۷۳۰۶
۵۰۲۰
۵۰۲۰
پ

چشمانتان را به ما بسپارید

راهنمای خرید عینک آفتابی

امروزه با شكاف لايه ازن و اشعه‌هايي كه هر روز خودشان را به انسان نزديك‌تر مي‌كنند، ‌محافظت از چشم‌ها در برابر اين اشعه‌ها نيز اهميت بسزايي دارد. يكي از اين وسايل كمكي براي محافظت از چشم، عينك آفتابي است اما اين وسيله بايد ويژگي‌هايي داشته باشد تا بتواند از چشم‌ها در مقابل اشعه‌هاي مضر خورشيد مراقبت كند.

راهنمای خرید عینک آفتابی

راهنمای خرید عینک آفتابی

امروزه با شكاف لايه ازن و اشعه‌هايي كه هر روز خودشان را به انسان نزديك‌تر مي‌كنند، ‌محافظت از چشم‌ها در برابر اين اشعه‌ها نيز اهميت بسزايي دارد. يكي از اين وسايل كمكي براي محافظت از چشم، عينك آفتابي است اما اين وسيله بايد ويژگي‌هايي داشته باشد تا بتواند از چشم‌ها در مقابل اشعه‌هاي مضر خورشيد مراقبت كند. اين ويژگي‌ها شامل موارد زيادي است كه متاسفانه اغلب توسط خريداران ناديده گرفته مي‌شود. تحقيقات نشان مي‌دهد ۴۰ درصد افراد هنگام خريد عينك آفتابي، به قابليت آن در محافظت از چشم چندان توجه نمي‌كنند و در نتيجه صدمات جبران ناپذيري به اين عضو حياتي وارد مي‌كنند.

  • رنگ مهم است:
رنگ عدسي عينك در مقابل تشعشعات قابل رويت نور خورشيد بايد به حدي باشد كه شدت تشعشع صدمه‌اي به چشم نزند. در اين ميان ميزان حساسيت افراد به نور و نيز شدت نور مي‌تواند در رنگ عينك تعيين‌كننده باشد.


  • فرار از چروك:
استفاده نكردن از عينك علاوه بر صدمه به چشم به پوست دور چشم نيز آسيب مي‌زند. درصورت آفتاب شديد، فرد ناخودآگاه چشمش را جمع مي‌كند و همين مسئله باعث چروك دور چشم مي‌شود.

  • درست ببينيد:
آنچه باعث تفاوت قيمت در ميان برندهاي شناخته شده عينك با عينك‌هايي با قيمت ارزان است، اصول ساخت اوليه‌ عدسي عينك است كه در آن‌ها رعايت شده است كه شامل انحناي نرمال و نداشتن اعوجاج در عدسي است. وقتي انحناي عينك زياد مي‌شود تاثيراتي كه از جنبه فيزيكي در شكست نور ايجاد مي‌كند، آسيب‌رساننده است و اين مسئله‌اي است كه در عينك‌هاي ارزان رعايت نمي‌شود.


  • فرار از سردرد:
تابش نور خورشيد بر چشم درصورت نداشتن هيچ‌گونه محافظي مي‌تواند عوارضي مانند سردرد و خستگي را در پي داشته باشد.


  • ضد بنفش فراموش نشود:
چشم بايد در مقابل تشعشعات غيرقابل رويت نور نيز محافظت شود اما تشعشعات غيرقابل رويت توسط شخص قابل تشخيص نيست و ممكن است فرد از عينكي استفاده كند كه به‌تدريج تاثيرات سويي بر چشمش ايجادكند بنابراين لايه حفاظتي چشم در برابر اشعه ماوراي‌بنفش حائز اهميت بسيار بالايي است.


  • عينك بايد به شما بيايد:
هماهنگي عينك با چهره بسيار مهم است. بايد به نقاط حساسي مانند تماس بخش داخلي عدسي عينك با ديواره داخلي بيني كه بايد وزن عينك را در سطح وسيعي گسترش دهد تا سنگيني آن موجب اذيت نشود، توجه خاصي شود.


  • گوش‌تان آزار نبيند:
اندازه و فرم دسته‌هاي عينك كه روي گوش قرار مي‌گيرد بايد به‌گونه‌اي باشد كه راحتي را براي فرد ايجاد كند.


  • مواظب گونه‌ها باشيد:
رعايت اندازه عينك نسبت به مختصات چهره بسيار مهم است. تماس عينك با گونه و شقيقه‌ها مي‌تواند موجب ناراحتي فرد شود. ضمن آن‌كه درصورت بزرگي عينك ممكن است ابروها نيز پشت عينك بمانند كه اين تاحدودي سليقه‌اي است.


  • سبك‌تر، بهتر:
افراد مي‌توانند عينك را به وزن دلخواه سفارش دهند تا بتوانند به راحتي آن را مورد استفاده قرار دهند.


  • امتحان كنيد:
هماهنگي انحناي عينك با فرم چهره افراد از نظر جنبه زيبايي مي‌تواند قابل توجه باشد. فرد مي‌تواند با امتحان عينك‌هاي مختلف در نهايت به انتخاب درست برسد.


  • سفيد پوست‌ها، فلزي ممنوع:
افراد با پوست سفيد معمولا حساسيت بيشتري نسبت به مصنوعاتي كه مصرف مي‌كنند، دارند. اين افراد يا نبايد از عينك‌هاي فلزي استفاده كنند يا درصورت استفاده دقت كنند عينك با پوست شقيقه و گونه‌ها تماس نداشته باشد.


راننده‌ها مواظب باشيد:هنگام رانندگي عينك‌هايي با دسته بزرگ مي‌تواند خطاي ديد ايجاد كند و قسمتي از ديد افراد را مختل كند بنابراين در خريد اين عينك بايد به اين نكته نيز توجه داشت.


  • اگر عينك طبي داريد:
افرادي كه چشم‌شان دچار عيب انكساري است بايد با مشاوره با عينك‌ساز، عينكي را انتخاب كنند كه قابليت تبديل عدسي عينك طبي به آفتابي را داشته باشد چون اين افراد به‌دليل مشكلي كه دارند، حتما بايد از عينك‌ آفتابي استفاده كنند تا نور خورشيد موجب ايجاد مشكل بيشتر نشود.


  • نه كوچك نه بزرگ:
كوچكي بيش از اندازه عينك آفتابي موجب مي‌شود مردمك چشم بيش از اندازه طبيعي بزرگ شود و درنتيجه اجازه ورود تشعشعات غيرقابل رويت را بدهد. بزرگ بودن بيش از اندازه عينك هم مي‌تواند نامتناسب بودن آن را با مختصات چشم به همراه داشته باشد.


  • راهنماي اندازه‌ها اينجاست:
فاصله بين بلندترين قسمت گونه افراد تا ابروي آنها و اندازه ارتفاع استخوان بيني مي‌تواند مشخص‌كننده اندازه بلندي عدسي يعني فاصله بين ابرو و گونه باشد به‌طوري كه نه آنقدر بزرگ باشد كه با گونه آن‌ها تماس داشته باشد و نه آنقدر كوچك باشد كه مشكلات بينايي را ايجاد كند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج