اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۵۰۳۴
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

بهشت کتاب خوان های دنیا +عکس

کتاب های آیپد و کتاب های اینترنتی به پای کتاب های قدیمی نمی رسند. جدا از کاهش تعداد کتابفروشی ها و افزایش تعداد کتابخانه های رسانه ای جدید، مکان های خاصی در دنیا وجود دارند که افسانه کتاب های چاپی را زنده نگه می دارند

بهشت کتاب خوان های دنیا +عکس





برترین ها: کتاب های چاپی همیشه چیزی جادویی در خود دارند. حتی کتاب های آیپد و کتاب های اینترنتی به پای کتاب های قدیمی نمی رسند. جدا از کاهش تعداد کتابفروشی ها و افزایش تعداد کتابخانه های رسانه ای جدید، مکان های خاصی در دنیا وجود دارند که افسانه کتاب های چاپی را زنده نگه می دارند. 10 کتابخانه و کتابفروشی زیر، تجربه هنری جذابی برای کتاب خوان ها فراهم می کنند.

بهشت کتاب خوان های دنیا +عکس

۱. کتابفروشی کلیسای جامع مرمت شده

یک کتابفروش بجای آنکه بگذارد این کلیسای جامع گوتیک تخریب شود، آن را خرید و مرمت کرد و به شکوه قدیمی اش بازگرداند. کتابفروشی کلیسای جامع ماستریخت هلند احتمالاً زیباترین کتابفروشی دنیا است و تقابل نفس گیر طراحی مدرن با معماری کلاسیک در آن خودنمایی می کند. دیوارها، طاق ها و سقف این ساختمان حفظ شده اند، در حالیکه کتابفروشی داخلی و جدید آن در مرکز کلیسا قرار دارد. مهمانان می توانند عناوین مورد علاقه خود را در سه طبقه جستجو کنند. این کتابفروشی در صدر فهرست ما قرار دارد.

بهشت کتاب خوان های دنیا +عکس

۲. کتابخانه شهر اشتوتگارت

کار اعجوبه معماری شهر اشتوتگارت آلمان یعنی کتابخانه شهر اخیراً تکمیل شده است. در مرکز این کتابخانه یک حیاط اصلی بزرگ وجود دارد و بالکن ها و پلکان هایی آبشاری به دور این حیاط وجود دارد. هر اینچ این حیاط به رنگ سفید خنثی رنگ آمیزی شده است که برای بازدیدکنندگان و کتاب ها نور فراهم می کند. این اتاق مرکزی یادآور نقاشی کلاسیکی است که پلکان ها و طبقات آن گویی ریاضی وار از میان هم می گذرند. درون و بیرون این کتابخانه الهام بخش، آرامش دهنده و مسحورکننده است.

بهشت کتاب خوان های دنیا +عکس

۳. کتابخانه کوه کتاب

از آلمان خارج شویم و به هلند برویم، جایی که کوهی از کتاب در شهر اسپیج کنیسه ساخته شده است. کتابخانه کوه کتاب از چند طبقه کتاب تشکیل شده است که در داخل هرم بزرگ شیشه ای ساخته شده اند. بازدیدکنندگان می توانند کتاب بردارند، قهوه بنوشند و چیزی بخورند و در طبقه پاسیو ساعت ها استراحت کنند. مناظر مجتمع های مسکونی اطراف و بقیه آسمانخراش های محلی از این نقطه قابل تماشا است. این کوه کتاب قطعاً ارزش کوهنوردی را دارد.

بهشت کتاب خوان های دنیا +عکس

۴. کتابخانه دانشگاه هنر تاما

این کتابخانه شکوهمند در شهر توکیو سر بر آورده و سبک آن مدرن است. کتابخانه دانشگاه هنر تاما که توسط تویو ایتو طراحی شده است دارای ستون های بتنی طاقی شکلی در بالای قفسه های کتاب است. این طاق ها و بخش های برجسته آن، ویژگی کانونی طراحی آن هستند. نتیجه این طراحی سبکی گوتیک، مدرن و جاندار است.

بهشت کتاب خوان های دنیا +عکس

۵. کتابفروشی آمفی تئاتر مرمت شده بوئنوس آیرس

آمفی تئاتری تاریخی در بوئنوس آیرس به نام Ateneo Grand Splendid حالا یکی از هیجان انگیزترین کتابفروشی های این شهر شده است. این آمفی تئاتر دیگر پذیرای نمایش های ملی آرژانتین نیست، بلکه حالا مخزن هزاران کتاب در کل سه طبقه آن است. ویژگی معماری منحصر بفرد آن - ستون ها، گچبری ها و هنر دیواری - در اطراف بخش نشیمن قرار گرفته است و پرده های قرمز صحنه هنوز روی صحنه نصب شده اند. این کتابفروشی بسیار شگفت انگیزی است که حس تاریخی آرژانتین را حفظ کرده است و با فروش هر کتاب، فرهنگ این کشور را اشاعه می دهد.

بهشت کتاب خوان های دنیا +عکس

۶. کتابخانه کتاب ها و نسخ کمیاب بینک

این کتابخانه از دور شبیه سازه ای مدرن است. پنجره های مکعبی شکل آن از مرمر و نه شیشه ساخته شده اند و دلیل خوبی هم دارد، زیرا این کتابخانه کتاب ها و نسخ بسیار مهمی را نگهداری می کند. بازدیدکنندگان با ورود به طبقه زیرزمین می توانند از پله ها بالا بروند و وارد محوطه داخلی شوند که قفسه های شش طبقه با شیشه های مهر و موم شده در مرکز آن قرار دارند. اگر وارد این کتابخانه شوید، می توانید کتاب هایی را ببینید که قرن ها عمر دارند و به مکان ها و نویسندگان نادری در دنیا تعلق دارند. این ساختمان طراحی شد تا از این کتاب ها مراقبت کند، ولی زیبایی آن نیز غیرقابل انکار است.

بهشت کتاب خوان های دنیا +عکس

۷. لیوراریا دا ویلا - برزیل

بزرگترین شهر آمریکای جنوبی خانه یکی از مشهورترین شرکت های معماری برزیل و این شاهکار ادبی است. لیوراریا دا ویلا اثر ایسای وینفلد ارکیتکتو، یکی از عالی ترین کتابخانه ها در سائو پائولو و کل دنیا است. درهای این کتابخانه هم قفسه کتاب هستند و روی محوری مرکزی باز می شوند. ویژگی های داخلی آن شامل دهانه های متنوع بین طبقه بالا و طبقه زیرزمین می شود که با کتاب پر شده است و هزارتویی برای خوانندگان مشتاق درست کرده اند. نمای بیرونی نمونه جالبی از مدرنیسم برزیل است و زیبایی آن از دور هم قابل تحسین است.

بهشت کتاب خوان های دنیا +عکس

۸. کتابخانه لیوآن اثر کارگاه لی ژیاودونگ

در دهکده ای روستایی خارج از پکن در کشور چین، یک کتابخانه کوچک در میان درختان و محیط آرام آن گم شده است. کتابخانه لیوآن با شاخه های درختان ساخته شده است و نمایی طبیعی دارد و پنجره های متنوع آن به هوای گرم داخل نور می آورند. در داخل کتابخانه، سه طبقه کتاب و فضای مطالعه برای مهمانان موجود است. شاید جالب ترین ویژگی این کتابخانه طراحی باز آن باشد که تقریباً از همه طرف به داخل نور راه می دهد. هر چهار دیوار و سقف، دارای قاب های پنجره شیشه ای هستند که در بافت شاخه ای دیوار پنهان شده اند.

بهشت کتاب خوان های دنیا +عکس

۹. کتابخانه سیار A۴۷ ساخت Productora

چرا باید به کتابخانه بروید در حالی که کتابخانه خودش درب منزل شما می آید؟ کتابخانه سیار A۴۷ کتابخانه ای چهارچرخ است که در مکزیکوسیتی در رفت و آمد است و برای مردم کتاب می آورد. در پنج سال اخیر شاهد ظهور کامیونت های توزیع مواد غذایی و بستنی و غیره بودیم، شاید این کتابخانه سیار نسل جدید این کامیونت ها باشد. ولی برای هزینه های دیرکرد باید مراقب باشید، زیرا این کتابخانه بخاطر دیرکرد می تواند دنبال شما بیفتد.

بهشت کتاب خوان های دنیا +عکس

۱۰. کتابخانه دانشگاه ابردین

یکی از قدیمی ترین دانشگاه های انگلیسی زبان حالا کانون کتابخانه ۱۵۵۰۰ فوت مربعی بزرگ و جدیدی شده است. کتابخانه جدید دانشگاه ابردین طراحی شده است تا به ۱۴۰۰۰ دانشجو با ۱۲۰۰ فضای مطالعه و مجموعه کتاب های مدرن و آنتیک خدمت کند. طراحی آن ویژگی چشمگیر آن است. سازه مدرن آن توسط معماران اشمیت هامر لاسن طراحی شده است. هر طبقه به محوطه ای مرکزی باز می شود که دارای انحنا است و زاویه ای رو به بالا می یابد که تنوع بصری ایجاد می کند. در کل، این کتابخانه یک اثر معماری قابل تحسین است که هم برای کتاب ها و هم برای دانشجویان مؤثر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شمیسا

      وای خدای من !
      عالی بود
      عالی

      کتاب
      کتاب
      و فقط
      کتاب

    • حدیث

      واااااااااای خدای من...اگه یکی از این کتابخونه ها تو شهر ما بود....چی میــــــــــــــــشد

    • بدون نام

      یاد روزهایی که از ساعت7 صبح جلو سالن مطالعه کتابخونه صف می کشیدیم تا جایی برا مطالعه پیدا کنیم،بخیر.الان ولی اوضاع ظاهراً فرق کرده!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج