۴۸۰۳۱۲
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

طنز؛ تولید شیر در زیرزمین

از قدیم گفته‌اند «در دولت ما محمود اگر نیست، آثارش هست». خوشبختانه پس از بومی‌سازی بسیاری از صنایع و بالاخص انرژی هسته‌ای و تولید آن در زیرزمین، امروز شاهد تولید سایر محصولات در زیرزمین‌ها و با حداقل امکانات هستیم.

مهرشاد مرتضوى در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

از قدیم گفته‌اند «در دولت ما محمود اگر نیست، آثارش هست». خوشبختانه پس از بومی‌سازی بسیاری از صنایع و بالاخص انرژی هسته‌ای و تولید آن در زیرزمین، امروز شاهد تولید سایر محصولات در زیرزمین‌ها و با حداقل امکانات هستیم. ريیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو در همین زمینه گفت: «بخشی از قطعات یدکی خودرو در زیرپله‌ها تولید و در شهر توزیع می‌شوند!» حالا ما کاری نداریم این قطعات کجا مهر استاندارد می‌خورند و روی چه خودروهایی سوار می‌شوند، به ما چه اصلا! مهم همین تولید داخل بودن‌شان است و استفاده از حداقل امکانات برای تولید چنین قطعاتی. شما الان به بزرگ‌ترین خودروسازان دنیا هم بگویید نوجوان 14ساله ما در زیرزمین چپقی فرمان و صفحه کلاچ تولید می‌کند، بندبند وجودشان از هم گسسته می‌شود و هر بخش از بدن‌شان به منطقه دورافتاده‌ای فرار می‌کند. چون خودشان یاد گرفته‌اند تک تک قطعات را با خط‌کش اندازه بگیرند، مبادا یک میلی‌متر بزرگ و کوچک باشد و داخل ماشین جا نرود. در حالی که ما از قدیم «لگدمذگان» داشتیم و هر طوری بود جایش می‌کردیم؛ حالا 3 سانتی‌متر بزرگ‌تر و کوچک‌تر که این حرف‌ها را ندارد.

در راستای همین خودکفایی، سری به کارگاه‌های زیرزمینی زدیم تا ببینیم دیگر چه محصولاتی در آن‌ها تولید می‌شود. کارگاه اول بسیار محقر بود و با یک اتاق و مقداری خودکار و یک چراغ مطالعه و یک ذره‌بین و تعدادی کاغذ داشتند پول تولید می‌کردند. چون کار حساسی بود، مزاحم نشدیم و به زیرزمین بغلی سر زدیم.

ما: سلام، خسته نباشید. چی تولید می‌کنید؟

مدیر زیرزمین تولیدی: به نام خدا، شیر!

ما: شیرآلات ساختمانی دیگه؟

مدیر زیرزمین: نه، شیرآلات ساختمانی رو که اینجا نمی‌شه تولید کرد. ما جامون در حد یه انباری سه متری که بیشتر نیست. شما پنج تا پلاک بری بالاتر، یه انباری بزرگ دارن. این طرفش لاستیک می‌زنن، اون طرف لوازم ساختمون.

ما: بعد می‌شه بپرسم شیر رو چطوری تولید می‌کنین؟

مدیر: ببینید این آبه، اونم رنگ صددرصد خوراکی. یه مقدارم پالم می‌ریزیم. همون‌طور که می‌دونید، هر شیر آگاه و طبیعی‌ای هم مقداری وایتکس داره برای موندگاری بیشتر و ضدعفونی شدن معده. هم بزن پسر!

ما: قربان سلام. خسته نباشین. این آهن قراضه‌ها برای شماست تو حیاط؟

ایشان: آهن قراضه چیه؟ روبات ساختم مثل هلو می‌مونه. می‌خوای روشنش کنم بیاد قورتت بده؟

- نه دست شما درد نکنه. بعد همین‌جا تولید کردین؟

+ بله صفر تا صدش رو تو همین زیرزمین تولید کردیم. قابلیت بالارفتن از دیوار و پرت کردن اجسام تا 2 کیلو رو داره. صدای یکی از عزیزان فحاش رو هم گذاشتیم روش به عنوان افکت صوتی. تازه غیر قابل بازجویی هم هست. به محض دستگیری منفجر می‌شه! یه مدل ویژه هم زدیم «طرح سفارت». اون موتورسواری هم بلده.

- واقعا دست تولید داخل‌تون درد نکنه. تو شادی‌ها جبران کنیم.

+ چرا همین الان جبران نمی‌کنید؟ (به سمت ما حمله‌ور می‌شود و می‌گریزیم.)

متاسفانه بدموقع وارد زیرزمین سوم شدیم، چون خلاف‌شان سنگین بود و تولیدات‌شان به موسیقی ربط داشت و همان لحظه هم پلیس وارد شد و همه را جمع کرد. تا اثبات بی‌گناهی‌مان و گزارشی دیگر، بدرود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج