۴۷۵۷۱۵
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

طنز؛ آلمانی‌ها چی فکر کردند؟

دو نیروگاه هفت‌‌مگاواتی خورشیدی با سرمایه‌گذاری ۱۵‌ میلیون‌یورویی و همکاری شرکت آلمانی دایسک در همدان آغاز به‌کار کرد. عملیات احداث نیروگاه‌ها در کمتر از شش‌ماه به پایان رسیده است.

دو نیروگاه هفت‌‌مگاواتی خورشیدی با سرمایه‌گذاری ۱۵‌ میلیون‌یورویی و همکاری شرکت آلمانی دایسک در همدان آغاز به‌کار کرد. عملیات احداث نیروگاه‌ها در کمتر از شش‌ماه به پایان رسیده است. (دویچه‌وله)
کاملا معلوم است که آلمانی‌ها چه نقشه‌ای برای ما کشیده‌اند تا اقتصاد ما را به زمین بزنند.

١- ببینید اولا اعلام کردند این دو نیروگاه با سرمایه‌گذاری ۱۵‌ میلیون‌یورویی ساخته شده. این یعنی چی؟ یعنی این‌همه پروژه را که با بودجه تزریقی سالانه، سال‌هاست که تمام نمی‌شود، مسخره کنند. توی ایران این‌طوری است که شما می‌روی یک پروژه تعریف می‌کنی یا برنده می‌شوی، بعد طوری کار می‌کنی که هرگز تمام نشود و بودجه‌اش هر سال افزایش یابد. کم‌کم در قانون ارث و میراث، خواهیم دید که مثلا پروژه ساخت سد فلان یا جاده بیسار از فلانی‌آقا رسید به آقازاده محترمشان.

٢- آلمانی‌ها واقعا خوره هستند. دوتا نیروگاه هفت‌مگاواتی را در کمتر از شش ماه تمام کردند. چرا؟ به این دلیل که همه پروژه‌های ما را بگیرند، ولی کور خواندند. آلمان نمی‌داند با این کار چندتا کارگر را از نان و آب‌خوردن انداخته؟ چندتا آقازاده را از نان و بوقلمون‌خوردن انداخته؟ به نظر ما همین پروژه ابدی- ازلی جاده تهران- شمال را باید به‌عنوان الگو قرار بدهیم. در این پروژه نه‌تنها صدها کارگر و خانواده‌شان در این سال‌ها توانستند نان شبشان را تأمین کنند که ده‌ها آقازاده توانستند خودشان را شایسته‌سالاری کنند. اینها هیچی، این اواخر حتی کارگران چینی هم توی پروژه تهران- شمال منتفع شدند. بعد آلمان چی فکر کرده؟ توی شش ماه پروژه را تمام کند؟ شش بعدش چی؟

٣- یا قبلا کل ایران ۱۰ مگاوات انرژی خورشیدی داشت. الان همدان با این قدوقواره‌اش ۱۴ مگاوات دارد. آیا این عدالت است؟ به نظر ما که این ۱۴ مگاوات را باید درش را ببندند و به صورت عادلانه در سراسر کشور شمع تقسیم کنند.

وصیت

سوفیا... تو که گول این حرف‌ها را نمی‌خوری؟ سرمایه‌گذاری خارجی اصلا درست است؟ آیا تو حاضری با من ازدواج کنی و یک‌نفر دیگر وسط خانه‌مان سرمایه‌گذاری کند؟ دیدی؟ مگر نگفتن شهر ما خانه ما؟ پس اگر من همدانی بودم، کلا برق را خاموش می‌کردم تا نیروگاه آلمانی‌ها به زمین بخورد. قربان تو؛ عاشق بدون نیروگاه تو؛ میدون دوم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بنده از کارکنان شهرداری همدان هستم و در این پروژه قسمتی همکاری داشتیم با این شرکت آلمانی...
      واقعا افسوس خوردم وقتی دقت و حساسیت بالای آنهار را سر زمانبندی دیدم و باید گفت طنز تلخ ماجرا اینجاست که عکس العمل خیلی از همکاران ایرانی به این نوع کارکردن آلمانی ها خنده ای بیش نبوده ...
      نباید انتضار داشت با این وضعیت مدیریت داخلی چشم انداز 20 ساله که هیچ حتی بتوانیم در آینده بسیار دور هم در صنعت حرفی برای گفتن داشته باشیم مگر اینکه مثل سابق آمارها را دستکاری کنیم...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج