اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۷۴۵۴۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

طنز؛ عزای خصوصی اعلام شد

پوریا عالمی در روزنامه شرق نوشت:
امروز در روزنامه هنگام تنظیم مطالب، خبری به دستم رسید که قلبم را به درد آورد و گریه‌ای فروخورده گلویم را فشرد. پدری از هم‌زبانان افغانستانی، دختر نوجوانش را که نیاز به پیوند کبد داشت در بیمارستان نمازی شیراز بستری کرد و حاضر شد بخشی از کبدش را به دخترکش ببخشد، اما پس از دوهفته انتظار دخترک در برابر چشمان والدینش جان داد. سوفیا می‌خواستم پا شوم بیایم خواستگاری تو که این خبر را خواندم و دلم هری ریخت پایین و هرچی نگاه کردم دیدم رادیو عزای عمومی اعلام نمی‌کند، در نتیجه خودم عزای خصوصی اعلام کردم و بی‌خیال خواستگاری از تو شدم.
به‌جان سوفیا، آدم از محله‌اش دوتا محله می‌رود آن‌طرف نان بخرد، حس غربت می‌کند. یکی هم بفهمد بچه آن محله نیستی، ممکن است قصه بشود. بعد حالا فکر کن چندتا محله نه، چند استان و ولایت يا یک کشور آن‌طرف‌تر از خانه خودت - به‌هزارویک دلیل- دور باشی. اوخ اوخ اوخ... سوفیا به نظر من ما داریم یک اشتباه تاریخی می‌کنیم. دولت‌ها در طول چند دهه «بحران مهاجر» در ایران را به وجود آوردند؛ بحرانی که مردم در تولید و شکل‌گیری‌اش نقشی نداشته‌اند، اما الان مردم که دچار مشکل نبودن شغل و نبودن خدمات رایگان سلامت و تحصیل و نبودن رفاه نسبی هستند، به نظرشان با حذف مهاجران افغان، از بهره‌وری همین امکانات محدود، می‌توانند مشکل را حل کنند.
به همین سادگی؛ یعنی گرهي را که دیگران با دندان سفت کرده‌اند، مردم می‌خواهند با دست باز کنند، اما چاره‌اش این نیست. راه‌حلش را من نمی‌دانم سوفیا، اما می‌دانم چاره‌اش این نیست. اصلا کاش تو مهاجری از افغانستان بودی که من عاشقت باشم یا اصلا کاش من عاشق تو نبودم تا بروم و عاشق مهاجری از افغانستان بشوم تا این‌طوری روابط دو کشور بهتر شود. راستش من برای حل مشکل ایران و آمریکا هم به وزارت امور خارجه اعلام کردم که حاضرم عاشق دختری از آمریکا بشوم یا هر کشور دیگری.
جمع‌بندی رسمی: به گزارش وزارت بهداشت، سرپرست بیمارستان نمازی شیراز در این مورد گفت: «با توجه به حضور غیررسمی این بیمار در ایران و نداشتن هرگونه بیمه درمانی و با وجود هزینه ١٧میلیون‌تومانی برآوردشده خدمات درمانی در مدت اقامت این بیمار در بیمارستان، هزینه‌های بیمارستان رایگان محاسبه و جسد به خانواده رحمانی تحویل داده شد».

افق و فاتحه: پیشنهاد می‌کنیم به‌جای اینکه همه برویم و در افق گم بشویم، یک فاتحه بفرستیم و مجلس را ختم کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج