adexo3
۱۸۲۲۱۰
۴ نظر
۵۰۱۳
۴ نظر
۵۰۱۳
پ

پیچیده‌ ترین عمل جداسازی دوقلوها +عکس

پزشکان تگزاس در عملی که پیچیده‌ترین جراحی جداسازی دوقلوها عنوان شده است، توانستند آرزوی "آلیس ماتا" را برآورده کنند و پس از ۲۶ ساعت دوقلوهای ۱۰ماهه‌اش را از هم جداکنند.

فرارو: پزشکان تگزاس در عملی که پیچیده‌ترین جراحی جداسازی دوقلوها عنوان شده است، توانستند آرزوی "آلیس ماتا" را برآورده کنند و پس از ۲۶ ساعت دوقلوهای ۱۰ماهه‌اش را از هم جداکنند.

"آلیس ماتا"، هنوز روزی را که پزشکان به او گفتند که دوقلوهای به چسبیده‌ای را باردار است به یاد می‌آورد. این موضوع در سیزدهم ژانویۀ ۲۰۱۴، زمانی که در هفتۀ نوزدهم بارداری به سر می‌برد، آشکار شد. دوازده هفتۀ بعد، در یازدهم آوریل، ماتا وضع حمل نمود و "کانتالی هوپ" و "آدلین فیث" خواهرانی که از ناحیۀ سینه و شکم به هم چسبیده بودند را به دنیا آورد.

ده ماه پس از آن زمان، این دو خواهر اکنون از هم جداد شده‌اند؛ تیمی از پزشکان بیمارستان کودکان تکزاس، موفق شدند که با جراحی‌ای که ۲۶ ساعت به طول انجامید، این دو دختر را از هم جدا کنند. این جراحی به خاطر این که این دو خواهر از ناحیۀ دیوارۀ سینه، شش‌ها، دیافراگم، کبد، روده‌ها و لگن به هم چسبیده بودند، پیچیدگی‌های زیادی داشت.

پزشکانی با تخصص‌های کودکان، جراحی، جراحی پلاستیک، جراحی قلب و عروق، اورولوژی، جراحی پیوند کبد، جراحی ارتوپدی، و بیماری‌های زنان در این جراحی با هم همکاری داشتند. مادر این دو کودک در رابطه با این جراحی گفت: «ما از همۀ جراحان و کسانی که برای درمان دخترانمان زحمت کشیدند و به آنها شانس زندگی جداگانه بخشیدند، تشکر می‌کنیم. ما می‌دانیم که چقد برنامه‌ریزی و وقت صرف این جراحی شده و خدا را شاکریم که جراحان و پرستاران بیمارستان کودکان تکزاس، به این رویا واقعیت بخشیدند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ارزو

      ای جانم ..خدایا شکرت ..مرسی از این دکترهای توانمند و انشالله همیشه سالم باشن

    • یه ایرونی

      خیلی خوشحال شدم.......شکرت خدای مهربون

    • بدون نام

      درود بر تيم پزشكي بسيجي دمتون گرم منم گريه كردم

    • مانی

      خدا قوت ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج