۲۴۴۴۴۴
۲۳ نظر
۷۳۳۸
۲۳ نظر
۷۳۳۸
پ

تصاویری دردناک از ختنه دختران در کنیا (۱۸+)

مراسم ختنه دختران هر ساله در مناطق روستایی و بین قبایل این کشور انجام می شود. آمارها حاکی از آن است که یک چهارم زنان کنیایی ختنه شده اند.

وبسایت کوکا: مراسم ختنه دختران هر ساله در مناطق روستایی کنیا و بین قبایل این کشور انجام می شود. آمارها حاکی از آن است که یک چهارم زنان کنیایی ختنه شده اند. با توجه به ممنوعیت ختنه دختران هنوز هم برخی قبایل این کار را به صورت یک سنت دیرینه انجام می دهند.

ختنه در واقع قطع ناحیه‌ای از آلت تناسلی زن به نام کلیتوریس است که با قطع آن حس زنانگى در آن‌ها از بین رفته و زن تا پایان عمر از دریافت لذت جنسی محروم خواهد ماند. حالت اول منحصر به بریدن کلیتوریس می‌شود. در نوع دیگر آن علاوه بر کلیتوریس، کلبان یا لب‌های کوچک اندام جنسی (Labia Minor) نیز بریده می‌شوند.

بدترین شکل ختنه زنان نوع سوم آن است. در این مدل کلیتوریس و کلبان یا لب‌های کوچک هردو بریده شده و با به‌هم‌آوردن ملبان یا لب‌های بزرگ (Labia Major) آن‌ها را میدوزند. سپس بر روی آن سوراخ‌های کوچکی در نزدیکی مجرای ادرار و دهانه‌ی رحم ایجاد می‌کنند.

این روش که درد آمیز‌ترین و خطرناک‌ترین شکل ختنه به حساب می‌آید، در آفریقا به‌شدت رواج دارد و معروف به "ختنه فرعونی" است. در این حالت محل‌دوخته شده هنگام وضع‌حمل باز می‌شود و پس از زایمان آن‌را مجددا می‌دوزند.

با توجه به رقم بالای زاد و ولد در آفریقا، این "عمل فرعونی" برای زنان در حقیقت یک "شکنجه" است. همچنین شب ازدواج، که برای این زنان اولین تماس جنسی محسوب می‌شود، خشونت‌آمیز و توام با رنج و شکنجه است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خدا

      بشر چه وقت از جاهلیت خارج می شود؟؟؟

      پاسخ ها

      • ارج

        چتونه؟؟؟.... دستور اسلامه.....

      • afagh

        دستور اسلام فقط برای پسرها هست
        نه دخترها

      • بدون نام

        این یک رسم غلط لطفا به پای اسلام ننویسید، قدر اسلام سالمی که داریم بدونیم

    • بدون نام

      لعنتیا

    • صادقی

      اوه اوه اوه خدا رحم کنه.

    • بدون نام

      حيوان ها

    • بدون نام

      حیوونای وحشی اشغالا ازاینامتنفرم

    • حمید

      بیچاره حیوونا

    • ِDAvid

      قدیمی بود

    • علیرضا

      این تصاویر در نظر داشته باشید با نظرات مختلف ما که دادیم. حالا بعضی اعتقادات ما در نظر بعضی کشورها مثل همین تصاویر را دارد

    • بدون نام

      بابا اینا داعشین اینا نگین تو رو خدا یکی ی نارنجکی بمبی چیزی بندازه وسطشون همشونو بکشه راحت کنه8

    • احمد

      ما ایرانی ها با اخلاق و رفاترو رسوماتمون دست کمی از اینا نداریم.آخرین عکس نشان از رضایت دخترهاست.ما ایرانی ها شخصیت و انسانیت رو با تیغ صلاخی میکنیم.نمیکنیم!!!هممون شدیم دزدو جیب بر

    • بی نام

      حیونای کثیف کی از این جهلتون بیرون میایید
      لعنت به شما
      حالم بهم خورد

    • afagh

      چرا نظر منو منتشر نمی کنید؟
      منم مثل بقیه نظر دادم

    • بدون نام

      وای خدای من یعنی چی؟ چرا آخه؟

    • ساده

      نمی دونم راسته یا نه اما من جنوب ایران هم قدیما شنیده بودم که همچین اتفاقی میفته

    • مهدی

      این که عادیه، رسم دارن روستا به روستا سالی یه بار تو یه محیط بزرگ با چوبهای بزرگ همدیگه رو باید بزنن، امسال دسته یه سریشون کلاشینکف بود!!!!

    • پروین

      یعنی میشه هنوزم ادمااینجوری هستن

    • علی

      معمولا در هر کجای دنیا وقتی که صحبت از عمل جراحی ختنه می شود، جنس مذکر در اذهان متبادر می شود. اما واقعیت این است که این عمل جراحی صرفا محدود به جنس مذکر نبوده، و در هر دو جنس مذکر و مونث امکانپذیر است. اما ختنه در جنس مونث در عصر حاضر زیاد شناخته شده نیست، در عین حال این عمل بطور صحیح و ناصحیح زیاد انجام می شود و در پزشکی هم کاملا شناخته شده است.
      برای شناخت بیشتر این عمل، می توان با یک جستجوی ساده اینترنتی مطالب زیادی را در حوزه های مختلف پیدا کرد، چرا که این مسئله ابعاد مختلفی دارد. ختنه در زنان عبارتست از برداشتن تنها قسمت كوچكي از غلاف پوست مانند روي كليتوريس )در حد يك سانتيمتر مربع و یا کمتر)، كه اين كار اگر در شرايط بهداشتي و در اتاق عمل انجام شود، نه تنها هيچ ضرري ندارد، بلكه بدليل نمايان شدن پايانه تحريك شونده يا حشفه زن، كه همان كليتوريس است، باعث افزايش قابل توجه لذت جنسي در زن مي شود، دقيقا مشابه همان مكانيسمي كه در مورد ختنه جنس مذكر وجود دارد.
      این عمل علاوه بر اینکه پیشینه تاریخی نیز دارد، در دین اسلام نیز توصیه هائی به آن شده است، اما مانند ختنه در جنس مذکر واجب نیست، بلکه مستحب است. ختنه کردن در میان زنان حجاز وجود داشته و برخی آنرا انجام میدادند، اما سنت چندان مشهوری در میان آنها نبود. اسلام نیز چندان دغدغهای نسبت به آن نداشته و تنها در حد چند روایت محدود، به جواز آن حکم کرده است. روایات نیز در این مسئله متفاوت بوده و تنها در مقام جمع آنها میتوان حکم به استحباب نمود. اما این استحباب به مانند بسیاری از احکام مستحبه دیگر نیست، بلکه تنها ترجیح برای آن وجود دارد و هیچ تأکید خاصی بر آن نیست. البته ختنه در جنس مونث، بر خلاف جنس مذکر، براي زنان و دختران در سن ازدواج منطقي تر است نسبت به دختربچه ها، زيرا بدليل كوچكي و لطافت بدن، اين عمل در دختربچه ها دشوار تر بوده و با شرايط فيزيولوژيكي آنان زياد سازگار نيست.
      امروزه در جوامعی که در آنها ختنه بانوان انجام میشود، تنها رسم و سنت قبیلهای و فرهنگی است و این جنبه کاملاً بر جنبه اعتقاداتی و دینی غلبه دارد. در واقع بندرت می توان مواردی را یافت که این عمل به دلایل اعتقادی و دینی انجام شود، حال آنکه در اسلام توصیه ای به آن وجود دارد، اما می توان گفت این واقعیت در جهان امروز تقریبا ناشناخته مانده است. برای این مسئله دلایل زیادی وجود دارد، از جمله این که دست هایی در کار بوده است که این مسئله رواج پیدا نکند و یا اگر در جائی، بر اساس سنتها و رسومات محلی این کار انجام می شده است، به انحراف کشیده شود، مثلا در بعضی از کشورهای آفریقائی. اگر در مورد ختنه زنان به جستجوی اینترنتی بپردازید، عکسهای خشونت آمیز به همراه موجی از محکومیت ها را خواهید یافت، که به ناقص سازی جنسی زنان در اثر بریدن بخش زیادی از دستگاه تناسلی خارجی آنان و عوارض ناشی از آن اشاره دارد. علت این مسئله این است که بعضی از کشور های صاحب قدرت و نفوذ در جهان، از فضای کم اطلاعی جامعه جهانی نسبت به این موضوع سوء استفاده نموده اند، و سعی بر آن داشته اند که روش صحیح و منافع قابل توجه این مسئله منحصرا در اختیار آنان باشد، و جوامع دیگر کاملا از آن بی بهره باشند. و روش این کار را در ایجاد پروپاگاندا و جوسازی از طریق تغییر رویه اقوام و قبایلی که این عمل را انجام می دادند، از روش صحیح به یک روش غلط و انحرافی و خشن، که بریدن بخش زیادی از محل جراحی بطور کاملا غیر بهداشتی و غیر انسانی بود، و سپس محکومیت و ممنوعیت آن در محافل و ارگانهای رسمی یافته بوده اند. از جمله اینکه ختنه زنان را در کشور های توسعه نیافته حتی در سازمان ملل محکوم نموده اند، غافل از آن که در کشورهای توسعه یافته، این عمل با تغییر عنوان و تغییر نام، به عنوان یک عمل مفید و لوکس انجام می شود. نام هایی که کشورهای توسعه یافته برای نحوه صحیح ختنه زنان به کار می برند Hoodectomy يا Clitoral Unhooding يا Clitodotomy بوده، و اگر در اینترنت در مورد آنها جستجو کنید به نتایج و کاملا مثبتی دست خواهید یافت که از مزایا و خواص مفید این عمل سخن به میان آمده و درباره آن تبلیغ شده است.
      در واقع چيزي كه در بسياري از كشور هاي كمتر توسعه يافته انجام مي شود، برداشت غلط و انحرافي از چيزي است كه در مذهب به عنوان ختنه زنان مطرح شده، بلكه بيشتر به يك وحشي گري شبيه است، و متاسفانه غرب براي دور نگهداشتن مسلمانان از روش درست آن، تبليغات گسترده اي را در محكوميت روشهاي غلط آن كه متاسفانه در بعضي كشورها انجام مي شود به راه انداخته است. حال آنكه روش صحيح آن، كه در دين ما، هر چند الزاما سنت نيست، ولي به آن سفارش شده و در بعضي روايات هست، و در دنياي علم پزشكي نيز كاملا مورد قبول است. سازمان بهداشت جهانی این عمل را مورد تایید قرار داده است و انواع مختلفی را برای ختنه در زنان برشمرده است. بر اساس تحقیقات سازمان بهداشت جهانی مهمترین دلایل برای انجام ختنه زنان در نزد کسانی که آنرا انجام میدهند اینها است: «سلامتی بیشتر، افزایش تکامل دختران و آمادهسازی آنان برای ازدواج، پاکی و زیبایی زن و نگهداری رسم و رسوم گذشتگان». جالب است بدانيد اين عمل براي زنان، در كشورهاي توسعه يافته، تحت عناوین Hoodectomy يا Clitoral Unhooding يا Clitodotomy ، نه تنها غير قانوني نيست، بلكه يك عمل لوكس و بدیع، مانند جراحي هاي زيبائي، به شمار مي رود.

      بعضي از مزاياي قابل توجه ختنه صحيح در زنان به شرح زير است:

      الف) يه عنوان يك جراحي رفع کننده مشکل رسيدن به اوج لذت جنسي:

      - افزايش تعداد دفعات رسيدن به ارگاسم در زنان در هر رابطه جنسي

      - افزايش سرعت (کاهش زمان) رسيدن به ارگاسم در زنان در هر رابطه جنسي به علت آشکار پودن سر کليتوريس

      - تحريک آسانتر کليتوريس و رسيدن آسانتر به اوج لذت جنسي در زنان به علت پنهان نبودن كليتوريس در زير پوست کلاهکي

      ب) به عنوان يك جراحي اورولوژيك در جهت حفظ بهداشت:

      - جلوگيري از سوزش و خارش ناشي از خشک شدن مخاط موجود در زير پوست کلاهک مانند روی کليتوريس هنگام پوشدن لباسهاي زير و شلوارهاي تنگ

      - کاهش حساسيت بيش ازحد و تحريک پذيري دردناک کليتوريس (خصوصاً در تحريک مستقيم خود کليتوريس) ناشي از تنگي (فيموسيس) پوست چروکيده وکلاهک مانند روی کليتوريس و تحمل فشار کليتوريس از طرف اين کلاهك به علت تنگي آن پوست.

      - افزايش بهداشت به جهت نبودن پوست کلاهکي روی کليتوريس و کاهش آلودگي با خون ريزي ماهيانه و ادرار (باقي ماندن مقدار اندكي خون يا ادرار در زير اين كلاهك).

      ج) به عنوان يک جراحي زيبايي:

      - افزايش زيبايي در ظاهر کليتوريس و دستگاه تناسلي زنان در راستاي ميل و رقبت بيشتر و تحريك نمودن شوهر.

      با توجه به مزایا و تاثیرات شگرف عمل ختنه زنان، جا دارد در کشور ما با وجود اهمیت مردم به حفظ بهداشت و سلامتی و کارایی جنسی، و همچنین توصیه های دین اسلام در این خصوص، در این مورد فرهنگ سازی انجام گیرد و این مسئله رواج پیدا کند. از آنجا که پزشکان متخصص زنان در این مورد آگاهی و اشراف کامل دارند، در صورت تمایل به انجام این عمل می توان به آنها مراجعه نمود، تا در بیمارستانها و در شرایط کاملا بهداشتی و مناسب، این عمل ساده با نامهایی مانند Hoodectomy يا Clitoral Unhooding يا Clitodotomy انجام شود، و هیچ مشکلی در این مورد وجود ندارد.

      منابع:
      http://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa25895

      http://www.hoodectomyinformation.com/hoodectomy.html

      http://www.hoodectomyinformation.com/Islam.html

      http://www.hoodectomyinformation.com/Where.html

      http://www.hoodectomyinformation.com/MedicalStudies.html

      http://mamababahworld.wordpress.com/2009/07/06/651

    • سیاستمدار

      باسلام
      بدعت است در دین اسلام هیچ سندمعتبری بر حتی استحباب این عمل وجود ندارد . این حقه دالیت هاست که در جوامع بشری خود را بعنوان مدافع ناموس معرفی کنند و معبد ایشتار انها معروفیتش انقدر زیاد است که جوامع بشری متوجه این حقه بشوند تنها جراحی بر الت تناسلی زن همان حقه ترمیم بکارت برای ....

    • هیروهیتو

      ..ا.با این کارتون نشون دادید لیاقت برده بودن و زجر کشیدن رو دارید.باوا حالا که دیگه ازاد هستید و از برگی دراومدید چرا خودتون به خودتون رحم نمی کنید احمق های خرافه پرست جاهل

    • نیایش

      وحشی ها چه طوری دلتون میاد این دختر های بی گناه رو ختنه کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج