جاباما
۷۱۴۳۰۹
۵۰۶۷
۵۰۶۷
پ

آبی، رنگی مناسب برای استراحت

اتاق خوابی به رنگ آرامش!

نوع رنگ ‌در طراحی داخلی بر روحیه و عملکرد افراد تأثیر بالایی می‌گذارد. همان‌طور که از اسم اتاق‌خواب پیداست اين بخش از خانه، فضایی برای رسیدن به آرامش است؛ به همین منظور استفاده از رنگ‌های گرم و پرحرارت در اتاق‌خواب پیشنهاد نمی‌شود. به جای آن می توان گفت که رنگ آبی یکی از بهترین رنگ‌ها برای اتاق‌خواب است.

مجله منزل - سمیه منوچهری: انتخاب رنگ در فضای داخلی از اهمیت بالایی برخورداراست. نوع رنگ ‌بر روحیه و عملکرد افراد تأثیر بالایی می‌گذارد. شما باید رنگی را انتخاب کنید که با کاربری فضایتان مناسب باشد تا شما را در رسیدن به هدفتان یاری نمايد. همان‌طور که از اسم اتاق‌خواب پیداست اين بخش از خانه، فضایی برای رسیدن به آرامش است؛ به همین منظور استفاده از رنگ‌های گرم و پرحرارت در اتاق‌خواب پیشنهاد نمی‌شود.
اتاق خوابی به رنگ آرامش!
ترکیب رنگی
همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید طراح از طيف رنگ آبی برای رنگ‌آمیزی اتاق استفاده نموده است. باید گفت رنگ آبی یکی از بهترین رنگ‌ها برای اتاق‌خواب است. اين رنگ، نشانه پاکی و آرامش است و هم‌چنین به دلیل اینکه در دسته رنگ‌های سرد قرارگرفته، می‌تواند در تابستان احساس خنکی محیط را چندین برابر کند. رنگ سفید در سقف و قاب‌های این اتاق به فضا وسعت بخشیده و بر حس آسمانی بودن اتاق افزوده است.
مکمل رنگی
طراح با انتخاب رنگ کرم در کف اتاق، سرمای حاصل از رنگ آبی را به تعادل رسانده است. او با آگاهی در کوسن‌های تخت هم، رنگ کرم را گنجانده است. نکته تأمل‌برانگیز دیگر در این تصویر، رنگ‌آمیزی دیوار داخلی شومینه به رنگ کرم است. این انتخاب طراح، تأکید می‌کند که قرار دادن رنگ کرم در کنار رنگ آبی برای ایجاد حرارتی ملایم در فضای استراحت است.
نقش رنگ قرمز
قرمز، یک رنگ دوست‌داشتنی پرحرارت است که نقش مهمی را در هر دکوراسیوني بازی می‌کند. استفاده از کتاب‌هایی با رنگ قرمز در شومینه، گرمای مطلوبی را به اتاق تزریق نموده است و مثل این می‌ماند که در دل اتاق آبی رنگ خنک، شومینه‌ای پرحرارت روشن ‌شده باشد. علاوه‌بر این قرار دادن چند کتاب با رنگ قرمز بر روی عسلی کنار تخت، تعادل رنگی را حکم‌فرما کرده است.
چیدمان
انتخاب پرده‌ای ساده در دل قاب پنجره بر روی مدرن بودن اتاق تأکید می‌کند. هم‌چنین فرشی با نقشی ساده، ولی هماهنگ با زمينه اصلی اتاق بر زیبایی این فضای مدرن افزوده است. قرار دادن صندلی با پررنگ‌ترین طيف رنگ آبی در کنار شومینه و آباژور سفیدرنگ نيز تعادل بصری را در اتاق به وجود آورده است.
نقاط قوت طرح
موضوعی که این طراحی را ویژه ساخته، انتخاب رنگ‌ بر اساس طيف‌هاي رنگی از یک رنگ اصلی است. طراح با ظرافت، رنگ‌های مکملی را وارد فضای اتاق کرده است که همین نکته نيز باعث شده تا اتاق، دلپذیر شده و خستگی ناشی از استفاده یک زمينه رنگی، غالب نشود. موضوع مهم دیگر در طراحی اتاق، ایجاد تعادل بصری است. در سمت چپ تصویر آباژور پایه‌بلند سفیدی دیده می‌شود که به دو منظور قرار داده‌ شده است: یکی به دلیل رنگ آن که برای تعادل رنگی در کنار آبی پرمایه است و دیگری نيز به دلیل حفظ کردن تعادل دیداری و وزنی با لوستر آویز در بالای تخت است.
پیشنهاد ما
به قاب عکس بالای شومینه توجه کنید. رنگ‌های انتخابی در قاب عکس کاملاً هماهنگ با محیط هستند؛ اما نکته مهم، انتخاب قاب است. ما پیشنهاد می‌کنیم در طراحی محیطی مشابه این از قاب عکس افقی به‌ جای عمودی استفاده کنید. رنگ روشن سقف و حضور پنجره‌ای تمام‌قد به همراه نور روشنی که از دلش به درون اتاق می‌تابد به‌ اندازه کافی اتاق را مرتفع نشان داده است؛ درنتیجه استفاده از عناصر عمودی این‌چنینی باید محدود گردد.
برای تهیه مجله منزل می توانید به صورت حضوری از کیوسک های روزنامه فروشی سراسر کشور و برای خرید نسخه الکترونیک از وب سایت taaghche.ir اقدام نمائید.

ضمنا برای اشتراک نسخه چاپی مجله منزل روی تصویر زیر کلیک کنید:

اتاق خوابی به رنگ آرامش!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج