۵۲۱۸۳۸
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

چگونه به همکاران تان اجازه ندهید کلام تان را قطع کنند

تصور کنید شما در یک جلسه کاری نشسته و آماده اید درباره ایده بسیار جذاب تان توضیحاتی را به جمع ارائه کنید که ناگهان یکی از همکاران تان میان کلام تان می پرد و سخن شما را قطع می کند.

ماهنامه آینده روشن - ترجمه از فورچون: تصور کنید شما در یک جلسه کاری نشسته و آماده اید درباره ایده بسیار جذاب تان توضیحاتی را به جمع ارائه کنید که ناگهان یکی از همکاران تان میان کلام تان می پرد و سخن شما را قطع می کند. در گرماگرم یک جلسه کاری، ممکن است کلام هر کسی قطع شود اما مطالعات انجام شده در این زمینه نشان می دهد زنان بیش از مردان در جلسات کاری با این مشکل مواجه هستند.

نتایج یک مطالعه اخیر نشان می دهد مردان طی یک مکالمه سه دقیقه ای با زنان، حدود ۲.۱ برابر بیشتر صحبت آنان را قطع می کنند حال آن که در برابر مردان دیگر این میزان تنها به ۱.۸ برابر می رسد. جالب است بدانید نتایج این پژوهش نشان می دهد زنان هنگام صحبت با زنان دیگر، حرف های آنها را بیشتر قطع می کنند تا در هنگام صحبت با مردان.

فارغ از بحث های جنسیتی، زمانی که کسی به میان سخن شما می آید و کلام تان را قطع می کند به این معناست که مطلبی که در حال بیان آن بوده اید چندان هم ارزشمند نبوده است. در ادامه به راهکارهایی اشاره می کنیم که به شما نشان می دهند چگونه در چنین وضعیتی می توانید مودبانه اما قاطعانه سخن تان را ادامه دهید.
چگونه به همکاران تان اجازه ندهید کلام تان را قطع کنند

اجازه ندهید دیگران شما را از مبحث اصلی منحرف کنند

کتی کاپرینو موسس و مدیر شرکت ارتباطاتی «الیا» معتقد است اگر کسی با بی ادبی و گستاخی توضیحات شما در مورد طرح و ایده تان را قطع کرد، به او اجازه دهید صحبتش را تمام کند و پس از آن دوباره به موضوع مورد نظر خود بازگردید و صحبت تان را به اتمام برسانید. شما باید به شیوه ای محترمانه و البته غیر توهین آمیز به همکار خود نشان دهید مصمم هستید ایده یا طرح خود را در جمع مطرح کنید؛ برای مثال، می توانید در پایان صحبت همکارتان از او تشکر کنید و به حاضران جلسه بگویید: «تمایل دارم به موضوع صحبت خود بازگردم و بخش پایانی ایده خود را برای تان مطرح کنم زیرا تصور می کنم این بخش برای مبحث امروزمان اهمیت بسیاری دارد.»

کاپرینو در این باره می گوید: «کلید و راه حل این مسئله این است که اقتدار و اعتماد به نفس و دانش آموزان درباره موضوع را به حاضران نشان دهید و اجازه ندهید دیگران شما را از موضوع مورد نظرتان منحرف کنند ولی به یاد داشته باشید باید این کار را با آرامش و احترام انجام دهید.»

برای تاثیرگذاری هر چه بیشتر ایده خود از یکی از همکاران تان کمک بگیرید

اگر طرف مقابل شما به پریدن وسط کلام دیگران عادت دارد و به این کار معروف است می توانید با کمک یکی از همکاران تان گروهی دو نفری تشکیل دهید و از «استراتژی تقویت» استفاده کنید. استراتژی تقویت یکی از ترفندهای محبوب کارمندان زن در کاخ سفید است. در این ترفند یکی از زنان حاضر در جلسه موضوع مورد نظر خود را مطرح کرده، همکار دیگرش بر آن تاکید می کند و به این ترتیب اعتبار موضوع مطرح شده افزایش می یابد.
چگونه به همکاران تان اجازه ندهید کلام تان را قطع کنند
ریچل آندوجار که در زمینه ارائه مشاوره های شغلی فعالیت دارد پیشنهاد می کند پیش از هر کاری ابتدا یک همکار مناسب را برای گروه دو منفری خود بیابید؛ زیرا همکاری گروهی موجب می شود شما و همکاران در جلسات از ایده ها و نظرات یکدیگر حمایت و پشتیبانی کنید و به نظرات یکدیگر اعتبار بیشتری ببخشید؛ به این ترتیب، با استفاده از این ترفند شما هم مطمئن خواهید شد نظرات تان در جمع شنیده شده است، هم به صورت کاملا نامحسوس مالکیت ایده تان را به دست می آورید و هم به همکارتان کمک می کنید؛ همه اینها یک رابطه برنده - برنده را می سازد.

با اطمینان و اعتماد به نفس صحبت کنید

پیش از جلسه درباره مطالبی که قصد دارید از آن صحبت کنید با دقت فکر کنید. به یاد داشته باشید انتخاب کلمات، لحن، تُن صدا و همچنین فراز و فرودهای آهنگ صدای تان، همگی، بر میزان اعتماد به نفس شما تاثیرگذارند. جیل جکینتو، یکی از کارشناسان مسائل شغلی، معتقد است هنگام صحبت در چنین جلساتی باید به مسائلی همچون میزان بلندی صدا، وضوح و شفافیت در کلام، مختصر سخن گفتن یا پرگویی کردن توجه ویژه ای داشته باشید.
او پیشنهاد می کند هیچ گاه متن سخن خود را با جملاتی همچون «ممکن است ایده چندان خوبی نباشد اما...» یا «ممکن است اشتباه بگویم، اما...» آغاز نکنید. اگر نگران لحن و نوع سخن گفتن خود هستید می توانید از یک ترفند رسانه ای بسیار محبوب استفاده کنید؛ در این ترفند جلسه ای ساختگی را برای خود ترتیب دهید و از خود فیلم بگیرید؛ سعی کنید به نوع صحبت کردن خود و مسائلی چون صحبت کردن بسیار سریع، مکث های مکرر یا مِن مِن کردن توجه و از آنها پرهیز کنید.

زبان بدن خود را با سخنان تان تنظیم و هماهنگ کنید

زبان بدن شما، نه تنها بر احساس و برداشت دیگران از شما تاثیرگذار است، بر چگونگی احساس شما به خودتان نیز تاثیر بسزایی دارد. جکینتو پیشنهاد می کند هنگام صحبت به صندلی خود تکیه دهید و صاف بنشینید؛ همچنین می توانید از مدل های دیگری در نحوه نشستن خود در جلسات استفاده کنید؛ برای مثال، می توانید کمی رو به جلو خم شوید و دستان تان را روی میز بگذارید، یا این که کمی به سمت عقب خم شوید، به صندلی تکیه دهید و پاهای تان را به صورت ثابت روی زمین قرار دهید. گرچه ممکن است این ترفندها نتوانند از قطع شدن سخنان شما به وسیله دیگران جلوگیری کنند، بی تردید به شما کمک خواهند کرد در جلسه کاری تان با شهامت و اعتماد به نفس بیشتری در مورد ایده های خود صحبت کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج