۲۵۲۱۶۹
۵۴۸۱
۵۴۸۱
پ

عکس: جیمز دین ساعتی قبل از مرگ

جیمز دین بازیگر جوان هالیوود که پس از بازی در سه فیلم به یکی از ستاره‌های مشهور هالیوود بدل شده بود در ۳۰ سپتامبر ۱۹۵۵ وقتی تنها ۲۴ سال داشت برای شرکت در مسابقه اتومبیل رانی عازم کالیفرنیا بود که در راه تصادف کرد و کشته شد.

وبسایت فرادید: سپتامبر امسال ۶۰ سال از روزی که جیمز دین ستاره جوان هالیوود در اثر حادثه رانندگی کشته شد گذشت.

جیمز دین بازیگر جوان هالیوود که پس از بازی در سه فیلم به یکی از ستاره‌های مشهور هالیوود بدل شده بود در ۳۰ سپتامبر ۱۹۵۵ وقتی تنها ۲۴ سال داشت برای شرکت در مسابقه اتومبیل رانی عازم کالیفرنیا بود که در راه تصادف کرد و کشته شد.

او با وجودی که چندی قبل از مرگش در یک آگهی کمیته‌ی ملی ایمنی جاده‌ها از مردم خواسته بود با سرعت کم رانندگی کنند اما آن روز سوار بر پورشه‌ اسپایدری که ۹ روز پیش خریده بود از سرعت مجاز تخطی کرد و یکبار هم توسط پلیس جریمه شد. با این حال گزارشات پلیس بعدها حاکی از آن بود که در لحظه تصادف جیمز دین با سرعت مجاز حرکت می‌کرده است.

اسطوره جوانمرگ که چندی قبل از این حادثه آخرین بازی اش را در فیلم "غول"، به کارگردانی جرج "استیونس" ایفا کرده بود با پولی که از این فیلم دریافت کرد یک پورشه ۵۵۰ اسپایدر خرید و از آنجا که از کودکی به رانندگی و سرعت علاقه داشت برای شرکت در مسابقه اتومبیلرانی عازم کالیفرنیا شد. این آخرین سفر بازیگر جوانی بود که بسیاری او را یکی از بازیگران با آینده سینما می‌دانستند. از آخرین لحظات عمر جیمز دین دو عکس وجود دارد. یکی از عکس‌ها که احتمالا چند ساعت قبل از مرگ او برداشته شده جیمز دین را در پمپ بنزین "شرمن اوکس" و دیگری او را در جاده در حالیکه به سوی مرگ می‌رود نشان می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج