۲۸۰۶۲۴
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

مراقب آمارتان در فیس بوک باشید

ماجرا این است که در فیس بوک کلا ردمان را زده اند و دیگر برای دانشجوبازی امن نیست. حالا دانشگاه های زیادی والدین دانشجویان را در فیس بوک هدف گرفته اند و در شرایطی که دیگر بزرگترها در این شبکه اجتماعی از دانشجویان فعال تر شده اند، دانشگاه ها با آنها ارتباط برقرار می کنند.

هفته نامه چلچراغ - مینا عینی فر: ماجرا این است که در فیس بوک کلا ردمان را زده اند و دیگر برای دانشجوبازی امن نیست. حالا دانشگاه های زیادی والدین دانشجویان را در فیس بوک هدف گرفته اند و در شرایطی که دیگر بزرگترها در این شبکه اجتماعی از دانشجویان فعال تر شده اند، دانشگاه ها با آنها ارتباط برقرار می کنند.

اما دانشجویان دنیا به طور فزاینده ای به اینستاگرام و اسنپ چت پناه آورده اند و در تلاش اند تا قبل از این که بزرگترها این یکی ها را شناسایی کنند، شیطنت هایشان در آنها پیاده کنند.

فیس بوک دیگر چندان شبکه اجتماعی رایج بین دانشجویان نیست. بعضی از کارشناسان می گویند دانشگاه ها باید از پلت فرم های دیگری برای ارتباط با دانشجویان استفاده کنند. البته در همین حال که جوان ترها به سمت شبکه های اجتماعی دیگری از جمله اسنپ چت و اینستاگرام می روند، فیس بوک هنوز هم وسیله فراگیری برای انتشار اخبار و اطلاعات دانشگاه هاست، البته نه برای خود دانشجویان، بلکه برای خانواده ها و پدر و مادرها که حالا بیشتر از خود دانشجویان در فیس بوک فعال شده اند. بعضی از دانشگاه های پیش رو از این فرصت استفاده کرده اند تا در غیاب دانشجویان، در فیس بوک با خانواده های آنها ارتباط بگیرند.

مراقب آمارتان در فیس بوک باشید

فیس بوک برای پدر و مادرها

تحقیقات زیادی نشان داده والدین بیشترین تاثیر را روی انتخاب دانشگاه توسط بچه هایشان دارند. مثلا در تحقیق نوئل لویتز در آمریکا در سال ۲۰۱۱، ۵۹ درصد دانشجویان گفته بودند که همراه با والدین شان دانشگاه مناسب را جستجو می کنند. بیش از نیمی از آنها هم تصمیم نهایی شان را به کمک والدین شان می گیرند. برای همین مشخص است که هم زمان با این که دانشگاه ها سعی می کنند بین داوطلبان ورود به دانشگاه نفوذ کنند، نمی توانند همفکرهای اصلی شان را نادیده بگیرند.

یک راه آنها برای رساندن پیام هایشان به والدین، این روزها فیس بوک است. شبکه اجتماعی که نمودار سنی جمعیت فعالش به سمت بالا صعود کرده.

بر اساس تحقیقات موسسه PEW در سال ۲۰۱۴ حدود ۷۱ درصد از بزرگسالانی که آن لاین اند، از فیس بوک استفاده می کنند. ۵۶ درصد کاربران بالای ۶۵ سال از فیس بوک استفاده می کنند. بزرگسالان ۴۹-۳۰ سال هم ۷۳ درصد عضو فیس بوک اند. برای آنهایی که فقط در یک شبکه اجتماعی عضو باشند، بیشترین احتمال این است که عضو فیس بوک باشند. بنابراین به نظر می رسد دانشگاه ها هدف خوبی پیدا کرده اند.

بسیاری از دانشگاه ها برای ارتباط با خانواده ها از این شیوه استفاده کرده اند. دانشگاه بوستون از فیس بوک برای معرفی برنامه هایش استفاده می کند و فارغ التحصیلانش را دور هم جمع کرده است. این دانشگاه در صفحه های شبکه های اجتماعی اش از تگ و هشتگ استفاده می کند تا پست هایش در سرچ قابل بازیابی باشند. این دانشگاه برای اداره این صفحات مدیر شبکه های اجتماعی استخدام می کند و به آنها آموزش هایی درباره ضرورت های کارشان می دهد.

دانشگاه های دیگر هم رویکردهای مشابهی دارند. دانشگاه کالیفرنیا در برکلی از فیس بوک به عنوان راه ارتباطی اش با والدین استفاده می کند و مجموعه پست هایی به شکل ویدیو برایشان درست کرده.

بعضی از دانشگاه ها این کار را فراتر برده اند و در صفحه های فیس بوکشان مستقیما با خانواده ها حرف می زنند. امکانات فیس بوک برای این کار خیلی مناسب است. والدین می توانند در آن ویدیوهایی درباره دانشگاه ببینند، با دانشجویان فعلی اش حرف بزنند و اطلاعات بگیرند. شاید هم وسوسه شدند خودشان ادامه تحصیل بدهند!

بهترین صفحه هایی که هنوز دانشجویی اند

گرچه دانشجویان رد فیس بوک کمرنگ شده اند و به شبکه های اجتماعی دیگر کوچ کرده اند اما هنوز هم صفحه های فعال دانشجویی در فیس بوک تمام نشده اند. سایت هایزپوست در قسمت وبلاگش صفحات برتر فیس بوک دانشگاه ها را انتخاب کرده و مقام اول را به کالج بوستون داده.

مراقب آمارتان در فیس بوک باشید

جالب اینجاست که هاروارد، دانشگاه زادگاه فیس بوک هیچ جایی در این رتبه بندی ندارد. اولین چیزی که به محض ورود به صفحه های فیس بوکی می بینید، کاور صفحه است؛ چیزی که به صفحه شکل می دهد. این یکی از معیارها برای انتخبا بهترین بوده اما معیارهای دیگری هم مهم اند؛ اینکه دانشگاه ها چقدر با عکس و فیلم و کمپین، دانشجویان را در صفحه های شبکه های اجتماعی شان فعال نگه می دارند، چقدر با شبکه های دیگر مرتبط می شوند، چقدر به مخاطبان اتفاقی اطلاعات می دهند و آنها را در صفحه نگه می دارند و ...

یکی از دلایلی که بوستون رتبه اول را در این رده بندی به دست آورده، این است که اداره کنندگان صفحه خیلی خوب با فالوئرهایشان تعامل می کنند و دپارتمان های مختلف دانشگاه را با تگ و هشتگ وارد صفحه می کنند تا همه بخش های دانشگاه در صفحه حضور داشته باشند.

دانشگاه برکلی یکی دیگر از دانشگاه هایی است که در فیس بوک مشارکت زیادی از دانشجویانش می گیرد. مثلا در آغاز سال جدید تحصیلی این دانشگاه از دانشجویانش خواست عکس هایی از روز اول شان بگیرند و با هشتگ BerkeleyBound# در شبکه های اجتماعی منتشر کنند. بعد فیس بوک این دانشگاه، از کل عکس ها به اضافه عکس های اینستاگرامی و توییتری آرشیو درست کرد و منتشر کرد.

صفحه دانشگاه ایالتی میشیگان سوم شده. صفحه فیس بوک این دانشگاه دائم در حال پرسیدن سوال، ایجاد رقابت و نوشتن مطالب جذاب است که دانشجویان را وادار به واکنش و اظهار نظر می کند و مشخص است که راه واداشتن دانشجوها به مشارکت را خوب بلد است.

در یکی از آخرین کمپین های این صفحه، صدمین سال اجرای سرود دانشگاه جشن گرفته شد و از دانشجویان خواسته شد که هر کدام سرود را آنطور که دوست دارند، تغییر بدهند و بخوانند. قرار است مجموعه این ویدیوها تبدیل به یک ویدیو شود که همه آنهایی که ورژن خودشان از سرود دانشگاه را خوانده اند، در آن حضور دارند.

دانشگاه جورج واشنگتن یکی دیگر از دانشگاه های برگزیده است که شبکه های اجتماعی اش با دیگران فرق می کند. آنها حتی می توانند توییت یکی از دانشجویانشان را به کاور صفحه فیس بوک خودشان تبدیل کنند و بهترین عکس را کنارش بگذارند تا صفحه جذاب تر شود؛ کاری که به دانشجویان حس دیده شدن و تمایل به مشارکت بیشتر می دهد.

رتبه پنجم متعلق به دانشگاه تگزاس آستن است؛ صفحه ای که با مهارت از تمام امکانات فیس بوک استفاده می کند و همه گزینه هایش فعال است تا مخاطبانش را به شیوه های مختلف به صفحات اصلی وب سایت خودش بفرستد. صفحه فیس بوک این دانشگاه با یک لینک به خبرنامه اش می رسد و می شود آن را هر هفته دریافت کرد.

دانشاه نیوساوت ولز استرالیا هم راه های خوبی برای بالا بردن مشارکت رد فیس بوکش پیدا کرده. این دانشگاه در صفحه اول فیس بوکش چندین گزینه دارد که می تواند دانشجویان را به صفحه رویدادها، فرصت های شغلی، صفحه پینترست و تریویا ببرد. در هر کدام از این شبه های اجتماعی هم این دانشگاه به شدت فعال است و مرتب پست می گذارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج