۴۶۹۶۵۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

طنز؛ نحوه مدیریت سیل در سیستان و بلوچستان

همان‌طور که می‌دانید، درحین سوگواری ما برای حادثه‌دیدگان پلاسکو، در بلوچستان سیل آمد و ما و مسئولان را با خودش برد. به همین منظور تصمیم گرفتم بررسی کنم ببینم چرا سیل بلوچستان را ندیدیم و ندیدند؟

همان‌طور که می‌دانید، درحین سوگواری ما برای حادثه‌دیدگان پلاسکو، در بلوچستان سیل آمد و ما و مسئولان را با خودش برد. به همین منظور تصمیم گرفتم بررسی کنم ببینم چرا سیل بلوچستان را ندیدیم و ندیدند؟ و اصولا برای مدیریت این سیل و تبعات آن چه باید کرد؟

- همان‌طور که همه دیدیم و شنیدیم، وقوع یک اتفاق تلخ باعث می‌شود اتفاق‌های تلخ قبلی و حتی برخی اتفاق‌های بد بعدی دیده نشوند یا کمتر به آنها پرداخته شود. بنابراین یکی از بهترین روش‌ها برای مدیریت سیل دربلوچستان این است که ما دعا کنیم بلاهای دیگری برکشور نازل شود تا مطبوعات و رسانه‌ها و... بروند سراغ آنها و بدین ترتیب سیل مدیریت شود.

- «شتر دیدی ندیدی» فقط یک ضرب‌المثل ساده نیست. یک استراتژی مدیریتی درکشور است. هر اتفاقی جلوی چشمتان می‌افتد، بگویید ان‌شاءالله گربه است! سیل می‌آید، شتر دیدی ندیدی. زلزله می‌آید، شتر دیدی ندیدی. حالا اگر کسی خبط کرد و خاطرتان را آزرد و ناگاه و همین الان یهویی‌وار به شما گفت فلانی بلوچستان سیل آمده‌ها بگویید نه بابا؟ واقعا؟ آخی!

- دیواری کوتاه‌تر ازمطبوعات سراغ دارید؟ مطبوعات همیشه می‌توانند سیبل مقابل هر اتفاقی باشند. برای همین تا از شما پرسیدند چرا درمورد سیل بلوچستان کاری نمی‌کنید، بگویید مگه اونجا سیل هم اومده؟ بعد بگویید پس چرا مطبوعات تا امروز با من درباره سیل بلوچستان مصاحبه نکرده‌اند؟ چقدر مطبوعات زشت و بدی داریم. اصلا دیگه باهاشون قهرم. بهشون بگین پیغام ندین دیگه. مرسی. اَه

- شما چشمتان را می‌بندید و دیگر دنیا شیرین می‌شود. وقتی چشمتان بسته باشد و البته گوش‌تان را هم با پنبه پر کنید، آن وقت زبان می‌تواند فعال بشود و یک‌ریز و مدام بجنبد. این‌طوری شما فرصت دارید یک‌ریز صحبت کنید و هیچی نشنوید. نه اخبار سیل بلوچستان را. نه انتقادهایی که از شما می‌شود را. بدین ‌ترتیب با گذشت چند روز و با اتکا به ضعیف‌بودن حافظه تاریخی مردم ایران و مسئولانی که جزیی از ما مردم هستند، همه چیز فراموش می‌شود و اگر چند روز چشم و گوش‌تان را بسته نگه دارید، آب‌ها از آسیاب می‌افتد و دیگر آب توی دلتان تکان نمی‌خورد.

- یکی از روش‌های مدیریت سیل در بلوچستان متدکاری «زدن آشغال زیر فرش» است. به نحوی که کسی آشغال‌ها را نبیند. یعنی به عبارت دیگر، باید جارو را برداریم و همه چیز را بکنیم زیر فرش. بنابراین در اینستاگرام‌تان به جای عکس‌های سیل بلوچستان از دامان صحرا و تماشای بهار و غذاهای رستوران‌ها عکس آپلود کنید.

- یکی از بهترین روش‌ها برای کنترل سیل در بلوچستان این است که یک کوسه را مأمور کنیم بیاید فیبر نوری را بجود تا اینترنت چند روزی دچار اختلال شود. وقتی اینترنت قطع باشد، اینستاگرام و تلگرام و توییتر و فیس‌بوک و... قطع می‌شود و همه چیز یکهو گل و بلبل می‌شود و خلاص!

- یکی از برترین روش‌های فراموش‌کردن هرسانحه دلخراشی این است که شما روند سلفی‌گرفتن شهروندان را تسهیل کنید و در آن اختلال ایجاد نکنید. برای همین تمهیداتی برای سلفی‌گرفتن مردم بیندیشید و خود را وا رهانید. مثلا درهنگام سیل سکوهای مستحکمی در سیل بنا کنید که مردم بتوانند با سیل سلفی بگیرند و با آن دوست شوند. بنابراین دیگر به شما کاری نخواهند داشت.

- یک ضرب‌المثل را درست دراین مواقع می‌توانید به کار ببرید و خودتان را وا رهانید. به هرکس درمورد سیل بلوچستان از شما پرسید بگویید آب نطلبیده مراده! همه توجیه و قانع می‌شوند و می‌روند در افق زاویه دیدشان محو می‌شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج