۴۸۲۴۳۸
۲۵ نظر
۵۲۴۰
۲۵ نظر
۵۲۴۰
پ

چرا همیشه متاهل‌ ها از ازدواج ناراضی‌ اند؟

در حالی که ازدواج دغدغه نزدیک به ۱۱ میلیون جوانان ایرانی محسوب می شود اما همین دغدغه بسیاری از زوج ها را از کرده خود پشیمان کرده است.

وب‌سایت خبرآنلاین - زهرا داستانی: «بچه‌ها قدر مجردی رو بدونید ازدواج نکنید پشیمون می‌شید بدبخت می‌شید بیچاره می‌شید!»

در حالی که ازدواج دغدغه نزدیک به ۱۱ میلیون جوانان ایرانی محسوب می شود اما همین دغدغه بسیاری از زوج ها را از کرده خود پشیمان کرده است.

این بار حرف از تجرد و دلایل ازدواج نیست. این بار می‌خواهیم از موضوع دیگری حرف بزنیم. از موضوعی که شاید مخاطبانش دختران و پسران مجرد نباشند اما بارها و بارها زمانی که حرف از ازدواج به میان آمده جملاتی را از کسانی شنیده‌اند که خود زندگی متاهلی را تجربه کرده‌اند.

این بار روی سخن ما به سوی ۱۱ میلیون و ۲۴۰ هزار نفر مجردی که ۵ میلیون و ۵۷۰ هزار نفر آن را مردان و ۵ میلیون و ۶۷۰ هزار نفر آن را زنان تشکیل می‌دهند، نیست. این بار مخاطبان ما هزار و ۸۹۵ زوجی است که در هر شبانه روز در ایران پای سفره عقد می‌نشینند و به زندگی مشترک زیر یک سقف پاسخ مثبت می‌دهند. مردان و زنانی که برای رسیدن به این مرحله شیرین زندگی از هفت‌خوان سخت ازدواج گرچه تن خسته ولی به سلامتی گذشته‌اند و توانسته‌اند رویای خود را به حقیقت بدل کنند.
چرا همیشه متاهل‌ ها از ازدواج ناراضی‌ اند؟

نگاهی به ازدواج‌ در سال ۹۵ از دید آمار و ارقام

آخرین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور در دی ماه سال جاری نشان می‌دهد که ۵۳ هزار و ۳۱۳ ازدواج در طول این ماه در کشور به ثبت رسیده است. براساس این آمار استان تهران با ثبت ۸ هزار و ۴۲۶ ازدواج رتبه اول ازدواج‌ها و استان سمنان با ثبت ۴۱۶ ازدواج کمترین آمار را به خود اختصاص داده‌ است. پس از تهران اما خراسان رضوی، خوزستان و فارس از جمله استان‌هایی بوده‌اند که بیشترین آمار ازدواج را به ثبت رسانده‌اند. اما از آنجایی که سال ۹۵ همچنان ادامه دارد آمار دقیق و جامعی از کل ازدواج‌ها در کشور ارائه نشده است. با این حال می‌توان از جمع کل ازدواج‌ها از ابتدای سال تا دی ماه فهمید که ۵۸۸ هزار و ۹۸۶ ازدواج در طول ۱۰ ماه در ایران به ثبت رسیده است که مرداد ما با ثبت ۹۲هزار و ۷۰۴ ازدواج بیشترین آمار ثبت شده را به خود اختصاص داده است.

براساس آمار سازمان ثبت احوال در سال ۹۴ اما در کل کشور ۶۸۵ هزار و ۳۵۲ ازدواج به ثبت رسیده که از این تعداد ۵۶۲ هزار و ۶۷۱ ازدواج در شهرها و ۱۲۲هزار و ۶۸۱ ازدواج در روستاها به ثبت رسیده است. تهران همچنان در این سال با ثبت ۸۶ هزار و ۸۸۳ بالاترین آمار و استان سمنان با ثبت ۴هزار و ۷۰۵ ازدواج پایین‌ترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند.

ناراضی یا پشیمان اما طلاق نه!

فکر نوشتن این گزارش از آنجا آغاز شد که خبرآنلاین با موجی از اظهارنظرهای کاربران در رابطه با علل و عوامل افزایش تجرد جوانان مواجه شد که حکایت از یک واقعیت تلخ داشت. واقعیتی که تنها مختص به فضای مجازی نبود. واقعیتی که شاید به چالش کشیدن آن بتواند پرده از ماجرای طلاق در ایران بردارد یا شاید به کاهش آن کمک کند. واقعیتی به نام «رضایت در عین نارضایتی».

ناراضایتی از ویژگی‌های انسان است حتی اگر در اوج باشد. نارضایتی از زندگی مشترک موضوع مختص به زوج‌های در آستانه طلاق و جدایی نیست، حتی مختص به مرد و زن. این‌ روزها بسیاری از زوج‌هایی ایرانی که زندگی آرام یا نیمه‌ آرامی دارند در عین حال که علاقه‌ای به جدایی از همسر خود را ندارند اما از زندگی زناشویی خود ناراضیند و به افراد مجرد توصیه می‌کنند که اشتباه آنان را تکرار نکنند. شاید دلیل این امر بار سنگین مسئولیت زندگی مشترک باشد یا شاید آزاد زیستن در دوران مجردی. با این حال اما این ناراضایتی که شاید پشیمانی از ازدواج را در پی داشته باشد می‌تواند ساحل آرام زندگی مشترک را متلاطم و پریشان کند.

نظر متاهلان درباره ازدواج

آنچه خواهید خواند بخشی از نظراتی است که کاربران خبرآنلاین درباره ازدواج در گزارش‌های مختلف بیان کرده‌اند. نظراتی که حکایت از توصیه آنها به مجردانی دارد که ازدواج دغدغه اصلی آنها به حساب می‌آید.

کوروش یکی از کاربرانی است که گرچه طنز را دست مایه سخن خود قرار داده اما خلاصه کلامش این است که ازدواج پشیمانی به همراه دارد. او می‌گوید: «بچه ها قدر مجردی رو بدونید ازدواج نکنید پشیمون می‌شید بدبخت می‌شید بیچاره می‌شید آخرش می‌شید مث من. نوکر همتونم ازدواج نکنیدددددد.»

کاربر دیگری به نام آرش در تایید حرف کوروش نوشته است: «اشتباه‌ترین اتفاق در زندگی ازدواجههههه، فقط زندگی به سبک اروپایی‌ها و امریکایی‌ها خوبه»

البته مخالفت با زندگی مشترک واکنش بسیاری از کاربران را به همراه داشته است. کاربری به نام علی در موافقت با ازدواج خطاب به کوروش نوشته است: «آقا کوروش باید بگم که لکه دار کردی نام کوروش بزرگ رو با این پیام بی ارزشی که برای مجردها فرستادی واقعا متاسفم برات.چطور میتونی یه همچین نسخه ای برای جوونها بپیچی؟عزیزم تو خودت شکست خوردی و تو زندگیت درست انتخاب نکردی دلیل نمیشه که همه جوونها مثل تو اشتباه انتخاب کنن. من هم این دوران مجردی و همه سوالهایی که جوونها تو سرشونه رو گذروندم و از مجردیم هم واقعا لذت بردم و بسیار تردید داشتم برای ازدواج ولی با کمک خدای بزرگ و پشتکار بسیار زیاد خودم همسر ایده آلم رو پیدا کردم و بعد از شیش سال هر روز که میگذره خدا رو برای این انتخاب شکر میکنم.این هم بهتون بگم که فرق خوشبختی مجردی در مقابل خوشبختی زندگی مشترک مثل فرق بازی فیفا و فوتبال واقعی میمونه درسته که زندگی مجردی راحتتره ولی زندگی واقعی یه چیزدیگس»

مشکلات اقتصادی علت پیشیمانی است؟!

با این حال اما آن طور که از نظرات کاربران می‌توان نتیجه گرفت مشکلات اقتصادی بیشترین عاملی است که متاهلان به ویژه مردان را از ازدواج پشیمان کرده است.

کاربری به اسم روین در واکنش به دفاع علی با بیانی طنز نوشته است: «داداشم یزار یکی دو سال از ازدواجت بگذره، اونوقت بهت میگم همراه یعنی چی؟ بهترین کار رو کردی همینجور پر قدرت به راهت ادامه بده. یکی دو سال دیگه بیا اینجا کامنت بزار بگو چقدر زندگی داره بهت حال میده ....»

کاربری به اسم علی در پاسخ به کسانی که از زندگی مشترک دفاع کرده‌اند، نوشته است: سلام دوستان چه بخواییم چه نخواییم شرایط فعلی ما همینه اکثرا مشکل اقتصادی داریم ولی وقتی ازدواج کنیم وضعیتمون از اینی که هست بدتر نمیشه. توکل به خدا داشته باشیم که خودش گفته در ازدواج از فقر نترسید. من دوماهه عقد کردم خداروشکر داره خوب پیش میره البته همراهم خیلی مهمه خیلی یعنی ی دختری باشه که بفهمه و درکش بالا باشه اینم برمیگرده به سن و سال طرف اگر سن بین ۲۶ تا ۳۰ داشته باشه منطقی تره. ما مگه چندبار بدنیا میاییم. اونایی که میترسین از مشکلات مالی ازدواج ، یک یاعلی بگید و ازدواج کنید خدا هواتونو داره از اونایی که ازدواج کردن بپرسید.»

کاربر به نام محمد شایگان تمام قد از زندگی مجردی دفاع کرده و نوشته است: «آقا زن نگیرید. من گرفتم اینقدر زندگی فشار اورده اینقدر بی پولی فشار اورده هر نوع مریضی که بگی گرفتم، از زخم معده گرفته تا قلب و عروق، پولم ندارم برم دکتر، ۲۷ سال بیشتر ندارم ولی آنچنان ضعف اعصاب دارم که حد ونصاب نداره. نگیر آقا نگیر، منم غلط کردم گرفتم.»

پس رفت به جای پیشرفت بعد از ازدواج

وضعیت اقتصادی، افزایش بار مالی، قسط و قرض‌ و کاهش درآمد از جمله دلایلی است که مردان متاهل را از ازدواج پشمیان کرده است.

کاربری نوشته است: «من ده سال پیش ازدواج کردم و زود هم پشیمون شدم قبل از ازدواج درآمد خوب بنز صفر احترام داشتم چند نفری هم دورم نون می خوردند بعد از ازدواج زود پشیمون شدم به خاطر بچم تحمل کردم لطمه نخوره الان کار درستی ندارم ماشین و پولامو زنم گرفت چیزی تو دستم نمونده الان دیگه تحملشو ندارم خونمو میفروشم مهرشو بدم طلاقش بدم همشون مثل همند چیزایی که یه عمر و خونه باباش نمیدید یه شبه صاحب شد چه حرفهایی میزد الان همه زندگیم شده مالش و ... نکنید جوونا زیر بار مهر سنگین نرین شرط کنید اموالتون مال مرده پشتوانه مرده اگه اومد قبول کرد میخواد زندگی کنه خودتو میخواد اگه نه که میخواد بکنه ازت و سواری بگیره و پشیمون میشی.»

کاربر دیگری به اسم حسین نوشته است: «ای کسانی که تصمیم دارید ازدواج کنید یا در شرف ازدواج هستید، بدانید و آگاه باشید، تمام عمرتان را صرف قسط و بدبختی خواهید کرد. جامعه امروز ما جامعه ای نیست که دیگه بشه توش "عاشق واقعی" پیدا کرد. همه چی تصنعی و ریا. یه سلامی هم بکنم به مسئولین که واقعا جامعه خوبی ساختند. داریم به نقطه ای میرسیم که دخترها و پسرها دارن از هم متنفر میشند.»

امیر که از سخنانش پیداس یکی از کسانی است که زندگی مشترک خود را دوست دارد اما از بار و فشار مالی شکایت کرده و نوشته است: «پيشنهاد من به جوانان به عنوان كسي كه هشت سال است ازدواج کرده اين است كه پول بسيار مهم است بايد يك طرف قضيه پول داشته باشه با اينكه بسيار با همسرم تفاهم دارم ولي وقتي نه جرات بچه دار شدن دارم نه آينده روشني مي بينم كم كم دارم به اين نتيجه مي رسم كه يك جاي كار اشتباه كردم با ماهي سه چهار ميليون تومان به جايي نمي رسم پس كي بايد از زندگي لذت ببرم...شايد خيليها بگويند همين كه زير يك سقف بدون تنش زندگي مي كني خوشبختي ولي در جواب مي گويم خوب است ولي كافي نيست در يك كلام حداقل يك خانه و ماشين داشته باشيد بعد ازدواج كنيد بخدا دارم زير چرخ زندگي له مي شوم با فكر ازدواج كنيد نه با عشق»
چرا همیشه متاهل‌ ها از ازدواج ناراضی‌ اند؟

رضایت از زندگی به شرط انتخاب درست

می‌گویند نمی‌شود عشق را سر سفره گذاشت و با آن شکم را سیر کرد. پول و نان نیاز است که آرامش روان نیز در زندگی حاکم باشد. مخصوصا وقتی که پای زندگی فرد دیگری در میان باشد و بعد هم فرزندان پا به دنیا دو نفره زن و شوهر بگذارند. زندگی مشترک مسئولیت بیشتری را به زن و مرد تحمیل می‌کند و همین بار زیاد می‌تواند آنها را از زندگی پشیمان کند اما چطور می‌توان زندگی رضایتمندی را تجربه کرد؟ برخی از کاربران انتخاب همسر را مهمترین عامل می‌دانند.

علی نوشته است: «من پنج سال پیش ازدواج کردم. همه صراحتا بهم می‌گفتن حماقت می‌کنی. ولی خداییش به معیارهام و انتخابم و روش زندگیم مطمئن بودم. حالا پنج سال می گذره، از هر لحاظ فکر می‌کنم کیفیت زندگی و روح و روانم خیلی بهتر از رفیقای مجردم. ازدواج که می‌کنی مشکلات زیادتر می شه ولی آدم خیلی قوی تر می شه. البته همو طور که گفتم باید تو زندگی معیارها و روش درستی انتخاب کنی.»

کاربر دیگری به نام رضا نوشته است: «سال 90 ازدواج کردم هیچی بجز چند دفترچه قسط نداشتم. خیلی مواقع قسط ها عقب می افتاد و از اطرافیان قرض می کردم. ماشین نداشتیم. پول تاکسی هم نداشتیم با اتوبوس همه جا می رفتیم. یه جایی تو پایین شهر شیراز خونه اجاره کردیم خدا رو شکر آروم آروم کارم رونق گرفت و دو سال پیش فسطام تموم شد. سه ماه پیش که پراید کارکرده نسبتا تمیز خریدم. با همسرم الان احساس خیلی خوبی داریم خدا رو شکر می‌کنم.»

با این تفاسیر اما به راستی دلیل اصلی نارضایتی و پیشیمانی زوج‌ها در عین علاقه به زندگی مشترک چه می‌تواند باشد؟ آیا دلایل اقتصادی و فشارهای مالی تنها دلیل مردان برای پشیمانی از ازدواج است؟ زنان چه دلایلی برای نارضایتی دارند؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دراكولا تا به تا

      من اگر ازدواج كردم ،ميام نظر ميدم :)
      به هر حال متاهل ها هم يه زماني مجرد بودند. وقتي ميگند دوران مجردي بهتر بوده بايد باورشون كرد، دروغ كه نميگند.

    • 6adi

      چندتا از دوستام که حدودا 23-4 ساله هم هستند دقیقا یکی دو هفته بعد ازدواج ابراز پشیمونی کردند ،تقریبا همه اطرافیانم همین رو میگن ، چرا ؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شاید به خاطر این باشه که دوستان شما در سن کم ازدواج کردند. تجربه ها متفاوتند ،من به شخصه بیشتر دوستان و اطرافیانم که ازدواج کردند ،چه اونا که 6-7 ساله و چه اونا که یکی 2 ساله، اکثرا راضین و ازدواج رو توصیه میکنن

      • ع.ل

        بچه ها یادمه دبیرستان یه شعری داشتیم میگفت
        صدها چراغ دارد و بیراهه میرود
        بگذار تا بیوفتد و بیند سزای خویش

        ما الان به مجرد ها هر چی که بگیم نمیفهمن. نمیتونن بفهمن.
        .
        به من هم میگفتن نمیفهمیدم بزارید برن تجربه کنن. خودشون میان همینجا عین بلبل چه چه میزننن .خخخخخخ.

    • محمد

      جوانها بايد حداقل 150ميليون پول داشته باشند وماهي٣تومن حقوق.بعدبه ازدواج فكربكنند.ضمنا نهايت مهريه بيشتراز١١٠سكه نباشه.هيچ چيزي هم به اسم زنتون نكنيد.قدرت مردبه پولشه،چون واقعاعشقي وجودنداره.ازدواج فاميلي هم بهترازبقيه ازدواجهاست.نشناخته باهركسي ازدواج نكنيد.اگراهل دود ودم ورفيق بازي هستيد،اصلا ازدواج نكنيد .
      تا باهمسرتون چندسال زندگي مشترك نداشتيد،بچه دارنشيد.

    • بدون نام

      معمولن قدر چیزی که داریمو نمیدونیم وقتی که مجردیم معلقیم و وقتی که ازدواج میکنیم نمیدونیم چطور باید زندگی کنیم ...

    • لیلا

      سلااااام به همه...من بیست سال هست ازدواج کردم.از زندگیم راضی هستم.البته بعضی وقتها این فکر به سرم میزنه که اگه مجرد بودم به چیزهایی که دلم میخواست ودنبالشون بودم میرسیدم ولی این فکر واقعا احمقانه است. اگه زرنگ باشید و هدف داشته باشید وشریک همراهی داشته باشید به اون چیزهای خواستنی خودت میرسی.من با کمک همسرم بیست سال پیش کنکور دادم و الان در مقطع کارشناسی ارشد مدرس زبان هستم. خدا رو هم شاکرم.نتیجه اینکه ازدواج کنید البته با تغییر نگاه منفی وصد البته با پایین آوردن توقعات

    • دخترباران

      ازدواج تصمیم خیلی سختیه..همیشه همه چی اونجور که فکر میکنی پیش نمیره..چیزهایی ک انتظار داشتی اتفاق نمیفته و چیزهایی ک انتظارشو نداشتی جلوپات ظاهر میشه..مشکلاتی ک فکرشو نمیکردی..اختلاف نظر و سلایق خودشونو نشون میده..ازادی هات گرفته میشه..مستقل بودن تو خیلی از کارها دیگه برات ممکن نیست..هیچوقت هیچوقت زود ازدواج نکنید.حتی اگه عاشق و دلباخته هستین و فک میکنین دیگه مثل طرف پیدا نمیکنید.

    • بی نام

      دوست من ی دختر شادو پرانرژی بود با اصرار و زور خانوادش با پسر عموش ازدواج میکنه ک مثلا کارشناسی ارشد و کارمند اداره نفت بعدا معلوم میشه آقا بشدت بددل بوده دست بزن داشته اجازه دیدن فامیل رو به خانمش نمیده در خونه رو روش قفل میکنه مجبورش میکنه از کارش استعفا بده و بزور بچه دار میشن دفعه قبل خانم واسه طلاق رفتن ... داره گریه میکنه چون بچه رو ازش گرفته میگه طلاقت نمیدم اگر بچتو میخوای باید برگردی الان این خانم حتما از زندگیش راضیه نمیدونم چطور روتون میشه دم از مهریه بزنین

    • بدون نام

      والا من 6 ساله که ازدواج کردم ،الان یه کوچولویه 18 ماهه دارم در کل دوران مجردی هم خوبی های خودش رو داره ولی متاهلی هم یه دنیای جدید هستش که 180 درجه با قبلی فرق میکنه ولی در کل تا الان و با همه فراز و نشیب هاش دوران خوبی بوده .

    • کاربر

      سلام.من ده سال ازدواج کردم با اینکه تو مجردیم خیلی خوش گذروندم و راحت بودم.ولی بازم میگم متاهلی خیلی بهتره.خب سختی های خودشو داره ولی بازم من متاهلی ترجیح میدم به مجردی و بلاتکلیف بودن .

    • darya

      من ک مجردم و 19 سالمه و همه ی دوستای صمیمیم در عرض 3 ماه نامزد کردن اونم با چ کسایی? پسرای 32.3 ساله دقیقن همشونم یک ماه بعدش میگفتن ک مجردی خوبه و....و من برام تجربه شد ک با عقل تصمیم بگیری بهتره چون وقت واسه عاشقی زیاده و همینطور نباید از روی هوا و هوس ازدواج کنی ک پشیمون میشی! خلاصه ک منطقی باشید !

    • بدون نام

      من تازه ازدواج کردم یکسال عقد بودم اینقدر بهتون بگم که همسرم بلافاصله بعد از سربازی اومد خواستگاری و هیچی پول نداشتیم..با قسط و وام عقد کردیم و من با پس انداز خودم شروع کردم و جهیزیه جمع و جور خریدم..با اینکه الانم دوتا وام داریم و خرج زندگی زیاده اما خداروشکر راضیم و به نظرم زندگی متاهلی خیلی بهتره..ما با 15 میلیون عروسی گرفتیم هزینه جهیزیه سی میلیون و پول پیش خونه هم سی و پنج میلیون..خواستم بگم اگه سخت نگیرن جوونا و همش دنبال چشم و هم چشمی نباشن و دنبال عروسیه آنچنانی و جهیزیه فلان جور نباشن اتفاقا خیلی راخت هم میشه ازدواج کرد..هم میشه هزینه هارو کنترل کرد..

      پاسخ ها

      • محمد

        چرا جک میگید جوونای الان واسه یه تومن موندن اونوقت شما به 35 میلیون میگی کنترل هزینه

    • zibaye khofte

      من پنج ساله ازدواج کردم یه بچه یک سالو نیمه هم دارم از زندگیمم راضیم, اویل خیلی باهم درگیری داشتیم یعنی باهم زیاد تفاهم نداشتیم بعداز دوسال کم کم زندگیمون اروم شد و با اومدن بچه زندگیمون از این رو به اون رو شد, شوهرم کار ازاد داره و درسته خیلی زحمت میشکه ولی خدارو شکر راضی هستیم, اگه انتخابت درست باشه ازدواج میتونه عالی باشه, تو هررررر زندگی مشترکی جنگو دعوا وجود داره, ولی بستگی به دو طرف داره چطور باهاش کنار بیانو باهم حلش کنن, از لحاظ مالی هم ما ازدواج کردیم چیز زیادی نداشتیم ولی الان خونه و ماشین داریم در کنار یه کار خوب, از تو حرکت از خدا برکت

    • آزیتا

      تا بزرگ نشدید به معنای واقعی ازدواج نکنید بله نگید خواستگاری نرید! بخدا هیچی توش نیست من که خیلی خیلی پشیمونم نه راه پس دارم نه راه پیش واقعا جلوی پیشرفتمو گرفت واقعا هم برای من زود بود هم همسرم کاش یکی بود این حرفا رو بهم میزد اینقد ذوق نمیکردم واسه ازدواج بخیال خودم فکر کردم عاقلم و درست تصمیم میگیرم. تو فکر خودکشی هستم این روزا تحمل طلاقو ندارم تحمل زندگیو هم ندارم

    • ناری

      اگه زندگی خوب میخواید هول نباشید و زود به فکر ازدواج نباشید . متاسفانه چند تا از دوستام تا کنکور دادن برای خلاص شدن از خانواده و اینکه کار نکنند و بخور بخواب و زندگی راحت و ادم پولدار بیاد خاستگاری و از این حرفا زود دل دادند و ازدواج کردند و طلاق گرفتند . من دانشجو بودم و شوهرم هم دانشجو باهم چند سال کار کردیم از صفر شروع کردیم . باهم سختی کشیدیم .خونه خریدیم و ماشین خریدیم البته کلی قسط میدیم ولی خدا بزرگه و میگزره و کلی ارامش هست وقتی درک دوطرف وجود داره و زندگی متاهلی خوبه .

    • Lord Alireza

      والا ما هر متاهلی رو که دیدیم نسبت به سنش پیرتره.حرفی هم نزنه قیافش میگه که چقدر غم داره.

    • مت بانو

      سلام.من سال94 ازدواج کردم.از طریق دوست مشترک بهم معرفی شدیم.دوماه دوست بودیم و بعد ازدواج کردیم.از زندگیم خیلی راضی هستم.همسرو واقعا مرد خوب و صادق و مهربونیه.البته اینم در نظر دارم که هیچ فردی تو زندگیش کامل نیست.هردوتای ما ایرادهایی داریم ولی سعی میکنیم خوبیهامون بیشتر از ایراداتمون باشه.شکر خدا زندگی آرومی داریم.یه نصیحت میکنم به اونایی که از زندگیشون راضی نیستن...میتونید با کمی گذشت و کنار گذاشتن لجبازی زندگی خوبی برای خودتون و همسرتون بسازید البته به شرطی که یکطرفه نباشه.آرزوی خوشبختی دارم برای همه.شاد باشید

    • بدون نام

      زنها اگر مرد زندگيشون خيلي اهل اذيت و رو مخ نباشه ديگه چي ميخوان از زندگي مگه همين كه متاهل باشن و اسم مرد تو شناسنامه شون باشه كافيه مگه اينكه خودشون آدم پرتوقعي باشن كه مشكل پيدا كنن تو زندگي مشترك ولي مردها در مجموع بخاطر تنوع طلبي ذاتي كه دارن بايد واااااقعا عاشق زنشون باشن و مشكل مالي هم نداشته باشن كه از زندگي مشترك پشيمون نشن وگرنه به زودي فشار مسائل مالي از يه طرف و توقعات همسر و خانواده ش از يه طرف و همون تنوع طلبي باعث ميشه زود از ازدواج زده بشن.
      راحت باشين هرچي دوست دارين فحش بدين ولي اين حقيقت نهايي زندگيه چه بخواين چه نخواين.

    • محسن نامجویی

      من در 36 سالگی ازدواج کردم. شغلی هم داشتم که تقریبا همه جا رو رفتم و دیدم و حض هم کردم چه داخل چه خارج. رفیق باز نه، ولی دوستان خوبی داشتم و دارم.
      الان زندگی مشترک در وهله اول برای من اضافه شدن یک دوست به دوستای زندگیمه که ارجح هست بر همه و صمیمی ترین رفیقمه و عشقمه.
      اگر انتخابتون درست باشه دوران متاهلی با تمام مسئولیت و بار سنگینش لذت بخش خواهد بود.
      اگر رفیق بازین، اگه اهل نازکشیدن و تقسیم وقت و انرژیتون با کس دیگه نیستین، اگر تزتون اینه که چرا من باید خرج یکی دیگه رو بدم، زن خودش باید رو پای خودش وایسته ، چرا من همه بار زندگی رو باید بکشم و ... یک کلام : ازدواج نکنین
      اما اگر معنی عشق رو درک کرده باشین هیچ کدوم از فکرای بالا به سرتون نمیزنه. مطمئن باشین. با عشق ازدواج کنین ولی نه در سن کم . چون با اطمینان بگم تو سنین پایین اصلا آدم نمیفهمه عشق یعنی چی!
      برای ارضای نفستون ازدواج نکنین. هوس رو با عشق اشتباه نگیرین.
      و در پایان بگم عشق دو طرفه وگرنه عشق یک طرفه هم میشه یه جهنم براتون.

      با طرف مقابلتون در چهارچوب های مشخص باشین ، خوب بشناسینش. علایق مشترکتون رو با هم ببینین. عین یه دوست صمیمی. اصلا عجله ای برای ازدواج نکنین.
      نه دخترا دیر میشه براشون نه پسرا . همه مجردایی هم میگن ازدواج چیه و ... روزی نیست که به ازدواج فکر نکنن.
      پس با دختر و پسری که هستین به قصد ازدواج باشین. هر چه قدر که طولانی بشه مهم نیست. اونقدر باشین که هر دو طرف تاکید میکنم هر دو طرف عاسق هم باشین.
      اون وقت وقت ازدواجه . نه زودتر.
      برای ازدواج عجله نکنین. من حتی 40 سال رو هم برای پسرا و دخترا دیر نمیدونم.
      کیفیت زندگی مهمه نه کمیت.

      این افکار مسخره ای که تو ذهنمون انداختن که آی دیگه کی میخوای ازدواج کنی 60 سالت شه بچت تازه میشه 15 سالش و ... رو به کل بریزین دور.
      حساب کتابای سن و سال و بچه و ... رو بذارین تو مرحله بعد از شناخت کامل طرف مقابل و اطمینان از ازدواج. حالا میخواد تو 50 سالگی اتفاق بیفته... مهم نیست

    • همسرِ امين

      آقاي نامجويي كاملا حرفهاي درستي زدي.من به شخصه نگران بالا رفتن سنم بودم و در سن ٢٨سالگي ازدواج كردم ولي همسرم دقيقا نازكشيدن و تقسيم لحظه هاش با من رو نميپذيره و فقط ذره اي قهر يا ناز كنم فوري ميگه از اين خونه ميرم تا راحت شي . هيچ آدمي كامل نيست ولي زماني كه تو چشام نگاه ميكنه و ميگه مجردي خيلي خيلي بهتره و عشق وجود نداره تو اين زمونه احساس ميكنم دارم خواب ميبينم من با اين همه دقت اين شخص رو انتخاب كردم و احساس شادي و لذتم كم شده تو زندگي.اصلا نميشه به عقب برگشت .خودمونم بخوايم خونواده رو نميشه راضي كرد

    • بدون نام

      سلام دوستان به تجربه من حقیر بد ۱۷ سال زندگی میگم اولن تا کاربار درستی نداشتین سراغ ازدواج نرید بدش حتمن با طرف مقابلت اگه هم سلیقه وبا هم تفاهم دارید ازدواج کنید و یموردم بحث مهریه خیلی مهمه کی گرفته کی داده اینا همش حرفه بتونن شیرین میگیرن اصن مهریه که خارج از توان روز تون هس قبول نکنید که یه عمر بدبخت میشی حتمن با با توان ودرامد روزت تصمیم بگیر ..غیر این زندگی که نمیکنی برات میشه جهنمه ورهیایی از این زندگی براتون میشه یه آرزو ...

    • بدون نام

      سلامو عرض ادب دوستان ازدواج زمانی خوبه منبع درامد داشته باشی از لحاظ مالی جلو خانوادت کم نیاری همدیگرو دوست داشته باشین باهم تفاهم داشته باشی این زندگی همه لحاضاتش خوبه ...
      اما شغل ثابتی نداشته باشی شناخت کامل نداشته باشی با دختری اژدواج کنی زمانی پولداری خوبیه تا بفهمه دستو بالت خالیه هزار جور سرکوفت بزنه تفاهم نباشه زیر بار مهریه سنگین بری و زندگیت جایی برسه که تو زندگی هیچی عشقی نباشه خانمت هم استاد کارای اداری باشه تا بهش چیزی بگی ببینی امدن ماشینتو از حیاط برداشتن بردن گفتن توقیفه خونه اتو بکمک ثبت اسناد توقیف کردن تموم حسابهای خالی یا ...مسدود کردن بد ۱۶ سال زندگی پدر چن تا بچه شدی تو سن ۲۲ سالگی ازدواج کردی که اصن نمیدونستی مهریه رو بروز حساب میکنن و تو ندونسته زیر بار ۵۰۰ سکه رفتی مث من پیچاره میشی و برای نجات از این زندگی نکبتی دستو پا میزنی این چه زندگی هس تو مملکت اسلامی قانون فقط برا خانم هاس مردها هیچ حمایتی نمیشن ..
      دوستان خواهشن از رو هوسو یا عجله عدم شناخت کامل و مهریه بالا به ازدواج تن ندید وگرنه اگه پولو پشتبانه نداشتی باشی جوانی ایت تباه رفته و زندگی چیزی نمی فهمی وبرات جهنم میشه ...

    • متاهل بدبخت

      ازدواج تنها اشتباهیه که تا ادم تجربه نکنه باورش نمیشه هیچ ادمی با توصیه بقیه که تجربه کردن باورش نمیشه که چه اتفاق وحشتناکی قراره برا زندگیش بیفته ، پس همه تجربه خواهند کرد ولی بدونید بی شک همه پشیمون میشین خیلیها دارن نقش ادمهای خوشبخت رو بازی میکنن ولی همونا حسرت اینکه با همسرش یه سر به خانواده پدریش بزنه رو دلش مونده که بره و خانمش غر نزنه از همه دورت میکنه از مادرت از پدرت از کل خانوادت و هیچ راهی هم جز ادامه دادن نداری ازدواج نکنین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج