۹۷۱۹۱
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

چیدمان مبلمان اتاق نشیمن

در این مطلب انواع مدل های چیدن مبل و کاناپه در اتاق نشیمن را برایتان ذکر کرده ایم. با توجه به اندازه اتاق یا نوع و شکل مبلمان خود می توانید نمونه مناسب را انتخاب و در خانه خود اعمال کنید.

چیدمان مبلمان اتاق نشیمن

برترین ها: در این مطلب انواع مدل های چیدن مبل و کاناپه در اتاق نشیمن را برایتان ذکر کرده ایم. با توجه به اندازه اتاق یا نوع و شکل مبلمان خود می توانید نمونه مناسب را انتخاب و در خانه خود اعمال کنید.

۱. مکالمه رودررو

یکی از اصول چیدمان اتاق نشمین این است که مبلمان را روبه روی هم قرار دهید و میز جلوی مبل را نقطه مرکزی در نظر بگیرید تا همه اعضای خانواده یا مهمانان دور یکدیگر جمع شوند و در مورد موضوعات موردعلاقه هم حرف بزنند.

چیدمان مبلمان اتاق نشیمن

۲. تفکیک فضاها

اتاق های نشیمن یا غذاخوری که بزرگ هستند را می توانید با کمک مبلمان از هم جدا کنید. کاناپه بزرگ دو یا سه نفره رارو به فضای اتاق نشیمن قرار دهید تا همچنان فضای گفت‌وگو برپا و بقیه فضا باز باشد.

چیدمان مبلمان اتاق نشیمن

۳. گفتمان چهارنفره

اگر کاناپه بزرگ ندارید و نمی خواهید هم داشته باشید و از آنها استفاده کنید، بهتر است از ایده چهار صندلی یا مبل تک‌نفره بهره بگیرید. برای اینکه این فضا زیبا و تمیز به نظر برسد از روکش های سفید و کوسن های واحد برای هر چهار صندلی استفاده کنید.

چیدمان مبلمان اتاق نشیمن

۴. قالی، تعیین کننده همه چیز

از یک قالی زیبا و بزرگ برای فضای میان مبلمان استفاده کنید. اگر قالی یا فرش انتخابی شما به اندازه کافی بزرگ است، می توانید پایه‌های مبلمان را روی آن قرار دهید تا اندازه و فرم قالی تعیین کننده جای قرارگیری مبلمان باشد.

چیدمان مبلمان اتاق نشیمن

۵. چیدمان اریب

برای اینکه فضای داخلی گفت‌وگو در خانه بیشتر و بزرگ تر به نظر برسد، می توانید از چیدمان اریب بهره بگیرید. این چیدمان، فضایی دوستانه و صمیمی برای دورهمی ها ایجاد می کند. مبلمان را که کج می چینید، میز جلوی آن را نیز دقیقا در همان زاویه در جلوی مبل قرار دهید. اگر کفپوش و دکور اتاق به شما اجازه می دهد، از هیچ نوع قالی یا فرشی استفاده نکنید تا فضا بازتر و بزرگ تر دیده شود.

چیدمان مبلمان اتاق نشیمن

۶. فضای استراحت بیشتر

در اتاق نشیمن یکی از رایج ترین کارهایی که همه ما انجام می دهیم، لم دادن روی کاناپه و تماشای تلویزیون است. برای این منظور باید مبلمانی داشته باشید که علاوه بر نرمی و راحتی، قابل تغییر نیز باشند. مبلمان تاشو برای این منظور مناسب هستند. البته می توانید از صندلی های بدون دسته، کوسن های مبلی یا مبل های دونفره ساده برای تکمیل چیدمان روبه روی مبل های تاشو و راحتی خود نیز بهره بگیرید.

مهم این است که مبل یا کاناپه راحتی روبه روی تلویزیون باشد و بقیه صندلی ها هر چه بودند، خیلی مهم نیست.

چیدمان مبلمان اتاق نشیمن

۷. جداسازی با کاناپه

برای اینکه فضای اتاق نشیمن را به اندازه دلخواه شکل دهید تا به آن صمیمیت موردنظر خود برسید، لازم نیست حتما مبلمان را در کنار دیوارها بچینید. مبل یا کاناپه را در وسط اتاق به عنوان دیوار جدا کننده قرار دهید. البته در بسیاری از آپارتمان های نقلی صاحبخانه ناگزیر به این کار است و باید از چیدمان استقبال کنید زیرا صمیمت خوبی در فضا ایجاد می کند.

چیدمان مبلمان اتاق نشیمن

۸. توجه به چشم‌انداز فضا

مبلمان اتاق هایی که پنجره قدی در اتاق نشمین دارند را می توان رو به پنجره چید. یعنی به جای اینکه همیشه تلویزیون یا شومینه را مرکز چیدمان مبلمان در نظر می گیریم، این بار پنجره را به عنوان مرکز دید همه حضار لحاظ کنید و کاناپه و صندلی را به گونه ای بچینید که به منظره بیرون دید داشته باشند.

چیدمان مبلمان اتاق نشیمن

۹. توجه به قرینه بودن

همیشه در همه جا یک نقطه کانونی لازم است. حتی در شکل‌گیری شهرها هم قدیم ترها مسجد می شد مرکز شهر و دورتادور آن خانه ها ساخته می شدند. در چیدمان مبلمان خانه هم شومینه یا تلویزیون همیشه این نقش را به عهده دارند. شما هم همین ایده را حفظ کنید، فقط در چیدمان مبلمان، قرینه بودن را نیز حتما در نظر داشته باشید. دو طرف اتاق باید کاملا با هم منطبق باشند. این نوعی ایده پردازی برای دکوراسیون اتاق نشمین به شمار می رود. اگر دو تا قاب روی دیوار سمت راست نصب کرده اید، در سمت چپ نیز دوتا و به همان شکل و در همان ارتفاع نصب کنید.

چیدمان مبلمان اتاق نشیمن

۱۰. مرکز سرگرمی بسازید

در اتاق های نشیمن بزرگ، مبلمان را به گونه ای بچینید که بتوانید با دوستان یا اعضای خانواده انواع بازی ها و سرگرمی ها را اجرا کنید. به طور مثال، مبل و میز را طوری بچینید که فضای کافی در میان آنها وجود داشته باشد. برای این نوع چیدمان باید حتما فرش یا قالی داشته باشید.

چیدمان مبلمان اتاق نشیمن

۱۱. از صندلی به جای مبل استفاده کنید

در اتاق های نشمین کوچک می توانید به جای استفاده از مبل های بزرگ، از صندلی های راحتی جمع‌وجور استفاده کنید. اندازه این صندلی را با توجه به اندازه اتاق انتخاب کنید و آنها را با فاصله در اطراف اتاق و روبه‌روی هم بچینید تا در دورهمی ها، گفتمان راحت تری با یکدیگر داشته باشید.

چیدمان مبلمان اتاق نشیمن

۱۲. گوشه دنج درست کنید

یک جفت صندلی راحتی با میز کوچک ستون‌مانند در گوشه آفتاب‌گیر اتاق نشمین می تواند فضای دلنشینی را برای اعضای خانواده درست کند. البته این فضا می شود دونفره که فقط برای هم‌صحبتی با همسر یا شریک زندگیتان مناسب است.

چیدمان مبلمان اتاق نشیمن

۱۳. چیدمان L شکل

در اتاق های نشیمن بزرگ، یک کاناپه بزرگ و مبل دونفره را در کنار هم به صورت L قرار دهید. در مقابل آنها میز پیش دستی را بگذارید و با تک‌صندلی های متنوع فضای روبه روی آنها را پر کنید. استفاده از صندلی در مقابل این L این مزیت را دارد که به راحتی جابه جا می شود و می توانید برای صمیمیت بیشتر جلوتر بروید و به مبل و کاناپه نزدیک شوید.

چیدمان مبلمان اتاق نشیمن

۱۴. ایجاد فضای ملایم و آرام

در بالا اشاره کردیم در اتاق هایی که پنجره های بلند و قدی دارند، مبل ها را رو به چشم انداز بیرون بچینید.اما در این مورد، اصراری به این کار نداریم. می توانید مبلمان ساده خانه را با صندلی های شیک یا مبلمان کوسنی جفت کنید. اطراف آنها را با آباژورهای هنرمندانه تزئین کنید و در سکوت و زیبایی در کنار دوستان چای بنوشید.

چیدمان مبلمان اتاق نشیمن

۱۵. بغل کردن شومینه

شومینه نقطه کانونی همه اتاق های نشمین به شمار می رود. به همین منظور، می توانید مبلمان را دقیقا در نزدیکی این نقطه و چسبیده به آن بچینید.

چیدمان مبلمان اتاق نشیمن

۱۶. چیدمان خودمانی و بی نظم

مبلمان و کاناپه های راحتی را در اطراف شومینه بچیند و برای آسایش بیشتر، از انواع کوسن و بالشت های نرم و راحت نیز استفاده کنید. از این بالشت ها می توان به عنوان راحتی برای نشستن روی زمین هم استفاده کرد.

چیدمان مبلمان اتاق نشیمن
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج