۷۷۳۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

راه حل های ما برای خانم های خانه

با منظره بد گیاهان خانگی چه کنیم

گیاهان علاوه بر ایجاد طراوت و تازگی، دکوری زنده برای منزل محسوب می‌شوند. براي اينكه دكوري زيبا از گياهان خانگي داشته باشيد بايد به سلامت آنها نیز توجه لازم را مبذول داريد.

با منظره بد گیاهان خانگی چه کنیم

با منظره بد گیاهان خانگی چه کنیم

گیاهان علاوه بر ایجاد طراوت و تازگی، دکوری زنده برای منزل محسوب می‌شوند. براي اينكه دكوري زيبا از گياهان خانگي داشته باشيد بايد به سلامت آنها نیز توجه لازم را مبذول داريد. چرا که اگر خوب رسیدگی نشوند نه تنها موجب زیبایی نخواهند شد، بلکه آسایش و آرامش را از خانه بیرون و انرژی‌های منفی را در خانه جمع خواهند كرد. با رعایت چند نکته می‌توانید گیاهان خانگی خود را سالم و با نشاط نگه دارید.

از ظروف شیشه ‌ ای استفاده نكنيد: ظروف شیشه‌ای برای زمانی استفاده مي‌شود که گیاهی را قلمه بزنيد تا به‌راحتی ریشه دهد؛ چرا که اين ظورف نور را به‌راحتی عبور مي‌دهند و آب فراوان نيز موجب گندید‌گی ریشه‌ها و از بین رفتن آنها می‌شود. ظروف شیشه‌ای آب‌رو ندارند و به همين دليل آب اضافی از خاک آنها خارج نشده و ریشه‌هاي گياه از بین می‌روند. اگر از این ظروف استفاده مي‌کنید، باید مرتبا آب گلدان را تعویض کنید یا با سنگ‌های ریز و درشت ریشه‌ها را بپوشانید و به مرطوب نگه‌داشتن سنگ‌ها بسنده کنید.

با منظره بد گیاهان خانگی چه کنیم

تعویض خاک گلدان: آب‌هایی که املاح زيادي دارند، به اصطلاح آب‌های سخت نامیده می‌شوند كه موجب از بین رفتن مواد معدنی خاک و ايجاد كپك‌هاي سپيد بر روي خاك می‌شوند. این لکه‌های سپید نشانه فقر خاک از هر نوع املاح است. بهتر است سالی یک‌بار خاک گلدان را تعویض کنید تا موقعیتی مناسب برای رشد گیاهان ایجاد شود.

تعویض گلدان: هرساله گیاهان رشد می‌کنند و ریشه آنان مکان وسیع‌تری برای رشد نیاز دارد. تعویض گلدان موجب می‌شود انگل‌های گیاهی و قارچ و کپک‌ها به ریشه گیاهان صدمه وارد نکنند و فرصتی برای رشد نداشته باشند؛ به اين طريق خاک هم پایدارتر می‌ماند. تعویض گلدان برای تمام گیاهان لازم است. اما برای گیاهان کم رشد مانند کاکتوس، هرچند سال یک‌بار نیاز به تعویض گلدان است.

جنس گلدان: بهترين گلدان‌ها با خاک رس ساخته می‌شوند که به گلدان‌های سفالی معروفند. چرا که بهترین شرایط برای شادابی و نشاط گیاه را تامین می‌کنند و موجب می‌شوند که دمای خاک برای ریشه در تابستان خنک و در زمستان گرم باشد. مخصوصا براي گیاهي مانند كاکتوس که به آب زیاد نیاز ندارد، استفاده از این گلدان‌ها موجب نشت آب اضافی به بدنه گلدان می‌شود. گلدان‌های پلاستیکی نيز برای برخی گیاهان آپارتمانی مانند پتیوس و فیكوس مناسب‌اند. از گلدان‌های فلزی هرگز استفاده نکنید چراکه موجب زنگ زدن و افزایش نفوذ سم در خاک می‌شوند. البته گلدان‌های استیل جدید دارای روکش‌های مناسب بدون ضرر هستند.

گرده‌افشانی: گرده‌افشانی برای هر گیاه فصلی خاص دارد. بهترين فصل براي اين‌كار فصول بهار و پاییز است، بهتر است در این مواقع از سال، گیاهان را در خارج از منزل نگه‌داری کنید تا زیبایی آن از بین نرود و گرده افشانی آنان نيز موجب حساسیت افراد خانواده نشود. گرده‌افشانی موجب تقویت شادابی گیاه می‌شود. البته گرده‌افشانی مخصوص گیاهان محدودی است که اغلب در باغچه‌ها کاشته می‌شوند.

تامین مواد مغذی گیاه: برای تقویت خاک بهتر است از کودهای گیاهی و شیمیایی بسته به نوع گیاه استفاده کنید. آب برنج شسته شده بدون نمک موجب شادابی و سرسبز شدن هر گیاهی می‌شود. هنگامی‌که تخم‌مرغ را می‌پزید، آب آن را در گلدان بریزید تا آهک مورد نیاز گیاه را تامین کند. از ریختن قهوه و نسکافه در خاک خودداری کنید؛ چرا که موجب اسیدی شدن خاک می‌شود. آب آکواریوم‌ها برای تقویت شاخه‌های جوان مناسب است.

آب دهی: میزان آبیاری گیاهان خانگی باید بسیار کم و حداقل باشد. بهترین اندازه آبیاری دو لیوان آب در هفته است. گیاهانی که در منزل نگه‌داری می‌کنید به آب فراوان احتیاج ندارند. هیچ‌وقت نگذارید خاک خیس بماند چراکه موجب پوسیدگی ریشه می‌شود. زیرگلدانی نيز موجب می‌شود آب اضافی گلدان نشت نکند.

نور دهی: بهتر است نور کافی به گیاه تابیده شود تا به اندازه نیاز فتوسنتز انجام شود و شاداب بماند. پشت پنجره، پاسیو و بالکن مکان‌های مناسبي براي نگه‌داری گیاهان است. حتی یک لامپ نیز می‌تواند نور گیاه را تامین کند. برای شادابی بیشتر گیاهان بهتر است تابستان آنها را بیرون آورده و چند ساعتی در هوای آزاد قرار دهید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج