۴۶۸۸۰
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

کنترل افکار خود را به دست بگیرید

همیشه و همه جا می خوانیم و می شنویم که باید کنترل کارها و افکار خود را به دست بگیریم. مقاله ها و توصیه های بیشماری در این رابطه وجود دارد. اما واقعا می توان پیش از انجام هر کاری، به درستی و با منطق صحیح به آن فکر کرد؟

کنترل افکار خود را به دست بگیرید

برترین ها: همیشه و همه جا می خوانیم و می شنویم که باید کنترل کارها و افکار خود را به دست بگیریم. مقاله ها و توصیه های بیشماری در این رابطه وجود دارد. اما واقعا می توان پیش از انجام هر کاری، به درستی و با منطق صحیح به آن فکر کرد؟

بسیاری از ما در دنیای این روزهای خود مشغله ها و مشکلاتی داریم که زمان بسیار کمی برای فکر کردن به خود و افکارمان برایمان باقی می گذارند. به طور مثال، زنی را تصور کنید که از همسر خود جدا شده و مسوولیت سه فرزند زیر ده سال خود را به عهده دارد. او برای گذران زندگی و بر آمدن از عهده مخارج مدرسه و ورزش کودکان خود باید دو شیف کار کند. آیا زمانی برای او باقی می ماند تا به خود یا تفکراتش فکر کند؟

گاهی انسان ها به جایی می رسند که از خود می پرسند چرا من؟ من دیگر نمی توانم ادامه دهم. بس است دیگر و ... . همیشه همه تصور می کنند خودشان هستند که در بدترین شرایط گرفتار شده اند و دیگران از درد آنها آگاه نیستند. این مسایل همیشه وجود داشته اند. همیشه بحث بد شانسی در میان مردم وجود دارد.

وقتی به این نوع مسایل فکر می کنید در واقع هیچ انتخابی جز عمل کردن به آنها ندارید. اصولا آدم ها به چیزهایی عمل می کنند که به آنها فکر می کنند. اصولا ابتدا فکر می کنیم و سپس عمل می کنیم. فعل فکر کردن همیشه مقدم است.

کنترل افکار خود را به دست بگیرید

این تکرار تفکرات منفی است که باعث ایجاد خودآزاری می شود؛ نوعی حبس ذهنی. اگر همه مواردی که به آنها فکر کنیم منفی باشند، مطمئن باشید همه کارها و حرف های ما هم منفی خواهند بود. شاید بخواهید خود را شاد و فعال به دیگران نشان دهید اما افکار منفی نیز همچون بوی بد و زننده می ماند و دیگران آن را متوجه می شوند. هیچ عطری در دنیا وجود ندارد که بتواند بوی بد تعفن را از بین ببرد. همیشه مسایلی پیش می آیند که انسان دوست دارد به تفکرات مثبت سوئیچ کند.

۱. شما از همه این مسایل بیمار می شوید و تصمیم می گیرید که به همه این تفکرات منفی پایان بدهید.

۲. چیزهایی که دیگران می گویند باعث خوشحالی شما می شود و می خواهید به آن گونه رفتار کنید.

۳. اتفاق هایی برای شما رخ می دهند و شما را به تغییر مجبور می کنند.

اگر شما هم جزو افرد پرمشغله ای هستید که زمان کافی برای فکر کردن ندارید این مسایل را حتما در نظر داشته باشید: اگر اکنون برای تفکرات خود زمانی نگذارید بعدها با مشکلات بزرگ تر مواجه خواهید شد. حتی شاید این نوع پشت گوش انداختن در آینده زندگی فرزندان شما نیز تاثیر منفی داشته باشد. در این مطلب چند راهکار ساده برای اجتناب از فکر نکردن برایتان ذکر کرده ایم.

۱. افکار خود را یادداشت کنید. هنگامی که رفتار شما تغییر کرد و ناامید یا عصبانی شدید، دست نگه دارید! یک تکه کاغذ بردارید و احساسات خود را بنویسید. مثلا بنویسید «من خیلی عصبانی هستم زیرا ... ». «از اینکه همکارم مثل احمق ها با من رفتار می کند عصبانی می شوم.». به طور کلی همه افکار خود را یادداشت کنید به این طریق آنها را ز ذهن خود روی کاغذ پیاده کرده اید. به محض نوشتن افکار منفی، آن را پاره کنید و دور بریزید. اجازه دهید افکار منفی به این طریق از ذهن شما پاک شوند.

۲. می توانید با خود تصور کنید افکار منفی خود را سوار یک بالون کرده اید و آنرا به آسمان پرواز دهید. اجازه دهید بالا و بالاتر رود تا در سینه آسمان محو و ناپدید شود.

۳. اگر به فرشته ها اعتقاد دارید می توانید تصور کنید افکار خود را به آنها می دهید تا با خود ببرند. اگر راهنما، مرشد یا همرازی دارید با او صحبت کنید و افکار خود را از ذهنتان بیرون بریزید.

۴. سریعا حواس خود را پرت کنید. اگر متوجه شدید دوباره افکار منفی به سراغ شما آمدند و می خواهند همه حواس و اعصاب شما را به هم بریزند سعی کنید روی مسایل جانبی تمرکز کنید. مثلا ضبط را روشن کنید. به افکار منفی دستور خفه شدن بدهید، ورزش کنید و با روش های ممکن حواس خود را پرت کنید تا به سراغ ناراحتی ها نرود. این کار را با تمرکز و شدت زیاد انجام دهید تا موفق شوید.

تصور و خیال چیزی است که ذهن بسیار عالی آن را درک می کند. سعی کنید با خیال و تصویر سازی به خود مسایل خوب و مثبت را تلقین کنید. هر چه بیشتر به خوبی ها و اهداف مثبت خود فکر کنید بیشتر و سریع تر به آنها دست خواهید یافت. تقریبا می توان گفت همه زندگی را تفکرات ما تشکیل می دهد. بنابراین با افکار منفی، مشکلات و بدبختی را بری خود نخرید. همیشه خوب فکر کنید. مثبت فکر کنید. مراقب مکالمات درونی خود با خودتان باشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج