۴۳۹۳۰۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

در مقابل انتقادها، چه کنیم؟

انتقادها معمولا دردناکند اما در عین حال بسیار ارزشمند و هدایتگر می توانند باشند. وقتی صحبت از نقد استارت آپ ها و کسب و کار می شود، انتقادهای تند و تیز معمولا بسیار برای تیم اجرایی ناامید کننده اند.

وب‌سایت برسام: اکثر اوقات وقتی کمپانی ها تلاش می کنند تا خیلی زود به جایگاه بالاتری دست پیدا کنند، انتقادهای تند از کسب و کار پا به میدان می گذارند.

انتقادها معمولا دردناکند اما در عین حال بسیار ارزشمند و هدایتگر می توانند باشند. وقتی صحبت از نقد استارت آپ ها و کسب و کار می شود، انتقادهای تند و تیز معمولا بسیار برای تیم اجرایی ناامید کننده اند.

بنابراین چه اتفاقی می افتد وقتی یک واکنش خیلی بد از یک گزارشگر دریافت می کنید؟ باید پاسخ آن را منتشر کنید؟ بهترین راه برای مقابله با عواقب بد یک انتقاد تند و تیز چیست؟

در مقابل انتقادها، چه کنیم؟

۱- نقدها را ارزیابی کنید و به حرف مخاطبان گوش دهید!

اگر آثار بزرگ در دنیا مورد نقد قرار می گیرند و زیر سوال می روند، پس محصول شما هم احتمال دارد چنین شرایطی را تجربه کند. بازی بسیار معروف نینتندو موقع انتشار بازی ترکیبی اش با شبکه های اجتماعی با واکنش شدید منتقدان روبرو شد و ده درصد از سهامش افت کرد. هر چند زمانی که این بازی ده میلیون بار دانلود شد، منتقدان متوجه شدند که اشتباه می کردند.

بنابراین انتقادهای تند از کسب و کار چیزی نیست که بتواند کسب و کار را متوقف کند و به آن خاتمه دهد. در واقع مثل یک موهبتی است برای شما که لباس دیگری به تن کرده است. جدا از اینکه فکر کنید که آیا انتقادها درست یا غلط هستند، باید با منتقد مانند یک مشتری ناراضی برخورد کنید و ببینید که چه توصیه هایی برای بهتر شدن محصول ها دارد.

مشکلی که در انتقادهای تند از کسب و کار آمده را پیدا کنید. آیا نقص در محصول بوده است، در خدمات مربوط به مشتریان، انتظاراتی که برآورده نشده یا هر سه تای این موارد؟

هر وقت بدانید که کجا ایستاده اید می توانید کنترل کسب و کار را به دست بگیرید. این کار را با ارتباط بیشتر با مشتریانتان و با مخاطبان فضاهای مجازی که خلق کرده اید، می توانید انجام دهید. می توانید حتی تحقیقات انجام دهید و گروه های ویژه متمرکز برای این کار درنظر بگیرید. از آن ها سوال بپرسید و منتظر بازخورد هایشان باشید.

۲- از منتقدان تشکر کنید و سعی نکنید تنها با زبان عذرخواهی کنید

از منتقدانتان تشکر کنید و به آن ها بگویید که نظراتشان برای ادامه کارتان بسیار موثر است. اما عذرخواهی نکنید. چون کاری از پیش نمی برد. به جای آن سعی کنید تا به آن ها بفهمانید که بازخوردهایشان برایتان اهمیت زیادی دارد. با این کار نه تنها به آن ها می رسانید که نظراتشان اهمیت دارد، بلکه آن ها را ترغیب می کنید تا باز هم در آینده راجع به محصولات نظر بدهند و انتقاد کنند.

تقریبا آخرین کاری که باید بکنید شکایت کردن است. سعی کنید تا با وجود حملات تند و تیز منتقدان باز هم صبور باشید و با ادبیات حرفه ای پاسخ بدهید. این برای تصویر حرفه ای شما در آینده بسیار تاثیرگذار است.

۳- محصولاتتان را به روز کنید!

قبل از اینکه دوباره در معرض پوشش رسانه ای قرار بگیرید، مطمئن شوید که نواقص برطرف شده اند. اگر دائما سعی در ارتباط با خبرنگاران و رسانه های مختلف داشته باشید، احتمال دریافت واکنش های منفی از سوی منتقدان کسب و کار بسیار بالاتر است.

به یاد داشته باشید که بر خلاف وجود همه اشکالات قبلی، حافظه مشتریان اما کوتاه است و به راحتی می توانند نواقص را فراموش کنند. برای همین سعی کنید پسوندی جدید برای نام محصولات خود بگذارید. معمولا اپلیکیشن ها این کار را با نوشتن عدد نسخه جدید مقابل نام محصول انجام می دهند. مثلا ورژن ۲٫۰ .

می توانید محصول جدید را در معرض دید رسانه ها قرار بدهید. همچنین سعی کنید تا یادداشتی را درباره ویژگی های آخرین نسخه بنویسید و آن را به خبرگزاری ها و همچنین منتقدان قبلی بفرستید. از این پس واکنش های احتمالی مثبت پاسخ خوبی برای تصویر منفی قبلی در ذهن مشتریان خواهد بود و اوضاع را تغییر خواهد داد.

انتقادهای تند از کسب و کار زمانی به وقوع می پیوندند که استارت آپ های تازه کار قبل از راه رفتن اصرار بر دویدن می کنند. وقتی بسیار به کارتان علاقه داشته باشید، طبیعی است که فکر کنید بقیه هم مانند شما فکر می کنند و مانند شما علاقه زیادی به کسب و کار دارند. اما واقعیت عکس آن است. سعی کنید از این موضوع اطمینان حاصل کنید که محصولتان همان چیزی است که در واقع آن را ادعا می کنید و هیچوقت سعی نکنید تا خلاف واقعیت های کسب و کار را به رسانه منتقل کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج