم دیدتون عوض بشه من خودم خوندم تا چند وقت حس بهتری داشتم

    • علی سینا رضایی

      مدونی بدترین درد چیه اینکه خود کشی کنی بمیری و بعدش دوباره حافضتو از دست بدی و توی یه بدن دیگه و خانواده دیگه شروع به زندگی کنی

    • hamed

      منم یه پسر جوونم از این زندگی خسته شدم خیلی مشکلات دارم هرکاری میکنم تا آرامش داشته باشم نمیشه،تاحالا چندبار بهم تجاوز کردن هنوزم اینکارو میکنن باهام به هیچکس نمیتونم دردمو بگم فقط میخام راحت شم همین اگه تا الان خودکشی نکردم بخاطر مادرمه

    • بدون نام

      من خیلی خستم نمیدونم مشکل که زیاده ولی بلد نیستم زندگی کنم خیلی خستم افسردگیه شیدائی دارم مشکلم اینه که این دنیا جایی واسه دیوونه ها نداره

    • بابک

      آمار پایین صفحه فاجعه است

    • سونیا

      من هیچی از خدا نخواستم.من طمعی به دنیا نداشتم من فقط خواستم منو بکشه.....اصلا...جای من یکی دیگه متولد بشه....من لایقش نیستم.....من بی پناه و ملتمسانه ازاش خواستم ولی......ولی.....رهام کرد و بهم توجه نکرد......من .....

      پاسخ ها

      • !!!

        سلام اگر مایلید با هم صحبت کنیم

    • سناتور

      در فکر خود کشی هستم

    • داغون

      خستم منم کم اوردم فقط واسه مامان بابازندم ولی روحم درد داره هرروز دارم ضعیف ترمیشم خسته ازهمه کس وهمه چیزم چیکارکنم به خداسختم شده همه چی

    • بدون نام

      من مشکل خاصی ندارم ولی حوصله زندگی رو ندارم میدونین دلیلش چیه؟ همه چی حوصله میخواد...
      ضریب هوشیم بسیار بالاس کنکوریم...درسام خوبه حوصله کنم پزشکی قبولم...قیافم خیلی خوبه...آدمای زیادی دوسم دارن...ولی دلم میخواد نباشم...حوصله ندارم..اعصاب ندارم این مسخره بازی رو..میخوام بمیرم

    • ناشناس

      سلامم من یک مدت هست ک افسردگی شدید گرفتم از زمانی ک کرونا اومده ومدرسه ها آنلاین شده ی روز خوش ندیدم چون من سال دیگه کنکور دارم به خاطر اینک درس خوندن تو آنلاینی واقعا دشوار هس حالم خیلی بده روزام تکراری شده حوصله ندارم. چن وقت فکر خودکشی میزنه تو سرم نمیدونم چ کنم. خاهشا منو راهنمایی کنید.

    • Bita

      من از عشقم دورم و خانوادم نمیزارن بهش برسم، چند ساله ندیدمش و تو این مدت از ناراحتی زیاد همش دعوامون میشد و اذیتش کردم و الان میگه تموم شد و من میخوام خودمو بکشم چون هیچ امیدی به زندگی ندارم، این همه خدارو صدا زدم هیچی نشد بهش نرسیدم و آخر اینجوری شد، فقط دلم میخواد با همین امرزو بهش برسم یا همین امروز بمیرم.

    • بی نام

      منم خیلی به خودکشی فکر میکنم دست خودم نیس به سراغ قرص ها میرم ولی یکدفعه دلم به حال دختر ام میسوزد احساس های بدی میاد سراغم اینکه خیلی زشتم یا شوهرم باید زنی بهتر از من نصیبش میشد به خدا دلم گرفته خیلی تنهام نه دوستی نه همدمی نه کسی پدر و مادر دارم ولی او نام افسردن بین بچه ها فرق میزارن و اینو به عینه نشون میدن همش احساس کم ارزشی دارم نه این طرف را دارم نه اون طرف رو

    • B

      ای کاش بمیرم 🙂 انقد که درس فشار میاره می‌خوام بمیرم می‌خوام بمیرم می‌خوام بمیرررررممم از این زندگی بدون انگیزه و بدون علاقه خسته شدم

    • مائده

      تتلوداره میمیره

    • احمد

      این حرف نزن زشته

    • ناشناس

      به خودکشی زیاد فکر کردم ولی اقدامی نکردم چون از خدا میترسیدم که اون دنیا بهم عذاب بده حداقل عذاب این دنیا کمتره ولی از این میترسم که زندگی کنم و وقتی به مرگ‌طبیعی مردم برم جهنم و با زمانی که خودکشی میکنم هیچ فرقی نداشته باشه

    • اضافی

      بیایید همو پیدا کنیم ی خودکشی چند نفره بکنیم با ی نامه شاید دنیا تکون خورد شاید خدامون بیدار شد برای آیندگان برای ...

    • ناشناس

      خدا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج