adexo3
۳۷۵۸۹۵
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

طنز؛ لغو کنسرو قیمه‌بادمجان از تلویزیون!

فریور خراباتی در روزنامه آرمان امروز نوشت:

در اغلب کشورهای دنیا شبکه‌های تلویزیونی و رسانه‌ها همان چیزی را پخش می‌کنند که مردم دوست دارند، اما در برخی از کشورهای دیگر (حالا اسم نمی‌بریم!) رسانه‌ها چیزی را منتشر می‌کنند که خودشان دوست دارند. و حتی گاهی دقیقا همان چیزی را پخش می‌کنند که مردم دوست ندارند.به عنوان مثال اخیرا رئیس جمهور آقای دکتر روحانی سخنرانی داشتند که به صورت زنده از تلویزیون پخش شد، اما زمانی که آقای روحانی حرف‌هایی را می‌زد که مدیران شبکه دوست نداشتند، ناگهان این صحبت‌ها قطع و چیز دیگری روی آنتن پخش شد.
مثلا رئیس جمهور گفت: «برای لغو کنسر...» که ناگهان تصویر سیاه شد و یک نفر جلوی دوربین آمد و گفت: «برای لغو کنسرو قیمه‌بادمجان عدد یک را به سامانه ۶۰۴۰ پیامک کنید!». یا زمانی که رئیس جمهور در سخنرانی خود گفت: «نباید هرکس در هرجایگاهی ولو...» که تصویر قطع شد و یک میز غذا به روی تصویر آمد و یک نفر گفت: «و لوبیا‌پلو با محسن، باقالی‌پلو با محسن...!».یعنی پخش سخنرانی جدی یک رئیس جمهور را صدا سیما می‌تواند تبدیل به یک اثر کمدی کند که جری لوییس هم باید برود جلو و بوق بزند.بخش اصلی ماجرا جایی بود که رئیس جمهور در مورد سیاست خارجی دولت سابق به کنایه گفت: «زمزم، ذائقه ایرانی، نوشابه ایرانی» که البته صداوتصویر کسی که این جمله را گفت، هرکسی بود، دکتر روحانی نبود و اساسا هیچ چیز در دولت سابق با ذائقه ایرانی جور در نمی‌آمد؛ یعنی چیزی سر سفره مان نبود که بخواهد با ذائقه ما همخوانی داشته باشد.
این درحالی است که همین رسانه ملی در دولت گذشته لبخندها و خیره شدن‌های دکتر احمدی نژاد به دوربین را از نمای دور، نزدیک، پرتره، صحنه آهسته، ویدئو چک، سیاه و سفید از شصت و هشت زاویه مختلف پخش می‌کرد اما اساسا مصاحبه‌هایی که از دکتر روحانی در صدا و سیما پخش می‌شود یک چیزی بی سر و تهی است که مدیران شبکه‌های تلویزیونی در زمان پخش آن از «اصل غافلگیری» استفاده کرده و ناگهان وسط سخنرانی تبلیغ «ماهی تابه و گوشکوب» پخش می‌شود.به نظرم بد نیست که صداوسیما برای آگهی‌های تلویزیونی حتما تعرفه تبلیغ«وسط سخنرانی رئیس جمهور کشور» را هم در نظر بگیرد تا سود مالی هم داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کوتنا

      واقعا صدا و سیما میلی ما (میلی به جای ملی) دیگه شورشو دراورده
      این از پخش سخنرانی رییس جمهورش
      این از سریالای ابکی و مزخرفی که به ملت تحمیل میکنن
      بعد میگن ماهواره هارو جمع میکنیم....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج