adexo3
۳۰۵۶۳۴
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

موفقیت بوگاتی، قدرتمندترین عروس جاده‌ها!

اتوره بوگاتی، طراح و صنعتگر ایتالیایی در سال ۱۹۰۹ در شهر آلزاس در فرانسه، شرکت خودروسازی‌‌ را به منظور تولید خودروهای سفارشی و خاص تاسیس کرد. بوگاتی که یکی از بهترین ورزشکاران اتومبیلرانی بود در زمینه هنر و طراحی صنعتی فعالیت‌های درخشانی را از خود به نمایش گذاشت.

وب سایت فرصت امروز - مسلم نوری: اتوره بوگاتی، طراح و صنعتگر ایتالیایی در سال ۱۹۰۹ در شهر آلزاس در فرانسه، شرکت خودروسازی‌‌ را به منظور تولید خودروهای سفارشی و خاص تاسیس کرد. بوگاتی که یکی از بهترین ورزشکاران اتومبیلرانی بود در زمینه هنر و طراحی صنعتی فعالیت‌های درخشانی را از خود به نمایش گذاشت.

این شرکت مانند سایر شرکت‌های خودروسازی با آغاز جنگ‌جهانی دوم که با کشتار مردم، ویرانی شهرها و از دست رفتن منابع اقتصادی مردم کشورهای درحال جنگ همراه بود، با افت بسیار شدید تولید و بیکار شدن هزاران نیروی انسانی مواجه شد. بعد از مرگ اتوره بوگاتی در سال ۱۹۴۷، این شرکت هشت هزار خودرو را تولید و روانه بازار کرده بود.

موفقیت بوگاتی، قدرتمندترین عروس جاده‌ها!

در ابتدای دهه ۱۹۵۰ بوگاتی آخرین مدل خود را تولید کرد و در سال ۱۹۶۳ عملا تولید این شرکت متوقف شد. بعد از متوقف شدن تولید شرکت بوگاتی در سال ۱۹۶۳ یک کارآفرین ایتالیایی با سرمایه شخصی در سال ۱۹۹۰ مجددا این شرکت را برای تولید خودروهای اسپورت راه‌اندازی کرد. در سال ۱۹۹۸ کمپانی فرگوسن واگن، شرکت بوگاتی را خریداری کرد و تا به امروز مدیریت آن را به عهده دارد.

بعد از برنده شدن اتوره بوگاتی در یک مسابقه اتومبیلرانی با خودروی دوسیلندر ساخته دست خود، انگیزه‌هایی در او به وجود آمد که توانست بعد از گذشت دو سال از آن مسابقه اتومبیلرانی خودرویی با چهار سیلندر را طراحی و تولید کند.

در سال ۱۹۱۳ بوگاتی خودرویی با موتور پنج هزار سی‌سی طراحی کرد که فقط سه نمونه از آن تولید شد و این طرح سرآغازی برای ساخت خودروهایی با موتورهای سه سوپاپ نوع بوگاتی ۳۷ در سال ۱۹۲۰ شد.

بوگاتی تیپ ۱۳ یکی دیگر از تولیدات بوگاتی است که تا پایان جنگ جهانی اول تولید آن ادامه داشت. شاید مدیران کمتر شرکت خودروسازی باشند که تمایل به تسخیر بازارهای جهانی نداشته باشند. بوگاتی با تلاش و جدیتی که در کار داشت، توانست در سال ۱۹۲۶ با خودروی مدل رویال شرکت خود رویای خود را به واقعیت تبدیل کند و به بازارهای جهانی راه یابد.

مشکلات مالی، اتوره بوگاتی را مجبور به مهاجرت به پاریس کرد و در آنجا فعالیت‌هایی نظیر طراحی هواپیما و کشتی را آغاز کرد، اما پسر او جین در کارخانه خودروسازی مولشیم که پدر او آن را احداث کرده بود باقی ماند و راه او را ادامه داد. از نخستین اقدامات جین بوگاتی، تولید خودروی بوگاتی تیپ ۵۷ با موتور هشت سیلندر ۳۳۰ سی‌سی بود که تا ۱۹۳۹ حدود ۶۸۳ دستگاه از آن ساخته شد.

در سال ۱۹۵۱ پی‌یر مارکو که فرمان مدیریتی کارخانه مولشیم را در دست داشت، خودرویی به نام بوگاتی تیپ ۵۷ را ساخت، اما ساخت این خودرو نتوانست این شرکت را از منجلاب بدهی‌ها نجات دهد.

در سال ۱۹۶۳ شرکت هیسپانو- سویزا، کارخانه را خریداری کرد و در سال ۱۹۷۰ شرکت بوگاتی به سمت کارخانه هواپیماسازی فرانسوی به نام اسنیکما تغییر مسیر داد و پس از این انتقال، بخش خودروسازی بوگاتی منحل شد و تولید قطعات هواپیما را در دستور کار خود قرار داد.

رومانو آرتیولی، کارآفرین ایتالیایی برای زنده نگه داشتن یاد و نام بوگاتی، با مشارکت گروهی از تجار اروپایی، نام تجاری بوگاتی را خریداری کرد و شرکت جدیدی با نام بوگاتی اتومبیلی اس‌پی‌ای در شهر کمپوگالیانو در ایتالیا راه‌اندازی شد.

موفقیت بوگاتی، قدرتمندترین عروس جاده‌ها!

مدل بوگاتی‌ ای‌بی‌۱۱۰ که حرفه‌ای‌ترین خودروی اسپورت آن روزگار نام گرفته بود توسط پائولو استانزانی و مارچلو گاندینی در سال ۱۹۸۹ که قبلا لامبورگینی میورا را طراحی کرده بودند ساخته شد.

معروف‌ترین و گران‌ترین خودروی امروز جهان که بوگاتی ویرون نام دارد، در نمایشگاه اتومبیل توکیو در سال ۱۹۹۹ برای نخستین‌بار در معرض دید عموم قرار گرفت. مدل بدون نقص و زیبای بوگاتی ویرون در سال ۲۰۰۵ بعد از ماه‌ها تلاشی که جهت رفع نواقص آن صورت گرفت به تولید انبوه رسید.

قدرت واقعی این مدل خودرو در آزمایش هایی که انجام گرفت ۱۰۴۰ اسب بخار نشان داده شد که اکنون به‌عنوان قوی‌ترین اتومبیل جهان لقب گرفته است. این خودرو چند‌سالی است که در خیابان‌های ایران نیز به چشم می‌خورد. گفتنی است که قیمت بوگاتی ویرون در ایران حدود ۶ میلیارد تومان است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج