۴۲۴۰۳۴
۵۰۳۱
۵۰۳۱
پ

نحوه فوق العاده شکل گیری کریستال های نمک

شما حتی در یک قطره آب هم می توانید شگفتی های طبیعت را مشاهده کنید. اگر یک دوربین مجهز برای ثبت ترکیبات شیمیایی داشته باشید، می توانید اشکال و حرکات جالب عناصر را درون آب مشاهده کرده و از زیبایی چشمگیر آنها شگفت زده شوید.

وب سایت روزیاتو - فروغ بیداری: شما حتی در یک قطره آب هم می توانید شگفتی های طبیعت را مشاهده کنید. اگر یک دوربین مجهز برای ثبت ترکیبات شیمیایی داشته باشید، می توانید اشکال و حرکات جالب عناصر را درون آب مشاهده کرده و از زیبایی چشمگیر آنها شگفت زده شوید.

پیرو همین مساله، یک دانشمند چینی به نام «یان لیانگ» ویدئوهایی ساخته و به واسطه آن نشان می دهد، وقتی یک قطره آب حاوی نمک (همانند کلراید سدیم) خشک می شود، نمک از محلول بیرون آمده و کریستال های بسیار زیبایی را تشکیل می دهد.

در این حالت، مولکول های آب قطبی می شوند، به این صورت که سر منفی آنها حاوی اکسیژن و سر مثبت، حاوی هیدروژن خواهد بود. آنچه روی می دهد این است که آبِ قطبی شده، پیوند میان کلر و سدیم در نمک را در هم می شکند. هنگامی که آب خشک می شود، این دو عنصر دوباره به هم پیوسته و شبیه کریستال می شوند.

«لیانگ» با تکنیک تایم لپس از این شکستن پیوند فیلم برداری نموده و آن را در سایت آموزشی «زیبائی های علم» به اشتراک گذاشته است. در این وب سایت، مجموعه گسترده ای از انواع ویدئوها، عکس ها و کارتون هایی وجود دارد که پدیده های علمی را به روشی جذاب به تصویر کشیده اند.

«لیانگ» پیش از این نیز از مراحل انجام ترکیبات شیمیایی فیلم گرفته و در سایتی موسوم به BeautifulChemistry.net به اشتراک گذاشته بود. یکی از این ویدئوها که اتفاقا برنده جایزه چالش بصری انجمن ملی علوم در سال ۲۰۱۵ نیز شده بود را در ادامه می توانید مشاهده کنید.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
نحوه فوق العاده شکل گیری کریستال های نمک
در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
نحوه فوق العاده شکل گیری کریستال های نمک
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج