۶۸۲۵۱۴
۲ نظر
۵۰۱۸
۲ نظر
۵۰۱۸
پ

آزمون: رهبر هستید یا خیر؟

این تست که در ادامه آمده است را انجام دهید و ببینید که آیا شما واقعا یک رهبر هستید یا نه. نکته کلیدی در اینجا آن است که با خودتان روراست باشید. اگر در اینجا به فکر تقلب باشید، این نیز نشانه‌ای از این است که شما یک رهبر بد هستید.

برترین ها ترجمه از حمید گنجی: همه ما حداقل یک‌بار در زندگی‌مان برای روئسای بد کار کرده‌ایم. آخرین رئیس من دو ویژگی بی‌پروایی و البته بدجنسی را در خود دانست. او فکر می‌کنید که یک رهبر خارق‌العاده است، اما در واقعیت نه هیچ کسی به او اعتماد داشت و نه دوست داشت که برای او کار کند. او یک‌بار وظیفه‌ای را بر عهده من گذاشت که باید در یک ماه تکمیل می‌شد، اما او این کار را در فقط سه روز می‌خواست تحویل بگیرد! من از کار کردن برای او نفرت داشتم.

همه ما روئسانی مانند این داشته‌ایم. کسی که شما را برای روزهایی برنامه‌ریزی می‌کند که نمی‌توانید کار کنید. کسی که اسناد مهم را گم می‎کند. کسی که دیگران را مورد سرزنش قرار می‌دهد. کسی شایعه می‌سازد. کسی که آمادگی انجام هیچ کاری را ندارد. کسی که فاقد مهارت‌های اجتماعی است و...

آزمون: رهبر هستید یا خیر؟

به اشتراک‌گذاری داستان روئسای بد ممکن است در موقع ناهار یا مواقعی مانند آن سرگرم کننده باشد، اما در واقعیت، رهبری بد یک جوک نیست. هر تیم و کسب‌وکار به یک رهبر نیاز دارد و اگر این رهبر آمادگی و اخلاق لازم را نداشته باشد، بهره‌وری کاهش می‌یابد، فروش متوقف می‌شود و کشتی کسب‌وکار به گل می‌نشیند. شما نمی‌توانید یک رهبر بد باشید و یک کسب‌وکار را رشد دهید.

اما چه چیزی یک رهبر خوب را می‌سازد؟ این تست که در ادامه آمده است را انجام دهید و ببینید که آیا شما واقعا یک رهبر هستید یا نه. نکته کلیدی در اینجا آن است که با خودتان روراست باشید. اگر در اینجا به فکر تقلب باشید، این نیز نشانه‌ای از این است که شما یک رهبر بد هستید.

آزمون رهبری

۱. شما الهام‌بخش هستید: جوهره رهبری این است که شما توانایی آن را داشته باشید که جای خود را در دل دیگران باز کنید. حال این می‌تواند کاهش خشونت‌های پلیس باشد، یا انتخاب شدن از طریق آرای مردم و یا ایجاد فروش بیشتر. و کلید این قفل درواقع توانایی شما در وادار کردن افراد به پذیرش دیدگاه شماست. (1 امتیاز)

۲. شما یک چشم‌انداز دارید: شاید لازم به گفتن نباشد که دانستن جایی که تیم شما در آینده می‌خواهد در آن نقطه قرار بگیرد، نکته‌ای کلیدی در رهبری است. سرزمین وعده داده شده کجاست؟ آیا آنجا محلی است که شما می‌توانید افراد را به آنجا ببرید؟ (1 امتیاز)

۳. شما می‌توانید یک تیم بسازید: گاندی نمی‌توانست به‌تنهایی هندوستان را آزاد کند و یک رهبر کسب‌وکار نیز نمی‌تواند با تکیه صرف بر خودش یک کسب‌وکار را رشد دهد. شما باید این توانایی را داشته باشید که افراد مختلف را دور هم گرد آورید و این افراد باید باهوش‌تر و بهتر از خود شما باشند. این تیمی است که شما را به سمت اهداف خواهد برد. (1 امتیاز)

۴. می‌توانید مسئولیت‌ها را تفویض کنید: شما نه‌تنها باید بتوانید یک تیم را بسازید، بلکه باید توانایی تفویض کردن کارهای واقعی به آن‌ها جهت به حداکثر رساندن مهارت‌هایشان را نیز داشته باشید. شما نمی‌توانید کارهای کسب‌وکار را به‌تنهایی انجام دهید و البته آن‌ها نیز نمی‌توانند. رهبران بزرگ با تفویض مسئولیت‌ها تیم‌ها را تقویت می‌کنند. (1 امتیاز)

۵. شما یک ارتباط‌دهنده عالی هستید: یک ارتباط‌دهنده خوب بودن برای شما کفایت نمی‌کند و شما در این زمینه باید به‌حداعلا برسید. (1 امتیاز)

۶. شما باید یک شنونده خوب باشید: افرادی که با شما همکاری می‌کنند و شما الهام‌بخش آن‌ها هستید باید احساس کنند که حرف آن‌ها درون سازمان شنیده می‌شود. بهترین رهبران همواره گوش می‌دهند. (1 امتیاز)

۷. باید مثبت باشید: کارهایی به این دلیل خوب پیش نمی‌روند که کارها به‌درستی انجام نشده‌اند. این وظیفه یک رهبر خوب است که باید در تمامی شرایط آرامش خود را حفظ کرده و مثبت باقی بماند. این کار دیگران را الهام می‌کند که به هدف پایبند بمانند. (1 امتیاز)

۸. باید هوش هیجانی داشته باشید: افراد به دنبال کسانی می‌روند که صادق، متفکر، دلسوز و باهوش هستند. (1 امتیاز)

نمره دهی

همان‌طور که مشاهده کردید، به هر رفتار یک نمره داده شده است، زیرا تمام آن‌ها به یک اندازه مهم هستند. قطعا همه این صفحات را نمی‌توان درون یک رهبر پیدا کرد. اما برای اینکه به عنوان یک رهبر شناخته شوید، باید در این آزمون حداقل نمره 6 را به دست آورید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تا حالا من هر چی مدیر دیدم ،میشه گفت ذاتی مدیراند

    • پگاه

      7گرفتم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج