اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۰۴۰۶
۲ نظر
۵۰۵۶
۲ نظر
۵۰۵۶
پ

ناشناخته ترین حس های بدن انسان

لمس کردن، گرسنگی و ... حس هایی از بدن هستند که غالبا با آن ها آشنا هستید ولی در بدن انسان حس هایی وجود دارد که هر روز مورد استفاده قرار میگیرد اما هیچ اطلاعی از آن نداریم.

باشگاه خبرنگاران: لمس کردن، گرسنگی و ... حس هایی از بدن هستند که غالبا با آن ها آشنا هستید ولی در بدن انسان حس هایی وجود دارد که هر روز مورد استفاده قرار میگیرد اما هیچ اطلاعی از آن نداریم.

بدن انسان وجه نمایان و آشکاری دارد که همه با آن برخورد داریم اما در کنار این ظاهر بخشی دیگر به نام باطن وجود دارد که حس های مانیز در آن قرار دارد. حواس ۵گانه را همه ما آشنایی داریم اما حس های دیگری نیز در بدن هستند که هر روز با آن برخورد دارید اما شاید از این احساس ها باخبر نباشید.

ناشناخته ترین حس های بدن انسان

حس کنترل دست و پا

این حس به معنای کنترل کردن دست و پا است. با کمک این حس شما متوجه می شوید که هم اکنون دست و پای شما در کجا قرار دارد همچنین اعصاب دستور را به این حس ارسال می کنند و آن است که دست را تنظیم خواهد کرد. مشکلی که برای این حس به وجود می آید از کار افتادن آن است که در این صورت حتی بلند کردن یک لیوان آب هم می تواند سخت ترین کار دنیا باشد.

حس گذر زمان

زمان هر ثانیه به سرعت در حال گذر است ولی توجه خاصی به آن نداریم و آچنان که باید از این زندگی درس هایی را نخواهیم گرفت. "Chronoception" حسی است که به شما گذر زمان را نشان می دهد. این حس خیلی کمتر خودش را نشان می دهد ولی بعضی روزها هست که حس می کنیم زمان بسیار آهسته می گذرد یا اینکه خیلی سریع روز به پایان می رسد. این دقیقا زمانی است که شما در حال احساس گذر زمان هستید.

خاراندن

شاید به نظر شما قرار گرفتن خاراندن در این لیست بسیار عجیب باشد اما نکته ای که باید یادآوری کنیم این است که آیا تابه حال به دلیل ایجاد خارش دقت کرده اید؟ جواب شما احتمالا این است که بگویید پشه ای دست پوست را نیش زده و به خارش انداخته است اما در اصل خاراندن یکی از حس های بدن است که نشان می دهد قسمتی از بدن شما یک مشکلی دارد. معمولا در نقاطی خارش ایجاد میشود که مشکلی دارند به همین علت این حس دستوری به مغز ارسال می کند تا فرمانده بدن در مورد این قسمت دستور بگیرد.

حس تعادل

حتما در کردکی راه رفتن روی جدول های خیابان را تجربه کرده اید که نیاز به حفظ تعادل دارید به همین علت در این قسمت حس تعادل وارد ماجرا می شود و شما را ثابت نگه می دارد. "Equilibrioception" حسی است که بعید به نظر می رسد اسم آن را هم شنیده باشید دقیقا احساس تعادل در بدن است. این احساس به وسیله ابزارهای داخلی گوش کنترل می شود.

حس قطب نما

بسیاری از انسان ها به حسی به نام قطب نما مجهز هستند که البته یکی از حس های کاربردی به شمار می آید. این حس باعث می شود افراد بتوانند راه خود را به خوبی پیدا کنند. حتی برخی که استفاده بیشتری از این حس خود می کند به سرعت متوجه می شوند که رو به کدام یکی از جهات جغرافیایی ایستاده اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      جالبه بدونید حس قطبنما که به حس جهتیابی هم معروفه ،در مردان بسیار قویتر از زنان هست

    • سارا

      خدایا شکرت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج