۴۱۲۹۷
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

آشنایی با تازه ترین نوآوري‌هاي صنعت بيمه

صنعت بیمه هم مثل هر فعالیت اقتصادی دیگری ناگزیر از نوآوری است. کسانی که می‌خواهند در بازار بیمه عملکرد موفقی داشته باشند باید همیشه گوش به زنگ این نوآوری‌ها باشند. برخی از این طرح‌ها می‌تواند کمک حال اقتصاد خانواده باشد.

آشنایی با تازه ترین نوآوري‌هاي صنعت بيمه

هفت صبح: با گسترش شرکت‌های بیمه، هر شرکتی برای رقابت با دیگران مجبور است طرح‌های جدیدی را عرضه کند. کسانی که می‌خواهند در بازار بیمه عملکرد موفقی داشته باشند باید همیشه گوش به زنگ این نوآوری‌ها باشند. برخی از این طرح‌ها می‌تواند کمک حال اقتصاد خانواده باشد.

صنعت بیمه هم مثل هر فعالیت اقتصادی دیگری ناگزیر از نوآوری است. شاید مشتریان این صنعت مانند بعضی صنایع که تکیه‌شان بر تکنولوژی‌های جدید است مشتاقانی نداشته باشد که برای دریافت محصول جدید ساعت‌ها جلوي فروشگاه مرکزی یک برند خاص صف بکشند اما کسانی که این بازار را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اند و با مزیت‌های آن آشنا هستند همیشه چشم انتظار محصولات جدید بیمه‌ای هستند. اینکه یک شرکت بیمه برای جلب مشتری هر سال طرح‌ها و بیمه‌نامه‌های جدید طراحی کند تا چند سال قبل در ایران مفهومی ‌نا‌آشنا بود.

اما با گسترش شرکت‌های خصوصی و بالا رفتن فرهنگ خرید این موضوع کم‌کم باب شده و همین چند روز قبل یک تحقیق عملی در این زمینه منتشر شد که نشان می‌دهد بازار بیمه ‌ایران تا پنج سال دیگر به قدری رقابتی می‌شود که بسیاری از محصولات سنتی در صورتی که تغییر نکنند از گردونه حذف می‌شوند. مثلا همين بیمه مستمری. خیلی‌ها تا همين دو سه سال قبل برای اینکه در آینده از طریق بیمه مستمری بگیرند فقط یک انتخاب داشتند و آن هم بیمه اجباری تامین اجتماعی بود.

در این مدت شرکت‌های بیمه‌ای طرح‌هایی ارائه داده اند که هم امکان دریافت مستمری را برای بیمه‌گذار پس از طی یک دوره زمانی فراهم می‌کند و هم سرمایه اندوخته‌شده‌اش در پایان قرار‌داد همراه با سود به او پرداخت می‌شود. چند طرح خاص بیمه‌ای در طول یک سال قبل از سوی شرکت‌های مختلف معرفی شده که در یکی، دو ماه گذشته به مرحله اجرا رسیده‌اند یا تغییراتی در آن‌ها به وجود آمده است.

آشنایی با تازه ترین نوآوري‌هاي صنعت بيمه

انفرادی بیمه تکمیلی بخرید

بیمه تکمیلی یکی از نیاز‌های اساسی بیمه‌ای است. این روز‌ها بدون داشتن یک بیمه تکمیلی مناسب مراجعه به بیمارستان‌ها فقط با یک جیب پرپول امکان‌پذیر است. خیلی‌ها هنوز هم فکر می‌کنند خرید آن تنها از طریق گروه‌های بیمه‌ای که معمولا از سوی مراکز خدماتی و تجاری و تولیدی به بیمه‌ها معرفی می‌شوند و بالای ۵۰ نفر هستند امکان‌پذیر است. با صدور بخشنامه‌ای از طرف بیمه مرکزی و حساب و کتاب شرکت‌های بیمه خرید آن به صورت انفرادی هم امکان‌پذیر شده است.

تردید بیمه‌ها

شرکت‌های بیمه بالاخره تردید را کنار گذاشتند و بعد از اینکه مدتی از ارائه این بیمه‌نامه به صورت انفرادی طفره می‌رفتند، تصمیم گرفتند آن را به صورت انفرادی هم ارائه کنند. دلیل شرکت‌های بیمه برای نفروختن انفرادی این بیمه‌نامه ریسک بالای آن بود اما درخواست‌های زیاد و عرضه آن از طرف چند شرکت محدود باعث شد که شرکت‌های بیمه تسلیم شوند.

شرایط متفاوت

اما ریسک این بیمه‌نامه برای گروه‌های کوچک و تک‌نفره باعث شده شرکت‌های بیمه شرایط متفاوتی را براي هر کس در نظر بگیرند. هر چه سن متقاضی پایین‌تر باشد و از نظر جسمی ‌سالم‌تر باشند حق بیمه کاهش می‌یابد.حدا‌کثر سن متقاضی هم نباید از ۵۰ سال بیشتر باشد. به طور کلی یک خانواده چهار نفره در طول سال با پرداخت ۶۰۰ هزار تومان می‌توانند بیمه تکميلی بخرند.

کدام بیمه‌ها

همه شرکت‌های بیمه این بیمه‌نامه را عرضه می‌کنند اما چون تعرفه‌ها متفاوت است بهتر است قبل خرید از چند شرکت بیمه استعلام بگیرید.

بیمه عمر خودرو

بیمه عمر خودرو از طرح‌های جدید است که اجرای آن با وقفه همراه بود. مدیرعامل بیمه ‌ایران به هفت صبح می‌گوید این طرح در حال حاضر اجرا می‌شود.

موضوع بیمه‌نامه

در این طرح برای خودروی افراد، عمر مفید تعریف شده و پس از پایان عمر مفید خودرو، به فرد یک اتومبیل نو بسته به شرایطی که در بیمه‌نامه ذکر شده داده می‌شود. یعنی هر‌کس می‌تواند برای اتومبیل‌اش بر اساس بررسی کارشناسان یک عمر مفید تعریف و با پرداخت حق بیمه مشخص پس از پایان این مدت یک اتومبیل نو دریافت کند. برای هر خودرویی در کلاس خود حق بیمه متناسب تعریف می‌شود و نکته مهم در این باره اینکه این طرح در حال حاضر فقط شامل خودرو‌های تولید یا مونتاژ داخل می‌شود و دارندگان خودر‌وهای ایرانی از همین امروز می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌های بیمه ‌ایران در تهران از شرایط و مزایای این طرح با پرداخت حق بیمه استفاده کنند.

چرا خرید آن به‌صرفه است

اگر می‌خواهید یک حساب و کتاب سر انگشتی داشته باشید که‌ آیا استفاده از این بیمه‌نامه به صرفه است یا نه به این مقایسه دقت کنید و تصمیم بگیريد. اگر فردی خودرو خود را ۱۵ میلیون تومان خریده است یعنی اتومبیل او در کلاس قیمت متوسط داخلی قرار دارد. برای بیمه کردن عمر خودرو خود باید سه میلیون تومان بپردازد. با این سه میلیون تومان ۱۲ سال بعد او دوباره صاحب یک اتومبيل در آن کلاس و به قیمت روز خواهد شد و سود سه میلیون تومان هم به او پرداخت خواهد شد. اگر هم کسی پس از این مدت نخواست که اتومبیل به او تحویل شود، می‌تواند به راحتی حواله‌ای را که در اختیار دارد بفروشد. این حق بیمه برای هر اتومبیل در هر کلاس و قیمتی متغیر است اما از نظر اقتصادی کاملا به صرفه است.

نقطه ضعف

این بیمه‌نامه جزو طرح‌هایی است که صرفا توسط شرکت بیمه ‌ایران عرضه می‌شود و این قدرت انتخاب متقاضیان را کاهش می‌دهد اما مهم‌تر از آن سر‌درگمی ‌نمايندگي‌‌های این شرکت در محاسبه و فروش این بیمه‌نامه است.

بیمه‌های جدید مسافرتی

اگر قصد سفر داشتید در کنار تمام وسايل مورد نیازی که مهیا می‌کنید یک بیمه‌نامه موقت هم بخرید. بیمه مسافرت می‌تواند به شما کمک کند که با آرامش بیشتری از سفرتان لذت ببرید.تا یکی، دو سال قبل فقط مسافرانی که عازم خارج از کشور بودند می‌توانستند از این بیمه‌نامه استفاده کنند. یک سال پیش زمزمه‌های بیمه مسافرت داخلی هم شنیده شد و در این یکی، دو ماه که به تعطیلات پایان سال هم نزدیک می‌شویم طرح‌ها و پوشش‌های مختلف در حال معرفی شدن هستند.

بیمه مسافرت داخلی

شرکت‌های بیمه‌ای در بخش بیمه مسافرت خود این امکان را فراهم کرده‌اند کسانی که قصد مسافر‌ت چند روزه را در داخل کشور دارند بتوانند از این بیمه‌نامه استفاده کنند. این طرح دو ماه است اجرایی شده و شما می‌توانید با پرداخت ۲۰ هزار تومان برای هر پنج روز از بیمه حوادث در حین سفر استفاده کنید. پوشش‌های اضافی خوبی مانند بیمه سرقت منازل هم در این طرح گنجانده شده است.

بیمه مسافرت خارجی

شما هر بیمه‌ای که در داخل داشته باشید از تامین اجتماعی تا بیمه تکمیلی در مواقع لزوم، کاربردی در دیگر کشورها ندارد. با خرید بیمه مسافرت خارجی نه تنها هزينه‌هاي تحميل شده به مسافر به علت بيماري و حوادث پوشش داده می‌شود، هزينه‌هاي درماني، فوريت‌هاي پزشکي و دندانپزشکي، تاخير در حرکت هواپيما و گم شدن چمدان‌ها از جمله مواردي است که در بيمه مسافرت خارجی می‌توانید بیمه کنید.

کدام شرکت‌ها

همه شرکت‌های تجاری بیمه این بیمه‌نامه را عرضه می‌کنند اما پوشش بیمه سامان کامل‌تر است.

بیمه مستمری زنان خانه‌دار

بیمه مستمری زنان خانه‌دار یکی از موضوعات مهم است که بحث‌های مختلفی در مورد آن در جریان بود. رئيس کل بیمه مرکزی یک ماه قبل اعلام کرد این بیمه برای اولین بار در ایران توسط بیمه ملت عرضه می‌شود.

چرا مهم است

زنان خانه‌دار از آنجایی که امکان استفاده از بیمه تامین اجتماعی را ندارند برای دریافت یک مستمری در آینده دچار مشکل هستند. این طرح به آنها امکان می‌دهد با پرداخت حق بیمه‌ای مناسب برای دوران از کار‌افتادگی‌شان اندوخته‌ای مناسب داشته باشند.

امکانات دیگر

هرچند با گسترش بیمه عمر و زندگی خانم‌های خانه‌دار می‌توانند از این گونه طرح‌ها هم استفاده کنند اما این طرح از آنجایی که مخصوص این قشر طراحی شده حق بیمه‌های معقول‌تر و حمایت‌های بیشتری را ارائه می‌کند.

حق بیمه و گروه سنی

میزان حق بیمه پرداختی با توجه به سن متقاضی محاسبه می‌شود. همه بانوان بین سنین ۱۸ تا ۵۰ می‌توانند از این بیمه‌نامه استفاده کنند. البته این نکته را هم خوب است بدانيد که دیگر زنان هم می‌توانند از این بیمه‌نامه استفاده کنند اما از امتیاز‌های ویژه خانم‌های خانه‌دار مانند تخفیف در حق بیمه، امکان افزایش سالانه حق بیمه برای پوشش تورم و نیز معافیت از مالیات نمی‌توانند استفاده کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ميم

      من يكي از كارمندان بيمه ايران هستم كه تا كنون چيزي درمورد بيمه عمر خودرو نشنده بودم!
      درضمن زنان خانه دار هم ميتوانند تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي دربيان..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج