۵۱۹۰۰۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

طنز؛ نامزدم، اخلاق سیاسی‌ات

مردم شریف ایران و کسانی که دل‌تان برای پیشرفت و سربلندی ایران می‌تپد، روی سخن ما با شما نیست بلکه با کاندیداهای نهایی انتخابات ریاست جمهوری کار داریم. حتی آقایان میرسلیم و هاشمی طباء . همان‌گونه که مستحضرید انتخابات....

پدرام ابراهیمی در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

مردم شریف ایران و کسانی که دل‌تان برای پیشرفت و سربلندی ایران می‌تپد، روی سخن ما با شما نیست بلکه با کاندیداهای نهایی انتخابات ریاست جمهوری کار داریم. حتی آقایان میرسلیم و هاشمی طباء . همان‌گونه که مستحضرید انتخابات در ایران موسمی‌است که مرزهای اخلاق سیاسی و اجتماعی را کیلومترها جابه‌جا کرده و گل‌هاي گل می‌کند. ما نیز در «ویرگول» وظیفه خود دانستیم توصیه‌هایی را برای حرکت در مسیر اخلاق و انصاف به شما ارائه دهیم هر چند که می‌دانیم کاندیدای ایرونی مثل گل است، چه رنگ و رویی دارد، نگو کی از کی بهتر است، هر گل یک بویی دارد. اولین نکته اخلاقی که در مواجهه با سایر کاندیداها باید رعایت کنید، سلام کردن است. دیده شده افرادی به جای سلام کردن، فقط به گفتن «س» اکتفا کرده و سر خود را تکان می‌دهند که این کار، هم اخلاق جامعه را فرسوده می‌کند و هم مهره‌‎های گردن خودشان را.
نکته بعدی در نزاکت نامزدها، تمیز بودن دست‌هاست. ببینید، خدمت خالصانه و بی‌ریا و پنهانی به مردم، خواه ناخواه دست‌ها را خاک و خُلی و چرک می‌کند. یقینا به صلاح هیچ نامزدی نیست که دست چرک و چیلی خود را در انظار ظاهر کند و با نامزدهای دیگر دست بدهد. بنابراین توصیه اکید می‌کنیم دست‌های خود را جوری بشویید که برق بزند. نکته دیگر این است که اگر کسی عکسی، عکس خانوادگی‌ای، پرونده‌ای، سندی چیزی هم از کاندیدای رقیب دارد یا برای او درست کرده، آن‌هارا مرتب پرینت گرفته و در کلربوک قرار دهد و یا طلق و شیرازه کند.
نکته دیگر هم اینکه درست است گفته‌اند «جز راست نباید گفت» و شما تجسم عینی این عبارت هستید، ولی جمله‌ مردم ادامه دارد و در تکمله می‌فرمايد: «هر راست نشاید گفت». آخرین پیام ما هم این است که در مناظره‌های زنده تلویزیونی، وسط حرف هم نپرید. آن آقاهه که کنار مجری می‌نشیند و دقتش زیاد است، دعوای‌تان می‌کند. اجازه بدهید نوبت شما برسد، هر چه واقعیت در ذهن دارید به زبان بیاورید، و به یاد داشته باشید این مناظره‌ها ثبت می‌شوند و اگر خارش بینی داشت جان شما را هم می‌گرفت دست، سمت بینی خود نبرید. همه چیز که انتخابات 96 نیست؛ شما فرداروزی تایید صلاحیت نمی‌خواهید؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج