جاباما
۷۱۹۳۴۶
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

چند قاعده ساده برای بازاریابی ویدئویی

براساس آمار‌های سیسکو، ویدئو در حال حاضر حدود ۶۴ درصد از ترافیک اینترنت را به خود اختصاص داده است و پیش‌بینی می‌شود که این رقم تا سال ۲۰۲۰ به حدود ۸۰ درصد برسد. یعنی حدود چهار پنجم کل ترافیک جهانی!

برترین ها - ترجمه از حمید گنجی: براساس آمارهای سیسکو، ویدئو در حال حاضر حدود ۶۴ درصد از ترافیک اینترنت را به خود اختصاص داده است و پیش‌بینی می‌شود که این رقم تا سال ۲۰۲۰ به حدود ۸۰ درصد برسد. یعنی حدود چهار پنجم کل ترافیک جهانی!

بهینه‌سازی ویدئویی: چرا مهم است؟

علی رغم کار کردن سخت روی سایت و نوشتن حجم عظیمی از مقالات و محتواهای باکیفیت برای رتبه گرفتن در گوگل، اما حقیقت این است که هیچ‌کدام از این مقالات در یوتیوب رتبه‌ای را به خود اختصاص نمی‌دهند.

یوتیوب در حال حاضر با بیش از سه میلیون جستجوی ماهیانه، رتبه دوم محبوب‌ترین موتور جستجو را به خود اختصاص داده است و این یک بازار بزرگ است که باید روی آن سرمایه‌گذاری کنید.

از طرف دیگر، رقابت در گوگل بین سایت‌ها چنان بالا گرفته که کسب رتبه‌های و ظاهر شدن در صفحه نخست به یک چالش اساسی تبدیل شده است. معنای این صحبت این است که شما اجازه می‌دهید تمام سخت کوشی‌هایتان به هدر برود به همین دلیل، شما باید محتواهای خود را به ویدئو تبدیل کنید. انجام درست بهینه‌سازی به این معنی است که شما می‌توانید نهایت بهره برداری را از پتانسیل‌های سرویس یوتیوب داشته باشید.

چند قاعده ساده برای بازاریابی ویدئویی

اهداف بهینه‌سازی ویدئو

بهینه‌سازی ویدئو باید بر این سه هدف استور باشد:

  • رتبه گرفتن در گوگل با ویدئوها
  • رتبه گرفتن در یوتیوب از طریق جستجوهای این سرویس
  • ویدئوهای پیشنهادی یا توصیه شده
  • سئو ویدئو در یوتیوب و چگونگی عملکرد آن

سئو ویدئو در یوتیوب تا حدودی با فرآیندهای سئو معمول در موتورهای جستجویی مانند گوگل متفاوت است. تمامی معیارها و نشانگرهای کیفیت بالا و محتوای خوب به یوتیوب نیز اطلاق می‌شود.

هدف اصلی در اینجا نگه داشتن ترافیک در سایت است و وقتی که به این هدف رسیدید، ویدئوهای شما به راحتی در یوتیوب ترویج داده می‌شوند.

چه چیزهایی باید در مورد سئو ویدئو بدانید؟

۱- چگونه موضوع ویدئوها را پیدا کنیم؟

قدم اولین در موفقیت سئو ویدئو این است که بدانید باید چگونه برای ویدئوهای خود ایده تولید کنید. روش‌های آورده شده در زیر روش‌های ساده‌ای هستند که می‌توانید از طریق آن‌ها ایده ویدئو بعدی خود را به دست آورید.

محتواهای فعلی خود را به ویدئو تبدیل کنید: نیازی نیست که برای پیدا کردن ایده ویدئو راه دور بروید. می‌توانید به سادگی از محتواهای با کیفیت موجود در سایت که توانسته‌اند تعامل خوبی با کاربران برقرار کنند استفاده کرده و آن‌ها را به ویدئو تبدیل کنید.

رقابت خود را آنالیز کنید: اگر نمی‌دانید که نقطه شروع کجاست، بهترین راهکار این است که ببینید رقبایتان در حال انجام چه کاری هستند و نوع موضوعاتی که توسط آن‌ها پوشش داده می‌شود چیست. سپس می‌توانید از کارهای آن‌ها برای ویدئوهای خود ایده بگیرید.

از یوتیوب استفاده کنید: خود یوتیوب نیز می‌تواند منبع بسیار خوبی برای پیدا کردن ایده‌های ویدئویی باشد. می‌توانید در این سرویس مرتبط‌ترین ویدئوها را پیدا کنید.

۲- از محتواهای ویدئویی خود نهایت بهره را ببرید

سرویس یوتیوب در موقع سنجش کیفیت ویدئوی آپلود شده، معیارهای مختلفی را مدنظر قرار می‌دهد. از جمله:

  • سطح تعامل
  • زمان مشاهده

بنابراین موفقیت شما در سئو ویدئو به زمانی که بازدیدکنندگان صرف تماشای ویدئوهای شما می‌کنند و مقدار تعامل آن‌ها بستگی دارد.

چگونه افراد را به تماشا و تعامل با ویدئوهای خود تشویق کنیم؟

هدف اصلی محتوای ویدئویی این است که تا جایی که امکان دارد بتوانیم افراد را به مشاهده ویدئو تشویق کنیم. ترفندهای گفته شده در زیر به شما کمک می‌کند تا این کار را انجام دهید:

برای تشویق کاربران به کلیک کردن و تماشای ویدئوها، عنوان‌ها، توضیحات و بند انگشتی‌ها را به گونه‌ای بنویسید و انتخاب کنید که جالب توجه باشند.

در هدلاین یا بندانگشتی ویدئوهای خود از CTRهای باکیفیت استفاده کنید. این کار بازدیدکننده را به کلیک کردن روی ویدئو و تماشای آن تشویق می‌کند. حتی اگر لازم شد می‌‌توانید با استفاده از نوشته‌های رنگی بولد شده روی بند انگشتی‌ها، توجه مخاطب را جلب کنید.

مطمئن شوید که 15 دقیقه اول ویدئو به اندازه کافی سرگرم‌کننده و جذاب است. این کار باعث تعامل بازدیدکننده شده و او را تشویق می‌کند که ویدئو را تا آخر تماشا کند. اجرای یک پیش نمایش از محتوای کلی ویدئو نیز می‌تواند در جلب نظر بازدیدکننده موثر باشد.

در سئو ویدئو، نباید اجازه دهید که بعد از تمام شده ویدئو، بازدیدکننده صفحه شما را ترک کند. از او بخواهید که ویدئوی شما را لایک کرده، برای آن کامنت بگذارد یا در پایان ویدئو subscribe کند.

۳- چگونه از بهینه‌سازی ویدئو برای دوبرابر کردن ترافیک استفاده کنیم

برخلاف سایر موتورهای جستجو، در یوتیوب رابطه‌ای میان انتخاب کلمات کلیدی و رتبه وجود ندارد. البته این موضوع نباید باعث شود که از بهینه‌سازی کلمات کلیدی غافل شوید.

به جای تاثیرگذاری روی رتبه سایت، کلمات کلیدی بهینه‌سازی شده در یوتیوب موضوع کلی ویدئو و مرتبط بودن آن را نشان می‌دهند. بنابراین باید از کلمات کلیدی درست و مناسب در نام فایل، تایتل‌ها و توضیحات استفاده کنید.

این نکته به اثبات رسیده است که اغلب ترافیک کانال از بخش ویدئوهای پیشنهادی یوتیوب در سمت راست سایدبار تامین می‌شود. اینجا دقیقا همان جایی است که ویدئوی شما باید نمایش داده شود. به حد اکثر رساندن تگ‌های ویدئو به شما کمک می‌کند تا به این هدف برسید.

چند قاعده ساده برای بازاریابی ویدئویی

بهینه‌سازی با تگ‌ها

از کلمات کلیدی اصلی خود استفاده کنید، سپس رتبه ویدئو را بیابید و بعد از آن نیز مجددا تگ‌های استفاده شده را چک کنید.

از پلاگین‌هایی مانند VidlQ یا Tube Buddy استفاده کنید.

افزایش بازدید از ویدئو با ترویج آن

بعد از انتشار ویدئو در یوتیوب، باید آن را ترویج دهید. این کار به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید ویدئوی شما در معرض دید افراد بیشتری قرار می‌گیرد

برای ترویج ویدئوهای خوب می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • ویدئوی خود را در سایر پلتفرم‌ها مانند فیس‌بوک یا توییتر نشر دهید
  • ویدئوهایتان را در وبلاگ Embed کنید
  • ویدئو را به لیست ایمیلی خود بفرستید
  • از ترافیک پولی استفاده کنید
  • چالش‌های موجود در مسیر تولید ویدئو و روش‌های حل آن‌ها
  • تولید ویدئو آن قدرها هم که برخی‌ها فکر می‌کنند ساده نیست

تولید ویدئو می‌تواند بسیار سخت و هزینه‌بر باشد. استفاده از دوبین‌های باکیفیت HD، نور، هزینه استودیو، کارگردانی، ادیت و نرم‌افزارهای آن همه هزینه‌بر هستند. همچنین شما ممکن است به تور افرادی بخورید که نمی‌خواهند جلوی دوربین ظاهر شوند.

راه‌حل‌هایی برای چالش تولید ویدئو

۱- این کار را به شرکت‌ها و متخصصان این حوزه برون‌سپاری کنید. اگر شرایط تولید ویدئو برایتان فراهم نیست، می‌تونید این کار را به شرکت‌ها یا اشخاص فعال در این حوزه بسپارید.

۲- برخی سایت‌های فعال در این زمینه وجود دارند که می‌توانند محتواهای شما را به ویدئو تبدیل کنند.

محتوای ویدئویی معمولا بهتر در یاد و خاطره انسان‌ها باقی می‌ماند و با توجه به افزایش تمایل به این نوع محتواها، گنجاندن ویدئو در استراتژی بازاریابی به یک ضرورت تبدیل شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج