۷۱۷۹۲
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

۱۰ راه برای درخشش بیشتر پالت خنثی

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که پالت رنگی خنثی برای خانه خود انتخاب کرده اید و حالا فکر می کنید که برایتان زیاد جذاب نیست؟ پالت های خنثی فضایی آرامش بخش و شیک ایجاد می کنند، ولی باید نکات زیر را به یاد داشته باشید تا برایتان کسل کننده نشوند.

10 راه برای درخشش بیشتر پالت خنثی





برترین ها: با ترکیب درست بافت، شکل و طرح، به رنگ های خنثی بژ و خاکستری روح و جان بدهید. آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که پالت رنگی خنثی برای خانه خود انتخاب کرده اید و حالا فکر می کنید که برایتان زیاد جذاب نیست؟ پالت های خنثی فضایی آرامش بخش و شیک ایجاد می کنند، ولی باید نکات زیر را به یاد داشته باشید تا برایتان کسل کننده نشوند.

اتاقی که در تصویر می بینید به ما در مورد چند اصل در پالت خنثی دکوراسیون نمونه می دهد.

1. از سایه های مختلف رنگ خنثی موردنظر استفاده کنید. این کار به اتاق شما عمق می دهد. برای مثال در این اتاق از چهار رنگ مختلف برای مبلمان استفاده شده است و دیوارها و پرده ها هم به رنگ های مختلف هستند. رنگ چوب ها از روکش مبل ها تیره تر است.

10 راه برای درخشش بیشتر پالت خنثی

۲. از بافت های متضاد زیادی استفاده کنید. اگر همه مبل های این اتاق از یک جنس بودند، اتاق معمولی می شد. ولی مبل ها با هم متفاوتند و تضاد خوبی از لحاظ جنس روکش دارند. دیوارها و پرده ها از یک رنگ هستند، ولی جنس دیوار مات و جنس پرده براق است.

۳. از بافت های باکیفیت استفاده کنید. همانطور که در این اتاق می بینید مبلمان و وسایل اتاق از جنس های باکیفیت هستند و هر کدام بطور متفاوتی نور را منعکس می کنند، پس باید اجناس باکیفیت را بشناسید و در مورد آنها اطلاعات کسب کنید.

۴. از شکل های جالب و زیبا استفاده کنید. حذف کردن رنگ از فضا باید با آوردن شکل ها به پیش زمینه همراه باشد و شکل ها در این اتاق واقعاً جلب توجه می کنند. صندلی عثمانی منحصر بفردی کنار میز گذاشته شده است و میز عسلی طلایی رنگ نیز از صفحه های گرد تشکیل شده است.

10 راه برای درخشش بیشتر پالت خنثی

۵. از ترکیب جنس ها و سطوح مختلف استفاده کنید. در این تصویر عسلی فلزی براقی می بینید که در کنار میز میکا قرار گرفته است. اگر این میز و عسلی از جنس چوب مبل ها انتخاب می شد، جذابیتی وجود نداشت و فضا کسل کننده می شد.

۶. طرح را در دکور تلفیق کنید. طرح های درشت این رومبلی ها به اتاق جان داده اند. حتی قالی و پرده هم طرح دار هستند.

10 راه برای درخشش بیشتر پالت خنثی

این اتاق از چند لحاظ جالب است و در مورد کاربرد رنگ های خنثی چیزهای زیادی می توان از آن یاد گرفت. سایه های مختلف یک رنگ، بافت های مختلف و با کیفیت، شکل های جالب و جنس های متفاوت و طرح های زیبا در آن بکار رفته اند.

10 راه برای درخشش بیشتر پالت خنثی

۷. رنگ های خنثی را ترکیب کنید. اکثر مردم فکر می کنند که پالت رنگی خنثی فقط شامل بژ می شود. ولی رنگ های خنثی دیگری هم وجود دارد و می توانید آنها را هم ترکیب کنید. در این اتاق رنگ های بژ و قهوه ای با سایه های مختلف خاکستری و طوسی، نقره ای و زغالی ترکیب شده اند.

۸. برای نظم بیشتر رنگ سیاه اضافه کنید. در این اتاق مبل های پوست گاوی نظم بیشتری به فضا می دهند و قالی ها هم رنگ سیاه یا زغالی دارند. در واقع در اکثر تصاویر فوق هم رنگ سیاه وجود دارد.

۹. عناصری از طبیعت اضافه کنید تا توجه و صمیمیت بیشتری ایجاد شود. به پایه های آباژورهای اتاق فوق نگاهی بیندازید. پالت رنگی خنثی می تواند کمرنگ و کرم باشد... یا می تواند پررنگ و جسورانه باشد.

10 راه برای درخشش بیشتر پالت خنثی

آیا جسارتش را دارید تا دیوارها را مشکی کنید؟ اگر با جنس چوب، خاکستری تیره و آینه فلزی نقره ای آن را دکوره کنید، ترکیب زیبایی پدید می آید.

10 راه برای درخشش بیشتر پالت خنثی

پالت خنثی می تواند تماماً طوسی باشد. اگر رنگ طوسی را انتخاب کردید، بهتر است سایه های نزدیک به قهوه ای را انتخاب کنید.

10 راه برای درخشش بیشتر پالت خنثی

۱۰. نترسید و در پالت خنثی خود، کمی هم از رنگ های شاد و زنده استفاده کنید. اتاق های تمام طوسی با کمی رنگ شاد، بهتر می شوند. رنگ قرمز در میان رنگ های خنثی این اتاق، قدرت نمایی می کند.

10 راه برای درخشش بیشتر پالت خنثی

لازم نیست رنگ شادی که انتخاب می کنید، به اندازه قرمز کنتراست بالایی داشته باشد. آبی مایل به نفش در تابلوی نقاشی این اتاق هم در میان رنگ های خنثی خودنمایی می کند.

10 راه برای درخشش بیشتر پالت خنثی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • nice

      برترینها جان دکوراسیون ایرانی بذار این خارجیها به درد ما نمیخوره فقط دلمون خون میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج