adexo3
۴۰۳۱۰
۲ نظر
۵۰۲۱
۲ نظر
۵۰۲۱
پ

بچه جگوارهای چشم آبی و دوست داشتنی

این دو بچه جگوار بازدیدکنندگان را به باغ وحش میلواکی جذب کرده اند. این برادرهای خالدار ژن های جدیدی به جمعیت در حال انقراض آورده اند و مثل همه بچه های دیگر حیوانات باغ وحش، پدرشان در حیات وحش به دنیا آمده است.

بچه جگوارهای چشم آبی و دوست داشتنی
برترین ها: این دو بچه جگوار بازدیدکنندگان را به باغ وحش میلواکی جذب کرده اند. این برادرهای خالدار ژن های جدیدی به جمعیت در حال انقراض آورده اند و مثل همه بچه های دیگر حیوانات باغ وحش، پدرشان در حیات وحش به دنیا آمده است.

این جگوارهای چشم آبی در 13 نوامبر 2012 به دنیا آمدند و نام های رسمی ندارند، ولی محافظین باغ وحش میلواکی به خاطر خال های روی سرشان، آنها را "گپز" و "داتز" صدا می کنند.

بچه جگوارهای چشم آبی و دوست داشتنی

استیسی جانسون، مسئول هماهنگی طرح بقای گونه های جگوار در انجمن باغ وحش و آکواریوم آمریکا می گوید: «در برنامه های تولید مثل در باغ وحش ها به ندرت به حیواناتی که در حیات وحش به دنیا آمده اند، دسترسی وجود دارد. این حیوانات ژن های جدیدی را می آورند که به حفظ جمعیت در ۱۰۰ سال آینده کمک می کند». او همچنین اشاره کرد که این بچه جگوارها مفید هستند زیرا اکنون در باغ وحش های آمریکای شمالی، تعداد جگوارهای ماده بسیار بیشتر از جگوارهای نر است.

این جگوارها اکنون به اندازه گربه های خانگی هستند و هنوز خیلی کوچک هستند و نمی توان آنها را به نمایش عموم گذاشت. ولی طرفداران می توانند از طریق وبکم و به صورت زنده تصاویر آنها و مادرشان را ببینند. مسئولان باغ وحش می خواهند که آنها را تا ماه فوریه در معرض نمایش عمومی بگذارند.

بچه جگوارهای چشم آبی و دوست داشتنی

پدر آنها، "پَت"، پس از حمله به گله ای در آمریکای مرکزی به دام انداخته شد. بنابراین قبل از آنکه در سال ۲۰۰۸ به میلواکی بیایید، در باغ وحش بلیز، مشهور شده بود. در مورد پت که ۱۵ سال دارد، کتابی هم نوشته است تحت عنوان "گربه بزرگ پت: سفر جگوارها" که توسط بچه های میلواکی و بلیز به عنوان یک برنامه درسی نوشته شد. آنها اولین بچه های مادرشان، "استلا"، هستند.

این جگوارها قبل از آنکه به باغ وحش هایی برده شوند که نیاز به تنوع ژنی دارند، حدوداً یک سال در این باغ وحش خواهند ماند. جگوارها غالباً در جنوب ایالات متحده، مکزیک، آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی یافت می شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهشید

      اگه این آدما نسلشونو منقرض نکنن خیلی خوب میشه

    • Darkgroom

      اینا پلنگن نه جگوار ... جگوار زیر چشماش یه خط سیاهه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج