اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۱۰۸۳
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

۱۰ ترفند براي چيدمان خانه

چيدمان خانه هميشه كاري لذت‌بخش است اما بايد به يكسري از نكات مهم توجه كرد تا بعد از اتمام كار، نا هماهنگي ميان وسايل و فضا سبب پشيماني شما از اين نوع چيدمان نشود. با نكته‌هاي كليدي و اوليه براي شكل‌گيري خانه‌اي زيبا با چيدماني اصولي آشنا شويد.

10 ترفند براي چيدمان خانه

هفت صبح: چيدمان خانه هميشه كاري لذت‌بخش است اما بايد به يكسري از نكات مهم توجه كرد تا بعد از اتمام كار، نا هماهنگي ميان وسايل و فضا سبب پشيماني شما از اين نوع چيدمان نشود. با نكته‌هاي كليدي و اوليه براي شكل‌گيري خانه‌اي زيبا با چيدماني اصولي آشنا شويد.

10 ترفند براي چيدمان خانه

سقف‌هاي بلند هميشه زيباتر به نظر مي‌رسند. بهتر است براي آنكه ارتفاع سقف تا كف زمين بيشتر به نظر برسد چوب پرده را نزديك به سقف نصب كنيد و پرده نيز تا كف زمين آويزان باشد. سعي كنيد پرده فقط عرض پنجره را بپوشاند كه در اين صورت خانه باشكوه‌تر و بزرگ‌تر به چشم مي‌آيد.

چيدمان خانه با انواع وسايل چوبي هميشه زيباست ولي اين نكته قابل ذكر است كه چيدمان خانه با يك رنگ از چوب فضاي خانه را بسته و بي‌روح مي‌كند. بنابراين بهتر است از طيف‌هاي مختلف چوب كه رنگ‌هايي نزديك به هم دارند در خانه استفاده كنيد .

بهتر است فرش يا قاليچه‌اي كه براي پوشش كف در نظر مي‌گيريد به‌ اندازه باشد يعني حدود ۵۰ تا ۶۰ سانتي‌متر از اطراف ميز وسط مبلمان بيرون زده باشد. در غير اين صورت فضاي خانه از شكل و فرم زيباي خود خارج مي‌شود .

سعي كنيد از رنگ‌هاي بي‌روح براي رنگ آميزي ديوارها استفاده نكنيد زيرا رنگ‌ها به خانه عمق و وسعت مي‌بخشند. در صورت قرار گرفتن در چنين فضايي، ديوارهاي خانه را با تابلوها و با تصاويري شاد و نيز وسايل رنگي تزئين كنيد.

10 ترفند براي چيدمان خانه

مبلمان را در خانه به صورتي متعادل چيدمان كنيد كه در هر سمت از مبلمان ۵۰سانتي‌متر فضا براي رفت و آمد ساكنان داشته باشد. همچنين قرار دادن آباژوري بزرگ در يك قسمت از اين فضا، بسيار خانه را زيبا مي‌كند. بهتر است مبلمان به ديوارها به طور كامل چسبيده نشود .

قرار دادن كتاب‌ها به صورت مرتب روي ميزهاي عسلي يا ميزهاي كناري كاناپه‌ها به فضا حسي خوب و فرهنگي مي‌دهد. بهتر است جلدهاي كاغذي از كتاب‌ها جدا شود و كتاب‌ها با رنگ و طرح و نقوش برجسته خود قرار داده شود كه در اين صورت زيباتر به نظر مي‌رسد.

كوسن‌ها از جمله وسايل تزئيني براي مبلمان هستند كه در زيبا به نظر رسيدن مبل‌ها تاثير گذارند. بهتر است تعداد محدودي كوسن روي مبلمان استفاده شود زيرا در صورت قرار دادن تعداد زيادي از كوسن روي مبلمان، زيبايي و رنگ و طرح مبلمان ديده نمي‌شود.

10 ترفند براي چيدمان خانه

قرار دادن آينه‌هاي بزرگ با شكل و شمايل زيبا به خانه روح مي‌بخشد و وسعت ديد در چشم بيننده ايجاد مي‌كند. بنابراين هميشه قسمتي از خانه را براي قرار دادن آينه اختصاص دهيد تا از بازتاب نور و رنگ در فضاي خانه لذت ببريد.

قرار دادن گل و گياه هميشه به خانه زيبايي مي‌بخشد اما قرار دادن بيش از اندازه گل و گياه فضا را بسته و دلگير مي‌كند. اگر علاقه‌مند به قرار دادن گل و گياه در خانه هستيد بهتر است تنها فضاي كوچكي را به اين كار اختصاص دهيد.

هنگام خريد مبلمان به فضاي خانه توجه كنيد. طراحان چيدمان خانه بر اين عقيده‌اند كه مبلمان بايد دو سوم از فضاي خانه را پركند و يك سوم براي رفت و آمد آسان خالي باشد. در غير اين صورت خانه علاوه بر اينكه كوچك به نظر مي‌رسد هميشه بي‌نظم و شلوغ نيز است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محسن

      توی این خونه واقعا آرامش رو میشه تجربه کرد نوش جانشون

    • بدون نام

      ما فقط خون اش را داشته باشیم. دکور و ... تقدیم آن 10% بالانشین!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج