۴۰۴۷۰
۳۹ نظر
۵۰۵۷
۳۹ نظر
۵۰۵۷
پ

کی گفته زن‌ها حسودند؟

آگاتاكریستی، نویسنده معروف رمان‌های پلیسی می‌گوید: «خیلی خوشحالم كه مرد نیستم چون در آن صورت مجبور بودم برای یك عمر، یك زن را كنارم تحمل كنم!» این جمله نشان‌دهنده این است كه زن‌ها همجنسان خود را دوست ندارند. به عبارت دیگر زن‌ها تحمل یكدیگر را ندارند و خیلی از آنها به هم حسادت می‌كنند.

کی گفته زن‌ها حسودند؟


چرا همه فکر می کنند خانم ها به هم حسودی می کنند؟

کی گفته زن‌ها حسودند؟

مجله ایده آل :

آگاتاكریستی، نویسنده معروف رمان ‌ های پلیسی می ‌ گوید : خیلی خوشحالم كه مرد نیستم چون در آن صورت مجبور بودم برای یك عمر، یك زن را كنارم تحمل كنم ! این جمله نشان ‌ دهنده این است كه زن ‌ ها همجنسان خود را دوست ندارند .

به عبارت دیگر زن ‌ ها تحمل یكدیگر را ندارند و خیلی از آنها به هم حسادت می ‌ كنند.

اما ما با این نظریه موافق نیستیم و تصور می ‌ كنیم بسیاری از خانم ‌ ها هم با ما هم ‌‌ عقیده هستند .

به عنوان مثال یك جامعه ‌ شناس فرانسوی از آماری كه در فرانسه به دست آمده بود می ‌ گفت : طبق آخرین آمار در انتخابات فرانسه، تقریبا هیچ زنی به یك كاندیدای زن رای نداده بود !

از طرفی مسلما هیچ زنی از اینكه یك وزیر زن مدافع حقوق او در مملكتش باشد بدش نخواهد آمد و برای تصمیم گرفتن درباره سرنوشت ‌ همجنسانش مسلما یك وزیر زن را به مرد ترجیح خواهد داد

به این دلیل كه او هم انسانی است مثل من و شما و كم ‌ و بیش همان مسائل و مشكلاتی را دارد كه زن ‌ های دیگر دارند.

تقصیر مردان است

قرن ‌ هاست آقایان می ‌ گویند زن خطرناك ‌ ترین دشمن زن است اما عامل این دشمنی كسی جز مردان نیستند .

این مردان هستند كه همیشه حس حسادت و رقابت را در زن به وجود می ‌ آورند تا به این وسیله وابستگی زن را نسبت به خودشان حفظ كنند .

كدام ‌ یك از ما زن ‌ ها هنگام معرفی شدن به زنی زیباتر، خوش ‌ پوش ‌ تر و تحصیلكرده ‌ تر ازخود، نوعی فشردگی در قلب ‌ مان احساس نكرده ‌ ایم؟

به خصوص اگر شوهر یا نامزدمان هم همراه ما باشد . این عدم اعتمادبه ‌ نفس را مردان در زنان به وجود آورده ‌ اند .

چون زن به محض روبه ‌ رو شدن با زنی برتر از خود وحشت دارد كه مبادا با برتری این زن تجاوزی به سرزمین كوچك عشق او شود یا زلزله ‌ ای در آن پدید آید !

در صورتی كه خارج از دخالت ‌ های مرد، زن ‌ ها با یكدیگر دوستان بسیار خوبی هستند؛ از بچگی دخترها با هم بزرگ می ‌ شوند .

از دبستان تا دبیرستان با هم درس می ‌ خوانند و ... ولی انگار از زمانی حسادت بر قلب آنها ریشه می ‌ اندازد كه مسئله مردان به میان كشیده می ‌ شود.

نقش مادرها در ایجاد حسادت

مادرها در ریشه دواندن این حسادت در قلب دخترها نقش اساسی بازی می ‌ كنند.

کی گفته زن‌ها حسودند؟

بسیارند مادرانی كه مرتب به دخترهایشان می ‌ گویند: «شوهرت را برای خودت نگه دار و دوستانت را به همراه خودت در گردش ‌ هایتان نبر...» یا بسیاری از زن ‌ ها از بدو ازدواج تحت تاثیر سخنان مادرشان سعی می ‌ كنند از رفت و آمد با همكاران تان زن شوهرشان پرهیز كنند و بدین ‌ ترتیب، این قرار دوستی ‌ و اتحاد فقط بین مردها دیده می ‌ شود و آنها اتحادیه مردانه خود را مثل یك قلعه حفاظت می ‌ كنند در حالی كه زن ‌ ها از ترس مردها بین خودشان نفاق و جدایی می ‌ اندازند!

باز هم میگرن همیشگی سراغتان ‌ آمده؟

بسیاری چیزهاست كه هنوز زن ها را از راحت زندگی كردن، فعالیت داشتن و آزاد فكر كردن باز می ‌ دارد .

همین ‌ قدر كه زن می ‌ داند عصر، هنگام بازگشت از سركار باید با بچه ‌ اش كه در درس ‌ هایش دچار اشكال شده سر و كله بزند و سعی كند دل همسرش را كه با رئیسش دعوا كرده و عصبانی است به دست آورد و در عین حال كارهای خانه را انجام دهد زن را در یك نوع حصار قرار می ‌ دهد .

وقتی این زن شاغل صبح زود پس از كار پرزحمت و بی ‌ خوابی شب قبل که احیانا با جنگ و دعوا همراه بوده با چشمان پف كرده به سركار می ‌ رود، فكر می ‌‌ كند باید در برابر سؤال همكار زن خود به جای اینكه حقیقت را بگوید مدعی شود كه میگرن همیشگی دوباره سراغش آمده و این سردرد نتیجه زندگی خراب و ناراحت نیست، زیرا وحشت دارد از اینكه تراژدی زندگی ‌ اش را برای او بازگو كند .

مسلما دوستش او را دلداری خواهد داد و آنچه هم این زن به آن نیاز دارد همان دلداری است .

پس ترس او از گفتن حقیقت به یك زن دیگر در چیست؟

فرق زن های امروزی

زن ‌ ها از وقتی خود را شناختند در بین مادرشوهر، خواهرشوهر و همسایه ‌‌ ای كه نباید از اسرار زندگی آنها مطلع شود احاطه می ‌ شدند و وقتی همه دور هم جمع می ‌ شدند برای بافتنی یا خیاطی كردن بوده است .

اما از وقتی زن ‌ ها درس می ‌ خوانند و كار می ‌ كنند وضع تغییر كرده است و زن دریافته كه ایجاد تفرقه در بین زنان عادات و رسومی بوده كه جامعه مردانه آنها را ساخته و به دنیای او تحمیل كرده است .

صورت خود را با سیلی سرخ نگه دار!

علت پرده ‌ پوشی ‌ های زن ‌ ها در مقابل دوستان خود این است كه همیشه چه در خانه پدر و چه در منزل شوهر شنیده اند كه زن اگر در باطن خون هم می ‌ خورد، باید صورت خود را با سیلی سرخ نگه دارد تا مبادا بدبختی او باعث خوشحالی دیگر زن ‌ ها شود .

کی گفته زن‌ها حسودند؟

همین بدبینی عدم صداقت و تظاهر باعث می ‌ شود خلأیی در روابط بین او و همجنسان دیگرش به وجود آید و او را از دیگر زن ‌ ها جدا سازد و حال آنكه اگر بیشتر معاشرت كند و دوستی ‌ اش بی ‌ شائبه باشد حس خواهد كرد كه زن ‌ ها همه قابل معاشرت و اعتماد هستند و موردی برای حسادت و احتیاط وجود ندارد و به هیچ ‌ وجه آنطور كه شایع است جنس زن بد نیست.

بحث زن ها حداقل فایده دارد

فرض كنید در جمعی نشسته ‌ اید كه تعدادی از مردان در آن حضور دارند و راجع به مسائل مهم جهانی صحبت می ‌ كنند .

مسائل موجود در خاورمیانه، ‌ گرسنگی در جهان و ... در حالی كه اگر این تعداد زن در كنار هم جمع شده باشند در مورد مسائلی از قبیل مشكلات زن ‌ های خانه ‌ دار صحبت می ‌ كنند، آن هم با سر و صدای زیاد و جیغ و داد و ... این تفاوت موضوع بحث و همچنین نوع بحث كردن در میان زنان با آقایان باعث ایجاد حصاری بین زن ‌ ها و مردها می ‌ شود .

کی گفته زن‌ها حسودند؟

اما نكته مهمی كه باید آن را در نظر گرفت این است كه گفت ‌ وگوهای زنان در مورد مسائل و مشكلات مربوط به زن ‌ های خانه ‌ دار، نتیجه ‌ ای در بر دارد كه باعث می ‌ شود آنها در این زمینه پیشرفت كنند اما فریاد مردها در مود مسائل جهان و سیاست گوش كسی نمی ‌ رسد و هنوز هم دردی از گرسنگان دنیا دوا نكرده است.

مردها چی فکر می کنند؟

یك دور هم جمع شدن پرسروصدا برای صرف چای در خانه همسایه یا دوست یا خاله و عمه و صحبت از قیمت لباس، خوراك، روش تهیه ترشی و مربا بیماری ‌ های بچه ‌ ها یا غیبت كردن، از دید مردها فكر زن از این حد تجاوز نمی ‌ كند و....

ایجاد حس حسادت ریشه در كودكی دارد

در بسیاری از فرهنگ ‌ ها از همان ابتدای دوران كودكی، خانواده، محیط مدرسه و ... دختران را به رقابت با دختران فامیل، هم ‌ كلاسی ‌ ها و ... تشویق می ‌ كنند .

دختران در دوران كودكی به یاد دارند مادرشان برای اینكه آنها را راضی كنند كه موهایشان را شانه بزنند به آنها می ‌ گفتند، تو باید از همه بچه ‌ ها خوشگل ‌ تر باشی .

در مدرسه خانم معلم یا خانم مدیر وقتی با یكی از دختر بچه ‌ های مدرسه ‌ صحبت می ‌ كند از او قول می ‌ گیرد كه شاگرد اول شود و از لحاظ درس و مشق باید از باقی همكلاسی ‌ های خود جلوتر باشد، بنابراین به طور ناخودآگاه دختران در محیطی رشد می ‌ كنند كه آنها را تشویق به رقابت می ‌ كنند و این تشویق باعث می ‌ شود دختران سعی كنند از همه بهتر باشند و در غیر این صورت حسادت ‌ های زنانه سراغ آنها خواهد آمد.

حس عدم اطمینان به همجنس

حس عدم اطمینان در بعضی از آدم ‌ ها وجود دارد و ربطی به زن یا مرد بودن ندارد اما آنچه حائز اهمیت است این قضیه است كه اصولا مردان سعی می ‌ كنند این حس عدم اطمینان و اعتماد را در وجود خود كنترل كنند اما در نقطه مقابل زنان در مقابل این احساس شروع به فكر و خیال می ‌ كنند و همین فكر و خیال ‌ ها موجب می ‌ شود به این احساس ناخوشایند دامن زده شود و روز به روز این حس قوی ‌ تر شود .

در نتیجه وقتی كوچك ‌ ترین مسئله ‌ ای مبنی بر همین حس عدم اطمینان رخ دهد زنان واكنش ‌ های غیرمنطقی از خود نشان می ‌ دهند .....

کی گفته زن‌ها حسودند؟

حرف ‌ های به ظاهر مهم مردها بسیاری از اوقات كم ‌ اهمیت ‌ تر از حرف ‌ های به ظاهر كوچك و كم ‌ اهمیت زن ‌ هاست زیرا زن از مسائل جزئی، قابل عمل، مفید و مربوط به زندگی روزمره حرف می ‌ زند و مرد از مسائل بزرگ، تئوری و غیرعملی !

به خاطر جامعه مردسالاری كه ما داریم زن ‌‌ ها احتیاج به اعتمادبه ‌ نفس بیشتری داشته و نیاز به فضایی برای دیده شدن توانایی ‌ هایشان دارند تا بتوانند خود واقعی ‌ شان را بشناسند و در نهایت پذیرفته شوند.

به جایگاه خود مطمئن باشید

خانم ‌ ها باید سعی كنند به جایگاهی كه در زندگی اجتماعی و شخصی و خانوادگی خود دارند مطمئن باشند.

این اطمینان تنها به كمك خود شخص ایجاد می ‌ شود و در صورتی كه فرد به جایگاه خود اطمینان حاصل كند نیمی از مشكلات حسادت او رفع خواهد شد .

در اینجا برای ایجاد حس اطمینان راهكاری را به شما پیشنهاد می ‌ كنیم :

اینكه شما نگران جایگاه ‌ تان در چه شرایطی هستید مهم نیست .

اگر سعی كنید وظایف ‌ تان را به خوبی انجام دهید دیگر لزومی ندارد نگران این قضیه باشید .

زن ‌ ها متواضع و قانع هستند

به طور كلی، زن ‌ ها متواضع و قانع ‌ تر هستند و درباره مسائلی كه اهمیت ‌ شان ظاهرا كمتر است سخن می ‌ گویند چون امكان و امید به حل آن موجود است .

همچنین زن ‌ ها ملایم ‌ تر هستند و همین تواضع، ملایمت و كم ‌ ادعایی زن باعث می ‌ شود همیشه بگویند مرد در زمینه مسائل مهم و وسیع كه نیاز به تفكر عمیق دارد استعدادش بیشتر است و زن فقط قادر به بررسی مسائل پیش ‌ پا افتاده است .


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • said20

      میشه به من بگویید که چیکار کنم تا سایتم بازدید زیادی داشته باشه و چه مطلب هایی باعث بازدید زیاد میشه در صورت امکان جواب من رو بدین لطفا

      پاسخ ها

      • ایران دوست

        برای افزایش بازدید سایت سایتت ره بهینه برای گوگل کن( سئو ) -مطالبی که در سایتت قرار میدی مطالب گلچین شده و مفیدی باشدمثلا اعلام واریز یارانه های نقدی این ماه به تاریخ فلان است یا مثلا بهترین موبایل های سال 2012 - سعی کن سایتت سریع لود شود تا بازدید کننده، زیاد معطل بازشدن سایت نگردد- سعی کن جواب سوال یا درخواست نظر کاربر سایتت را جواب بدی بااین نکات میتونی سایتت را پربازدید کنی البته هنوز هم نکته در این زمینه هست مثلا سعی کن سایتت را هر روز بروز رسانی کنی - نکته خیلی خیلی مهم اینکه مطلبی که در سایتت قرار میدی اگه کپی از سایتهای دیگر باشد گوگل متوجه میشود و به مطلبت رتبه نمیده سعی کن مطالب اختصاصی در سایتت قرار بدی اگر هم مطالب کپی از سایتهای دیگه در سایتت قرار میدی مطالب را ویرایش کن یعنی کمی تغییر در مطلب ایجاد کن منظورم این نیست که اصل موضوع را عوض کنی منظورم اینه که مثلا در ابتدای مطلب بنویسی به گزارش سایت فلان (نام سایت خودت) به نقل از سایت فلان(سایتی که ازش مطلب کپی کردی را وارد کن)البته و ویرایش های دیگر - یا میتونی مطلبی را از یک سایت بخوانی و ... امیدوارم این مطالبم برات مفید واقع شده باشه در ضمن حتما از مطالب ساتت بکاپ تهیه کنی موفق باشی دوست من برات آرزوی موفقیت میکنم

    • فرح

      خمار ژستای این یارو موندم

    • در اینجا ناشناس

      آره خداییش همشون حسووووووووووووووودن

      پاسخ ها

      • ایران دوست

        چون که گفتی همشون ، حرفت شد غیبت باید میگفتی بعضیهاشون

      • بدون نام

        ++++++ ذات آدم هارو نميشه تغيير داد

      • setare

        اینقد نظرت بد بوده رکورد نظرای منفیو شکوندی...

      • در اینجا ناشناس

        setare, امیدوار نباش همه میدونن همه منفی ها کاره 1 نفره

      • setare

        نه دیگه تو امیدوار نباش این همه منفی کار 1نفر نیست بعدشم حتما منفیا کار 1 نفره مثبتا نظر همه اره!!!!!

    • نیلو

      عکساتون خیلی مسخره بود..!!!

    • آرش

      زن و دختر=حسادت . اصلا حسادت با زن که معنی پیدا می کنه و لاغیر و تک تک سلولهای بدنشون از حسادت .

      پاسخ ها

      • شهرزاد

        به نظر من خانم ها توی مسائل کوچیک حسادت می کنن ولی آقایون تو مسائل بزرگ، یعنی یه مرد حسود بسیار خطرناک تر از یه زن حسوده و هرکاری ممکنه ازش سر بزنه.

      • زهراخانوم

        زن ومرد نـــــــــداره!تو وجود هرکسی حسادت وجو داره...

      • فائزه

        آرش خان نكنه به خانوما حسوديت مي‌شه كه اين طوري مي‌گي!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
        و يك سؤال تك تك سلول‌هاي مردها از چيه؟

      • سعید

        آخ چقد حرفت خنده دار بود فائزه خانم .خدا خیرت بده کلی به حرفت خندیدم . آخه مگه خانمها چی دارن که بهشون حسودی بکنیم . این خانمهان که همیشه حسرت آقا بودن رو به دل دارن . تازه حرف آرش چه ربطی به حرف تو داره . اعتماد به نفس کاذبت خیلی زیاده .

    • مهدی

      یعنی اصلا معلوم نیست که نویسنده این مطلب یک زنه و فقط فقط مردا رو مقصر دونسته و زنا بی گناه. آخههه تا چه حدد

    • ستا

      اقا اجازه___من_____

    • بدون نام

      مجله خيلي بي انصافي چرا هرچي مطلب قشنگ و پر معني از عكس زنان بي حجاب و غربي و آرايش كرده استفاده ميكني و براي مثال منفي و تخريبي از زنان و مردان ايراني و محجبه
      مجله اين راهي كه داري ميري به نا كجا آباده
      كاشكي من تو مجلتون كار ميكردم اون موقع ميدونستم

    • هتی

      زن به محض روبه‌رو شدن با زنی برتر از خود وحشت دارد كه مبادا با برتری این زن تجاوزی به سرزمین كوچك عشق او شود یا زلزله‌ای در آن پدید آید!

      پاسخ ها

      • زهراخانوم

        واقعا هم اکثر موارد همینطوره...!

    • زوار

      راست می گویید.

    • ماهى

      شهرزادعزيز گل گفتي، حرفتو قاب طلا ميگيرم

    • خسته

      به نظر من مردا حسودتر از خانوما هستن و اسم این حسادتشون رو گذاشتن غیرت.به همه چیز خانوما گیر میدن.بعد هم میگن ما غیرت داریم.اگه خانوما هم دقیقا عین خودشون رفتار کنن میگن حسودی میکنی؟

    • ناصر

      سلام

    • بهزاد

      این 1389 و 140 دیگه چین؟!!!! معلومه که الکین .فک کنم کار اینایی که خبرارو تایید می کنن . تابلو که همه زنن. مجله کم کم دیگه باید بذاریمت در کوزه آبشو بخوریم.حالا انقد سانسور کن تا جونت درآد.

    • بدون نام

      قابل توجه اقايون:غیــرت همــان حســادت اســت امــا از نــوع مردانــه اش
      شایــد هــم حســادت همـان غیــرت اســت
      امـــا بــا نــام زنـانــه اش...
      راه دور نميرما همسر خودم فقط كافيه بگم گلزار چقد خوشگله آقا نميدونى چه شكلى ميشه كه نه تنها همسرمااااا دوستام هم همسراشون اين مدلى هستن

      پاسخ ها

      • زهراخانوم

        درست میگی!البته اینم بگما.همسر شما هم اگر به شما بگه نیوشاضیغمی یاسحر قریشی چقدر خوشگله شما هم همون شکلی میشی!ما هم همین مدلی هستیم...!حسادت تو وجـــــــود همه هست...

    • Maryam

      قابل توجه آقايون:
      غیــرت همــان حســادت اســت امــا از نــوع مردانــه اش
      شایــد هــم حســادت همـان غیــرت اســت
      امـــا بــا نــام زنـانــه اش...

    • MSM

      مجله! اونجوری که حق هر نفر یک - یا یک + باشه خیلی بهتره.ببین چه وضعی پیش اومده!!

      پاسخ ها

      • زهراخانوم

        آره منم موافقم!بی مزه شده که میتونن الکی مثبت منفی بدن!قبلا آدم میفهمید یه نظر چقدر موافق ومخالف واقعی داره!اما الان نه...!

    • پیمان

      راس می گیا بهزاد این منفی مثبتا و نظرها و ... نشون می ده نه تنها مویدان نظرها، بلکه خوانندگان مجله هم ، 99 درصدشون زنن.؟!!!!

    • رضا

      آقایون قبول کنید که حسودیم چون با وجود اینکه زن ها بهمون خیانت نمیکنن ولی اگه از کسی تعریف کنن بهمون شدیدا برمیخوره ولی ما تا یکی بهتر ببینیم سریع رنگ عوض میکنیم پس اگه خانوما حسادت کنن جای تعجب نداره.

    • زهرا خانوم

      خدایی حسادت تو وجود همه (مرد و زن)وجود داره.فقط بعضی ها این حس رو زیادی بیدار نگهش میدارن و بروزش میدن...بعضی ها هم باعث برانگیخته شدنش تو وجود طرفشون میشن!روانشناسا میگن حسودی دربرخی موارد بدم نیست ولازمه!به نظر من هرچی به طرفت حساس بشی طرفت هم آخر خسته میشه وپاش میلنگه!باید اعتماد داشته باشیم(البته اگر طرفمون لیاقتشو داشته باشه!)

    • سجاد

      معلومه اینایی که منفی دادن همشون خانم بودن!!!D:

      پاسخ ها

      • فائزه

        واقعا؟
        خودت تنهايي به اين نتيجه رسيدي؟

    • رویا

      معلومه که ما خانمها همه حسودیم .

    • امین

      اولین نشونه حسادت زنونه همین مقاله است که حس حسادت خانما رو با بی منطقی کامل البته بجز در یک مورد به مردا ربط میدن
      به خانما چه ربطی داره مردا در چه مورد حرف میزنن مگه مردا میتونن بگن خانما حق کار کردن در خارج از خونه رو ندارن یا خیلی چیزا دیگه یا اصلن تقصیر مرداس که زنا دوس دارن از خونه داری (البته اگر اگر و بازم اگر خونه دار باشن) و غیره حرف بزنن چرا نگفتی تو مهمونی هاشون از جدیدترین مد ها و لوازم آرایشی صحبت میکنند.
      اشکال نداره اینم بگید تقصیر مرداس شاید از حس حسادتون کم بشه
      زنان هيچ وقت راضي نميشوند. پرسشي که هرگز بدان پاسخ داده نشده است و خود من نيز با وجود سي سال پژوهش و مطالعه براي آن پاسخي نيافته ام اين است که «خواسته ي زنان چيست؟» ((زيگموند فرويد))

    • بابک

      اصلاً نیازی نیست که کسی بگه، کاملاً تابلوست

    • احسان

      خداييش كسي ازين نوشته بي سر و ته سر درآورد؟
      براي رسيدن به نتيجه مطلوب واقعا هر حرف بي معني و با معني را با هم قدطي كرده بود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج