جاباما
۶۴۳۳۱۷
۵۰۴۷
۵۰۴۷
پ

موفقیتِ ۱۰ برابری، به شیوه «گرنت کاردون»

گرنت کاردون (Grand Cardone) استاد فروش و نویسنده پنج کتاب کسب و کار از جمله «قانون ۱۰ برابر» و «اگر اول نباشی، آخر هستی» است. او برنامه های آموزشی فروش برای کمپانی های بزرگی مثل گوگل و شرکت بیمه افلک تدوین کرده است و برای وبسایت های همچون Fox News، Fox Business، CNBC و MSNBC مقاله می نویسد.

برترین ها - ترجمه از حمید پاشایی: گرنت کاردون (Grand Cardone) استاد فروش و نویسنده پنج کتاب کسب و کار از جمله «قانون ۱۰ برابر» و «اگر اول نباشی، آخر هستی» است. او برنامه های آموزشی فروش برای کمپانی های بزرگی مثل گوگل و شرکت بیمه افلک تدوین کرده است و برای وبسایت های همچون Fox News، Fox Business، CNBC و MSNBC مقاله می نویسد.
و با تمام این ها، او نیز در زندگی خود با مشکلاتی دست و پنجه نرم کرده است. بعد از اینکه پدرش زمانی که گرنت کاردون ۱۰ ساله بود درگذشت، مادرش مدام نگران بود و به گفته کاردون، «غذا با ترس سِرو می شد». این شاید وسواس او در مورد موفقیت، رشد و توانایی «مراقبت از خانواده اش» را توجیه کند، عبارتی که همیشه تکرار می کند.

در واقع «مراقبت از خانواده» به معنی یک جت خانوادگی خصوصی، و سرمایه گذاری هایش در املاک خانوادگی به ارزش تخمینی 350 میلیون دلار است. او به سطحی از موفقیت رسیده که بیشتر افراد فقط می توانند رویای آن را داشته باشند. چرا؟ به دلیل اینکه او به موفقیت باور دارد، و معتقد است که موفقیت وظیفه شما، تعهد شما، و مسئولیت شماست.

گرنت کاردون قوانینی برای ۱۰ برابر کردن موفقیت دارد که در ادامه با هم مرور می کنیم.
موفقیتِ ۱۰ برابری، به شیوه «گرنت کاردون»

۱. خودتان را بشناسید.

زمانی که گرنت کاردون جوانتر بود، با مشکل اعتیاد به مواد مخدر مواجه بود. ولی در سن 25 سالگی، او به آخر خط رسید و تصمیم گرفت که پاک شود و مسیر خود را عوض کند. در آن زمان بود که وقتی از کلینیک درمانی به خانه بازگشت، متوجه عاملی کلیدی در شخصیت خود شد: «من وحشت زده بودم چون که از بیکاری می ترسیدم. من متوجه شدم که بیکاری دلیل اصلی تمام مشکلاتم بود. وقتی که حوصله ام سر می رفت، وقتی که مشغول نبودم، وقتی که کاری برای انجام دادن نداشتم، به دردسر می افتادم. همیشه در زندگی ام اینطور بود، حتی مدت ها پیش از اینکه اعتیاد پیدا کنم.» بنابراین او تصمیم گرفت که خود را کاملاً وقف کاری کند، معتاد به انجام کاری شود. و در مدت 60 روز از انجام آن، اوضاع تغییر پیدا کرد.

۲. خود را نشان دهید.

چگونه چیزی از خود می سازید؟ چطور شروع به پیروز شدن و موفق شدن می کنید؟ با نشان دادن خودتان. کاردون معتقد است که اگر تازه کاری را شروع کرده اید، یا اینکه در انجام کاری دلسرد شده اید، اگر خودتان را نشان دهید و مجدداً به مقدمات کار بپردازید، بالاخره نتایج را خواهید دید. «خودتان را نشان دهید، و حتی اگر هم نمی دانید که چکار کنید، یک اتفاقی بالاخره خواهد افتاد.»

۳. تمرین فروش کنید.

کاردون قبلاً یک فروشنده بود و از این کار متنفر بود. پس چطور شد که در کاری که از آن تنفر داشت، تبدیل به متخصص شد؟ او در سن 25 سالگی وارد بازار فروش خودرو شد، و در سن 26 سالگی جزء 1 درصد برتر فروشنده ها در صنعت خودروسازی شده بود. آنجا بود که تصمیم گرفت وقعاً در این کار خبره شود، و شروع به مطالعه در مورد فروش کرد.

او هر چیزی که از اینفلوئنسرهایی مثل برایان تریسی و جکی کوپر پیدا می کرد را می خواند و گوش می داد. وقتی که کسی برای خرید ماشین به سراغ او می آمد، معاملات فروش خود را ضبط می کرد و مادرش را استخدام کرد تا تماشا کند و یادداشت بردارد، و در پایان جلسه بررسی می کرد که چه چیزی خوب جواب داد و چه چیزی موفق نبود. او می گوید، «من مذاکرات خودم را ضبط می کردم، از هر دستگاه تکنولوژی که ۳۰ سال پیش موجود بود استفاده می کردم تا بفهمم که چه کاری را درست و چه کاری را اشتباه انجام می دادم. در آن زمان دقیقاً نمی دانستم که چکار می کنم، ولی در واقع داشتم قوانین فروش تدوین می کردم.» اگر کاردون به یک چیز اعتقاد دارد، این است که هر کاری که انجام می دهید باید بدانید که چگونه بفروشید، به ویژه در دنیای کسب و کار.

4. بزرگتر فکر کنید، خیلی بزرگتر.

کاردون می گوید، «بزرگترین اشتباه من در زندگی این بود که برای مدت زیادی خیلی کوچک فکر می کردم.» به همین دلیل است که او اکنون در مورد «رشد نمایی» شور و شوق بسیاری دارد. او معتقد است که مردم دو چیز را دست کم می گیرند: اول، بیشتر مردم دست کم می گیرند که چقدر پول واقعاً نیاز دارند تا بتوانند از خانواده خود مراقبت کنند و در آسایش زندگی کنند. یعنی امنیت مالی کافی داشته باشند تا در برابر هر وضعیت بد اقتصادی در امان باشند. دوم، پتانسیل خود برای به موفقیت رسیدن را به شدت دست کم می گیرند.

5. روی میراث خود تمرکز کنید.

کاردون هر روز و شب، به جای نوشتن لیست انجام کارها، اهداف بزرگ زندگی خود را می نویسد که شامل مواردی همچون «خریدن جت بزرگتر» و «پیر شدن در کنار همسرم» می شود. وقتی از او پرسیده شد که خط پایان او کجاست، گفت که هیچ خط پایانی برایش وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد، ۱۰۰ سال دیگر است. چشمان او همواره روی رسیدن به پاداش است. خب پس پاداشی که یک قرن بعد انتظار آن را می کشد چیست؟ میراث.

اگر یک نفر مثلاً 100 سال دیگر او را پیدا کند، میراث کاردون برای آن ها چیست؟ «این شخص به من کمک کرد. این شخص کمکم کرد که کسب و کار را ساده تر کنم. این شخص بهم کمک کرد که زندگی را ساده تر کنم. این شخص کمک کرد که خودم باشم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج