۳۵۱۸۷۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

رُقبا زیر ذره بین!

برای طراحی لوگو پیش از هر چیز چند نکته تحقیقی را باید مدنظر قرار داد.کارآفرینان و برخی از کسب‌وکارهای کوچک باید بدانند که یک بررسی بصری کوتاه از عملکرد رقبا نقطه مناسبی برای شروع به‌حساب می‌آید.

وب‌سایت آی بازاریابی: آماده طراحی لوگو برای شروع امور بازاریابی و تبلیغات کسب‌وکار خودتان هستید؟ خواه این کار را خودتان انجام می‌دهید یا به یک طراح گرافیک دیگر برون‌سپاری می‌کنید، پیش از هر چیز چند نکته تحقیقی را باید در این رابطه مدنظر قرار دهید. نگران نباشید، نمی‌خواهم به شما پیشنهاد دهم که برای این کار بهتر است با یک شرکت تحقیقات بازار یک قرارداد تحقیقاتی بزرگ و کامل ببندید و تحلیل بازار تحویل بگیرید. این‌گونه تحقیقات برای شرکت‌هایی مناسب است که فرایند برندسازی مجدد را مدنظر داشته باشند یا بخواهند با یک شرکت دیگر ترکیب شوند. برای کارآفرینان و برخی از کسب‌وکارهای کوچک یک بررسی بصری کوتاه از عملکرد رقبا نقطه مناسبی برای شروع به‌حساب می‌آید.

رُقبا زیر ذره بین!

راهکار اول: در رابطه با رقبای خود تحقیق و بررسی کنید.

فهرستی از شرکت‌های محلی و منطقه‌ای که در صنعت یا بازار مشابهی شما فعالیت می‌کنند، تهیه کنید. برای این کار از روزنامه‌ها، دفتر اطلاعات تلفن استفاده کنید یا با خودرو خودتان در مناطق اطراف که در آن فعالیت دارید، چرخی بزنید. همچنین می‌توانید از جستجو گوگل و برخی کلیدواژه‌های مرتبط با کسب‌وکار خود استفاده کنید. از مشتریان فعلی خود سؤال کنید - چراکه آن‌ها اغلب انجام دادن هرگونه خریدی تحقیقی به نسبت کامل در مورد رقبای موجود انجام می‌دهند. از این فرصت حتی می‌توانید برای یافتن مزیت رقابتی خود در برابر دیگر کسب‌وکارهای رقیب هم استفاده کنید. به نمایشگاه‌های صنعتی مرتبط با کسب‌وکار خودتان هم سر بزنید.

راهکار دوم: فرایند طراحی لوگو و برند سازی رقبای خود را موردبررسی و بازبینی قرار دهید.

این راهکار تنها یک ارزیابی بصری ساده است و شامل ارزیابی و مقایسه محصول یا خدمات ارائه‌شده توسط شما و رقبا نمی‌شود. با این کار می‌توانید برخی از نکات مثبت و منفی در طراحی لوگو آن‌ها را شناسایی کرده و از آن‌ها در طراحی لوگو خود استفاده کنید. همیشه اطلاع داشتن از کاری که رقبا در حال انجام دادن هستند بسیار مفید است، از آن‌ها تقلید نکنید، اما از این فرصت برای ایجاد تمایز بین خودتان و آن‌ها استفاده کنید. متمایز شدن در بین رقبا در برابر مشتریان بهتر نیست؟

راهکار سوم: تأثیر بصری طراحی لوگو در رقبای خود را مورد ارزیابی قرار دهید.

خیلی نباید نگران این مرحله از کار باشید، فقط یک بررسی بصری کوتاه برای پاسخ دادن به سؤالاتی که در ادامه مطرح می‌شود، کافی است:

۱- لوگو کسب‌وکارهای رقیب شما شبیه چیست؟

۲- چه پیامی از این طرح‌ها دریافت می‌کنید؟

۳- چه نکته مثبتی در مورد این طرح‌ها خیلی به چشم می‌آید؟

۴- اگر شما بجای آن‌ها بودید چه بخشی از کار را به‌طور متفاوت انجام می‌دادید؟

خیلی خود را درگیر جزئیات کسب‌وکار آن‌ها نکنید، مطمئناً نباید به‌گونه‌ای رفتار کنید که این کار تبدیل به یک مقایسه از عملکرد آن‌ها در مقابل عملکرد شما تا اینجا شود , مطمئناً نتیجه خوب و قابل قبولی از این کار نصیب شما نمی‌شود. تمامی این مراحل تنها خیلی ساده برای تشخیص انتخاب و نظر رقبای شما در رابطه با طرح لوگو آن‌ها پیشنهادشده تا شما موفق به انجام کاری متفاوت و متمایز از آن‌ها باشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج