۳۲۹۱۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

خانه‌داری ۴ ساعته!

در طول هفته، بچه‌داری به شما اجازه نمی‌دهد به سر و وضع خانه برسید. اما آخر هفته‌ها که همسرتان خانه است، وقت خوبی برای رسیدن به خانه است. هم می‌توانید از او برای نگه‌داشتن بچه کمک بگیرید و هم برای تمیز کردن خانه روی کمک او حساب کنید.

خانه‌داری 4 ساعته!

شهرزاد: در طول هفته، بچه‌داری به شما اجازه نمی‌دهد به سر و وضع خانه برسید. اما آخر هفته‌ها که همسرتان خانه است، وقت خوبی برای رسیدن به خانه است. هم می‌توانید از او برای نگه‌داشتن بچه کمک بگیرید و هم برای تمیز کردن خانه روی کمک او حساب کنید. حالا این‌که چطور می‌شود در وقت کم سر و سامانی به اوضاع خانه داد، تبحر خاصی لازم دارد که شما مادرها باید از آن باخبر باشید. می‌توانید چند کار جالب را از قبل در نظر بگیرید و با کمک اعضای خانواده آن‌ها را انجام دهید. هرچقدر این کارها لذت‌بخش‌تر و به تفریح نزدیک‌تر باشند، در کارتان موفق‌تر خواهید شد. نتیجه این کار این است که برای روزهای بعد خانه‌ای دارید که هم متفاوت‌تر از روزهای گذشته است و هم مرتب‌تر.

خانه‌داری 4 ساعته!



یک نگاه کارشناسی بیندازید

مطمئن باشید خانه شما پر از وسایلی است که به آن‌ها نیاز ندارید. مثلا اگر به حمام سرکشی کنید می‌بینید که در قفسه آن چیزهایی مثل قوطی شامپوهایی که تمام شده‌اند، صابون‌های مصرف شده و خمیردندان‌های نصفه جمع شده‌است. آن‌هایی را که هنوز قابلیت استفاده دارند دم دست بگذارید تا در اولین فرصت استفاده شوند. به تاریخ مصرف این مواد هم توجه کنید و در صورت تمام شدن آن‌ها را دور بیندازید. این شکل از مرتب کردن می‌تواند در مورد اتاق بازی بچه‌ها یا اتاق کار خودتان هم انجام شود. برای مرتب کردن کتابخانه یا میز کار هم باید تمام چیزهایی را که روی آن است بررسی کنید. کتاب، مجله، یا سی‌دی‌های دیده شده را می‌توانید جایی در کتابخانه یا کمد کنار بگذارید و آن‌هایی که هنوز ندیده‌اید را دم دستتان بگذارید. کمد بچه‌ها را هم می‌توانید به همین روش مرتب کنید. کفش‌ها، لباس‌ها یا اسباب‌بازی‌هایی را که برای کودک شما کوچک شده یا خراب و کهنه است به موسسات خیریه بدهید تا خانه مرتب‌تری داشته باشید.

یخچال منتظر شماست

یخچال شما بعد از مدتی پر از موادی می‌شود که دیگر مصرف نمی‌کنید و جای اضافی در یخچال گرفته‌اند. یخچال را از برق بکشید، یک سفره یا ملحفه تمیز کف آشپزخانه پهن کنید و هر چه در یخچال هست روی آن بگذارید. اگر بچه کوچک دارید، می‌توانید از آن‌ها برای این کار کمک بگیرید. بچه‌ها از ترکیبات رنگ و وارنگ خوراکی‌های یخچال خوششان خواهد آمد. اول از همه میوه‌هایی را که دارند خراب می‌شوند بیرون بیاورید و مصرف کنید. اگر وقت دارید می‌توانید با آن‌ها مربا یا سالاد میوه درست کنید. اگر چند قوطی سس یا رب یا ماده دیگری در یخچال دارید که مثل هم هستند همه را یکی کنید و قوطی‌های اضافه را دور بیندازید. خوراکی‌هایی که از شب قبل مانده مثل مرغ یا برنج را کنار بگذارید. معمولا می‌توانید با سر هم کردن آن‌ها یک وعده غذای خوشمزه داشته باشید. مثلا مرغ را می‌توانید ریش‌ریش کنید و با آن کوکو درست کنید یا با آن ساندویچ‌های کوچکی با سس و پنیر درست کنید و برای شام میل کنید. باقی‌مانده چلو را همراه با یک خوراک کوچک میل کنید. بعد از آن قفسه‌های یخچال را دستمال بکشید و تمام چیزهایی را که به دردتان می‌خورد دوباره در آن بچینید. حالا متوجه خواهید شد که حجم مواد یخچال شما تقریبا به نصف رسیده.

کمدهای آقای ووپی!

یک‌بار که به کمد‌های لباس سر بزنید، می‌بینید که کمد لباس‌های شما و اعضای خانواده پر از لباس‌هایی است که مدت‌هاست از آن‌ها استفاده نکرده‌اید. برای سرو سامان دادن به وضع کمدها هم درست مثل مرتب کردن یخچال، باید قبل از هر چیز لباس‌ها را بیرون بیاورید و روی یک ملحفه تمیز پهن کنید. لباس‌ها را بررسی کنید و آن‌هایی را که هنوز قابل استفاده هستند، جدا کنید، اگر نیاز به شستشو دارند، آن‌ها را بشویید و باز در کمد بچینید. لباس‌هایی را که از مد افتاده‌اند یا به هر دلیلی دیگر آن‌ها را نمی‌پوشید بشویید و به نیازمندان بدهید. اگر خودتان خانواده نیازمندی را می‌شناسید می‌توانید لباس‌ها را به آن‌ها بدهید. اگر نمی‌شناسید هم موسسات خیریه دور و بر منزل شما آماده هستند تا با کمال میل این لباس‌ها را از شما تحویل بگیرند. لباس‌های زمستانی را که فعلا نیاز ندارید، جدا کنید و در یک چمدان یا بقچه کوچک پارچه‌ای بپیچید و در جایی از کمد که دور از دسترس است، قرار دهید. می‌توانید برای اینکه لباس‌های شما خوشبو و تازه بمانند چند گل یاس یا شب‌بو لابه‌لای آن‌ها بگذارید. لباس‌های دیگر را هم به ترتیب اولویت در کمد و کشوها بچینید. لباس‌هایی را که بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کنید نزدیک‌تر بگذارید و سعی کنید جایی که برای لباس‌های خانه و بیرون در نظر می‌گیرید جدا از هم باشند. اگر به اندازه کافی کشو ندارید می‌توانید چند سبد در کمد‌ها بگذارید و چیزهایی مثل جوراب یا لباس زیر را در آن‌ها بگذارید.

دیوارها شما را صدا می‌زنند

نگاهی به دیوارهای منزل‌تان بیندازید و وضعیت تابلوهایی را که روی آن‌ها نصب کرده‌اید بررسی کنید. خیلی از آن‌ها مدت‌هاست سر جای خودشان مانده‌اند و این تکرار، تنوع را از منزل شما گرفته. با تغییر تابلوها می‌توانید جلوه خانه را کاملا عوض کنید. اگر نمی‌خواهید زیاد وقت بگذارید، می‌توانید فقط جای تابلوها را با هم عوض کنید. تابلوی راهرو را به اتاق پذیرایی بیاورید یا تابلوهای آشپزخانه را با اتاق ناهارخوری عوض کنید. این هم برای خودش تنوع به حساب می‌آید. اما اگر وقت و حوصله انجام کارهای بزرگتر را دارید می‌توانید با صرف کمی سلیقه برای دیوارهای منزلتان تابلوهای متفاوت درست کنید. یک قاب کهنه بردارید و اگر لازم است آن را رنگ کنید یا با وسایل تزئینی مثل پولک یا روبان تزئینش کنید. درون این قاب حتما لازم نیست یک عکس یا نقاشی بگذارید. می‌توانید با آن کارهای متفاوتی انجام دهید. مثلا یادگاری‌هایی که از رشد کودکتان دارید، مثل اثر پای او در نوزادی، گواهی تولد یا دستبند بیمارستان را کنار هم در قاب بچسبانید. این یک یادگاری زیبا از کودک شماست که با قاب گرفتن آن به همه نشانش خواهید داد. برای این کار اصلا خودتان را درگیر کلیشه‌ها نکنید. حتی می‌توانید کفش‌های کودکتان را از نوزادی تا الان کنار هم روی تابلو بچسبانید تا رشد او کاملا به چشم بیاید.

خلاقیت راهگشاست

حالا که کار مرتب کردن تمام شده می‌توانید با خیال راحت وقتتان را صرف کارهای لذت‌بخش‌تری بکنید. خانه مرتب به شما نشان می‌دهد چه چیزی در آن کم است. شما با کمی فکر، به راحتی می‌توانید این کمبودها را بدون صرف هزینه‌های زیاد برطرف کنید. برای مثال اگر می‌بینید اتاق کودک شما به یک قفسه اضافه نیاز دارد می‌توانید بدون اینکه نیاز باشد به بازار بروید، با همین چیزهایی که در خانه دارید آن را تهیه کنید. فقط کافی است چند پایه و میخ یا پیچ داشته باشید. به کمد اعضای خانواده جای پایه‌ها را روی دیوار مشخص کنید و آن را سوراخ کنید. وسیله‌ای که دیوار را با آن سوراخ می‌کنید بستگی دارد به چیزی که می‌خواهید روی قفسه بگذارید. اگر می‌خواهید چیز سنگینی مثل کتاب روی قفسه بگذارید حتما باید دیوار را با دریل سوراخ کنید و پیچ‌ها را با رول پلاک روی دیوار محکم کنید. اگر قفسه فقط دکوری است، میخ هم كافی است. بعد از اینکه پایه‌ها را روی دیوار قرار دادید، می‌توانید یک اسکیت بورد یا چند کتاب روی آن‌ها بگذارید و وسایل دکوری را روی آن‌ها بچینید. با این روش بدون اینکه هزینه زیادی صرف کرده باشید، قفسه‌های متفاوتی دارید که نگاه هر کسی را به خودش جلب خواهد کرد.



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج