۷۸۴۸۴۱
۳۴ نظر
۵۳۱۱
۳۴ نظر
۵۳۱۱
پ

۱۹ نکته برای داشتن رابطه جنسی بهتر و سالم‌تر

اخیرا احساس می‌کنید روابط جنسی شما و همسرتان کمی خسته کننده شده؟ سلامت جسمی و روانی شما تاثیر قابل بزرگی بر روابط جنسی‌تان دارد. در این مطلب ۱۹ نکته‌ی مهم را برایتان جمع آوری کرده‌ایم تا روابط زناشویی بهتری داشته باشید.

برترین ها - ترجمه از هدی بانکی: اخیرا احساس می‌کنید روابط جنسی شما و همسرتان کمی خسته کننده شده؟ سلامت جسمی و روانی شما تاثیر قابل بزرگی بر روابط جنسی‌تان دارد. در این مطلب ۱۹ نکته‌ی مهم را برایتان جمع آوری کرده‌ایم تا روابط زناشویی بهتری داشته باشید.

1. ورزش کگل انجام دهید

حتما در مورد ورزش کگل شنیده‌اید که مربوط به عضلات کف لگن هستند اما چرا باید این تمرین را انجام دهید؟ عوامل گوناگونی چون بارداری و بالا رفتن سن، این عضلات را به مرور زمان ضعیف می‌کنند. تقویت عضلات کف لگن نه تنها ریسک بی‌اختیاری ادرار را پایین می‌آورد بلکه زندگی جنسی‌تان را نیز به طرز شگفت آوری تحت تاثیر قرار می‌دهد.

2 . رابطه‌ی جنسی را به عنوان یکی از کارهای عادی روزمره تلقی نکنید

هرچند اغلب سخت است که لا به لای تمام مشغله‌ها و کارهای خسته کنند، وقت آزاد پیدا کنید اما اگر نگاه‌تان به رابطه جنسی مانند یکی از کارهای روزمره باشد که احساس کنید فقط باید انجامش دهید، فعالیت جنسی‌تان هیچ شور و هیجانی نخواهد داشت و این شما را به زودی دلزده خواهد کرد.

طبق مطالعات انجام شده، داشتن فعالیت‌های جنسی بیشتر بین زوجها لزوما به این معنی نیست که رابطه‌ای شادتر دارند. چرا؟ چون رابطه‌ی جنسی زیاد باعث می‌شود آن را مانند یکی از کارهای عادی‌تان تلقی کنید. برای فعالیت جنسی‌تان مکررا وقت بگذارید اما باید خودجوش و بدون برنامه باشد.

۱۹ نکته برای داشتن رابطه جنسی بهتر و سالم‌تر

۳. اگر به مشاوره نیاز دارید غفلت نکنید

برای مطرح کردن تمایل جنسی پیش همسرتان مشکل دارید؟ نگران این هستید که تمایل جنسی همسرتان بیشتر از شماست؟ آیا در روابط خود مشکلی دارید که روی زندگی جنسی‌تان اثر گذاشته؟ در مورد کمک خواستن از مشاور تردید نداشته باشید.مطمئن باشید سکس تراپی یا زوج درمانی به نفع هر دوی شما خواهد بود.

۴. به پیشنوازی بیشتر اهمیت بدهید

رابطه‌ی جنسی ناگهانی و بدون مقدمه هیچ ایرادی ندارد اما خانمها معمولا به زمان بیشتری برای تحریک شدن نیاز دارند. کاملا تحریک و آماده شدن برای رابطه‌جنسی باعث می‌شود تجربه‌ی بسیار خوشایندتر و لذتبحش‌تری از فعالیت‌ جنسی خود داشته باشید که هر دوی شما از آن سود خواهید برد. پس پیشنوازی و معاشقه را دست کم نگیرید چون سبب می‌شود جریان خون به سمت اندامهای جنسی بیشتر شده و ارگاسم‌های قوی‌تری داشته باشید و کلا راضی‌تر باشید.

۵. هرگونه مشکل جنسی را جدی بگیرید

بیماریهای جنسی فقط شامل بیماریهای منتقله از راه جنسی نمی‌شوند. تست‌های منظم پزشکی می‌توانند هر گونه بیماری یا اختلال پنهانی را که ممکن است موجب ناخوشایند شدن فعالیت‌های جنسی‌تان بشوند شناسایی کنند. مثلا اختلال نعوظ ممکن است شاخصی از مشکلات قلبی و عروقی باشد و روابط جنسی مکررا دردناک نیز می‌توانند دلالت بر مشکلات زنانگی داشته باشند. پس معاینات سالیانه‌ی پزشکی را جدی بگیرید.

۶. اگر چیزی اذیت‌تان می‌کند آن را با پزشک متخصص زنان‌تان در میان بگذارید

آیا حین رابطه جنسی، ترشحات یا گرفتگی‌های غیرعادی دارید؟ این موضوع را از پزشک‌تان پنهان نکنید. پزشک متخصص زنان آموزش دیده و می‌داند چگونه کمک‌تان کند پس خجالت را کنار بگذارید و درمورد مشکلی که روابط جنسی‌تان را تحت تاثیر قرار داده و ممکن است نشاندهنده‌ی عارضه‌ای جدی‌تر باشد با او حرف بزنید.

۱۹ نکته برای داشتن رابطه جنسی بهتر و سالم‌تر

7. ورزش می‌تواند روی فعالیت‌های جنسی‌تان اثر مثبت بگذارد

ورزش نه تنها به سلامت جسمی‌تان کمک می‌کند بلکه می‌تواند موجب روابط جنسی بهتر نیز بشود. ضمنا اگر با همسرتان برای دویدن، والیبال بازی کردن، دوچرخه سواری یا هر فعالیت بدنی دیگری برنامه ریزی کنید و با هم باشید، ارتباط خود را در خارج از اتاق خواب نیز تقویت خواهید کرد. ورزش اعتماد بنفس‌تان را بالا می‌برد و این برای هر دوی شما خوب است.

8. داروهایی را که مصرف می‌کنید چک کنید

آیا شما یا همسرتان اخیرا میل جنسی‌تان کم شده؟ بعضی از داروها مانند داروهای ضد افسردگی، قرصهای جلوگیری از بارداری و حتی آنتی هیستامین‌ها می‌توانند میل جنسی را کاهش بدهند. همیشه در مورد عوارض داروهایی که پزشک برایتان تجویز می‌کند از او سوال کنید. ممکن است داروی جایگزینی با عوارض کمتر وجود داشته باشد.

9. به تغذیه اهمیت دهید

رژیم غذایی‌تان نیز روی زندگی جنسی‌تان تاثیر دارد. انتخاب غذاهای ناسالم می‌تواند میل جنسی‌تان را ضعیف کند، انرژی‌تان را پایین بیاورد، موجب التهاب شود و حتی اختلال نعوظ ایجاد کند. افزایش وزن ِ ناشی از تغذیه‌ی نادرست نیز می‌تواند روابط جنسی‌تان را تحت تاثیر قرار دهد. اضافه وزن ن تنها برای قلب ضرر دارد بلکه اعتماد بنفس‌تان را هم کم می‌کند. میوه‌ها و سبزیهای تازه، غلات کامل، پروتئین (مانند سالمون) و گوشت قرمز با کیفیت غذاهای سالمی هستند که به افزایش میل جنسی‌تان کمک می‌کنند. شکلات تلخ، پلی فنول فراوانی دارد و برای میل جنسی عالیست.

۱۹ نکته برای داشتن رابطه جنسی بهتر و سالم‌تر

۱۰. شما پیشنهاد دهنده‌ی رابطه جنسی به همسرتان باشید

اگر تمایل به رابطه جنسی دارید منتظر نمانید. چه اشکالی دارد شما شروع کنید. این طرز فکر اشتباه را کنار بگذارید که مرد باید شروع کننده باشد.

۱۱. ارتباط با همسرتان را تقویت کنید

شما باید با همسرتان ارتباط موثر داشته باشید. ارتباط ضعیف و بی کیفیت می‌تواند موجب نارضایتی شود و در نتیجه خشم و لطمه به احساسات را به دنبال داشته باشد.

۱۲. سلامت قلبی و عروقی‌تان مهم است

بیشتر وقتها اختلال نعوظ به دلیل جریان خون نامناسب است که علتش می‌تواند وجود مشکلی در سلامت قلب باشد. فعالیت جنسی یک راه خوب برای حفظ سلامت قلب است، اما اگر تمایل جنسی‌تان افت کرده خوب است وضعیت سلامت قلب‌تان را بررسی کنید.

۱۹ نکته برای داشتن رابطه جنسی بهتر و سالم‌تر

13. شور و هیجان‌تان را بیشتر کنید

کمی هم برای خوشگذارنی با هم وقت بگذارید. شاید سالها از آخرین باری که با هم یک شام رمانتیک خورده بودید گذشته باشد. پس دست به کار شوید و دوباره عاشقی کنید. هر کاری که به شما حس خوب می‌دهد و شما را به هم نزدیک‌تر می‌کند انجام دهید.

14. اعتماد بنفس خودتان را تقویت کنید

چیزهای زیادی هستند که می‌توانند در طول زندگی اعتماد بنفس‌تان را تضعیف کنند. افزایش وزن و بهم خوردن تناسب اندام، علائم فیزیکی افزایش سن و یا بحرانی در زندگی همه و همه می‌توانند اعتماد بنفس‌تان را پایین بیاورند و شور و هیجان‌تان را نابود کنند. ببینید چه چیزی باعث کاهش اعتماد بنفس شما شده و تغییراتی در زندگی خود ایجاد کنید. رژیم غذایی سالم و متعادلی داشته باشید و حتما به طور منظم ورزش کنید. فعالیت‌هایی که به شما لذت می‌دهند انجام دهید، مهارتی جدید یاد بگیرید و یا اصلا مدل مو و تیپ‌تان را عوض کنید. خلاصه هر کاری که برای خارج کردن شما از یکنواختی لازم است انجام دهید.

15. کار و استرس و مسائل مالی و بچه‌ها و ... را پشت در اتاق خواب بگذارید

مسائل کاری و مالی می‌توانند شور جنسی را بکُشند. اما باید تلاش‌تان را بکنید تا هیجان جنسی‌تان را زنده نگه دارید. در اتاق خواب در مورد مشکلات‌تان حرف نزنید. برای اتاق خواب‌تان حریم خاصی قائل باشید و آن را مکانی مخصوص برای خلوت بی‌دغدغه‌ی دو نفره‌تان بدانید، همین و بس!

16. استرس‌تان را کنترل کنید

تغییرات زندگی، چه کوچک و چه بزرگ، می‌توانند تاثیر منفی بر زندگی جنسی‌تان بگذارند، حتی اگر این تغییرات مثبت باشند. خانه‌ی جدید، کار جدید، بچه دار شدن و هر تغییر دیگری می‌تواند استرس برانگیز باشد و جسما و روحا، آرامش‌تان را بهم بزند. در این مورد با همسرتان گفتگو کنید و بدانید که ناآرامی‌ها و استرس‌ها همیشگی نیستند اما باید کنترل شوند.

۱۹ نکته برای داشتن رابطه جنسی بهتر و سالم‌تر

۱۷. وضعیت هورمونهای‌تان را چک کنید

ضعف میل جنسی می‌تواند ناشی از اختلال هورمونها باشد. کورتیزول زیاد ِ ناشی از استرس می‌تواند فورا میل جنسی را خاموش کند. برای برخی از خانمها افت استروژن در اثر یائسگی می‌تواند موجب خشکی واژینال شده و دخول را دردناک کند و کلا میل جنسی را کاهش بدهد. در عده‌ای از خانمها نیز عدم تعادل تستوسترون به دلیل سندرم تخمدان پلی کیستیک یا استرس می‌تواند میل جنسی را کاهش بدهد. در این مورد با پزشک‌تان مشورت کنید.

۱۸. فقط شما دو نفر!

وظایف خانوادگی و مسئولیت‌های جورواجور نیز اغلب وقتی برای خلوت کردن همسران باقی نمی‌گذارند. اختلافات خانوادگی نیز فشار و استرس در درون رابطه ایجاد می‌کنند. برای خودتان وقت بگذارید و به طور منظم این کار را انجام دهید و درک کنید که شما دو نفر نیاز دارید پیش از هر چیزی به نیازهای همدیگر رسیدگی کنید. مشکلات خود با سایر اعضای خانواده را وارد رابطه‌ی دو نفره‌ی خود نکنید.

۱۹. به خواسته‌های دل خودتان اهمیت دهید

خودتان را چقدر می‌شناسید؟ نسبت به علاقه مندی‌های خودتان چقدر آگاهید؟ کمی عمیق‌تر به خودتان نگاه کنید. کشف کنید چه چیزی به شما هیجان می‌دهد و فانتریهای‌تان چه هستند. در موردشان با همسرتان حرف بزنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Sara

      من از این رابطه ها متنفرم به خدا...برای همین از ازدواج فراری هستم میدونم آدم ها زود قضاوت می کنند منفی میدن ولی دست خودم نیست از این رابطه ها به شدت بدم میاد و تا آخر عمرم میخواهم مجرد بمونم تازگی ها تو پرستاری استخدام رسمی شدم و الان تو بیست و دو سالگی با وجود خواستگار های زیاد از دست حرفهای پدر و مادرم برای اینکه چرا خواستگارها رو رد می کنم به ستوه آمده ام..برای همین هم خرت و پرتم رو جمع کرده ام و در خوابگاه بیمارستان می مونم..فکر می کنند من روانی هستم و نیاز به مشاوره ولی مشاور ها زیاد حرف می زنند مفتی بیهوده حرف می زنند..امیدوارم قضاوت نکنید من از این رابطه ها چندشم میاد..آدم شرم و حیایش اجازه حتّی فکر کردن بهش نمیده...پس عطای ازدواج رو به لقایش می بخشم و پای گناه یا هرچی باشد تو گردن خودم..
      هیچ امیدی هم به شفا ندارم..

      پاسخ ها

      • وروجک

        ببین فکرمیکنی الان هم سن وسالت کم است...من هم که پسربودم اینقدرغرورداشتم که میگفتم هیچ زن ودختری نمیتونه من راتحریک کنه به رابطه جنسی..ورزشکاربودم اینقدرطول کشیدوپول خرج میکردم که مبدا پول داشته باشم وبخواهم ازدواج کنم...منم مثل توفکرمیکردم که بده گناه است ولی رفته رفته وقتی سن سالم رفت بالا فهمیدم که خدا همه چیش روحساب وکتاب است...خیلی زن وشوهرها به میل جنسی رفتارمیکنندوزندگی خوبی وسالمی دارند بابچهای سالم...وبایدباشد میل جنسی که توتلخیله بشی ...توبدن هرکسی هست میل جنسی یکی زیاد یکی کم ولی هست ولی تو ومن جلوی میل جنسی یمان راگرفتیم وبنا به دلایلی کنترل میکنیم...ولی وقتی روزش رسید وآنکسی که عاشقش میشوی ناخداگاه جلوی توسبزشد وتوبه همسری قبولش کردی میفهمی که لازم بوده این میل جنسی...میل جنسی اولش اشتیاق داری ولی بعدش پشیمان میشوی که چرا گناه کردم...درصورتی که گناه نیست لازمه بدن است که بایدانجام شود....من الان 35سالم است ومجردم هنوز اگرمیل جنسی م راکنترل نمیکردم الان برای خودم زن وفرزند داشتم...یک جورایی انگارعقب هستی اززندگی...توهم صبرداشته باش وقتش میرسه آنروز ....

      • بدون نام

        صبر کن شما سن ات که 35 رسید بازم از این حرف ها میزنی یا نه

      • بدون نام

        کدوم رابطه ها؟! اینجا در مورد نوع رابطه خاصی حرف نزده که درباره چگونگی بهبود و کیفیت رابطه جنسی زوجین حرف زده چی میگی شما با کی کار داری اصلا؟! :/خب چرا پرستاری میخونی؟برو راهبه بشو

      • رها

        عزیزم از نظر پیامبر هم حلال ترین خدا ازدواجه و همین رابطه جنسی. وقتی کسی رو دوست داشته باشی حتی اگر نخواد هم باز شما اصرار میکنی که ببوسه و در آغوش بگیردت. اگر تهرانی یه مشاوره پیش دکتر بهنام اوحدی سکسولوژیست برو. کمکت میکنه واقعا. هرچند حق مشاوره بالایی داره اما عاااالیه. بعدشم هنوز بچه ای . بگرد بچرخ زندگی کن بدون این عذاب وجدان ها و سرکوب غریزه ات . من که لذتی بالاتر از این تو این دنیا ندیدم. البته فقطو وفقط با عشقم که بهترین همسر دنیاست.

      • بدون نام

        سارا جان خیلیی جوونی. حیفه این موضوع رو تو ذهنت بزرگ نکن. هر بهش تشعشع تنفر نده.که شدیدتر بشه. واقعا هم بد نیست با یه مشاور صحبت کنی

    • وروجک

      ازهمه مهمتر بایددوطرف لاغر ویاحداقل تپل باشند...دوم جسارت به خرج بدهی کم روی برنمیداره...سوم استرس رابایدکنترل کنید البته نه استفاده ازموادمخدر...چهارم فضای آروم سکوت ودلنشین همراه موسیقی...پنجم تغذیه مناسب پرخوری نکنید وغذاهای سالم وکم چرب بخورید همراه باادویه های گرم بزنیدتوغذا مثل زعفران کاری دارچین...انشالله که لذت ببرید از زندگی زناشویی..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اشتباه گفتی اول باید پول باشه :) تا آخرم باید پول باشه بعد همه این نسخه هایی که دادی قابل اجراس

    • امیر

      بیشترین عامل طلاق امروزها ناشی از عدم ارضا کردم طرف مقابل در مسأله جنسی است که اگر ذوجین این کار را به نحو احسن انجام دهند از بیشتر ناراحتی ها و دعواهای زندگی دور میشوند و استحکام خانواده بیشتر می‌شود و باید آموزش کافی به ذوجین در تمامی سنین داده شود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عدم ارضا کردن طرف مقابل!!! دقیقا اشتباه اکثر افراد همینه.ارضا کردن دو طرفه درسته هر دو باید این کارو کنن نه فقط هر کی برای طرف مقابل.یکطرفه بن بسته تهش

    • lida

      تو این وضع و اوضاع و گرونی و تنش و استرس مگه میشه رابطه جنسی داشت با همسر صبح تا شب باید سگ دو زد واسه بدهکاریا و یه لقمه نون حلال.شبه که خست ه و کوفته میایم خونه دیگه رمقی برای رابطه حنسی نداریم.

      پاسخ ها

      • وروجک

        تازه اگر2تا تلبکار زبون نفهم هم داشتی باشی که یازنگ خانه رامیزند وهم تلفن آنوقته که هرچی استرس است میادسراغت وتو دیگه عقیم میشوی..

      • بدون نام

        دقیقا چرا ازدواج کردین شما؟

    • بدون نام

      ای بابا نفسداز جا گرم بدند میشه

    • بدون نام

      برای رابطه جنسی سالم داشتن یه چیز از اینا مهمتره اون یه چیزم کلا رابطه جنسی داشتنه من بدبخت با 30 سال سن هنوز پسرم

      پاسخ ها

      • وروجک

        من 35سالم....ومجردم

      • نینا

        خخخخخخ خب مطلب رو بخون و اقدام کن

    • بدون نام

      زشته این مطالب که میذارید. قباحت داره.

      پاسخ ها

      • وروجک

        چی زشتی داره...خیلی ها مشکل دارند...یابلدنیستن چکارکنند روی به مواد یاطلاق می آوردند..تو دهه 60 زندگی نمیکنیم که هرکاری میکردی میگفتن زشته عیبه....

      • بدون نام

        چه زشتی داره مساله خیلی مهمیه تو زندگی همه دیگه لوس بازی در نیارید

    • بدون نام

      در واقع عوامل بسياري در اين مورد مؤثر و تاثير گذار است و انسان در صورتي بر اين امر غالب و و پيروز و خشنود مي شود كه از ان و به ان تا حد ممكن افراط و اصرار و خواهش نكند،،،بر خلاف گفته هاي بالا اگر وارد عادت روزانه و عادي روزمره تلقي شود در مدت كوتاهي حالت بي ميلي و انزجار دائمي ايجاد مي كند،،،بايد شرايطي در زندگي به مرور زمان و روزها سپري شود تا حالت اميزش سالم و سازنده اي برقرار شود،،،كه اين ميتواند در يك هفته هر روز يا در روز چند بار و يا شايد پس از چند روز دوباره نياز و توان ان ايجاد شود،،،، در غير اين صورت كار به انزوا و دوري و طلاق مي كشد،،،،در جوانان اين امر بر اثر اصرار وتكرار بي ارزش شده و لذت ان را از بين مي برند و در اين ميان به انها با پيشنهاد مواد مخدر و يا مشروبات الكلي جهت احيا دوباره برقراري رابطه به بي راهه و نابودي مي كشانند،،،

    • محمد

      در رابطه جنسی باید عشق باشد اینکه فقط رسیدن به خواسته هاست کاملا اشتباه
      چون نزدیک به هم شدن باید دو طرفه باشه

    • قدرتی

      جنس خوب گیر بیاد ما خودمون واردیم کاری کنیم که رضایت کامل طرف هم حاصل بشه !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نمونه یک مرد ایرانی پرادعا ولی پوشالی!! بلدم بلدم راه انداخته

      • بی نام

        گوشت خوب نصیب کفتار میشه.

    • همتی

      چقدر شما بی حیا هستید . شرم و حیا از بین رفته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما که مقاله رو خوندی چقد باحیا تشریف داری

    • بدون نام

      با این وضع مملکت و گرونی و ...دیگه میل کسی نمیاد!!

    • عسل

      امیر 16:00
      خاک بر سرت زوج با دال ذاله؟؟؟؟؟؟
      دو بار هم استفاده کردی
      داریم میبینیم چه کسایی دارم درباره این روابط نظر میدن

      پاسخ ها

      • جولی

        ادبتو نمایش دادی
        بهنر و ملایم تر هم میشد انتقاد کرد

    • محسن

      خیلی شیک و باکلاس و بی دغدغه مطلب میزارید.
      امیدوارم همینجوری که میگین بشه .
      برای زندگی راحت با همسر حتی بشه تو یه رستوران عاشقانه و خوش تیپ نشست و کسی نیاد جلو ادم ها وایسه

    • بدون نام

      کاس یکم فشار از روی جوانا و زوجها کم می شد..

    • دوشواری رابطه

      شوما اول شریک جنسی به من نشان بده !؟

    • میم

      موضوع مهمتردرزناشویی حس روحی اونه حس اعتمادوعلاقه وانحصاری بودن اون رابطه تاطرف به روح سکس هم بتونه برسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج