اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۳۶۸۷۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

طنز؛ دو روایت از سخنان رئیس‌جمهوری در روز دانشجو!

احمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رضا کاظمی در روزنامه شهروند نوشت:

سخنان رئیس‌جمهوری در شانزدهم آذرماه، هرسال دو نسخه متفاوت دارد. یک چیزی تو مایه‌های سریال اوشین! یک نسخه‌ای هست که خب مطابق با متن سخنرانی ایشان بوده و درواقع جمیع حرف‌هایی است که ایشان واقعا گفته‌اند و یکی هم نسخه‌ای است که برخی‌ خبرگزاری‌های سوپرصادق و اَبرشفافِ صداوسیماصفت از آن ارایه می‌کنند. این رسانه‌های آنتی‌گوست (بی‌اعتقاد به روح) که دستی طولانی بر آتش قطع و وصل کردن سخنان رئیس‌جمهوری دارند، احتمالا امسال هم در بخش‌های خبری خود گلچینی قطعه‌قطعه شده از سخنان دکتر روحانی را ارایه خواهند کرد که در ادامه هر دو نسخه از این سخنرانی را خواهید خواند.
فقط لطفا توجه داشته باشید جملاتی که داخل آکولاد نوشته شده‌اند، جملاتی هستند که در نسخه‌های دلواپسانه سخنرانی، از بیان و پخش آنها صرف‌نظر شده است. پس لطفا یک‌بار این متن را کامل و به همراه جملات داخل آکولاد بخوانید و بعد برگردید یک‌بار بدون خواندن جملات مذکور آن را مطالعه کنید. ممکن است یک‌سری اختلاف محتوایی جزیی (در حد اختلاف جذابیت صفحه اینستاگرام خودم با خانم طاهریان) مشاهده کنید که طبیعی است:

«موفقیت در مسأله هسته‌ای و برجام، {فقط} مربوط به دولت نیست، بلکه باید گفت {مردم و ملت ایران هستند که با ایستادگی در برابر} آمریکا و اروپا موفق شدند. تیم‌ مذاکره‌کننده ما هم درنهایت با {قدرت، هوشیاری و تلاش فراوانِ خود، پس از} اشتباهات، کم‌کاری و غفلت‌های بسیار زیادی که {تیم مذاکره‌کننده دولت قبل} انجام داده بود، مذاکرات را به اتمام رساند. همان‌طور که دیدیم اکثر مردم هم نشان دادند که از این اتفاق {خوشحال هستند و به‌خاطر هجمه‌هایی که علیه دولت می‌شود} گلایه‌های زیادی دارند. امروز تمامی تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای {به‌جز برخی تحریم‌های بانکی که} هنوز پابرجا هستند {برداشته شده‌اند}.
دولت تمدید تحریم‌های ١٠ساله در کنگره و سنای آمریکا را {نقضِ صریح برجام می‌داند و آن را} متقابلا با{شدیدترین شکل ممکن و بدون لحظه‌ای} سکوت و عقب‌نشینی از حقوق مردم ایران، پاسخ خواهد داد. امروزه کشور از رکود عمیقی رنج می‌برد که {بخش عظیمی از آن به دولت قبل و بخشی از} آن هم به دولت ما برمی‌گردد. شاخص تورم در این دولت {برخلاف تولید ناخالص ملی که} افزایش چشمگیری نسبت به گذشته داشته{درحال کاهش است} و با برنامه‌ریزی‌های دولت به‌زودی با رفع کامل تحریم‌ها چندین‌هزار شغل {برای جوانان به‌وجود آمده و ان‌شاءا... پدیده بیکاری به مرور) از بین خواهد رفت.
شما دانشجویان {سرمایه‌های اصلی کشور هستید و نباید} بازیچه اهداف سیاسیِ{احزاب مختلفی که هم} ما {و هم خودتان با آنها بهتر آشنا} هستید {بشوید}. درنهایت هم می‌خواهم بگویم که فضای دانشگاه باید یک فضای {علمی، همراه با شور و نشاط سیاسی و به‌دور از جوسازی‌های} امنیتی باشد. بیایید لحن‌ها را آرام و اخلاقی کنیم. همان‌طور که وزیر اطلاعات هم قبلا گفته‌ است، دولت لب‌های منتقدان خود را {می‌بوسد و چشم‌هایش را بر بسیاری از کم‌لطفی‌ها و بی‌مهری‌ها} خواهد بست!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج