۷۵۴۶
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

ضیافت سفید و زرد و صورتی

گل‌های داوودی جزو آن دسته از گل‌هایی هستند که به واسطه تنوع رنگی جالب‌توجه، مشتریان پروپاقرصی دارند. البته تنوع گل‌های داوودی نه فقط در رنگ، بلکه در شکل و شمایل آنها هم دیده می‌شود.

ضیافت سفید و زرد و صورتی

ضیافت سفید و زرد و صورتی

در ساختمان کوچکتان داوودی بکارید

گل‌های داوودی جزو آن دسته از گل‌هایی هستند که به واسطه تنوع رنگی جالب‌توجه، مشتریان پروپاقرصی دارند. البته تنوع گل‌های داوودی نه فقط در رنگ، بلکه در شکل و شمایل آنها هم دیده می‌شود. بعضی از آنها ستاره‌ای هستند و برخی دیگر پر از گلبرگ یا پَرپَر. گلبرگ‌های اطراف دایره گل داوودی اعضای گل ماده را در برگرفته‌اند و گل‌های کوچک که در داخل دایره هستند، دو عضو نر و ماده را همراه با هم دارند. البته این را بدانید که اعضای نر و ماده گل‌ها در یک زمان قابلیت باروری ندارند و شاید به همین دلیل باشد که گل‌ها هرگز به خودی خود بارور نمی‌شوند.


طرز کاشت گل‌ داوودی

گل داوودی هم در هوای آزاد و هم در گلخانه به عمل می‌آید که البته این اتفاق می‌تواند هم در گلدان و هم در فضای آزاد واقع شود. برای استفاده از گل داوودی در فصل پاییز به گلخانه نیازی نیست. چرا که پرورش این گل در هوای آزاد هم امکان‌پذیر است. اما در فصل زمستان، همه چیز بستگی به شرایط اقلیمی دارد.


به سه طریق می‌توان گل داوودی را پرورش داد:

  • خود پاجوش را از کنار بوته مادر با ریشه‌هایی که تولید کرده جدا کنید و داخل گلدان باغچه بکارید. البته از آن‌جایی که بیماری‌ها بیشتر از طریق خاک به گیاهان منتقل می‌شوند، بنابراین پرورش و ازدیاد به روش پاجوش ریشه‌دار خیلی توصیه نمی‌شود.
  • پاجوش‌های سالم را انتخاب کنید. سروته پاجوش را بزنید و به اندازه ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر از قسمت ساقه مانند قلمه استفاده کنید و در داخل گلدان به مراقبت و پرورش قلمه‌های کاشته شده بپردازید.
  • بعد از قطع ساقه‌های چیده شده گل آن چیزی که در گلدان یا خاک باغچه از بوته گل داوودی باقی مانده، برای استفاده به عنوان قلمه کاملا مناسب است. قلمه‌ها را باید بالاتر از زمین و به طول ۲۰ سانتیمتر قطع کنید.


مطابق معمول قلمه، طوری سروته آن را آماده کنید که مقطع قلمه زیر جوانه قرار گرفته و طولش حدود ۱۰ سانتیمتر باشد. برگ‌‌ها نباید قطع و یا کوتاه شده و باید سالم و شفاف باقی بمانند. قلمه‌های به دست‌آمده را می‌توان داخل گلدان یا باغچه کاشت. بعد از حدود سه تا چهار هفته قلمه‌ها ریشه‌دار می‌شوند. در این شرایط هر یک از آنها را باید در گلدان‌های جداگانه یا باغچه‌ای که برای این کار آماده کرده‌اید پرورش داد.

نکته: گل‌های داوودی هم مانند سایر گیاهان برای تغذیه و رشد مناسب نیاز به کوددهی دارند. در این بین کود ازت‌دار یا اوره بیش از سایر کودها برای نگهداری از این گل توصیه می‌شود.

نکته: گل‌های داوودی در دو نوع معمولی و هندی وجود دارند. محل اصلی رویش این گل‌ها در هندوستان و چین است. این گل‌ها به طور وحشی در این مناطق می‌رویند و در واقع این دو کشور جایگاه اصلی گل‌های داوودی هستند.

  • در ضمن برای اینکه شادابی گیاهان خانگی خود را حفظ کنید مراقب آفتاب هم باشید. این موضوع به خصوص درباره گیاهانی مثل شمعدانی که به نور مستقیم آفتاب نیاز دارند مربوط می‌شود. باید ساعات قرارگرفتن این گیاهان را به حداکثر دو، سه ساعت در روز کاهش دهیم چون بیشتر از این ممکن است گیاه براثر تابش مستقیم نورخورشید بسوزد. در بقیه ساعات روز با استفاده از سایه‌بان گیاهان را طوری بپوشانید که از قرارگرفتن در معرض مستقیم نورخورشید در امان بمانند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج