adexo3
۴۴۵۰۷۲
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

طنز؛ توپولوف «آر دی» چه عیب داشت؟!

فریور خراباتی در روزنامه آرمان امروز نوشت:

خب ظاهرا قرار است یکی از بخش‌هایی که تراژدی را وارد زندگی روزمره ما کرده بود (یعنی سقوط هواپیما) هم از بین برود. در گذشته شرایطی حاکم بود که کلاغ‌پر بازی می‌کردیم می‌گفتیم: «گنجشک پر»، توپولوف را که می‌گفتیم کسی انگشتش را بالا نمی‌آورد.البته به صورت ناخواسته یک رقابتی بین توپولوف و پراید به وجود آمده بود که بسیار هم ناعادلانه بود چون شما باید به ظرفیت‌ها هم نگاه کنید. این رقابت واقعا برابر نبود زیرا پراید پنج نفر گنجایش دارد. دیگر صندوق عقب آن را هم پر کنیم بیشتر از دوازده نفر که گنجایش ندارد.
آن وقت توپولوف این همه صندلی دارد. خب معلوم است که رکورد بیشتری به خودش اختصاص می‌دهد.هرچند تازه این توپولوف‌هایی که داریم خود شرکت توپولوف هم زیر بارشان نمی‌رود. مورد داشته ایم پیشنهاد داده‌اند که روی بعضی از توپولوف‌ها موتور پیکان بگذاریم و پشت شان بنویسیم «توپولوف آر.دی!»‌ خلاصه این است که اگر بویینگ و ایرباس وارد ناوگان هوایی ما بشوند باید این توپولوف‌ها را به این وانت بلندگودارها به عنوان ضایعات آهن بفروشیم! در مورد آنتونوف۱۴۰ هم صحبت نکنیم بهتر است.
ما تحقیق کردیم دیدیم سر در این کارخانه نوشته «کارگاه کایت‌سازی و جوشکاری برادران آنتونوف به جز الکساندر چخوف!» حالا با آمدن این هواپیماهای پیشرفته با غم انگیزترین حالت آسمان چه کنیم؟! آسمانی که در آن توپولوف و آنتونوف نباشد اصلا جذابیت ندارد.حالا دولت یازدهم می‌رود و با بویینگ و ایرباس قرار داد می‌بندد؟ آیا این درست است که این رفتار را با توپولوف انجام دهیم؟! در پایان لازم است اعلام کنم که وجدانا ما طنزنویس‌ها هم کار سختی داریم، در عرض یک هفته بايد راجع به فوتبال، پل سازی، دکل، پراید، توپولوف، مسائل سياسي و اقتصادي نظر كارشناسي بدهیم، فقط نمی‌دانم چرا ما را جزو مشاغل سخت حساب نمی‌کنند!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج