۲۹۲۷۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

چیدمان درست رستوران

يكي از دلايل خوردن صبحانه، ناهار يا شام در رستوران و خارج از فضاي خانه اين است كه در فضايي آرام و زيبا به صرف غذايي لذيذ بپردازيد و از هم صحبتي با دوست يا عزيزي كه با او همراه هستيد، لذت ببريد.


چیدمان درست رستوران

برترین ها: يكي از سرگرمي‌هاي مفرح و مهم افراد اين است كه به همراه دوست يا عزيزي به رستوران بروند يا با او در رستورانی قرار ملاقات بگذارند، در فضاي آن بنشينند و به گفت‌وگو و صرف غذايی لذيذ بپردازند. در تعريف يك رستوران، هميشه پارادوكسی وجود دارد و آن، خصوصي بودن فضاي آن در عين عمومي بودن است. البته، اين ويژگي تنها منحصر به رستوران‌ها نيست و بسیاری فضاهاي ديگر هستند كه چنين ويژگي دارند. رستوران‌ها فضايي هستند كه افراد در حالي به خوردن غذا در آن مي‌پردازند كه آداب و آيين‌های مرسوم در فرهنگ و سنت‌هاي آن جامعه در فضا حفظ مي‌شود.

چیدمان درست رستوران

كاربرد اين فضاهاي عمومي- خصوصي به مرور زمان بسط داده شد به‌طوری که امروز، از رستوران‌ها به‌عنوان فضايی كاملا خصوصي براي ميزباني از ميهماني‌هاي دوستانه و خانوادگي، قرار ملاقات، آشپزخانه‌ای مسحوركننده يا فضايي راحت و آرام كه مي‌تواند پناهگاهي براي شما در روزهاي پرتنش و پرمشغله روزانه باشد، استفاده مي‌شود.

يكي از دلايل خوردن صبحانه، ناهار يا شام در رستوران و خارج از فضاي خانه اين است كه در فضايي آرام و زيبا به صرف غذايي لذيذ بپردازيد و از هم صحبتي با دوست يا عزيزي كه با او همراه هستيد، لذت ببريد و از هر لحاظ، احساس آرامش و راحتي كنيد. لازمه اين احساس خوب، اين است كه تمام حواس پنجگانه شما در فضاي رستوراني كه در آن هستيد، ارضا شود. براي اين منظور، رستوران باید داراي دكوراسيوني باشد كه تمام عناصر آن از رنگ و بافت‌ها گرفته تا نورپردازي، در بهترين حالت ممكن باشد، بوی خوش، مشام شما را نوازش دهد و صداي موسيقي ملايم و مناسب در فضا طنين‌انداز باشد.

چيدمان ميز و صندلي يكي ديگر از موارد بسيار مهم در دكوراسيون رستوران است. در صورتي كه تمايل داريد چيدمان ميز و صندلي رستوران خود را در فضاي باز انجام دهيد، مواردي چون شرايط آب و هوايي بسيار حائز اهميت هستند. داشتن فضايي باز و مساعد براي چيدمان ميز و صندلي‌ها يكي از امتيازات هر رستوران محسوب مي‌شود كه طراح و معمار، علاوه بر توجه به طراحي داخلي فضاي رستوران بايد به آن نيز توجه كند، زيرا تجربه صرف شامی لذيذ در فضايي زيبا و در هواي آزاد، لذتي وصف‌ناپذير دارد. در طراحي دكوراسيون داخلي رستوران، طراحان داخلي نقشی بسيار مهم ايفا مي‌كنند، زيرا رعايت اصول چيدمان ميز و صندلي‌ها، استفاده از مقياس‌ها و انتخاب مواد و مبلمان بسيار اهميت دارد و اگر تحت نظر كارشناس به‌خوبي و اصولي پيش برود، حاصل کار مي‌تواند رستوراني با دكوراسيون موفق باشد.


موج

چیدمان درست رستوران

عکس ها جنبه تزیینی دارد

اين خانه مزرعه‌اي سه طبقه كاتالاني، پاسيویی داخلي و رواق‌هاي طاقي دارد كه در شهر امپوردا پايتخت گيرونا واقع شده و سال تاسيس آن سال ۱۷۸۰ است. كار مرمت و نوسازي اين بنا را معماري به نام فرانسس راگلتا با هدف حفظ ارزش‌هاي زيبايي‌شناسي آن بر عهده گرفت. در نوسازي اين بنا بخشی عمده از ساختار اصلي دست‌نخورده باقي مانده و تنها تغييرات ساختاري كوچك برای تطبيق بنا با كاربرد جديد آن اعمال شده است.

سهم زيادي از اين نوسازي مربوط به مواد جدید به‌كار رفته در بناست. براي پوشش بخشی وسيع از سطوح ديوار اين بنا از سنگ و بتن استفاده شده است. همچنين، كفپوش يكي از طبقات اين بنا كنده شده، دوباره براي پوشش كف اتاق‌هاي وي.آي.پي و راه‌پله‌اي كه افراد را به سمت اين اتاق هدايت مي‌كند، استفاده شده است. براي قاب در و پنجره‌هاي اين بنا از اكسيدآهن استفاده شده است.

چیدمان درست رستوران

عکس ها جنبه تزیینی دارد

فضاي خارجي اين بنا در زمان‌هاي گذشته براي نگهداري از حيوانات اهلي استفاده مي‌شد و قسمتي كوچك و خصوصي براي صرف غذا ایجاد شده بود، اما امروزه، فضاي خارجي و باز اين بنا با چيدن ميز و صندلي‌هايي به شكل گروهي، به رستوراني منحصربه‌فرد با فضايي باز تبديل شده و دكوراسيونی ايده‌آل كه براي چيدمان اين فضا در نظر گرفته شده، محيطي منحصربه‌فرد را با سبكي شخصي خلق كرده است. صندلي‌هاي حصيري، روميزي‌ها و كوسن‌هاي رنگارنگ و شاد و ميزهايي با اشكال متنوع با يكديگر هماهنگي با هارموني بالا دارند که محيطي گرم و صميمي‌ را شکل داده است. ادغام سبك‌هايی متعلق به دوره‌های مختلف و منشا نامتجانس در دكوراسيون اين رستوران با ويژگي‌هاي موجود در بنا تركيب شده‌ است. نورپردازي ملايم و زيبای قسمت‌هاي مختلف رستوران، بر آرامش و زيبايي دكوراسيون اين فضا بسیار تاثير‌گذار بوده است. در دكوراسيون و نوسازي اين بنا به تراس آن توجه بسیار شده و از آن به‌عنوان فضايي دنج و آرام با حال و هواي مديترانه‌اي استفاده شده است.

كنار هم قرار گرفتن عناصر دكوراتيو متنوع و مختلف توانسته است محيطي گرم و صميمي را خلق كند.





پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج